| 
 
	
		| Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |  
		| Autor | Zpráva |  
		| LeDocteur 
 
 
 Založen: 20.12.2006
 Příspěvky: 1940
 Bydliště: Krysočina
 
 | 
			
				|  Zaslal: po leden 03, 2011 10:44 pm    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| a nebo pár volů. Ale mě, Buráka ani Pipose ne. Spotřeba krutá a do tahu taky moc nejsme...   
 Ale abych jen blbě nekecal, jestli se rozhodneš s tým teda nák laborovat a budeš potřebovat něco konkrétního, tak náký trysky a podobný pičičilinky určitě vymutám ze starejch karbeců - takovýho zmormenýho karburátořího boru a harampadu tady mám plnou krabicu.
 _________________
 Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
 
 Naposledy upravil LeDocteur dne út leden 04, 2011 8:10 am, celkově upraveno 1 krát.
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| j.karel Moderátor
 
  
 Založen: 27.4.2009
 Příspěvky: 1252
 Bydliště: Desná
 
 | 
			
				|  Zaslal: po leden 03, 2011 11:58 pm    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| Párem silných volů tažen, brázdou pluh jede vpřed,
 Družstevnice jezdí TAZem,
 s ešusy oráčům pro oběd.
 _________________
 Až tvé tělo dodýchá,
 až dožiješ svých dní,
 tak i k tobě přispěchá,
 má 1203 pohřební...
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Patrik_Novak adept na RCG
 
 
 Založen: 14.12.2008
 Příspěvky: 1452
 
 
 | 
			
				|  Zaslal: út leden 04, 2011 6:56 am    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | Burák napsal: |  	  | Nebo si koupit normální trakturek, co je na to dělanej a neřešit | 
 
 no třeba jako mám já
 _________________
 PVDferdamravenec
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Terablick 
 
 
 Založen: 16.12.2010
 Příspěvky: 28
 
 
 | 
			
				|  Zaslal: út leden 04, 2011 1:34 pm    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| Díky všem za rady, názory i za nabídku trysek (to se uvidí, jestli se do toho pustím  ). 
 Pokud jde o ten traktůrek co je "na to dělanej" tak to je právě tenhle
  . Nebo si mám pod tím pojmem představit nějakej tovární? Nějak nechápu na co by měl bejt dělanej. Já ho koupil (a jinej stavím) na to, abych s ním hrnul sníh atd... Stál relativně málo, práci udělá, má stálej pohon všech kol (je to kloubák), je solidně obratnej, uveze i zvedne v ramenech co potřebuju... Tak v čem je teda jinej než ten co je "na to dělanej"? Jasně, že si můžu jít koupit nějakou Kubotu nebo třeba MT8, ale to je minimálně 70 000,- kč. Já ho koupil za 15 i s příslušenstvím... Než propálím v benzínu ten rozdíl 55 000, to chvíli potrvá  . Navíc ani ty tovární nejezdí na vodu... Často jsou taky benzínový, a ty dieselový jsou zase dražší... 
 Já si stavím myslím dost solidní stroj s dieselem, ale než ho dodělám (a protože jsem pečlivej, můžou to bejt i roky), potřebuju s něčím dělat. Ale nechci do toho jen horem dolem lejt benzín
  . 
 Jinak jasně, že potřeba výkonu nebude konstantní, ale otáčky více méně jo, a ten odběr výkonu neni díky tomu převodu nijak závratnej. Sníh hrnu asi 150cm širokou radlicí, na dvojku, rychlostí asi tak rychlejší chůze, motor má okolo 1200-1500 otáček a vylezl by i po zdi... Je tam nějakej převod v převodovce, pak 1:4 na kardan a pak ještě diferák. Takže na to hrnutí stačí klidně třeba 10kW výkonu, ale znásobený těma převodama... Vzhledem k malý váze stroje stejně nepřenesu nějaký extra velký výkony na zem.... Začne hrabat na všechny 4 a konec... Na to co potřebuju (a na to, že to je dočasně - než dostavím ten velkej) to bohatě stačí... Stačil by mi i nějakej malej motůrek - třeba i Trabant, ale to si se spotřebou nepomůžu a ještě to je smradlavej uřvanej dvoutakt... Dal bych tam něco moderního , třeba nějakej litr nebo i míň, konstrukčně vyspělejší úspornej motor, nebo třeba nějakou tu naftu, ale proč investovat, když to je dočasnej stroj... Chtěl jsem jen nějak jednoduše a levně snížit spotřebu u toho co tam je.. Ale ukazuje se, že to je prostě zastaralej motor, kterej bude žrát prostě furt
  . Napadlo mě nabastlit na něj třeba MPi z Felicie, nebo alepoň monovstřik, ale asi by to vyžadovalo spoustu úprav, z MPi by asi nepasovala lišta ke svíčkám a ani sací potrubí se vstřikama, takže to nestojí za to se s tím mordovat... A úspora paliva by asi taky nebyla nijak závratná... |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| j.karel Moderátor
 
  
 Založen: 27.4.2009
 Příspěvky: 1252
 Bydliště: Desná
 
 | 
			
				|  Zaslal: út leden 04, 2011 1:38 pm    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| TAZ1500 se taky vyráběl se vstřikováním   
 Ale pro tvoje účely opravdu jen dobře seřiď co tam je.
 _________________
 Až tvé tělo dodýchá,
 až dožiješ svých dní,
 tak i k tobě přispěchá,
 má 1203 pohřební...
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| tomi-h 
 
  
 Založen: 20.12.2006
 Příspěvky: 402
 Bydliště: Kaplice
 
 | 
			
				|  Zaslal: út leden 04, 2011 2:07 pm    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| Hlavně tam necpi spartak,oktávku nebo stejšna. Těch je málo do aut, tak proč ho rvát do traktůrku... _________________
 Fotky z akcí a našich aut najdete zde: http://tomih.rajce.idnes.cz/
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| ovocny 
 
 
 Založen: 5.11.2008
 Příspěvky: 64
 Bydliště: Dálný východ
 
 | 
			
				|  Zaslal: út leden 04, 2011 2:33 pm    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| Jak jsi sam rikal stavis neco jako nahradu.  podle me je rozumejsi sestelovat co tam je a usili a penize ktere by jsi vynalozil na tyhle pokusy vloz do toho noveho. O to driv bude hotovy a problem bude vyresen. |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Burák Moderátor
 
  
 Založen: 20.12.2006
 Příspěvky: 2529
 Bydliště: Beroun
 
 | 
			
				|  Zaslal: út leden 04, 2011 2:35 pm    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| Mi to třeba taky přijde jako totální kravina. Jak moc s tim děláš, že tě zajímá spotřeba? Esi to máš k podnikání, tak nechápu, proč si něco továrního nekoupíš a pokud to máš k baráku, tak je spotřeba zanedbatelná. Myslim, že řešíš blbosti, resp naprosto zbytečnosti. A dyzel na občasný nastartování a zvlášť v zimě mi taky přijde nesmysl, teda pokud nestojí v teplý garáži _________________
 Autum nerozumim, jen blbě kecám!
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Terablick 
 
 
 Založen: 16.12.2010
 Příspěvky: 28
 
 
 | 
			
				|  Zaslal: út leden 04, 2011 3:45 pm    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| Žádnýho veterána tam cpát nebudu. Je tam TAZ 1500 a zůstane tam   
 Na podnikání bych si koupil něco profesionálního. Mám to k baráku, ale běhá několikrát v tejdnu. Ta spotřeba neni úplně mega vysoká, ale zas na druhou stranu to nic nevydělá, jen to stojí peníze (na tom palivu), takže když sežere za den třeba 3 nebo taky 5 litrů benzínu, a hrnu ho tak v průměru 3x tejdně, když sněží hodně tak taky třeba 2x za den, tak to je znát, když to platíš ze svý kapsy. Jen na to abych odhrnul sníh a mohl vyjet s autem na hlavní, která je udržovaná (mám to od baráku do prudkýho dlouhýho svahu, takže buď pokaždý nasazovat řetězy, nebo to prostě odhrnout), tak mě to stojí měsíčně i několik tisíc... Podle toho jak často sníh padá a jak moc ho napadne. A to už znát je... Ten novej stroj bude mít radlici cca 2 metry, takže projedu tam a zpátky a mám hotovo, ale s tímhle jezdím sem a tam třeba 10x, protože mám radlici vzadu, takže hrne jen k jedný straně a musím přejet zas na začátek abych shrnul další pruh. Ta nová bude vepředu a překlápěcí. Naopak kupovat si na to (+ v létě na sekání trávy a na podzim trochu dřeva) tovární traktůrek se mi nevyplatí... Platím to ze svojí kapsy a neživí mě to
   
 Pokud jde o vhodnost dieselu, tak v čem ti přijde horší nastartovat třeba i na půl hodiny provozu diesela, kterej běží studenej jako teplej, místo benzínu, kterej běží na sytič než se trochu zahřeje? Jasně, že na diesela je potřeba lepší baterka a kvalitní nafta nebo přísada, ale jezdí za poloviční spotřebu, má mnohem větší krouťák v nízkých otáčkách atd... Na benzín (kromě traktůrku, sekačky a motorový pily) nejezdím, tak proč nedat naftu i tam
  ... Benzínovej motor je fajn do sportovních nebo závodních aut, ale na běžnej provoz nebo na práci je rozhodně lepší nafta  . |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Patrik_Novak adept na RCG
 
 
 Založen: 14.12.2008
 Příspěvky: 1452
 
 
 | 
			
				|  Zaslal: út leden 04, 2011 3:49 pm    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| no jestli to nemá přírubu na 1203 a musíš teda nějakou udělat , nebo nějaký jiný spojení motoru s přvodovkou a nechceš do toho moc cpát tak si sežeň nějakou š120 ty mají od narození dá se říct nižší spotřebu stejnej výkon a jenom kousek nižší krouťák _________________
 PVDferdamravenec
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Predseda vedoucí tohodle kolchozu
 
  
 Založen: 18.12.2006
 Příspěvky: 2394
 Bydliště: Praha
 
 | 
			
				|  Zaslal: út leden 04, 2011 3:54 pm    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| A vůbec - aspoň nám tren trachtůrek vyfoť, když už je tak internetově slavnej a pošli mi ho na skoda1202(pečenáč)seznam cé zet. |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| sestra 6 Vážný adept na RCG
 
  
 Založen: 20.12.2006
 Příspěvky: 1304
 Bydliště: Praha 4
 
 | 
			
				|  Zaslal: út leden 04, 2011 3:56 pm    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| No, já bych tam dal nějakého "řachtala", atmosférickýho "dýzla" třeba 1,3 Uno nebo VW Polo. Je to jednoduchý a přitíží to traktůrek k zemi. A "hluchátka" ssebou.  _________________
 Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
 RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky.
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Terablick 
 
 
 Založen: 16.12.2010
 Příspěvky: 28
 
 
 | 
			
				|  Zaslal: út leden 04, 2011 4:13 pm    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| Já bych tam dal 1,9D Peugeot (hlavně kvůli spotřebě a ceně toho motoru), ale to už je další investice, předělávání atd... To už radši dodělám ten druhej  . Traktůrek vyfocenej mám, ale ještě od předchozího majitele - tady: 
 
   
   
 
 Aktuální foto kdyžtak udělám snad o víkendu, ale v podstatě jsem na něm vůbec nic nedělal (koupil jsem ho na práci hned, a navíc dočasně, ne na předělávání a upravování - to už můžu rovnou dostavět ten muj
  ). Neni to ideál ani bůhví jakej krasavec, ale práci udělá. Ten muj snad bude o poznání hezčí a líp udělanej  . |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| tomi-h 
 
  
 Založen: 20.12.2006
 Příspěvky: 402
 Bydliště: Kaplice
 
 | 
			
				|  Zaslal: út leden 04, 2011 4:28 pm    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| A nebo to odhazuj ručně, to ti vyjde nejlevněji.....    _________________
 Fotky z akcí a našich aut najdete zde: http://tomih.rajce.idnes.cz/
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Terablick 
 
 
 Založen: 16.12.2010
 Příspěvky: 28
 
 
 | 
			
				|  Zaslal: út leden 04, 2011 8:01 pm    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| Jasně... A elektriku bude vyrábět křeček s dynamem a vodu budu nosit od potoka v kýblu .  |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		|  |  
  
	| 
 
 | Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
 Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
 Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
 Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
 
 |  |