Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: po leden 03, 2011 10:44 pm Předmět: |
|
|
a nebo pár volů. Ale mě, Buráka ani Pipose ne. Spotřeba krutá a do tahu taky moc nejsme...
Ale abych jen blbě nekecal, jestli se rozhodneš s tým teda nák laborovat a budeš potřebovat něco konkrétního, tak náký trysky a podobný pičičilinky určitě vymutám ze starejch karbeců - takovýho zmormenýho karburátořího boru a harampadu tady mám plnou krabicu. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Naposledy upravil LeDocteur dne út leden 04, 2011 8:10 am, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1252 Bydliště: Desná
|
Zaslal: po leden 03, 2011 11:58 pm Předmět: |
|
|
Párem silných volů tažen,
brázdou pluh jede vpřed,
Družstevnice jezdí TAZem,
s ešusy oráčům pro oběd. _________________ Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: út leden 04, 2011 6:56 am Předmět: |
|
|
Burák napsal: | Nebo si koupit normální trakturek, co je na to dělanej a neřešit |
no třeba jako mám já _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
Terablick
Založen: 16.12.2010 Příspěvky: 28
|
Zaslal: út leden 04, 2011 1:34 pm Předmět: |
|
|
Díky všem za rady, názory i za nabídku trysek (to se uvidí, jestli se do toho pustím ).
Pokud jde o ten traktůrek co je "na to dělanej" tak to je právě tenhle . Nebo si mám pod tím pojmem představit nějakej tovární? Nějak nechápu na co by měl bejt dělanej. Já ho koupil (a jinej stavím) na to, abych s ním hrnul sníh atd... Stál relativně málo, práci udělá, má stálej pohon všech kol (je to kloubák), je solidně obratnej, uveze i zvedne v ramenech co potřebuju... Tak v čem je teda jinej než ten co je "na to dělanej"? Jasně, že si můžu jít koupit nějakou Kubotu nebo třeba MT8, ale to je minimálně 70 000,- kč. Já ho koupil za 15 i s příslušenstvím... Než propálím v benzínu ten rozdíl 55 000, to chvíli potrvá . Navíc ani ty tovární nejezdí na vodu... Často jsou taky benzínový, a ty dieselový jsou zase dražší...
Já si stavím myslím dost solidní stroj s dieselem, ale než ho dodělám (a protože jsem pečlivej, můžou to bejt i roky), potřebuju s něčím dělat. Ale nechci do toho jen horem dolem lejt benzín .
Jinak jasně, že potřeba výkonu nebude konstantní, ale otáčky více méně jo, a ten odběr výkonu neni díky tomu převodu nijak závratnej. Sníh hrnu asi 150cm širokou radlicí, na dvojku, rychlostí asi tak rychlejší chůze, motor má okolo 1200-1500 otáček a vylezl by i po zdi... Je tam nějakej převod v převodovce, pak 1:4 na kardan a pak ještě diferák. Takže na to hrnutí stačí klidně třeba 10kW výkonu, ale znásobený těma převodama... Vzhledem k malý váze stroje stejně nepřenesu nějaký extra velký výkony na zem.... Začne hrabat na všechny 4 a konec... Na to co potřebuju (a na to, že to je dočasně - než dostavím ten velkej) to bohatě stačí... Stačil by mi i nějakej malej motůrek - třeba i Trabant, ale to si se spotřebou nepomůžu a ještě to je smradlavej uřvanej dvoutakt... Dal bych tam něco moderního , třeba nějakej litr nebo i míň, konstrukčně vyspělejší úspornej motor, nebo třeba nějakou tu naftu, ale proč investovat, když to je dočasnej stroj... Chtěl jsem jen nějak jednoduše a levně snížit spotřebu u toho co tam je.. Ale ukazuje se, že to je prostě zastaralej motor, kterej bude žrát prostě furt . Napadlo mě nabastlit na něj třeba MPi z Felicie, nebo alepoň monovstřik, ale asi by to vyžadovalo spoustu úprav, z MPi by asi nepasovala lišta ke svíčkám a ani sací potrubí se vstřikama, takže to nestojí za to se s tím mordovat... A úspora paliva by asi taky nebyla nijak závratná... |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1252 Bydliště: Desná
|
Zaslal: út leden 04, 2011 1:38 pm Předmět: |
|
|
TAZ1500 se taky vyráběl se vstřikováním
Ale pro tvoje účely opravdu jen dobře seřiď co tam je. _________________ Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební... |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomi-h
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 402 Bydliště: Kaplice
|
Zaslal: út leden 04, 2011 2:07 pm Předmět: |
|
|
Hlavně tam necpi spartak,oktávku nebo stejšna. Těch je málo do aut, tak proč ho rvát do traktůrku... _________________ Fotky z akcí a našich aut najdete zde: http://tomih.rajce.idnes.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
ovocny
Založen: 5.11.2008 Příspěvky: 64 Bydliště: Dálný východ
|
Zaslal: út leden 04, 2011 2:33 pm Předmět: |
|
|
Jak jsi sam rikal stavis neco jako nahradu. podle me je rozumejsi sestelovat co tam je a usili a penize ktere by jsi vynalozil na tyhle pokusy vloz do toho noveho. O to driv bude hotovy a problem bude vyresen. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: út leden 04, 2011 2:35 pm Předmět: |
|
|
Mi to třeba taky přijde jako totální kravina. Jak moc s tim děláš, že tě zajímá spotřeba? Esi to máš k podnikání, tak nechápu, proč si něco továrního nekoupíš a pokud to máš k baráku, tak je spotřeba zanedbatelná. Myslim, že řešíš blbosti, resp naprosto zbytečnosti. A dyzel na občasný nastartování a zvlášť v zimě mi taky přijde nesmysl, teda pokud nestojí v teplý garáži _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Terablick
Založen: 16.12.2010 Příspěvky: 28
|
Zaslal: út leden 04, 2011 3:45 pm Předmět: |
|
|
Žádnýho veterána tam cpát nebudu. Je tam TAZ 1500 a zůstane tam
Na podnikání bych si koupil něco profesionálního. Mám to k baráku, ale běhá několikrát v tejdnu. Ta spotřeba neni úplně mega vysoká, ale zas na druhou stranu to nic nevydělá, jen to stojí peníze (na tom palivu), takže když sežere za den třeba 3 nebo taky 5 litrů benzínu, a hrnu ho tak v průměru 3x tejdně, když sněží hodně tak taky třeba 2x za den, tak to je znát, když to platíš ze svý kapsy. Jen na to abych odhrnul sníh a mohl vyjet s autem na hlavní, která je udržovaná (mám to od baráku do prudkýho dlouhýho svahu, takže buď pokaždý nasazovat řetězy, nebo to prostě odhrnout), tak mě to stojí měsíčně i několik tisíc... Podle toho jak často sníh padá a jak moc ho napadne. A to už znát je... Ten novej stroj bude mít radlici cca 2 metry, takže projedu tam a zpátky a mám hotovo, ale s tímhle jezdím sem a tam třeba 10x, protože mám radlici vzadu, takže hrne jen k jedný straně a musím přejet zas na začátek abych shrnul další pruh. Ta nová bude vepředu a překlápěcí. Naopak kupovat si na to (+ v létě na sekání trávy a na podzim trochu dřeva) tovární traktůrek se mi nevyplatí... Platím to ze svojí kapsy a neživí mě to
Pokud jde o vhodnost dieselu, tak v čem ti přijde horší nastartovat třeba i na půl hodiny provozu diesela, kterej běží studenej jako teplej, místo benzínu, kterej běží na sytič než se trochu zahřeje? Jasně, že na diesela je potřeba lepší baterka a kvalitní nafta nebo přísada, ale jezdí za poloviční spotřebu, má mnohem větší krouťák v nízkých otáčkách atd... Na benzín (kromě traktůrku, sekačky a motorový pily) nejezdím, tak proč nedat naftu i tam ... Benzínovej motor je fajn do sportovních nebo závodních aut, ale na běžnej provoz nebo na práci je rozhodně lepší nafta . |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: út leden 04, 2011 3:49 pm Předmět: |
|
|
no jestli to nemá přírubu na 1203 a musíš teda nějakou udělat , nebo nějaký jiný spojení motoru s přvodovkou a nechceš do toho moc cpát tak si sežeň nějakou š120 ty mají od narození dá se říct nižší spotřebu stejnej výkon a jenom kousek nižší krouťák _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út leden 04, 2011 3:54 pm Předmět: |
|
|
A vůbec - aspoň nám tren trachtůrek vyfoť, když už je tak internetově slavnej a pošli mi ho na skoda1202(pečenáč)seznam cé zet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: út leden 04, 2011 3:56 pm Předmět: |
|
|
No, já bych tam dal nějakého "řachtala", atmosférickýho "dýzla" třeba 1,3 Uno nebo VW Polo. Je to jednoduchý a přitíží to traktůrek k zemi. A "hluchátka" ssebou. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Terablick
Založen: 16.12.2010 Příspěvky: 28
|
Zaslal: út leden 04, 2011 4:13 pm Předmět: |
|
|
Já bych tam dal 1,9D Peugeot (hlavně kvůli spotřebě a ceně toho motoru), ale to už je další investice, předělávání atd... To už radši dodělám ten druhej . Traktůrek vyfocenej mám, ale ještě od předchozího majitele - tady:
Aktuální foto kdyžtak udělám snad o víkendu, ale v podstatě jsem na něm vůbec nic nedělal (koupil jsem ho na práci hned, a navíc dočasně, ne na předělávání a upravování - to už můžu rovnou dostavět ten muj ). Neni to ideál ani bůhví jakej krasavec, ale práci udělá. Ten muj snad bude o poznání hezčí a líp udělanej . |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomi-h
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 402 Bydliště: Kaplice
|
Zaslal: út leden 04, 2011 4:28 pm Předmět: |
|
|
A nebo to odhazuj ručně, to ti vyjde nejlevněji..... _________________ Fotky z akcí a našich aut najdete zde: http://tomih.rajce.idnes.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Terablick
Založen: 16.12.2010 Příspěvky: 28
|
Zaslal: út leden 04, 2011 8:01 pm Předmět: |
|
|
Jasně... A elektriku bude vyrábět křeček s dynamem a vodu budu nosit od potoka v kýblu . |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|