Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: čt listopad 26, 2015 8:47 pm Předmět: |
|
|
Jo a taky byla trosce podobná Serena. Asik už při výrobě věděli, když jí dali tohle jméno, že to bude sráč benzínovej prožranej. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: čt listopad 26, 2015 9:00 pm Předmět: |
|
|
Ale v dýzlu to prej moc nežralo a je to k mání do 50-ti táců i s klimou. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt listopad 26, 2015 9:33 pm Předmět: |
|
|
Nasere. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: pá listopad 27, 2015 7:35 am Předmět: |
|
|
Souhlas, pravdu má Předseda. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1940 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: pá listopad 27, 2015 12:38 pm Předmět: |
|
|
Možná jsem to na začátku neuvedl, ale mělo by se jednat o vůz tak 10 let starý. Tudíž tyhle všemožné japoncké a korejcké mrdky jsou stejně většinou mimo zorný úhel...
Mimochodem, Serena by se podle vaší zcestné "bezpečnostní" teorie vlastně bejvala vůbec neměla na začátku milénia vyrábět, ne ? Co se pamatuju, tak to má motor kdesi pod předníma sedadlama _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rancher
Založen: 19.12.2006 Příspěvky: 1061 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá listopad 27, 2015 3:27 pm Předmět: |
|
|
_________________ www.spartaky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: so listopad 28, 2015 2:38 pm Předmět: |
|
|
Celkom rád by som videl taký 2.5 litrový naprieč uložený agregát ako zalezie "kdesi" pod dodávku... |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1940 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: so listopad 28, 2015 6:40 pm Předmět: |
|
|
Tak tak Posime. Jinak vono samozřejmě, že bezpečnost není zdaleka hlavním důvodem pro to, že se už nedělají trambusy - nechtěl sem akorát zcela zbytečně - a navíc v tomhle vláknu - rozpoutávat nějaké debilní a nic neřešící flamy. Jenže tipy na novou trosku jsou už stejně vyčerpané (a jak řečeno bylo, z hlediska prostoru je to prapodivné vrchlabsko/trnavské vozidlo opravdu velmi těžko překonatelné), takže co - klidně ze sebe udělám na závěr znova vola...
Myslím si totiž i když to jiní nechápou, že při troše logického uvažování každý přijde na to, proč se s tím skutečně přestalo. Důvody jsou podle mě dva. Jednak - motor v kabině má konstrukční smysl, jenom pokud se za něj dá strčit almara a kus točivý trubky dozadu. Přední náhon - zejména ve smyslu dnešních agregátů, kdy je monoblok převodovka s deferákem atd. vedle nebo pod motorem rovno mezi nápravou, by byl v "troskovém" uspořádání nejen složitý, ale spíše přímo nemožný. Dnešní mid-size dodávky jsou zpravidla podvozkově shodné s nějakým MPV či větším osobákem (a proto taky bohužel hovno vydrží). Pro výrobce by teda jakákoliv jiná koncepce byla výrobně a finančně náročná.
Tvrzení o nebezpečnosti trambusové karoserie (oprostíme-li se od troskového vidění) je jistě velice oprávněné, ale nemyslím že z hlediska dnešních technologických možností neeliminovatelné na nějakou únosnou míru. Výhoda vysokého posedu to myslím taky zčásti (z malé části) kompenzuje. Vždyť jenom jak dlouho se dělalo třeba mercedesí téenko - tuším až někdy do 1995 a nevím, že by to byla nějaká pojízdná rakev. Moje TNko odtahovka (207D) je sice kdesi o deset let starší, ale konstrukce se nijak neměnila. Je to takovej polotrambus, motor leze napůl do kabiny, ale před nohama je kupa místa, má se tam co sbalit a tím že se do ní leze po žebříku, tak srážka s osobákem nemůže mít pro řidiče nijak fatální následky. Konstrukčně naprosto jednoduchý a blbuvzdorný. Jenže zbytečně moc železa, všechno krom motoru nekompatibilní s ničím a germán začal šetřit (taky od bejbybenze a 124ky se podle mě už žádnej pořádnej mergl nevyrobil). Prostě přední náhon je násobně jednodušší a levnější. Vezmete plechovou krabici, dopředu strčíte hotovej nastrojenej agregát z osobáku, dozadu jen kus lešenářský trubky s kolama na koncích, trocha to celý zapokulatíte a máte šlank dodávku.
Bezpečnost je dobrá věc a dobře prodává osobáky (táto, hele, budeme teď vozit to děTSko, tak ať to má aspoň patnáct baťohů). Užitkový vergle ale prodává cena. Kupujou je majitelé firem, kteří je sami neřídí. Lidí je jak sraček - a šoférů ještě víc. Kdyby nebyly nařízený airbagy, věřím že třeba taková Dacia by vyráběla Dokkera v totál-žebro verzi bez nich a za nějakejch 150 kolíků by se prodával jako houska na krámě. Málokterej krvavej kapitalista kupuje svý partičce ukrajinců montážní kisnu podle toho, kolik má hvězdiček NCAP.
Jenže to si může dovolit loser automobilka jako Dacia. A jsme u druhýho důvodu - kterej pravda svým způsobem trochu neguje důvod první. Přece jenom je pořád dost pičusů, co chtějí bednu na dlouhý trasy a ti nekoupí auto bez klimačky a dalších pičičinek. Kompresor, servo, posilovač brzd, vstřikování se všema pomocnejma pičincema, váhama vzduchu, turbama, chladičema a mezichladičema atd. zabírá místa víc jak samotnej motor. A to už se mezi řidiče a spolujezdce nenaskládá. Musí to bejt teda nacpaný vepředu a samozřejmě se tím zkracuje užitná plocha - ale to je prostě daň za nízký výrobní náklady.
Tolik bych tedy já SUBJEKTIVNĚ k tomuto pofidérnímu tématu a považoval bych toto vlákno tímto za uzavřené. Určitě bude plno lidí nesouhlasně vrtět hlavou a mohlo by se na to prázdně diskutovat dalších deset obrazovek. Nejsa administrátor ni moderátor, nemohu tohle vlákno sám uzavřít, takže tak činím alespoň virtuálně. Děkuji všem tipařům za jejich podněty. A má-li kterýkoliv čtenář jinačí názor na moje výše uvedené amatérské myšlenky, tak se mu předem omlouvám.
Za mýho děTStví se říkalo "na plotě visí chcíplá krysa a kdo od teď promluví, ten ju zežere". (to by možná i moh bejt námět na novej smajlík, kterým by se nadosmrti smrťouTSí uzavíraly témata)... _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: so listopad 28, 2015 11:18 pm Předmět: |
|
|
Vratim se k to u, co pise Ivan. Ze by teda Vilije sova nezrala nevim. Nas Vanette nejezdil nikdy pod 10, coz je na 2,3D se 70 konmi celkem hodne. Pravda je, ze ac je na sracku shnilej a poslednich 10 let na nej vsichni akorat zvysoka serou, jezdi porad a porad startuje na brnk jo, je to mrdka mensi, nez troska, ale druhak, velka vyhoda jsou soupacky na obou stranach. _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: ne listopad 29, 2015 10:04 pm Předmět: |
|
|
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: ne listopad 29, 2015 10:12 pm Předmět: |
|
|
To by slo. Po pouziti strcis do kapsy a jdes. Neco na zpusob Smolikojc rakety _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1940 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: ne listopad 29, 2015 10:23 pm Předmět: |
|
|
_________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
Zaslal: st duben 13, 2016 11:48 pm Předmět: |
|
|
Trocha matematiky:
Porovnavat pomer vnitrni/vnejsi rozmery u trambusu a u cumaku je uplne mimo. Bud chces cumak, nebo trambus.
Trocha zemepisu:
V Japonsku (a casti okoli) je brutalni hustota osidleni.
Tak brutalni, ze cenove dostupne hotely jsou v podstate marnice (nebo vetsi uschovny nadrazni skrinky), kde hotelovy pokoj je jen koje v kralikarne, v rozmeru postel plus kousek.
Tam se americke trucky o delce cumaku odpovidajici mensi kolone Smartu nepouzivaji.
Jestli chces moderniho nastupce 1203,
koukej na:
Mazda E, Isuzu Midi (pravda, uz starne), Mitsubishi L300,
neco od Nissana asi taky bylo, i kdyz oni ted prodavaj Renaulty... ale meli neco na hranici 3,5 t
ze starsich Hyundai H100 (H1 uz ma cumak).
Asi tak.
To jsou regulerni alternativy k 1203.
Ne jako maly subaru a suzuki, ale skutecna velka nova 1203.
(VW T3 asi znas, tam ti asi, hadam,
vadi stari, cena nebo umisteni motoru, ze ho neuvazujes)
Problem teda je, ze asiati jsou nejak mensi.
Anebo skromnejsi. Oni treba Japonci nejsou zdaleka tak mali jako treba Vietnamci, ale obecne asijskym autem bych jezdit neumel...
Najel jsem asi desitky km s H100... a pokud jde o prostor pro ridice, lisi se od fiatu 850 tim, ze muzu tocit volantem bez stazeni okynka.
(a byl jsem sokovanej, jak malo mista je ve starsim Patrolu... ale to i v touaregu a passatu, takze jsem asi rozmazlenej z aut, co nemaj pro kazdyho cloveka 8 loketnich operek, a nechaj lidi dejchat...) _________________ Martin Adámek |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jabberwocky
Založen: 7.5.2016 Příspěvky: 3 Bydliště: Caput Regni
|
Zaslal: ne květen 22, 2016 10:38 pm Předmět: |
|
|
Já si dovolím ještě trochu doplnit.
Tady a tady se o zmiňovaných Asiatech rozepisuji trochu víc.
TL;DR: Spousta těch aut má jednoho ze dvou předchůdců: Mazdu Bongo, nebo Mitsubishi Delica. Především Bongo se vyrábělo pod spoustou různých značek a názvů, např. Ford Econovan, Nissan Vanette, Kia Bongo, Kia Besta. Hyundai H-100 je zase pro změnu potomek Mitsubishi.
Zhruba rok vlastním Kiu Pregio, v Koreji dál trochu poupravené Bongo, ještě v obstarožní mazdí motorisaci 2.7 D. Když Kia zkrachovala a fabriku koupil konkurent Hyundai, vyráběli Pregio chvíli souběžně se svou H-100 dál, ale už do něj montovali díly od Mitsubishi, např. modernější motor 2.5 TCi.
Najel jsem zatím cca 6500 km, ale zas jsem nikdy neměl trosku, takže srovnávat nemůžu. Auto je to hodně jednoduché, vrcholem elektroniky jsou blinkry a cyklovač stěračů. Motor, hladký OHV diesel s rozvodem ozubenými koly, se nachází pod předními sedačkami. Zadní hnaná náprava pevná na listech, přední kola nezávisle uložená. Vpředu kotouče, vzadu bubny. Místa tam subjektivně zas tak málo není. Jízdní komfort, no řekněme, o něco lepší než v Barkasu Ale tak na takové to bezcílné letní bloumání a spaní pohoda
Jinak tedy můj první příspěvek zde v kolchozu. _________________ VIRIBVS VNITIS |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po květen 23, 2016 3:57 pm Předmět: |
|
|
Ja Pregio taky ridil a pripadalo mi to uplne stejny jako troska jenom to lip jede a zataci a je to tissi. Posez a vyhled je uplne stejnej, misto vokolo taky. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|