Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: po duben 19, 2010 8:11 am Předmět: |
|
|
No Alvo, vono když pustíš maják s blikačkama a třea ještě mužiku z amplionu, tak to žere jako kráva _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: po duben 19, 2010 1:57 pm Předmět: |
|
|
AlvA napsal: | 1203 a 120 ma uplne stejny spotrebice a stejnou baterku, takze tam musi stacit i ten nejslabsi a majak zas tolik nezere a neopouziva se tak dlouhodobe. Bezne provoz takovydleho auta vystaci s 300W dynamem, coz je pri 15V 20A, takze i u toho 35A altiku mas este 15A rezervu, takze si muzes blikat jak chces. |
jenže to jsou maximální hodnoty při cca 9000ot alternátoru
poměr otáček motor / alternátor jsem počítal ale už si to nepamatuju , tuším že to je někde kolem 1:1,5
běžně to stačí to je pravda ale základ je dobrá baterka jak už jde do prčic tak to stojí za prd páč do zkurvený baterky toho moc nenacpeš _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
kozzel
Založen: 3.12.2007 Příspěvky: 200 Bydliště: Plaha
|
Zaslal: po duben 19, 2010 10:49 pm Předmět: |
|
|
Výkon se udává při jmenovitých otáčkách snad nee??
9000ot/min na altíku už mu teda rozhodně dobře nedělá... |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út duben 20, 2010 6:46 pm Předmět: |
|
|
U altiku od urcitejch otacek vykon naopak klesa, pac se zvysuje frekvence a zacina se uplatnovat indukcnost vinuti a parazitni kapacita diod. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kozzel
Založen: 3.12.2007 Příspěvky: 200 Bydliště: Plaha
|
Zaslal: út duben 20, 2010 8:26 pm Předmět: |
|
|
Jee to bude zas hádka
Tak počkej.. bavíme se o altíku s regulátorem předpokládám. Je jedno jestli elektronickým nebo vibračním ok?
Reguluje se budící proud. Pokud se bavíme o otáčkách nad 500ot/min ( meřeno na altíku tedy motor má méně), tak budící proud jde od vpodstatě maxima ( regulace se snaží co nejvíce altík nabudit, aby dával co možná nejvyšší napětí) a postupně se zvyšujícíma se otáčkama klesá.
Tady naměřené hodnoty pro altík ŠKODA 35A (měřeno dnes):
ot/min U Ib
500 0,5 0,2
1000 13,2 2,12
1500 13,4 0,92
2500 14,8 0,55
3500 15 0,41
4000 15 0,35
Když vezmu zatěžovací charakteristiku tak tam je to tak (při 3500ot/min)
I U Ib
0 15 0,41
1,4 14,4 0,47
5 14,2 0,64
10 14 0,86
20 12,8 1,35
25 12,6 1,7
Je to tedy normální charakteristika, která exponenciálně rostě-klesá / klasika u točivých strojů/
Altík, narozdíl od dynama, nejde přetížit, protože prostě větší proud než jmenovitý nedá, a to ani do skratu. Proto nemusí mít altík proudový reguátor jako dynamo. Z naměřených hodnot je vidět, že už při volnoběhu ( cca 1000 ot altíku) dodává 13,2V, proto už může dobíjet.
Kdyby regler nebyl, roste napětí cca k 50ti voltům.
|
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: út duben 20, 2010 8:32 pm Předmět: |
|
|
Safra, to už tle dlouho nebylo...
Já doufal, že už jsme se kdysi shodli na tem, že dobrá baterka a dobrej regulátor musí pro tyhle auta stačit - pokud se teda zrovna nejedná o pouřepák trvale provozovaný výhradně na marškvalt s 200W dynamem, 2x1000W P.M.P.O přehrávačem MP3 mollstimmungmelodien a H7 jodovými heligóny...
Je zajímavý, jak se s olověnou pravidelností opakujou stoletý fámy, polopravdy a chobotiny. Nedávno jsem dokonce na jednom nejmenovaném značkovém vysoce odborném fóru našel varování, že u každého auta se musí používat výhradně předepsaná baterka. Jakmile se prej dá akumulátor s jinou kapacitou, tak je s autem konec. Baterka s malou kapacitou se zcela zákonitě do roka sesype, protože ji alternátor nabíjí moc velkým proudem, což ona nesnese a velká baterka zase ráno auto nenastartuje , protože prostě každá baterka musí bejt plná na maximum kapacity a třeba 88Ah nedokáže auto, co má předepsanej 40Ah akumulátor vůbec našťouchnout do plna _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: út duben 20, 2010 8:35 pm Předmět: |
|
|
Než sem to napsal, objevil se mezitím Kozzlův příspěvek.
Já nevím, ale mě osobně to teda vtipný nepřijde. To přece slyšíme každej den z rádia ? Výška, teplota, tlak, rosný bod... _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kozzel
Založen: 3.12.2007 Příspěvky: 200 Bydliště: Plaha
|
Zaslal: út duben 20, 2010 8:36 pm Předmět: |
|
|
Táák! teď si na to káp! já tůdle koupit baterku, měla vo 0,5 Ah větší kapacitu, a když sem nastartoval, tak mi alternátodynamo sdělilo, že tohle nejde a že si mám koupit originál s logem automobilky.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1252 Bydliště: Desná
|
Zaslal: út duben 20, 2010 9:13 pm Předmět: |
|
|
LeDocteur napsal: | pokud se teda zrovna nejedná o pouřepák trvale provozovaný výhradně na marškvalt s 200W dynamem, 2x1000W P.M.P.O přehrávačem MP3 mollstimmungmelodien a H7 jodovými heligóny... |
Dre, pohřebák se vyráběl až od roku 1970, takže už měl 300W, 200W měli jen první 1203, nevím přesně do kdy, ale 1968-1969.
Jo, a to ve Formanu mám 80Ah baterku (funguje i jako ztužení karoserie jak je tam narvaná)... to by to auto asi nemělo jet vůbec ný? _________________ Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební... |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: út duben 20, 2010 9:28 pm Předmět: |
|
|
Jasně vím. Pohřebáky se dělaly až od roku 1970. Rok 1970 byl totiž zlomovej, protože jakmile počet obyvatel zeměkoule překročil 3 miliardy, tak lidi začli umírat...
P.S. Promiň - já už dneska špatně vidím - V ČEM že to máš tu 80Ah baterku ? Jak chceš hochu, ale dráždíš řetěz holým varletem !
P.P.S. Jestli to pořád ještě jede, tak je to tím, že máš verzi DeLuxe. Tam se totiž místo běžné baterky 80Ah dávala zondrvinš dražší verze 80Annah. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: út duben 20, 2010 10:35 pm Předmět: |
|
|
Kucí, jde jen vo zvyk. Pokud tam je dynamo, tak při ultrakrutěsníženým volnoběhu dřív začal poblikávat baroskop tlaku voleje. Jak tam k těmhle motorům dali altík, tak nepočítali s tak nízkejma votáčkama a proto to svítí jako když prokluzuje klíňák, někdy víc, někdy míň. Mě v obludě sdružený přístroj taky bliká a ukazuje, co se mu zachce podle votáček, ale od tý doby, co mi v Mžouně řek Burák /cituji/ "Dyk je to jen troska" , tak jsem ouplně klidnej a tu barevnou hudbu se spartakiádníma ručičkama ignoruju. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: út duben 20, 2010 10:45 pm Předmět: |
|
|
ručičky jsi ještě nespravil ? _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
kozzel
Založen: 3.12.2007 Příspěvky: 200 Bydliště: Plaha
|
Zaslal: po červen 07, 2010 3:19 pm Předmět: |
|
|
Věcná..?
Co je to Annah?
To je Anální Ničím Nerušené Automatické Hovado? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: po červen 07, 2010 4:55 pm Předmět: |
|
|
A Nikdo Neřekne Ani Hovno - ekvivalent tře A basta, bo tle něco. _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|