Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: čt duben 17, 2008 7:30 pm Předmět: Zadní náprava - listové péro |
|
|
Ahoj,
mám dotaz - dělal už někdo někdy výměnu zadního listového péra bez sundání celé nápravy ? Jak jsem se na to zběžně díval, po odpojení tlumičů, poloos a odšroubování skrz takový ten kulatý dekl v zavazadlovém prostoru by mělo jít staré ven a nové dovnitř. Jde to ? Nezapříčí se to tam někde ? Nějaké zkušenosti ? Mám na diferáku přidělané tažné a celkově - čím míň rozebírání, tím líp. Díky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kadlátko
Založen: 28.12.2006 Příspěvky: 373 Bydliště: Libušín u Kladna
|
Zaslal: čt duben 17, 2008 8:33 pm Předmět: |
|
|
Jo v pohodě muj první vergl byl po bulharovi a ten aby víc uvez tak nechal péra nahamrovat v POLDI SONP KLADNO tak to bylo vysoký jak gazik ( předseda promine ) a zadní gumy se vojíždeli pomalu z vnějších boků, stabilita ńa nule, tož sem tam prdnul ze sedánka a měl jsem z toho vokruhovku, hdyž jsem ho měl venku a postavil jsem ta dvě pera vedle sebe bez zatížení tak uprostřed byl rozdíl snad 15cm no horible and terible jo je dobrý až budeš odělovat péro od polonápravy tak si vyšroubuj jak matku u čepu v péru tak i v polonápravě na tý straně matek vyndej ty plechový rozpěry a pak vyrážej voba čepy najednou vono se to pak nekříží a jde to líp _________________ brrrrhhhh a brhhhhhh ,ííííííííííííííí a stojim vo kus dál |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt duben 17, 2008 8:44 pm Předmět: |
|
|
Nevím jak u oktávky ale u stejšna to jde. Všecko to odšroubuješ a pak lisťák normálně vytáhneš do boku blatníkem a nasuneš tam jiný. |
|
Návrat nahoru |
|
|
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: pá duben 18, 2008 7:46 am Předmět: |
|
|
Supr, díky moc, to jsem chtěl přesně vědět. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: pá duben 18, 2008 8:33 am Předmět: |
|
|
AHA !!! Tím se všechno vysvětluje ! Konečně chápu, proč mi občas manželka ráno říká - "Včeras zase přišel vyhamrovanej jak bulharský péro"... _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Krokous
Založen: 26.2.2007 Příspěvky: 17
|
Zaslal: pá duben 18, 2008 2:33 pm Předmět: péro |
|
|
když tak nad tím přemýšlím, tak by vyndat pero bez oddělání rozvodovky teoreticky mělo jít. Jen mám pocit, že to nepůjde vytáhnout, pokud necháš brzdový štíty na polonápravách. Já měnil péro vždy komplet s rozvodovkou, ale co si tak vzpomínám, není tam moc prostoru na vytočení okolo těch štítů. Ale třeba mýlím. Rohodně to stojí za pokus. Když to nepůjde, vždycky můžeš sundat štíty :
Vyšroubuješ brzdovou trubku z prasátka, povolíš matici na poloose a sundáš domečky ložisek a štíty brzd (obložení tak jak je na tom nech, bude to držet)
Bohužel to znamená nutnost pak znovu odvzdušnit zadní kola, ale pokud máš v poho odvzdušňováky a matice na potrubí, je to na půl hoďky.
Kr |
|
Návrat nahoru |
|
|
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: pá duben 18, 2008 2:44 pm Předmět: |
|
|
No ono jak jsem se tak díval, tak odšroubované a uvolněné pero by mělo jít trošku povytočit, takže pak půjde okolo štítu protáhnout. Taky uvolněná poloosa jde dost zklopit ... a když to jde na stejšně, tak Octávka combík musí jít taky, dyť je to prakticky stejná náprava a blatníky taky nějak extrémně odlišné nejsou co do rozměrů.
Štíty už jsem vyměňoval, ale nerad bych do toho drbal právě skrz nutnost nové brzdové trubky a celkově času navíc ztráveným (zbytečným) montováním, seřizováním, odvzdušňováním. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: pá duben 18, 2008 8:01 pm Předmět: |
|
|
Ono když to zvedneš za prostředek a odpojíš nápravu od péra, tak se polonápravy docela dost svěsej a péro nad štítem vytáhneš. Ale zase - mám zkušenosti jenom se stejšnem. Měl ale teleskopický zadní tlumiče jako oktávka, takže to fakt bylo podobný.
Jinak ten lisťák na diferenciálu sedí na takovým stavěcím trnu, je napřed potřeba ho trošku nadzvednout a pak teprv vytáhnout, aby ses nedivil proč to nejde. |
|
Návrat nahoru |
|
|
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: po květen 12, 2008 3:10 pm Předmět: |
|
|
Tak pánové, výměna provedena, péro jde i u oktávky vytáhnout bokem. Stačí jen sundat kola a odšroubovat z poloos a diferáku. Ani se nemusí odmontovat tlumiče (mám model bez patek na poloosách - jak tlumiče "trčí" do zavazadlového prostoru).
Nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem péro vyměnil za jiné už drobet jeté a přidal jeden list ze starého - ten co je hned nad tím nejširším s oky. Při tloušťce listu 6mm se dají použít původní třmeny u diferáku, vleze se to tam tak akorát. Musí se akorát udělat delší středový trn a nanýtovat nové držáky na pero (takové ty hranaté U, co to drží listy v lajně). Zatím zkoušeno poprázdnu - rozdíl neznatelný. Uvidíme s nákladem.
Pro zajímavost - jsou min. dvě verze lisťáku. Jedna má držáky na myslím 4. listě (od největšího), druhá až na cca 6tém. Tuším, že byly měkčí pera na oktávky sedany a tvrdčí na kombíky - není tohle právě ten poznávací znak ? |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: po květen 12, 2008 7:31 pm Předmět: |
|
|
A nestačilo jen vynechat ten nejkratší list nahoře a ušetřit si práci? _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: po květen 12, 2008 7:37 pm Předmět: |
|
|
Ano i ne : ) Trn by sice mohl zůstat původní, ale U úchyty by se stejně musely udělat nové. Ale dobrý nápad ... njn, proč to dělat jednoduše, když to jde složitě : T |
|
Návrat nahoru |
|
|
|