Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
QBone - N-E-V-Ě-S-T-A
Založen: 28.5.2007 Příspěvky: 48 Bydliště: Tvarožná Lhota
|
Zaslal: pá březen 14, 2008 1:56 pm Předmět: [1203] Simerink na klice |
|
|
mám nevěstu (1203 motor 1500) u doktora a dneska mě od něho došla diagnoza...žeprý protéká olej do přes kliku do převodovky a normálně je tam simerink,ale dával se tam žeprý místo něho i nějaký labyrint s drážkováním...no a ten tam právě mám...když s tím přišli do mototechny,tak jim ten borec řekl,že už to 4 roky neviděl,a špatně se to shání,tak nevím jak to řešit ještě sem to bohužel neviděl,tak dá se říct vůbec nevím vo co go kdyby ste měl někdo nějaké schémátko,či fotku,asi bych si nezlobil |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: pá březen 14, 2008 6:14 pm Předmět: |
|
|
No je fakt, že na 1500 by měl bejt myslím už na všech simmering. Na starejch motorech byl místo toho zmíněnej labyrint - je to takovej dvoudílnej bazmek (velkej dohromady asi jako dlaň) co vidíš na obrázku pod číslem 6 - v té nejspodnější částni na vnitřním kruhovém osazení jsou spirálové drážky, které mají znemožňovat oleji dostávat se ven kolem kliky na spojku (jsou proti směru otáčení). Celý je to přišroubovaný vzadu na motoru ke skříni. Jak se to vyběhá, je to v háji. Novej opravdu těžko seženeš a starej obvykle bejvá v háji.
Zkus burzu (ale novej jsem tam neviděl už drahně let), nebo aspoň ztetnout z nákýho starýho motoru. Problém je v tom, že pouhým okem obvykle nezjistíš, jesli je dobrej nebo už ne - takže to znamená namontovat, dát převodovku a teprve za provozu zjistit, zda-li olej teče ven nebo ne...
_________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: pá březen 14, 2008 6:35 pm Předmět: |
|
|
No, me to taky udivuje, ze by tam byl labyrint. To, co sem posilal Pedy, tak je videt po sundani setrvaku. kadopadne, tece-li to labyrintem, tak to muze mit nekolik duvodu. Jednak to muze tyct skrz to tesneni pod tim vikem, druhak muze bejt ucpana odtokova dirka, krz kterou se ten volej, kerej skonci v tom deklu vraci do vany, tretak muzou bejt vyzvejkany korkovy kvadriky (na obrazku cislo 9) a ctvrtak je to pricpany vodvetrani z ventilovyho vika do vzduchovyho filtru, cimz vznika v motoru pretlak a tema labyrintama to ten volej vyhazuje. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rampa Mc
Založen: 10.4.2008 Příspěvky: 29
|
Zaslal: čt duben 10, 2008 11:27 am Předmět: |
|
|
Ještě je tu jedna verze závady klika má vůli na lágrech a tím padem vymlátí labyrint a ten už netěsní tak jak by měl. |
|
Návrat nahoru |
|
|
QBone - N-E-V-Ě-S-T-A
Založen: 28.5.2007 Příspěvky: 48 Bydliště: Tvarožná Lhota
|
Zaslal: út duben 15, 2008 11:00 am Předmět: |
|
|
tak jelikož mě to pořád stojí,já to pořád neviděl a labyrint není k sehnání,tak mě to nutí k přemýšlení .... jeto zajímavé,ale je to tak... není tu nějaká laternativní možnost?třeba jestli se tam nedá dát jen simerink,nedo jestli se to nedá vytočit na soustruhu? |
|
Návrat nahoru |
|
|
QBone - N-E-V-Ě-S-T-A
Založen: 28.5.2007 Příspěvky: 48 Bydliště: Tvarožná Lhota
|
Zaslal: út duben 15, 2008 11:01 am Předmět: |
|
|
P.S. tím stáním myslím nevěstu... |
|
Návrat nahoru |
|
|
kozzel
Založen: 3.12.2007 Příspěvky: 200 Bydliště: Plaha
|
Zaslal: út duben 15, 2008 12:17 pm Předmět: |
|
|
No ted resim to saméé napáchávám 1500 klikanik do bloku 1202, Takze máme stejnéj problém. Jak sem na to zběžně koukal, melo by jít použít dokonce to pouzdro lab. přetočit ho a napasovat gufero.
Jinak jak si vyřešil jinej průměr klikových ložisek? Na 1200 jsou menší než na 1500. Ty už máš blok 1203? takže si nemusel frézovat blok kvůli ojnicím jo? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rampa Mc
Založen: 10.4.2008 Příspěvky: 29
|
Zaslal: st duben 16, 2008 12:21 pm Předmět: |
|
|
Nejlepší je opravdu gufero když se sjede tak se vymění a je klid,a i menší házení kliky pochytá.Viděl jsem jednoho mech. spravovat labyrint prvně nechal udělat výbrus na klice aby neházel a pak na magnetce zbrousil dosedací protilehlé plochy labyrintu tak aby si sedly blíž k sobě a utěsnili kliku ovšem nevím s jakým výsledkem.Možná kdyby se to proměřilo mohl by se labyrint vysoustružit a dát gufero. Zkoušel to někdo? |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: st duben 16, 2008 1:36 pm Předmět: |
|
|
Já myslím, že to nepomůže - labyrint je totiž obvykle "vymlácenej" do oválu (samozřejmě okem nepostřehnutelně), takže zbroušení polovin podle mě nemá význam.
U jedné mormoktávky, co jsem kdysi měl tekl olej taky labyrintem, ale naštěstí ne tolik, aby mastil spojku. A minulej majitel - lidový kutil - to vyřešil tak, že pod převodovku na jeden šteft přišrouboval plechovku od lanšmítu, do který ten olej odkapával a tu jednou za čas vylil zase zpátky do motoru _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: st duben 16, 2008 2:10 pm Předmět: |
|
|
A nikdo neřek ani... |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: st duben 16, 2008 3:32 pm Předmět: |
|
|
No tak samozřejmě že při mé arcizahnípanosti jsem závadu nijak neřešil a v uvedeném postupu jednoduše pokračoval. No, teda kecám - malé zlepšení jsem tam udělal, takzvanou SQS - BZR bezúdržbovou úpravu. Zjistil jsem totiž, že díky nejrůznějším fyzikálním zákonům se ta plechovka kupodivu vylejvat vlastně ani nemusí - v automatickém provozním režimu si sama udržuje určitou (maximální) hladinu oleje a přebytečný olej se při jízdě kamsi sám separuje a před dojezdem se v ní vytvoří dostatečný rezervní prostor na to, aby parkovací plochy přátel, zaměstnavatelů a zákazníků nebyly znečištěny větším, nežli malým množstvím odkapaného oleje. Nevím, jestli tento automatický režim podporují všechny plechovky dostupné na trhu - toto byl typ Luncheonmeat Kostelecké Uzeniny a.s., 415g
Až začala blikat kontrolka mazání, nalil jsem vždy do motoru litr čerstvého oleje - čímž jsem zabezpečil vlastně i jeho částečnou výměnu...
Pro případné ekocitlivky doplňuji, že se jednalo o olej MINERÁLNÍ, kterýžto podle mě složen z minerálů jest - tudíž jsem vlastně pouze navracel přírodě to, co z ní vyšlo.
A pro případné ortodoxní milovníky starých verglů doplňuji, že se jednalo o oktávku, z níž časem vzešel Pick-Up Zombík a kdo znal její stav, tak jistě potvrdí, že investovat do jakékoliv opravy více než padesát korun by znamenalo zvyšovat její cenu na dvojnásobek... _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
QBone - N-E-V-Ě-S-T-A
Založen: 28.5.2007 Příspěvky: 48 Bydliště: Tvarožná Lhota
|
Zaslal: čt duben 17, 2008 7:48 am Předmět: |
|
|
kozzel napsal: | No ted resim to saméé napáchávám 1500 klikanik do bloku 1202, Takze máme stejnéj problém. Jak sem na to zběžně koukal, melo by jít použít dokonce to pouzdro lab. přetočit ho a napasovat gufero.
Jinak jak si vyřešil jinej průměr klikových ložisek? Na 1200 jsou menší než na 1500. Ty už máš blok 1203? takže si nemusel frézovat blok kvůli ojnicím jo? |
já to nepředělávám,alejen spravuju...vlastně ani ne já ale jinačí "odborníci" z JZD největší průser je asi v tom že sem to vlastně ještě ani neviděl jinak cose týče bloků,tak mě bylo při prodeji řečeno,že tam je 1500...ale to byli enom slova,ale myslím si,že tam asi je,bo podle jízdních výkonů to na 1200 neodhaduju.Je něco už od pohledu iného co tyto mototy odlišuje?Ať teda kdyžtak vím na čem sem |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: čt duben 17, 2008 8:05 am Předmět: |
|
|
třeba žebrování _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ondra
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 68 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: čt duben 17, 2008 9:01 am Předmět: |
|
|
Doktorem popisovaná metoda zamezování znečišťování parkovacích míst metodou "Luncheonmeat Kostelecké Uzeniny a.s., 415g" s automatickou separací oleje za jízdy opravdu funguje, jen nesmíte moc prudce brzdit při náhlé Policejní kontrole. Jednomu známému se totiž stalo, že zrovna v ten okamžik se spustilo ono automatické vyprazdňování, čímž vznikla přímo před zraky Policistů několikametrová olejová čára, o které si byli jisti, že předtím tam nebyla... |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: čt duben 17, 2008 10:02 am Předmět: |
|
|
Jo, to je fakt - některý verze tohle dělávaly. Doporučuju přehrát firmware.
A zároveň doporučuju dát uživateli LeDocteur lehké PVV... _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|