Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1940 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: čt únor 02, 2012 10:48 am Předmět: Brzdy 1203 |
|
|
Nemá prosím někdo schéma brzd toho šílenýho dvouposilovačovýho systému ? Na naší nové trosce je to rozdělaný a na mě je to trochu moc hadiček, trubiček, válečků atd. Případně aspoň jak to (nebo jak by mělo) funguje - pedál teda tlačí na jednoduchej válec, ze kterýho vede puntrobí do náký rozdvojky, která rozděluje tlak do obouch posilovacích bazmeků, z jejichž válců de kapalina zas pokaždý do náký rozdvojky a odsud křížem na dvě kola - a do posilovačů přes rozdvojku de podtlak z karbecu ?
Nemá případně někdo po ruce (i starej funkční) hlavní válec na tleto provedení - případně ví někdo číslo dílu, nebo aspoň průměr atd. ? Ten nám tam totiž chybí úplně. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt únor 02, 2012 1:00 pm Předmět: |
|
|
Hlavni valec mas normalne dvojitej, jako napriklad ve skode 100, z toho vede jedna trubka do kazdyho posilovace z nej pak brzdi pulky vobou prednich a jedno zadni. Podtlak vede jedna hadice z parohu a za prednim naraznikem se rozdeluje. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1252 Bydliště: Desná
|
Zaslal: čt únor 02, 2012 3:31 pm Předmět: Re: Brzdy 1203 |
|
|
LeDocteur napsal: | Nemá prosím někdo schéma brzd toho šílenýho dvouposilovačovýho systému? |
Schema brzd jsem ti poslal do mailu. _________________ Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební... |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1940 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: pá únor 03, 2012 4:51 am Předmět: |
|
|
Díky !
Ne.To nemohl vymejšlet člověk. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: pá únor 03, 2012 9:40 am Předmět: |
|
|
Trubku... _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
tonyc
Založen: 5.1.2013 Příspěvky: 11 Bydliště: mostecko
|
Zaslal: ne únor 17, 2013 9:18 pm Předmět: posilovače brzd. |
|
|
zdravim nevite od kterého roku se začali montovat posilovače brzd? škoda 1203 na té své je nemám. |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1252 Bydliště: Desná
|
Zaslal: ne únor 17, 2013 9:25 pm Předmět: |
|
|
Od roku 1974, při první větší modernizaci. _________________ Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební... |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: so květen 18, 2013 7:11 am Předmět: |
|
|
Ahoj. Potřebuju vyměnit na TAZce zadní prasátka. Nevíte, zdalipak nejsou stejné s nějakým "zadomotorem"? _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: so květen 18, 2013 10:03 am Předmět: |
|
|
do nejsou , vymejšlím takovou vyjebávku - redukci
vím že se dají koupit v děčíně cca 380kč/ks _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: ne květen 19, 2013 8:45 pm Předmět: |
|
|
A nešly by tam dát ty tlustší prasátka? Stejný problém je u Warťasů, ty tenčí prasátka jsou taky těžce sehnatelný.Ale to mě nevadí, já ho mám ještě zcela na bubnech. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: út květen 21, 2013 7:15 pm Předmět: |
|
|
Pokiaľ sa Ti len za zimu počas odstávky auta prilepili a pri následnom zabrzdení strhli gumičky vo valčekoch, tak je zbytočné ich meniť celé, aj keď už trošku zahrdzaveli.
Odmontuj čeľuste a z valčeka vytiahni (prípadne vyklep) celé vnútro, čomu môžeš pomôcť i stlačením pedálu brzdy, ktorý už potom ale nepovoľuj, aby ďalej nevytekala kvapalina. Pri stlačenom pedále nie je spojená nádobka s okruhom, takže vytečie len jedna "náplň" a nemusíš sa báť zavzdušnenia celého okruhu od vyprázdnenej nádobky.
Vnútornú plochu valčeka pekne vyhladíš plátkom brúsneho papiera zrnenia 300 a postupne vyššie, ktorý si omotáš okolo prsta a honovacími pohybmi to krásne vyhladíš. Sústreď sa hlavne na tú časť, v ktorej sa pohybuje gumička. Na takéto "zapečenie" vzniknuté po jednej zime to úplne stačí a po výmene gumičiek to určite bude tesniť a dobre fungovať. Ak by boli poškodené i piesty, použiť môžeš z Š 120M/Favorit, rovnako ako gumičky.
Mimochodom výmenou valčekov za tie, ktoré sú teraz v predaji pokojnejšiu jazdu mať nebudeš, pretože tie sú určené do starých modelov, kde v oboch okruhoch boli na THV ventily zostatkového tlaku. Pri použití týchto starých typov valčekov s "novým" brzdovým systémom Š1203M, kde je posilňovač v pedálovke a THV bez ventilov zostatkového tlaku môže dochádzať k zavzdušňovaniu týchto valcov. Výrobca to nie že neodporúčal, ale zakazoval. Rovnako tomu bolo v prípade zadomotorov, kde však vyrábali iba nové typy valčekov. Pri 1203 vyrábajú iba staré už viac ako 10 rokov. Čo ja som sa napísal do VAP Prešov, kde ich vyrábali pre náhradnú spotrebu. No žiadna snaha z ich strany. Pritom tie diely do nových typov valčekov vyrábali tiež (do Š120M/Favorit - čo je rovnaké). Rovnako som to riešil s Romanom, ktorý zadával ich výrobu do Číny. Výsledok rovnaký... Ten mi dal síce aspoň za pravdu, ale súčasne skonštatoval, že tie staré sú lepšie. Ale aspoň že sa niečo vyrába, že máme nové telesá. Tie jediné ja totiž z nových valčekov 1203 používam. Vnútorné diely používam z valčekov Š120M/Favorit. Čiže aby som získal jeden valček, musím kúpiť dva. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: út květen 21, 2013 7:42 pm Předmět: |
|
|
helej tím myslíš : starý > gumička před pístem a na pístu nic
nový > gumička v drážce pístu _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: út květen 21, 2013 8:14 pm Předmět: |
|
|
Tak presne. Menilo sa to so zmenou brzdového systému na nový posilňovač (Š1203M) od 1/89. Tam už THV nemá ventilky zostatkového tlaku kvôli kotúčovým brzdám, aby sa spoľahlivo uvoľňovali a nepribrzďovali. Ešte boli medzitypy, kde sa testovali kotúčové brzdy a nebol ešte k dispozícii nový posilňovač (tam sa čakalo na Favorit z ktorého pochádza), čiže sa použili staré posilňovače, THV bez ventilov zostatkového tlaku a staré valčeky. Tieto vozy mali dodatočné ventily zostatkového tlaku namontované pred každým zadným valčekom v spoji brzdovej hadice s rúrkou na vzpere zadnej nápravy (na ramene) v takom valcovom telese.
Tie nové manžety (gumička v drážke piesta) označené ako ATE - keďže boli vyrobené v licencii, nedovoľujú nasatiu vzduchu pri event. podtlaku v brzdovom systéme. Pri starých manžetách toto nie je vylúčené. Problémy môžu nastať hlavne pri odvzdušňovaní bŕd (zatiahnutie odvzdušňovacej skrutky a povolenie pedála), alebo tiež pri zatiahnutí ručnej brzdy bez stlačenia brzdového pedála, kedy dôjde k uvoľneniu piestov valčeka oddialením čeľustí, pričom pružina ktorá je medzi piestami vo valčeku tieto piesty rozťahuje od seba. Pritom vzniká v systéme podtlak a tvar manžety za nevhodných okolností nijak nebráni preniknutiu vzduchu do systému. Nevhodné okolnosti závisia napr. od teploty, alebo tolerancie súčiastok vo valčeku a hlavne napúšťacích ventilov v THV, ktoré ovládajú doplnenie systému čerstvou kvapalinou z nádobky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: st květen 22, 2013 6:32 am Předmět: |
|
|
Tak díky za rady, válečky na 1203 M jsem koupil na Bělohorský a kouknu se dovnitř na pístky. Kdyžtak pojedu ještě pro ty Favoriťácký. to už mám blízko na Tempu. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: st květen 22, 2013 6:33 am Předmět: |
|
|
A patří na 1203 M válečky průměru 22 mm? _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|