Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Drakas
Založen: 5.1.2007 Příspěvky: 28 Bydliště: Řevnice
|
Zaslal: pá leden 05, 2007 12:20 pm Předmět: [neurčeno] Ztráta komprese |
|
|
Ahoj všichni. Mám jednoduchý měřič pro porovnávání kompresí jednotl. válců benz. motorů (není cejchován v žádných jednotkách - jen stupnice 0-16). 1.-3. mají 9,7 - 9,6 - 9,7 což je ok, ale na 4. válec mi to ukazuje jen asi 2,2! Hlava je 2 roky po repasi, těsnění jsem tam dal ještě to azbestové, po 700km ještě vše dotáhl na moment. Co to tak asi mohlo stát?? Nechce se mi to zas sundavat, třeba zbytečně..
PS: Do chlazení to netlakuje, na chodu motoru není celkem nic znát (jen občas se na volnoběh neprav. zachvěje.., Nečistota na ventilu? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: pá leden 05, 2007 12:32 pm Předmět: |
|
|
Prvděpodobně. Anebo ti to blbě zabrousili, anebo nemáš stíráky. Znám jednoho, co je ulámal ještě v záběhu motoru _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Myšák
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 39 Bydliště: Praha
|
Zaslal: pá leden 05, 2007 12:57 pm Předmět: |
|
|
Burák napsal: | Prvděpodobně. Anebo ti to blbě zabrousili, anebo nemáš stíráky. Znám jednoho, co je ulámal ještě v záběhu motoru |
....že si to byl Ty, Buráku _________________ ...sem lemra líná... |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: pá leden 05, 2007 1:01 pm Předmět: |
|
|
Byly-li by to kroužky, tak by motor nejspíš kouřil. Dá se to zjistit jednoduše - nalej do toho inkriminovaného válce velkej panák oleje a změř to znovu, co to udělá.
Mimochodem - ventilovou vůli jsi měřil ? Třeba ti jen dosedá vahadýlko na ventil... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: pá leden 05, 2007 1:45 pm Předmět: |
|
|
Ne, byl to Sestra 1 _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Drakas
Založen: 5.1.2007 Příspěvky: 28 Bydliště: Řevnice
|
Zaslal: pá leden 05, 2007 3:53 pm Předmět: |
|
|
Nikdy se nekonala GO, na válcích už je znatelná hrana, ale oleje mi to žere přiměřeně (žádný modrý kouř, emise ok). Po nalití oleje jsem naměřil "4ku" , takže taky špatný. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: pá leden 05, 2007 4:14 pm Předmět: |
|
|
No tak budeě mít buď hodně rozhozený ventily (ale to by bylo slyšet) anebo podpálenej ventil. Ale 2,2 je strašně málo! to je fakt divný _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Drakas
Založen: 5.1.2007 Příspěvky: 28 Bydliště: Řevnice
|
Zaslal: pá leden 05, 2007 7:02 pm Předmět: |
|
|
Tak to asi rozhodím a dám pak vědět. Vůle jsem kontroloval a ventily šly bez klepání. ...akorát mě teď napadlo - opravoval jsem rozdělovač (nefungovala podtl. regulace, atd..) a pak se chvilku jezdilo s vyšším předstihem, než je zdrávo - trošku to jako by klepalo při 60-75km/h. Tak možná tady je ta příčina...čert ví |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: pá leden 05, 2007 7:52 pm Předmět: |
|
|
To by nemělo mít vliv. Stejně - přinejhorším shodíš hlavu, to zas taková práce není a nejspíš se tomu stejně nevyhneš.
Ale rozhodně doporučuju prvně zkontrolovat tu ventilovou vůli - jen na tom jednom válci. To že jdou "bez klepání" je sice ideální stav, ale jestli je ta vůle záporná, resp. i když má být ventil zavřený, tak ho vahadýlko pořád přitlačuje, zůstává ventil pootevřený.
Těch 2,2 je úplně normálních, pokud ventil jen trošičku visí. Předpokládám, že ve vyšších otáčkách se to chová naprosto normálně, že ? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Drakas
Založen: 5.1.2007 Příspěvky: 28 Bydliště: Řevnice
|
Zaslal: ne leden 07, 2007 9:50 am Předmět: |
|
|
Oba určitě zavíraly na max. - vůle tam byly správný. Ale hlava už je stejně dole. Na pohled všechno vypadá dobře, ale při zkoušce těsnosti to lehounce propouští (vzhledem k tak velkýmu rozdílu jsem čekal daleko větší netěsnost). Navíc tady dno pístu a spal. prostor byly snad nejmíň zakarbonovaný..tak to snad kruhy nebudou.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: ne leden 07, 2007 12:22 pm Předmět: |
|
|
To je úplně normální. Však si vezmi jakej musí bejt tlak na takovým kompresním poměru. I malinkatá netěsnost způsobí velkou ztrátu tlaku - a především proto, že kompresi měříš při pár otáčkách - klikou nebo startérem. Když je motor v otáčkách, tak už tam ten tlak tolik nepoklesne (nestačí to "ufouknout") - proto ten válec pak pracuje zdánlivě normálně.
Je to pecička na ventilu - to je normální. Že to kroužky nebudou, ukázal už pokus s nalitím oleje - kdyby to byly netěsné kroužky, tak by se komprese na chvíli rázem vrátila na téměř původní hodnotu.
Je dobře, že jsi to podchytil takhle včas. Rozhodně ale když už to máš dole, tak vymontuj VŠECHNY ventily a zabruš si sedla - třeba bude stačit jenom ventilem, ani nebudeš potřebovat frézy. Pokud nevíš a nebo si nenajdeš v knížce jak se to dělá, napiš mi mail... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Drakas
Založen: 5.1.2007 Příspěvky: 28 Bydliště: Řevnice
|
Zaslal: út leden 09, 2007 2:10 pm Předmět: |
|
|
Jo - to mas vlastne pravdu, když točím startérem max tak 100ot., tak při vyšších to nestačí tolik ufouknout, to je fakt.. Jinak sedla tam jsou všechny nový (údajně už tvrzený) + ventily a dokonce to dotěsňují i gufera... Mrknu ještě jestli není hlava křivá, ale srovnat by se pak snad měla tak jako tak.
Nemá tu někdo zkušenost s lehkým snížením hlavy? Tahle je ještě ta stará ('59) a pak snad měly oktávky (>'61) trochu zvýšený komp. poměr - no a vzhledem k dnešním benzínům... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Drakas
Založen: 5.1.2007 Příspěvky: 28 Bydliště: Řevnice
|
Zaslal: po leden 15, 2007 1:55 pm Předmět: |
|
|
..tak ještě dodatek: o víkendu jsem navštívil pána, který ty hlavy dělá. Kromě 1. jsou netěsnosti nakonec i ve 2. a 3. válci. Ale proč sem píšu - hrozně totiž nadával na literaturu, kde jsou vůle jak známo std. 0,15 a 0,2 a pak se to podle něj už jen přepisovalo dál a dál. On říká, že u sedla šíře 1mm je správně dvojnásobek... , že prej se blok atd. strašně rozpíná. Normálně udávaný hodnoty lze použít jen u cca 2mm sedel. Vzhledem k jeho pokročilému věku to má asi podchycený velkou praxí, ale stejně to je k diskuzi.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Drakas
Založen: 5.1.2007 Příspěvky: 28 Bydliště: Řevnice
|
Zaslal: po únor 26, 2007 11:52 am Předmět: |
|
|
Nechci zakládat další téma. Chci se zeptat jestli tady někdo prováděl výměnu kroužků bez vyndavání motoru. Kdysi jsem měnil těsnění u vany, a proto vím, že kvůli nápravnici tam je dost špatnej přístup, ale s nadzdvihnutým motorem to nakonec šlo. I kdyby, tak to chce aspoň montážní jámu, ne?
PS: Někde jsem zaslechl, že (nejen) těmahle motorama se zabývají někde v Nesuchyni - víte o tom něco? Nebo tam někdo dokonce i byl? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: po únor 26, 2007 1:56 pm Předmět: |
|
|
zabejvaj, ale trvá jim to _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
|