Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
tomi-h
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 402 Bydliště: Kaplice
|
Zaslal: po duben 04, 2011 3:29 pm Předmět: Motůrek stěračů na trosku |
|
|
Pánové troskaři, prosím o pomoc.
Co je zač tenhle motůrek???
_________________ Fotky z akcí a našich aut najdete zde: http://tomih.rajce.idnes.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: po duben 04, 2011 4:02 pm Předmět: |
|
|
To je starý typ - jednorýchlostný - teda má len dve uhlíkové kefy. |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomi-h
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 402 Bydliště: Kaplice
|
Zaslal: po duben 04, 2011 4:24 pm Předmět: |
|
|
Takže to bude na starší typy trosek a na TAZU je jinej? _________________ Fotky z akcí a našich aut najdete zde: http://tomih.rajce.idnes.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: po duben 04, 2011 5:16 pm Předmět: |
|
|
podle mě je to z grilu na prase. Aspoň soused tam teda takovej má. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po duben 04, 2011 6:07 pm Předmět: |
|
|
Novej a starej typ ma jiny uchyceni a jiny prumery cepu tahel steracu. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: po duben 04, 2011 6:11 pm Předmět: |
|
|
To je ťažká otázka. Myslím ohľadne toho kritéria delenia na "trosky" a TAZy
Jednoducho povedané sa tento motorček montoval na vozy s otočným prepínačom stieračov a ostrekovača na prístrojovej doske (teda nie s Lukasom). Vozy s prepínačom stieračov a ostrekovača združeným do páčkového prepínača pod volantom (vyrobeným v licencii LUCAS)už mali motorčer náhonu dvojrýchlostný. Ak si dobre spomínam zmena nastala niekedy v jeseni roku 87. Môžem mrknúť do katalógu - ak je treba... Ale asi prelom mesiacov 09-10/87.
Inak na prvej 1203 som tento motorček nakomutal k Lucasu s tým, že v polohe "I" i "II" mali stierače rovnakú rýchlosť - zapojiť sa to dá. I s trojpolohovým cyklovačom... |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: po duben 04, 2011 6:14 pm Předmět: |
|
|
Alvo, Ty píšeš k čapom upevnenia ramienok stieračov - tie sa však menili skôr, ako motor stieračov. Tento starý typ motora sa použil i s novým náhonom a ramienkami. |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomi-h
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 402 Bydliště: Kaplice
|
Zaslal: po duben 04, 2011 8:24 pm Předmět: |
|
|
Mě jde o to, že my máme TAZ r.v 1992 asi a tam nám odešel motůrek.A tenhle jsem sehal,ale když jsem, ho chtěl měnit, tak jsem si všiml, že tam máme jiný. Jakej tam ted má být?? _________________ Fotky z akcí a našich aut najdete zde: http://tomih.rajce.idnes.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rancher
Založen: 19.12.2006 Příspěvky: 1061 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po duben 04, 2011 8:50 pm Předmět: |
|
|
No přece ten samej, co ste tam měli _________________ www.spartaky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: po duben 04, 2011 9:13 pm Předmět: |
|
|
OK. V tomto ročníku má byť každopádne už spomínaný dvojrýchlostný motor. Je zhodný s motorčekom náhonu stieračov pre zadomotory typového radu 742 - teda Š105/120...136. |
|
Návrat nahoru |
|
|
pajan1203
Založen: 12.2.2009 Příspěvky: 137 Bydliště: Varnsdorf
|
Zaslal: po duben 04, 2011 9:14 pm Předmět: |
|
|
jestli je to 92 tak se dá použít z favorita ale musíš přeletovat dráty má jinou svorkovnici _________________ Šuknovský výběžek/sever čech jinak skype(pajanov73)ŠKatule 1500LPG |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: po duben 04, 2011 9:57 pm Předmět: |
|
|
TENHLE JDE POUŽÍT
ty starý co myslíte jsou stejný jako měla š 100 /110 1000 apod
ty novější měli (jako je tento ) š 105/120 apod , apak byl ještě novější a ten má menší průměr a uhlíky přístupné zvenčí
starý a nový nejsou záměnné (jde to ale jeto složitější - řezání-vaření na kastli)
u tohodle jsou tři dráty (jsou vidět i na tý fotce) je tm žlutý červený a černý _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: po duben 04, 2011 10:17 pm Předmět: |
|
|
Áno, dá sa použiť aj tento. Ale keďže je jednorýchlostný, tak jednorýchlostným i ostane. Navyše budú musieť k nemu pripojiť medzikábel so svorkovnicou (nakoľko je inštalácia vozidla svorkovnicou ukončená).
Medzi motorčekom na Favorit a škodovku je jediný podstatný rozdiel vo svorkovnici (Favorit má už iný tvar svorkovnice s okrúhlymi dutinkami). To, že aký je v tom ktorom motorčeku tvar elektromotora, odkiaľ má prístupné uhlíky svedčí iba o vývojom štádiu elektromotora (roku jeho výroby). Či už ide o motorček na 1203, škodovku, alebo favo. Ak si napr. kúpiš dnes nový motorček na 120/1203, tak bude mať elektromotor presne taký, ako keď si kúpiš nový motorček na favo
Čiže tomi-h mal vo voze z roku 92 motorček dvojrýchlostný, určený pre Š1203/Š120, ktorého elektromotor bol zhodný s elektromotormi, ktoré sa v roku 92 dodávali pre Favority. Preto je najvhodnejšie zohnať buď motor z Š120/1203, ktorý možno použiť bez úpravy; alebo aspoň z Favorita s tým, že bude treba prehodiť svorkovnicu.
Môže použiť i motor ktorý je na obr. + doplniť ho medzikáblom so svorkovnicou, avšak bude mať jednorýchlostné stierače. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: po duben 04, 2011 10:48 pm Předmět: |
|
|
ten motor mají dvojrychlostní jsou tam tři dráty ze svorkovnice do motoru (tyhle motory byli jen dvourychlostní ale dá se zapojit i jen jedna rychlost)
ten svazeček se svorkovnicí se jen přepíchá páč motor je samostatný a svazek taky , i když se prodává motor se svazkem (někdo odpojí svorkovnici někdo všechno co se dá)
š1203 120 je stejnej fav je jinej (kratší) lze použít ale to já nedoporučuju rychle se pálej , asi úspora na mědi ale je hodně přetěžovanej, svorkovnici na kabelu má sice jinou ale na motoru jsou fastony pro konektory , některý mají kabely připojený konektorama některý jen letovaný na fastony _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: út duben 05, 2011 3:28 pm Předmět: |
|
|
V starom aute som pôvodne mal (na výzor) presne tento typ motorčeka. Bol jednorýchlostný (mal len dvojicu uhlíkov). Svorkovnica na prevodovke je úplne zhodná (jeden kolík ostával bez zapojenia). Montoval sa v zapojení s otočným spínačom a trojpolohovým cyklovačom.
Od nábehu montáže dvojrýchlostných stieračov do 1203, mali tieto motorčeky plechové veko prevodovky a nie bakelitové.
Pokiaľ je to teda určite motorček z 1203ky, tak dvojrýchlostný nebude. Jedine, že by bol z Š120 starých sérií, čo by však nebolo moc vhodné použiť, pretože tieto mali o dosť menší výkon a nižšie obrátky na výstupe v porovnaní s originálnym motorom, ktorý do modelu 92 patrí.
Škoda, že nám tomi-h neodfotil typový štítok tohto motorčeka. Hneď by bolo zrejmé, čo je to za zviera - jednak podľa JK POV a jednak podľa prúdovej záťaže a napätia. Aby to napokon nebolo na 24 V
Modely so starým náhonom stieračov (t.j. ten náhon, ku ktorému sa ramienka priskrutkujú chromovanými maticami) mali zas iný motorček (rovnaký ako Š100) viď. tu: http://www.elida.cz/cze/elida/scripts/detailzbozi.aspx?Kod=0500500413
Pre úplnosť vyobrazenie motorčekov Š1000 MB je tu: http://www.elida.cz/cze/elida/scripts/detailzbozi.aspx?Kod=0198800902
- tento sa však do 1203jok v sériovej výrobe (našťastie) nikdy nemontoval... |
|
Návrat nahoru |
|
|
|