Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: so listopad 27, 2010 11:31 pm Předmět: |
|
|
Přesně. Podivej třeba jen ty Chirany RZP. Je doslova jen pár fotek. Krom toho to neni legendarní auto, ale legendární krám. _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: po listopad 29, 2010 3:17 pm Předmět: |
|
|
Tak nějaký fotky ze křtu knihy o 1203-sce jsou tle:
http://sestra6.rajce.net/Vitkov _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po listopad 29, 2010 3:31 pm Předmět: |
|
|
Měl továrník nějakej proslov? |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: po listopad 29, 2010 3:56 pm Předmět: |
|
|
Oficiálně néé, mezi dorty jsme se bavili o šnecích. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po listopad 29, 2010 9:35 pm Předmět: |
|
|
A taky rikal Alene, ze je nametena, kdyz se snazila dostat do 1203 na zadni sedacku zleva. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1251 Bydliště: Desná
|
Zaslal: po listopad 29, 2010 9:39 pm Předmět: |
|
|
A to jsi tam nebyl zbytek cesty _________________ Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po listopad 29, 2010 10:12 pm Předmět: |
|
|
Žádný ? |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po listopad 29, 2010 10:13 pm Předmět: |
|
|
Jenom to druhy a nahlas, ale Alena ho vokrikla. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
dave
Založen: 25.12.2006 Příspěvky: 166 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: po prosinec 06, 2010 7:57 pm Předmět: |
|
|
Tak už se mi taky dostala kniha o 1203 do ruky a doufám, že bude brzo II.díl, myslím že o 1203 se toho dá napsat víc. Škoda, že jezevčíkům byly věnovány jen dvě věty, požárním a nebo třeba veřejné bezpečnosti ani jedinná fotka. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Martin z Ostravy
Založen: 18.1.2007 Příspěvky: 12 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: út prosinec 07, 2010 6:52 am Předmět: |
|
|
Je to knížka o Š 1203,která z poloviny o tomto autě vůbec není.Určitě by si tendle auťák jak už jsem tady psal zasloužil rozsáhlejší publikaci.Ano chybí tam spousta modifikací i domácích úprav. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: ne prosinec 26, 2010 4:57 pm Předmět: |
|
|
Takže - jak jsem psal, uvedenou knihu jsem dle svého předpokladu získal v pátek zcela zdarma od jistého sponzora. Dovolím si tedy malou a jak doufám nezávislou recenzi - neboť se v troskách nijak detailně nevyznám a nikdy jsem informace o nich cíleně nevyhledával. Ke knize jsem tedy přistupoval jako k většině těch ostatních ze stejné řady. Už jsem kdysi psal, že na jakési mé pomyslné stupnici kvality Graďáckých knih je známkou nejvyšší (řekněme 10) hodnocena publikace o Trabantech, známkou nejnižší (1) pak kniha o Pérákovi...
Hned od začátku začnu hodně kriticky (ovšem nebojte, závěr přece jen nebude tak negativní). Když knihu začnete číst, tak asi po půl hodině poněkud zneklidníte a začnete zkoumat obal, jestli jste se náhodou nespletli a nekoupili si něco jiného, než jste zamýšleli. Prvních 40 stran je totiž věnováno sice zajímavé, ale s hlavním předmětem knihy přece jen příliš nesouvisící historii vrchlabské továrny. Autor to sice zdůvodňuje tím, že to patří k historii dvanáctsettrojky - bohužel to je opravdu jenom "výmluva". Pokud by tomu totiž tak bylo, tak by podobný prostor musel přece být dán i trnavské automobilce, která je však zmíněna v knize pouze tím způsobem, že je tam v podstatě pouze uvedeno že se kdysi nějaké 1203ky vyrobily také kdesi na slovensku... Je to snadné - autor měl již z dřívějška (jak vidíme z jiných jeho publikací) zpracovaný materiál o Peterově karosárně a tak ho takto elegantně "využil". Je to určitě škoda, protože při omezeném rozsahu tématické publikace je ztráta zhruba 20ti procent místa, jež mohlo být využito jinak, mírně řečeno trestuhodná.
Toto vnímám jako hlavní a docela citelnou závadu. Jinak ovšem knihu celkem chválím. Pokud se prokousáme tou první čtyřicítkou stran, je nám odměnou poměrně detailní popis toho, jak vůz vznikal, jak se rodily jednotlivé prototypy, jak byl konečně zaveden do výroby a přišel "na pulty" - psáno čtivě, svižně a obsažně. Je tam velmi mnoho informací, které mi byly jako laikovi zcela neznámé, doplněné mnoha obrázky. Pro úplné kolemjdoucí čtenáře, dvanáctsettrojkou nepolíbené, bych ale určitě věnoval část (třeba alespoň deset těch "vrchlabských" stránek) technickému popisu vozu - který zde překvapivě prakticky zcela chybí. Stále se zde mluví o letitém a do jisté míry osvědčeném motoru OHV, aniž je zde vyobrazen, či detailněji posán. Poněkud zvláštní informace o napínáku rozvodového řetězu jistě úplnému laikovi motor 1221 nepřiblíží. Prostě se jaksi předpokládá, že škodovácký motor a konstrukci 1203ky každý zná a netřeba to tedy popisovat. V tomto směru kniha bohužel Tučkovým publikacím nesahá ani po kotníky - vždyť by stačilo alespoň pár tabulek opsaných z návodu k obsluze v příloze,což by nebyla žádná práce navíc a knize by to velice prospělo. Takto se sama degraduje na pouhý doplňující materiál pro mírně pokročilé dvanáctsettrojkaře a zájemci na pozici "beginner" jeho situaci moc neusnadní.
Z celé knihy vidíme, že autor je zkušený a poctivý sběrač informací a "prolézač" archivů, který má velmi dobré kontakty v českých automobilkách. Případný jedno či dvoudenní výlet za naši východní hranici (JKarle, herdek filek - proč jsi mu třeba zamlčel Posima - chodící tazováckou encyklopedii ???) by ale určitě nebyl na škodu. A nemyslím tím jenom TAZky dvanáctku a patnáctku, které jsou opravdu nahuštěny do pouhých dvou stránek, ale třeba i nějaké drby z BAZu, kde pokud vím také vznikly mnohé "dodávkové" prototypy.
Koukám, že jsem knihu možná docela sepsul - což si ale rozhodně nezaslouží. Výtky některých zarytých odborníků, kterým chybí detailnější popis third-party a kutilských úprav rozhodně nesdílím - vezměte si, o jaký formát knihy jde. Opravdu zde není místo pro kompletní popis všech variant, typů a home-made vylepšení. Autor určitě odvedl velký kus práce a musíme si uvědomit, že je vůbec div, že někdo napíše a někdo jiný vydá knihu o tak - nezlobte se na mě - okrajové záležitosti veteránského lidu. Okruh zájemců o knihu je určitě velice omezený - a prodej jistě nedosáhne takových čísel, jako kdyby se jednalo o tatrovku, nebo o Felicii. Za běžnou cenu, co kniha stojí, jde o dobrou investici a určitě většina lidí nebude litovat, pokud si ji koupí. V knihovničce žádného veteránisty, který se zajímá o poválečné československé automobily by určitě chybět neměla. Její koupi rozhodně každému doporučuji. Mám-li jí dát známku v rámci výše zmíněné stupnice, tak bych volil asi tak sedmičku. Prostě - buďme za ni rádi a shrnuto do jedné věty : Nemusí pršet, stačí když kape... _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: ne prosinec 26, 2010 5:19 pm Předmět: |
|
|
V podstatě souhlasím, jen kdyby ses kouknul do tiráže, posim je tam uvedenej. Já mám tyhle knížky zatím tři a desítkou bych hodnodil V3S, devítkou RO a tohle asi taky tak sedmičkou. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: ne prosinec 26, 2010 5:30 pm Předmět: |
|
|
Ajo...Já su Von vlastně třeba Pipos je taky ve skutečnosti Pospíšil. Kua, to tam ten chlap nemůže napsat jednoduše "Posim" ? _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1251 Bydliště: Desná
|
Zaslal: ne prosinec 26, 2010 8:05 pm Předmět: |
|
|
Dre, souhlasím s tebou. Té historii karosárny Petera a AZV stačilo věnovat 2 strany textu a další 2 strany obrázků a plně by to stačilo, ale autor těch prvních 40 stran udělal jako recyklát dvou předchozích knih - Karoserie Petera a Škoda Vrchlabí - od kočárů k limůzínám.
Posima už ti Předseda vysvětlil
Ono to s ním bylo trochu hektické, měl moc práce a komunikace byla jen mailem, ale díky alespoň za to.
Co se týká speciálních provedení - nebylo myšleno home made úpravy, ale malosériová provedení jako například vyšetřovací vozy, MKV, různé varianty požárních vozů, varianty sanit atd. Tohle myslím spousta lidí čekala, ale problém je v tom, že o nich nikde nic není a jediné informace jsem dodal zprostředkovaně od Medvěda z phsos, jenž se ale stěhoval a všechny materiály má v krabicích na půdě.
A pozdní Trnavě se mohlo věnovat také nějaký prostor. Co se týká BAZ tak foto a nějaké drobnosti o prototypech jsem panu Králíkovi dodal, bohužel je nepoužil.
Náklad byl 2500 kusů s tím že se v případě potřeby dotiskne. _________________ Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební... |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: ne prosinec 26, 2010 8:12 pm Předmět: |
|
|
JKarel Posima nezamlcel - v zadu uvedenej ing. Simon Polak a Posim jsou jedna a tataz osoba. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|