Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Tbo
Založen: 18.10.2010 Příspěvky: 12
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 11:07 am Předmět: Ventilator chladenia |
|
|
Kupil som TAZ 1500. Vsetko ide ok, let pri vyssej rychlosti cca 80km/h sa dostane ventilator chladenia do vybracii. Rozmyslal som ho nahradit nejakym elektrickym napr. s FAVORITA. Mate s tym nieto skusenosti. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 11:21 am Předmět: |
|
|
A nebylo by lepší ho vyměnit? _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tbo
Založen: 18.10.2010 Příspěvky: 12
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 11:27 am Předmět: |
|
|
Myslim ze to je vyrobna chyba. On tam je namontovany plastovy ventilator ktory je pohanany cez remen a aj keby tam dam novy moc by to asi nepomohlo. Neviem, ale myslim si. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rancher
Založen: 19.12.2006 Příspěvky: 1061 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 11:34 am Předmět: |
|
|
TAZ je koncentrát takových "výrobních chyb"
Ale jiná vrtule stejného druhu je určitě řešení. _________________ www.spartaky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 12:30 pm Předmět: |
|
|
Jen aby nebyl načatej jako ten Ritchieho, to pak je na lano! _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 12:31 pm Předmět: |
|
|
rozvibruje se vrtule nebo i řemenice ? jestli nebude problém spíš v té řemenici než v tom větráku a taky pozor na napnutí řemenu resp. jeho přepnutí _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 12:47 pm Předmět: |
|
|
taky mi přijde, mohla by bejt prostě ohnutá osička _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1251 Bydliště: Desná
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 12:53 pm Předmět: |
|
|
Může to dělat i ta hřídélka vodní pumpy co je na ní řemenice s ventilátorem připevněná, samozřejmě platí že pokud je plastová vrtule poškozaná nejdříve vyměnit jí. _________________ Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 12:53 pm Předmět: |
|
|
O tý mluvim, Mlho _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tbo
Založen: 18.10.2010 Příspěvky: 12
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 1:08 pm Předmět: |
|
|
Neviem ci to je remen? Musim to zisti ci je volny, nenapadklo ma to. Dik, za radu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1251 Bydliště: Desná
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 1:36 pm Předmět: |
|
|
Když ho budeš mít povolený tak si zkontroluj vůli ve vodní pumpě - jestl ise dá s řemenicí ventilátoru zakvedlat...
A poroz při utahování - když utáhneš moc hrozí po nějaké době poškození řemenice.. že Ritchie... _________________ Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební... |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 2:52 pm Předmět: |
|
|
Praterle, to jsem velice rad, ze jste zde nakousli tema elektrickyho ventilatoru v trosce. Uvodem meho povidani bych vam chtel sdelit, ze je to naprosta picovina a v nasledujicich radcich vam vysvetlim proc. Ja uz se touto myslenkou zaobiram delsi dobu a doslo i k nekolika pokusum. Prvni problem je v tom, ze vetsina elektrickejch ventilatoru se umistuje za chladic, kde v trosce anic byste chladic museli premistovat dopredu i pri vyndani vrtule neni misto, musite tedy dat ventilator pred chladic a to znamena mu votocit smer vzduchu a nestaci bohuzel jenom zmenit smer votacek, coz jde vetsinou jenom prepolovanim napajeciho napeti nebot ty motory maj permanentni magnet na statoru. Timto sice zmenite smer proudeni vzduchu, ale je to bohuzel na ukor ucinnosti, pac je vrtule tvarovana jenom na jeden smer a musela by se votocit, coz vetsinou nejde. ALe i to se da vyresit, v posledni verzi myho vyzkumu jsem pouzil ventilator jehoz vrtule mela 10 listu, motor nebyl uplne nejmensi a pri spusteni v garazi litaly papiry na vzdalenost nekolika metru. Pro napajeni motoru nestacila 15A pojistka a jakmile sepnul prestal mi na aute drzet volnoveh, presto vsak nestacilo jej spinat az pri zvyseny teplote a musel bezet furt. Spinani jsem se ponejprv snazil vyrezit snimanim napeti sondy teplomeru pomoci komparatoru, ale diky dlouhem vedenim v trsce tam tak kolica napeti a je tam takovy pulsni ruseni, ze toto zapojeni i pres pridavny filtry bylo nepouzitelny. Pouzil jsem tedy teplotni spinac J5D z OEZ Letohrad pipevnenj k telesu vodni pumpy posilenej relatkem, coz fungovalo dobre, ale ale i tak velmi mirne receno vysledek nebyl adekvatni vynalozenemu usili. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tbo
Založen: 18.10.2010 Příspěvky: 12
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Tbo
Založen: 18.10.2010 Příspěvky: 12
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 3:18 pm Předmět: |
|
|
Ale zatial skusim ten remen a to vodne cerpadlo a uvidime ci sa to zlepsi. Dakujem za radu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po říjen 18, 2010 4:34 pm Předmět: |
|
|
Tbo napsal: | Ja som rozmyslal trochu pocitacovo a riesit som to chcel 4 x 120 ventilator na chladenie case.( |
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|