Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Motor 1200 prevlozkovani
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Petřík



Založen: 5.4.2010
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: út duben 06, 2010 5:57 pm    Předmět: Motor 1200 prevlozkovani Citovat

klucii rekonstruju Skoda Octavia Super s motorem klasika 1200 ...

Motor ma nabehano 72tis a o vikendu jsem ho vyndal ven s tim ze ho komplet pretesnim a ocistim a zase slozim Smile

jenze pak jsem se bavil s jednim panem co ma octavku 1200 prevlozkovanou na 1500 z Tazmana asi ...

chci se zeptat jak je slozita tato uprava, kdo ji provadi, co je vse potreba apod.

kamarad s timhle neporadi ponevadz uz takto octavku koupil...

Budu vdecny za kazde rady Exclamation
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út duben 06, 2010 6:24 pm    Předmět: Citovat

existujou 2 verze upravy. Jedna zvysenim zdvihu, vrtani zustane stejny a vznikne z toho 1433ccm jako ma 1203. Musej se delat upravy bloku a umej to v Nesuchyni. Ja sem tam nechaval delat motor do stejsna, dodal sem si klikovku i blok a s vybrusem a prebrousenim klikovky to vyslo na 17000. S motorem sem byl spokojenej. Pak je dalsi uprava, ze se pouzijou vetsi pisty a vlozky a le s tim nemam osobne zkusenosti. Takhle upravenej motor ma Panny ve spartaku.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Petřík



Založen: 5.4.2010
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: út duben 06, 2010 6:57 pm    Předmět: Citovat

Dekuji ta druha uprava je ono Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út duben 06, 2010 7:47 pm    Předmět: Citovat

Teda zkusenosti s tim mam a taky to neni nic jednoduchyho. Ja mam v aute 1700, ktera vznikla prevlozkovanim 1500 a aby nebyly tenky steny mezi prvnim, druhym a tretim, ctvrtym valcem tak druhej a treti valec sou soupnuty k sobe. S timdle motorem mam najeto asi 65000km a mel jedinou zavadu, ze se mu podpalilo tesneni pod hlavou, protoze bylo blbe udelany. TEdka sem ti kecal s tou cenou, tedle prave stal tech 17 v nesuchyni, s tim ,ze sem si dodal klasickou 1500. Tamten, co sem daval do steejsna byl levnejsi, ale uz nevim kolik stal.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Petřík



Založen: 5.4.2010
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: út duben 06, 2010 8:14 pm    Předmět: Citovat

Dobre dobre ...ale k ty 1200 na 1500

Je tady technicky problem ?

co jsem koukal na ruzny weby a technicnky nakresy tk muj nazor je ze potrebuji ...pisty, vlozky pistu , tesneni pod hlavu a pistni krouzky ?

Question Question
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: st duben 07, 2010 6:47 am    Předmět: Citovat

No hlavně si položme otázku - "Čeho tím chceš dosáhnout" ? Pokud má odpověď být "Že to pak pojede jako sviňa", tak výsledný result je jednoznačně "Vyhnětej se na to". Jestli je ten motor dobrej, tak ho zbytečně nekurvi - jiná věc je, kdybys dělal generálku, nebo si ho skládal z novejch dílů.

Ono já ani nerozumím tomu - "vyndal motor a komplet přetěsnil" - to mělo jakej důvod ? Měl fóklý těsnění pod hlavou ? Neúnosně uchcával ? Jestli má opravdu 70 000 a nejezdilo s tím arcijehně, tak je snad pořád v dobrým stavu a je zbytečný do něho vrtat, ne ?
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
kozzel



Založen: 3.12.2007
Příspěvky: 200
Bydliště: Plaha

PříspěvekZaslal: st duben 07, 2010 10:50 am    Předmět: Citovat

Klucí neblbněte ho!
Už se to řeší i na spartakách.
Převrtat dosedačky v bloku, aby si tam dal jiný vložky s větším průměrem samo jde, ale je to všecno atyp a rozhodně to nebude stát 17t. Hasiči si za úpravu říkají víc než 40t. A tak i tak je to kravina.
To už je lepší to dohnat tím zdvihem. Zleží jakej blok máš. Bud s velkejma ložiskama na klice, pak potřebuješ: Kliku 1500, ojnice 1500, písty 1500, vložky jsou stejné, hlavu 1500 ( s dvanáctkou to skoro nejede a háda se na volnoběh - malé ventily vzhledem k velkému zdvihu pak moc velké rychlsoti v sání) setrvák na 4 díry, gufer atd atp.
Tahle úprava tě přijde na 25 spíš víc a ani nemrkneš. Krom toho sada na 1500 je už teď nedostatkové zboží a když je tak stojí 4800.
V blkou se musíš proběhnout s frézkou nebo flexou, ojnice drhnou o boky bloku. Musíš i trochu upravit ojniční matice, aby se to tam vešlo.
Zadalší je to, že maximálka se naopak sníží, jedině se zvýší krouťák. To je jediná výhoda takové úpravy. To bys pak musel dát rychlejší diferák, aby si rozdíl výrazně pocítil. Pak ale je otázka, jestli si raději nekoupit spitfira nebo mg... žeáno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: st duben 07, 2010 12:51 pm    Předmět: Citovat

Spitfira né !!! Toho dělali na Slovensku..

Ale jinak má Kozzel pravdu - abys tím něco předjel, to nepředjedeš, abys na někoho udělal dojem, to neuděláš, abys nabalil koc kecama vo tom, že máš v oktávce o tři kobylky víc než ostatní, to už vůbec nenabalíš - a abys měl pocit dobře investovanejch desetitisíců, to asi taky mít nebudeš...

Navíc takovej padesátiletej, pěkně zpuchlej a používanej spartakovej motor - von se sice nechá celkem ochotně kuchat. Ale taky to nemusí přežít - tu a tam může bejt něco zeslabený, něco vyžraný, něco rozkomrdokorodovaný a když se tam zeslabí co původně zeslabovaný zamejšleno nebylo, může blok rupnout, začít prosakovat a podobně. Navíc jak už jsem taky kolikrát říkal - vemte si pracovní režim pépéesky. Nahodit - minutu tůrovat na určitý otáčky, vypnout. Tohle zhruba jednou za 14 dnů v roce. Tam klidně ta 17 či 18ka převrtaná a předělaná může bejt a ničemu to nevadí - prostě se nestačí nějak zjehnit. Ale celodenní trvalej provoz v autě, se zanešeným chladičem a blokem se zbytkama písku, pilin a otřepů, to je přece jen něco jinýho.

Ale omlouvám se za kecy - chtěl poradit, raďte. Já jen říkám, že neexistuje jedinej racionální důvod něco takovýho dělat.
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Petřík



Založen: 5.4.2010
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: st duben 07, 2010 2:46 pm    Předmět: Citovat

Dobre dobre, pak na to kaslu sem rad, ze ste napsali svuj nazor Wink
Motor je opravdu ok jen potrebuji sehnat novy chladic a vse ocistim Wink
fotky budou casem na sparatkach Exclamation

Kdyz uz se to tady rozjelo muzu se zeptat co je rychlejsi difr ? Smile
Cetl jsem o bile pro me tuzingem zprasene Octav ky na nakych alu kolech a pan pise ze nechal upravit stalej prevod to je ono co myslite ?

Planuji auto v 90% orig stav takze se takovym to upravam vyhnu jen bych se rad neco dozvedel Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Rancher



Založen: 19.12.2006
Příspěvky: 1061
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt duben 08, 2010 8:22 am    Předmět: Citovat

Rychlej diferák
http://www.feliciacentrum.cz/diferencial.htm

Mi stačí ta cena v poměru s užitkem, abych se dál nestaral.
Orientační cena je
při dodání vlastní původní rozvodovky 15.000,-- Kč ,
bez dodání vlastní rozvodovky 17.000,-- Kč.


Petříku, Tebe je na Oktávku škoda, ty ses měl pustit do Felície Razz
Teda podle toho, jak se Ti chce utrácet peníze za ftákoviny.
A mohl bych doplnit COPY- PASTE z textu od LeDocteura "Čeho tím chceš dosáhnout?".
_________________
www.spartaky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
PeS



Založen: 16.7.2007
Příspěvky: 111
Bydliště: Bohnice

PříspěvekZaslal: pá květen 14, 2010 9:33 pm    Předmět: Citovat

Jestli teda můžu taky napsat svůj názor... Já zastávám názor, že dokud ty motory jedou, neb nejsou to průtokový ohřívače oleje - neřešit. Ještě u žádnýho auta jsem neměl moteur venku, všechny jsem nechal tak, jak byly a nemůžu si na nic stěžovat! Myslim si, že daleko důležitější je mít dobře poladěnej karburátor, zapalování a vůle na ventilech. Pak to i s normálním motorem nejede špatně. Jedinej větší zásah, co jsem kdy dělal, byl, když jsem zjistil, že jeden válec má menší kompresi - sundal jsem hlavu, zabrousil ventily a paráda. Spartakooktávka jede v pohodě 120km/h (motor by měl bejt dokonce 1100ccm, ale nevim to jistě, tam jsem ani tu hlavu dole neměl), najezdil jsem cca 30tis bez problému a to nevim, kolik měl motor najeto předtim. Stejšnem mám najeto cca 40tis a to už od začátku vypadal ten motor, že má už dost za sebou. Dokáže jet něco přes 100km/h, dokázal by možná i víc, ale tím se dostáváme k jiné otázce... Už jsi někdy jel v takovymhle autě přes 100? Až to zkusíš, pochopíš, že tunit motor fakt nemá vůbec cenu, páč při těhle rychlostech ti začne vibrovat kardanka, neslyšíš vlastního slova přes řev motoru a hlavně hluk větru, kterej proleze i přes sebelepší sametky ve dveřích, zjistíš, že když jsou na silnici trochu koleje, lítaš od čáry k čáře (nedej Bůh když trochu foukne vítr) a co teprv když přijdeš na to, že je taky potřeba zastavit... To Ti pak někdy i 60 připadá až až. Takže doporučuju se napřed projet a vyzkoušet si, jaký má auto jízdná vlastnosti a pak teprv něco řešit. Oktávka je z těhle starejch škodovek asi ještě nejvíc v poho, co se týče jízdních vlastností, ale i tak je to sranda. Já osobně jezdim starejma škodovkama i normálně (bez jakejchkoli úprav), ale pokud máš normální auto a oktávkou se budeš chtít jen tak občas projet, postrádá to smysl úplně. Další otázkou je pak taky to, že s normálním motorem při cca 80km/h dokážeš jet za 7-8litrů, při 100 už je to 9-10 a co teprv když bys v tom měl patnáctku... Taky mi přijde docela srandovní, jak všichni dělaj výbrusy a pak při těch kilometrech, co najezděj (třeba jen do 1000km ročně) 5 let zajížděj a vlastně se pořádně vůbec neprojedou:-)))
_________________
všichni jsou blázni, jenom já jsem škodovka;-)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: pá květen 14, 2010 9:54 pm    Předmět: Citovat

Mluvíš mi z duše... U oktávky blahý paměti sem motor rozhodil, vyčistil, složil a nechal tak. Jo, žere litr oleje na tisíc kilometrů (no, žere - spíš půlku uchcává), ale aspoň ho díky pravidelnějšímu dolejvání jakože obměňuju Cool . Já říkám, že u třa u mý oktácky je ideální stav, když si¨takdle navečír kadláš tak, že sou všechny tři rafiky ve svislý poloze - teda rychlost 80, teplota 80 a půlka beneli v nádrži. Můj kombík - původní motor bez úprav, lítá po dálnici 120 stabilně (Arnie potvrdí). Moje oktávka - původní motor bez úprav - když vytáhne stovku, tak je to úspěch. Ale je to potřeba ? Proč ? K čemu ?

Já říkám, že když auto nebo motorka za všech okolností spolehlivě nastartujou, tak není potřeba s motorem nic dělat. Akorát si člověk zadělá na problémy. Nemusíš řešit záběh (kterej u veterána co vyjede dvakrát do roka může trvat i pár let), nemusíš se starat o olej, nemusíš dotahovat hlavu a štelovat ventily, nemusiš se bát, že se ti někde provalí voda do voleje vlivem zeslabenýho bloku, nemusíš se bát záděru (především u motorek) a hlavně - máš všechno pořád původní.

Ale tím nikoho neodrazuju ani nezrazuju. To je jen můj názor a nezastírám, že su rád, že má někdo stejnej.
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
JČ29



Založen: 3.12.2008
Příspěvky: 45
Bydliště: Praha 7

PříspěvekZaslal: st květen 19, 2010 3:09 pm    Předmět: Naprostý souhlas Citovat

Naprostý souhlas s předřečníky. Pokud to jede, i když žere olej hlavně díky odkapávání a má to kompresi, nevymýšlet si něco, protože může dojít vylepšováním k dominovému efektu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kozzel



Založen: 3.12.2007
Příspěvky: 200
Bydliště: Plaha

PříspěvekZaslal: čt květen 20, 2010 11:50 am    Předmět: Citovat

No teda klucí.. to jste přesnej případ " hlavně na to srát dokud to jede co?"
Nevím jak vy, ale spousty lidí má auta v dobrém technickém stavu a motor, co žere litr na 1000 do něj prostě nepatří. Stejně tak pokud kape olej, je vyběhanej, klepe atd...
Já teda mám naprosto opačný názor, a sice brzdy a motor musí být v naprostém pořádku.
O rychlost našich aut vůbec nejde, jak správně říkáte, ta 100 je tak hraniční rychlsot, pak je to vo hubu ať mám nebo nemám go brzd nebo motoru.
Je to ale o tom, že pak jedu někam na sraz, a nebrzdím provoz, v kopcích na hradecké je tam pořád 4ka, jedu pořád 80.
nevím jak ste přišli na daleko větší spotřebu s 1500 motorem, je to přesně naopak.
Se Sedanem ( 1150kg) jezdím teď za 7,4l a to to roozhodně nešetřím.
Při 80ti totiž stačí centimetr plynu, aby pohodlně tuhle rychlost udržel.
Pak je samozřejmně taky veelká výhoda při případném předjíždění traktorů a ávií..
Nevím teda v jakym stavu máte auta, ale pokud to není zovna zahradní traktůrek, tak bych GO motoru považoval za samozřejmost. Docela se Vám ivim kucí teda.
Já chápu že pořáná GO motoru je 30 -35 a je to mraky penezí. Ale pak mám spolehlivý auto, na který se můžu "spolehnout"..
Já najedu se sedanem tak 3 - 5t ročně. Naše motory vydržej (1200 stovkový teda) tak 50 -70t a pak začnou fest zrtácet výkon. 1500 je na tom už o hodně lépe díky lepším pístům a kruhům a je to tak těch 100 - 120t. Takže teď vim, že na to 30 let nemusim hrábnout, a nemusim řešit nějaký mal kompresní tlaky atd..
Jkao ať to děl každej jak chce, ale rozhodně teda rozumnje názor nemáte... Rolling Eyes
A Doktore, olej do vody ti rozhodně půjde spíš u starého motoru před smrtí než u GO.. nevm o jakém zeslabení bloku tu mluvíš, sám vís, ze GO se na našem motoru nic nezeslabuje ( kromě vložek, pokud děláš výbrus ok..) a najetí 1500km pro zajetí snad není až takovej problém ne?
A jak to myslíš že neřešíš olej? olej se má jednouza rok měnit ať jezdíš nebo ne.. to jestli ho tam necháváš tak potěš koště.. chudák moturek..
ono když tomu někdo neroumí, tak je jasné že raději říká "nesrat se do toho", ale je spousta lidí, co se s tímhle nesmíří.
V sedanu sem měl motor, co startoval na první škrtnutí, ale více než tunové auto to rozhejbat moc nedokázalo, když jsem třbeba v kopci řadil i dvojku a teď ho vyjedu na 4ku..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1304
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: čt květen 20, 2010 2:57 pm    Předmět: Citovat

A tos tam Ondro nechal ten horizontální karbec bez úprav nebo jako to má Ťunťa v bojáku spodek tudor, hlava,sání, karbec, parohy Oktavia?
_________________
Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com