Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

[1203] Pruzenie naprav
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Podvozek
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Henry



Založen: 23.3.2010
Příspěvky: 25

PříspěvekZaslal: čt březen 25, 2010 12:22 pm    Předmět: [1203] Pruzenie naprav Citovat

Nazdar!
Na svojej S1203 - TAZ1500 (verzia kombi DL) mam na zadnej naprave unavene pruzenie, cize cele auto ma mensiu svetlu vysku pri pohotovostnej hmotnosti a pri prevazani nakladu okolo vyuzitia maximalnej celkovej hmotnosti (nie pretazenie) cela naprava doslova "sedi" na gumovych dorazoch. Potreboval by som teda vediet:

1. Staci vymontovat torzne tyce a nastavit podla dielenskej prirucky spravny uhol pak pruziny alebo vzhladom na unavu kovu treba rovno zohnat nove?

2. Vseobecne sa mi zda pruzenie zadnej napravy velmi makke a radsej by som uprednostnil nieco tuhsie (vozim najma naklady, nie ludi). Daju sa torzne tyce z modelu kombi DL (priemer = 23mm) zamenit za tyce zo skrinovej verzie (d = 26mm) bez toho, aby sa dlhodobym pouzivanim nieco poskodilo? Alebo tie tyce mensieho priemeru sa tam montovali len kvoli vacsiemu pohodliu cestujucich (cize bez akychkolvek inych konstrukcnych zmien)?

3. Co sa tyka prednej napravy, podla dielenskej prirucky existuju 2 druhy pruzin - silnejsie (oznacene) a slabsie (neoznacene). Od vyroby sa ktore kam montovali a naco? Je tu rovnaka situacia ako pri zadnej naprave? Alebo tie silnejsie su len pripadna alternativa pre neskorsiu zamenu?

4. Existuje na Slovensku firma zaoberajuca sa repasovanim tlmicov alebo treba nevyhnutne zohnat nove? Zaujima ma hlavne kriterium zivotnost/cena.

Dakujem za odpovede!

Henry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: čt březen 25, 2010 10:49 pm    Předmět: Citovat

montášní skříňová valník mají tvrdší torzní tyče miniobusy a sanitky měkčí
ona sice užitečná hmotnost je cca 700kg , ale to je i řidičem , spolujezcem , a taky záleží jak to rozložíš , pokud naložíš jen zadek je to špatně , musíš nakládat na střed
silnější pružiny dát můžeš
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: so březen 27, 2010 12:27 am    Předmět: Citovat

Myslím, že tlmiče sa už neopravujú nikde - predovšetkým k nim nie je dostať náhradné diely - hlavne tie upchávky, ktoré na zadných tlmičoch tak radi odchádzajú. Výrobca VAP Prešov síce nové tlmiče pre 1203 vyrába, no distribúciu náhradných dielov - v súvislosti so svetovým trendom - zrušil. Čosi ešte robila firma VAPAL Gočaltovo-háj. Ale či ešte, to netuším...
Tak ako píše Patrik - 26ky torzné tyče môžno pokojne zameniť za 23ky. Zvýši sa tým i užitočné zaťaženie (ktoré by sa však podľa dopravných predpisov nemalo prekračovať), no podstatne i tvrdosť pruženia, čo bude cítiť i vpredu - hlavne ak auto nebude naložené. Ostatné časti nápravy sú zhodné, takže im zámena neublíži. Možno by ale postačilo i zameniť gumové dorazy (vlnovce), alebo ich podložky.
Predné pružiny sa triedili do dvoch skupín, silnejšie sa montovali prednostne do nákladných modifikácií. Priemer drôtu bol však rovnaký - išlo o triedenie z hľadiska silových charakteristík, na ktoré vplýva rad faktorov (materiálové, technologické...) Každopádne nejde o taký rozdiel v charakteristikách, ako u torzných tyčí (23 / 26).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Henry



Založen: 23.3.2010
Příspěvky: 25

PříspěvekZaslal: ne březen 28, 2010 11:27 am    Předmět: [1203] Pruzenie naprav Citovat

Vdaka za odpovede!
To rovnomerne rozlozenie nakladu je samozrejmostou, snazim sa tazke naklady vozit namiesto prvej lavice (cize v strede auta - kombi DL). Predne pruziny asi budem zhanat nove, kedze su tiez uz unavene. Ale ako je to teda s tymi torznymi tycami - treba ich menit alebo postaci nastavit (vid povodny prispevok, otazka c. 1)? Chcem najprv vyskusat ako sa to bude spravat s povodnymi tycami (d = 23mm), kym tam namontujem tie silnejsie. Ked uz je rec o tych torznych tyciach, predava sa este v dnesnej dobe v obchodnej sieti nejaky pripravok (lis) na premazavanie lozisk? Pripadne kde mozno zohnat servisne pripravky vseobecne?

Dakujem za postrehy!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: ne březen 28, 2010 1:47 pm    Předmět: Citovat

servisní přípravky si musíš nechat vyrobit , ale jinak při běžných pracech nic nepotřebujuš ,

lis se koupit dá , ale musíš hledat kde ho mají nebo ti ho objednají
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út březen 30, 2010 6:38 pm    Předmět: Citovat

Ak pri pohotovostnom zaťažení auta nezodpovedá hodnota odklonu kolies zadnej nápravy predpisu výrobcu (v Dielenskej príručke viď. kapitola Zadná náprava - geometria kolies), prípadne sú kolesá až v príklone, potom môže mať zmysel nastavenie použitých torzných tyčí. Avšak nemožno očakávať, že pri naložení 600 kg nebude zadná náprava na dorazoch. Na strane druhej si je treba uvedomiť, že duté vlnovcové dorazy zadnej nápravy nie sú iba prosté dorazy, ale dodatočný pružiaci prvok a teda ich dosadnutie na polonápravy nespôsobuje problém.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Henry



Založen: 23.3.2010
Příspěvky: 25

PříspěvekZaslal: út březen 30, 2010 8:52 pm    Předmět: [1203] Pruzenie naprav Citovat

Presne tak, dokonca aj pri pohotovostnej hmotnosti su zadne kolesa v priklone.
Este ma napadla jedna suvislost s tym priklonom - na zadnej naprave mam tlmice spinave od oleja, takze predpokladam, ze velka cast tlmicoveho oleja z nich uz vytiekla, cize su nefunkcne. Plni tlmic samotny okrem svojej tlmiacej funkcie aj akusi podpornu funkciu? Teda spociva na nom nejaka cast hmotnosti vozidla v klude (nie za jazdy)? V extremnom pripade a cisto teoreticky - ak by sme tlmic vymontovali, zmenila by sa okamzita svetla vyska vozidla a odklon kolesa na tej strane napravy?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út březen 30, 2010 9:19 pm    Předmět: Citovat

No tak to dost těžko. Měl jsi někdy v ruce vymontovaný tlumič? Když ho stlačíš, tak nepruží - jen se pomalu zasouvá. Když ho pustíš, tak nevyjede zpátky, ale zůstane tak, jak jsi ho zasunul. Tlumič sám o sobě ti nic neudrží.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Henry



Založen: 23.3.2010
Příspěvky: 25

PříspěvekZaslal: pá duben 02, 2010 2:32 pm    Předmět: [1203] Pruzenie naprav Citovat

Diky Predseda! Vlastne ani nemal, takze som nevedel. Moje vedomosti a znalosti sa pohybuju najma na teoretickej urovni. Aku-taku prax mam iba s motormi a az teraz som nuteny zaoberat sa vlastnorucne aj inymi castami aut.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1303
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: ne duben 04, 2010 1:33 pm    Předmět: Citovat

Předseda má pravdu, ale jsou na moderní vozy i plynokapalinové tlumiče, a ty vyjíždějí, síla sice nepatrná ale k vzteku, pokud potřebuješ jen vyměnit gumové uložení.
_________________
Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: ne duben 04, 2010 4:12 pm    Předmět: Citovat

Ale ty se na trosku nedělaj Laughing
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1303
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: ne duben 04, 2010 8:05 pm    Předmět: Citovat

A voni se ještě na trosku nějaký dělaj? Shocked
_________________
Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: ne duben 04, 2010 8:33 pm    Předmět: Citovat

dělaj , zrovínka jsem před týdnem jedny přední koupil za 1tis kč a k tomu jsem dostal jednu 1203zdarma , a jedny zadní plynokapalinový jsem hodil do šrotu , páč už byli jen plynový prachoolejově třecí
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: po duben 12, 2010 12:29 pm    Předmět: Citovat

Jak vyndám torzku, aniž by mi namlátila hubu? Logika mi řiká, vyvěsit kolo, ale stačí to? Budem měnit přední nosník a její uložení, tak co všechno mám demontovat, abych si nepřidělal práci zbytečně?
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po duben 12, 2010 4:42 pm    Předmět: Citovat

Zvednes auto za diferak, aby se kola svesily na dorazy. Pak das na napavu kus spaliku, co ten vopres pajcr, kerej bude prochazet pod ramenem z torzky a bude smerovat dopredu, jeho konec podlozis heverem a pumpujes dokavad ti nepude vyndat ta kost. Tu pak vyndas, sliknes z toho tu gumu, povolis hever a torzka muze ven, dyk je to jednoduchy, ja to tedka delal 2x kdyz se mi vlastni blbosti pri vymene gufera podarilo vysunout poloosu a musel sem rozebirat napravu.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Podvozek Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com