Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

[1203] Prevadzkove naplne

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Henry



Založen: 23.3.2010
Příspěvky: 25

PříspěvekZaslal: st březen 24, 2010 10:30 am    Předmět: [1203] Prevadzkove naplne Citovat

Nazdar!
Nedavno som si zohnal S1203 - TAZ1500 (1992) a mam par nejasnosti ohladne pouzitia prevadzkovych naplnii. Dielenska prirucka priamo od TAZ vymenuva rozne pouzitelne oleje viacerych SAE charakteristik, ktore ale nevypovedaju o potrebnej kvalite oleja. Cital som Posimov prispevok v inej teme, ze je odporucana trieda SG podla API klasifikacie motoroveho oleja. Zaujimaju ma vsak aj ine oleje, chladiaca zmes a brzdova kvapalina. Moje otazky:

1. Je mozne pouzit bez skratenia zivotnosti motora oleje vyssich tried API (SH a vyssie)?

2. Vyrobca udava ako vhodny prevodovy olej PP 90 (SAE 90). Rad by som vsak pouzil 80W-90, kedze v zime sa velmi tazko preraduju prevodove stupne pri prvych kilometroch jazdy. Je to OK? Zase vsak chyba vykonnostna klasifikacia. Je vhodne pouzit API GL-4 alebo GL-5 v prevodovke? A ako je to s pouzitim v diferenciali? Treba tam nejaky specialny hypoidny olej? A riadenie - mozem tam tiez pouzit 80W-90? Ake API?

3. Vyrobca udava odporucane pouzitie chladiacej zmesi Fridex Stabil. Je mozne pouzit aj modernejsie zmesi, napriklad Fridex G48 alebo dokonca G PLUS (G PLUS ma hlavne vacsi interval vymeny)? Samozrejme mam na mysli bez skratenia zivotnosti vsetkych sucasti chladenia.

4. Vyrobca udava pouzitie brzdovej kvapaliny SYNTOL HD205. Je mozne pouzit kvapalinu specifikacie DOT4 (cize napriklad SYNTOL HD265)? Je interval vymeny kvapaliny DOT4 vacsi oproti DOT3?

Diky moc za odpovede!

Henry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st březen 24, 2010 12:06 pm    Předmět: Citovat

Do motoru lej normalni 15W40, do diferaku PP90 hypoidni bejt nemusi, ridci tam nedavej jinak ti to bude tyct ven. To samy plati vo 4q prevodovce. Pokud mas 5q, tak tam PP90 nelej, je moc husta, ja osobne tam leju hydraulickej volej, taky tam muzes dat PP75 a nebo ten, co pice Posim. Co lejes do brzd je prakticky jedno, pokud tam byla zluta HD205, tak ji tam lej, at to nemichas.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: pá březen 26, 2010 12:47 am    Předmět: Citovat

Len doplním pár viet:
Výkonnostná úroveň motorového oleja vyššia byť môže, v tomto ohľade je dôležitá viskozita oleja. Pre daný ročník a naše teplotné podmienky je najvhodnejší - ako píše Alva - 15W - 40, resp. 15 W - 50.
Čo sa týka prevodového oleja, tam už je to o niečom inom. API GL 5 (pre hypoidné a trením vysoko namáhané prevody) je do synchronizovanej prevodovky vyslovene nevhodný. Obsahuje totiž vysoký obsah zlúčenín síry, ktoré spôsobujú nadmernú koróziu súčiastok z medi a jej zliatin (čiže napádajú trecie bronzové plochy synchrónnych krúžkov). Viskozita pre 5° je optimálna tak SAE 75W až 75W - 80 (záleží od vonkajšej teploty, najčastejších cyklov prevádzky - mesto / medzimesto) a stavu prevodovky). Pre 4° je optimum SAE 90.
Do rozvodovky sa môže použiť API GL 4 aj GL 5 (napr. bývalý Madit Hypol) SAE 90, príp. 85W - 90.
Brzdová kvapalina DOT 3 by sa mala meniť po roku až dvoch. DOT 4 po 2 - 3 rokoch (vyšší bod varu a teda môže vstrebať viac vody zo vzduchu, čo trvá dlhšie).
Čo s atýka chladiacej zmesi možno povedať, že čím "lepšia" trieda, tým lepšie. Tam v tomto smere nič nepokazíte. Stručne zhrniem najrozšírenejšie triedenie kvapalín podľa farieb: žltá kvapalina = slabá protikorózna ochrana, zelená kvap (G48) - zvýšená ochrana hliníkových častí, červená (G12) max. ochrana proti korózii + neutralita voči gumovým dielom + dlhšie výmenné intervaly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Henry



Založen: 23.3.2010
Příspěvky: 25

PříspěvekZaslal: so březen 27, 2010 9:09 pm    Předmět: [1203] Prevadzkove naplne Citovat

Vyborne, dakujem za pripomienky a rady! Trebars sa zidu aj ostatnym..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com