Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Spotřeba Vašich miláčků
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Život kolem veteránů
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Používáte Sedana,Š 1200,1202,Spartaka,Felici,nebo Octavii v denním provozu?
Ano,je to úplně normální.
23%
 23%  [ 6 ]
Ano,ale jen v létě.
15%
 15%  [ 4 ]
Spíše ne.
34%
 34%  [ 9 ]
V žádném případě.
26%
 26%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 26

Autor Zpráva
Tomáš Matyska



Založen: 20.2.2007
Příspěvky: 94
Bydliště: Líně

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 7:44 pm    Předmět: Citovat

Taky děkuji.Motor se mi doma neválí,ale o jednom slušným a dostupným vím.Tak ho zkusim ztopit(to bude sranda,bo se nikam do kapsy nevlezne Smile ) a až bude nejhůř,tak se uvidí.
_________________
Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 8:46 pm    Předmět: Citovat

No asi takhle, tu 15 poznáš v těch kopcích. Z zkušenosti v Alvově kombíku vim, že to do kopce utahá i Favorita. Jejda, ten chlap byl nasranej Laughing
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 8:48 pm    Předmět: Citovat

Ona ta spojka taky není jen tak - pokud vím, talířová chce i jiné ložisko, které není zcela nejlevnější. Ale každopádně je to pak trvalé řešení.

Ještě k těm 130 km/h - opravdu to byla maximálka, na dálnici. Ve třech lidech a po rovině - klidně dlouhodobě. Ale raději nedomýšlím, co by se asi dělo, kdybych byl nucen náhle zabrzdit.

To mi připomělo moji někdejší třebíčskou příhodu, kdy mi v horkém létě naprosto a totálně selhaly brzdy (neboť jsem měl pochopitelně zamálo vyměnit brzdovku, která byla v trubkách minimálně dvacet let) a bnezadržitelně jsem se řítil do zad nové nablýskané Toyotě Yaris, a jen zázrakem a dnes už ani sám nechápu jakou duchapřítomností se mi podařilo strhnout volant, vyhompnout na chodník (kde naštěstí nikdo zrovna nešel) a proletět mezírkou, kde zůstalo tak dvacet čísel na každé straně mezi ní a kandelábrem a prosvištět na červenou křižovatkou (pro Audina a BreakThru - jel jsem zvrchu od Boroviny a na přejezdu si s klidem vyřadil - inkriminovaná křižovatka byla ta dole u autobusáku Shocked ), což policistu, shodou okolností zrovna zevlujícího u křižovatky konsternovalo natolik, že než stačil vytáhnout a nabít služební zbraň, už jsem byl kousek za Náměští... Crying or Very sad

Teď jsem king, ale docela mě mrazí, když si představím, co se mohlo stát (pásy v oktávce ? PCHE ! To je pro děcka Mad ) mě, i milému Yarisovi i dvěma autům před ním.

To byl taky jeden z důvodů, proč jsem se vzpamatoval a přestal milého kombíčka používat na BĚŽNÉ ježdění. Oprvadu je to hovadina. Jsou to skvělá, třeba proti litrům a hundrtům 100% spolehlivá, a hlavně nezničitelná auta, ale dneska, ať chcuk nebo nechcuk, provoz už je bohužel trochu jiný, než byl ve zlatých šedesátých...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 8:55 pm    Předmět: Citovat

K tomu utahání favorita Laughing

Ono to tak často vypadá a majitel oktávky se tím pak při rodinných oslavách chlubí obvykle dalších dvacet let...

Pravda je ale spíš taková, že oktávka se díky svému skvělému nízkoobrátkovému motoru v kopcích chová tak trochu jako nafťák - jakmile je rozjetá, tak hrne. Sice ne nijak megarychle, ale hrne a to tak, že celkem konstantně. A tak vás dojede Fáčko, které však jede o dvacet kiláků v hodině víc než vy, pročež musí rázem zpomalit, aby vám nenačechralo prdelku a zatímco vy jedete dál stejným tempem kopec nekopec, strejda může losovat kvalty jaký chce, ale než to zase rozjede tak by se dostal na vaši rychlost, nějakou chvilku to trvá. No a až to rozjede, tak vás zase dojede a zase musí zpomalit, a tak řekne několik tlustých slov, zaprská na přední sklo, podřadí a vy mu zatím zase ujedete a on to zase roztáhne a ...

Ovšem kdyby v tom kopci byly dva pruhy a ty káry jely souběžně, tak se - ať už jsme patrioti jaký chceme - pochopitelně oktávka nechytá, byť by měla v držtičce hasičskou vosumnáctku Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 8:57 pm    Předmět: Citovat

Ja si myslim, ze v tom rozdil je a dost znacnej, problem je akorat s karburatorem, se 125 tryskou to za studena cukra a se 130 do zase chlasta. Este se da hejbat s vejskou hladiny, to sem delal loni na podzim, ale pak sem zjistil, ze mam vykloktanej jehlover ventil, tak sem ho vymenil a pak uz sem s tim nelaboroval. Takze je mozny, ze mi to chlastalo, protoze se mi to pri behu motoru preplavovalo, kdyz vo vikendu zbude cas tak s tim este zalaboruju. Ja pouzivam 1500 ve stejsnu s tim, ze tam mam oktavkovej diferak a 15 kola, takze stalej prevod je jako u oktavky a porad to jede lip nez s puvodnim motorem i prevodem. Koho bavi stelovat spojka aby necukala, tak si to muze kazdejch 1000km rozebrat a seridit. Ja tam mam 1203 kerou sem koupil novou na 500, 20 000 sem na to nesah, rozjizdim se na 1 a necuka to. Taky na to samozrejme ma vliv stav silentbloku a serizeni motoru, protoze kdyz se motor pri rozjezdu roztrese, tak sebelepsi serizeni spojky tomu nepomuze, protoze je spojkovej pedal uchycenej ke kastli a prevodovka je vod ni vodpruzena. Pouziti membranovyho pritlacaku z novejch 1203 vyzaduje i vymenu spojkovyho loziska a setrvaku, kterej je 4dirovej, tudiz pasuje jenom na 1203 motory, krom toho chod spojky neni tak plynulej jako u pruzinovyho a pri popojizdeni v zacpach to dost unavuje levou nohu. Stelovani vypinacich pak pruzinovyho pritlacaku pri pouziti novy lamely (kdyz rikam novy, tak myslim novy, ne 30 let stary a nepouzity) neni tak kriticky, kdyz je to +- 0.5mm tak to necuka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 9:11 pm    Předmět: Citovat

Jak říká !

Já abych se přiznal, tak jsem s 1500 nikdy nejel, takže kecám jen z doslechu Smile

Ale je zajímavý, že co jsem jel v životě s PÁR oktávkama, tak se každá chovala jinak. Některej litr jel jako z praku, některej byl zase zpuchlej (jako na mý oktávce - můžu štelovat co chcu jak chcu, a stejně maximální komfortní rychlost je devadesátka), některá dvanáctka žrala a nejela, jiná zase nežrala a nejela Wink , prostě - kus od kusu jiný. Podle mě dřív vážně záleželo na tom, jak se motor zajel - né jak neska...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 9:28 pm    Předmět: Citovat

To mi taky připomíná ten známej problém "shimmy efektu" u oktávek. Mohla se štelovat přední náprava jak chtěla, přehazovat a vyvažovat kola, a stejně se občas oktávka rozeskákala jako koza a nedala se udržet na silnici (já to zažil jen u jedný). Některý to dělaly stabilně, některý někdy, některý vůbec. Sám výrobce říkal, že neví, čím to je Laughing a řešil to doporučením k montáži tlumiče řízení...

To je další důkaz, že prostě tyhle auta mají duši a ať si pod pojmem "sériová výroba" představujeme cokoliv, snad žádný dva kousky nejsou stejný co do vlastností...

Chce to dojet domů, pohladit milou oktávinku po palubce a pak ještě zvenku (ta moje to má nejradši po levém předním blatníčku, pěkně až k reflektůrku), občas si s ní popovídat, a nikdy vás nikde nenechá.

Vono je to totiž úplně stejný jako s čičinkama. Je to zkrátka a dobře obyčejná správná česká holka do nepohody. Občas třeba má své vrtochy, ale když vidí, že ji máte rád (občas neškodí nahlas aspoň SLÍBIT nějakou tu kosmetiku - třeba výměnu oleje) a že na ni úplně nekašlete, tak Vás NIKDY nenechá v rejži. Japonská gejša je upravená a za všech okolností přívětivá - jenže chudák v české zimě umrzne. O italské matróně ani nemluvím (italky - stejně jako třeba řekyně, pro které mám slabost - jsou zatraceně nebezpečně krásné, ale strašně rychle stárnou a korodujou Shocked ), Brunhilda z Bavorska odmítne jet, protože jste do ní vlezl v zapraskanejch holínkách, Mon Cheri zpoza Eiffelovky je sice nadmíru exkluzivní zbožíčko a vášnivé stvoření - ale vrtošivá jak aprílové počasí a když jí koupíte trošku jiný parfém než vyžaduje, tak se postaví na zadní a klidně vás pustí k vodě. Anglická lady je distingovaná a kultivovaná. Ale jak ji chytne rapl, tak s ní neudělá nic ani tucet doktorů...

Jenom Oktávečka, i když budete tejden pařit mimo domov a pak se k ní, jako zpráskanej pes pokorně vrátíte a bude třicet pod nulou a startér jí bude lechtat rychlostí jedné otáčky za půl hodiny, tak bude dělat drahoty jen chvilinku (aby nevypadala jako lehčí zboží) a pak, v posledních miliampérech, či které brajgle v té baterce jsou, se najednou jako zázrakem chytne, rozbublá a půjde pak s váma věrně, oddaně a bez debilních keců klidně až na kraj světa, když budete chtít...


Evil or Very Mad No jo, předsedo, vždyť už mlčím, nemusí bejt hnedka zle, ne ?

Dnes s úderem půlnoci započnu další ze svých internetových abstinencí a tak prosím tento můj příspěvek berte jako čtrnáctidenní rozloučení - a především také jako moje životní vyznání nádherným autům, která ač přišla na svět mnohem dřív než já, tak jsou dnes často v mnohem lepší kondici, než má hříšná tělesná schránka Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
dvk



Založen: 24.12.2006
Příspěvky: 146

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 10:09 pm    Předmět: Citovat

L'Doktore - bravo a ještě jednou bravo !
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 10:57 pm    Předmět: Citovat

No, čeče kupodivu, tle toho debila s favoritem, resp Formanem jsem sral cestou z Kachle do HB. A ani v těch dvouproudech kopcích mi nepředjel. Ale jak řikám, bylo s Alvovou 1500. Jinak Áju jsem naučil jezdit celkem slušně. Je pravda, že 130 ve spartaku je adrenalin, ale aspň jsem spráskal Základnu se sedanem Cool Neřikám, že občas nezávodim. Rolling Eyes Ono by mi totiž nikdo asi nevěřil.
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!


Naposledy upravil Burák dne pá únor 23, 2007 7:15 am, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 10:59 pm    Předmět: Citovat

Covece, s tou dusi mas naprostou pravdu, z mejch zkusenosti vim, ze nejspolehlivejsi auta sou ty, kery sem zachranil pred jistou zkazou, kuprikladu Hajtra, kerou sem vytach z kopriv, kde si 2 roky lebedila, kombik, kerej odhlasen cekal na dvore jednoho servisu na roztetani, spartak - to vite sami, nema cenu komentovat i 603 jiz 5 let tvorily spolecnost 2 vzrostle smrky a nespocet hlodavcu a delilo ji uz jen par mesicu pred prevtelenim na Fabii. Na druhou stranu v garazi ulozeny lestenky jako je Hillman nebo Zigul se furt serou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Andrew



Založen: 5.1.2007
Příspěvky: 15
Bydliště: Jihlava

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 11:46 pm    Předmět: Citovat

dvk napsal:
Tomáš M.: Jojojo, můžu jen potvrdit - na výletě v 8 lidech ve složení Š 120 a Octavia Combi mi kamoš na rovině vždycky ujel (5tikvalt), ale v prvním kopci jsem ho zaručeně dojel a předjel.

AlvA: Taky bych rád něco o tom, jak běhá 15ka v kombiku, anžto o vestavbě výhledově uvažuju.


S tím předjížděním stodvacítek do kopce s Octávií combi to myslíte vážně Shocked
_________________
Když to nejde silou, jde to ještě větší! Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Základna



Založen: 26.12.2006
Příspěvky: 149
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá únor 23, 2007 12:21 am    Předmět: Citovat

sedan 8,5/100
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
9Tr



Založen: 21.12.2006
Příspěvky: 76
Bydliště: Jihlava

PříspěvekZaslal: pá únor 23, 2007 7:20 am    Předmět: Citovat

1202-10l-10,5l/100km(nevím to nějak přesně, ale je to takový průměr), ale je pravda, že ten motor je už dvoutakt. U něho už je jedno kam ten olej naleji, stejně ho to sežere. Akorát nevím kolik, takže počínaje dneškem začíná dlouhodobé měření.
Jinak s ní jezdím ne denně, jen když není evidentně sůl na silnici a zatím pohoda. Prostěě brát v potaz jak se to auto chová a z kopce lehké přibrždění a zásadně zařazený stupeň, pokud možno 3. Víc jak 60 se v kolejích jezdit nedá, ale jak píše doktor, vždy dojela.
_________________
To máš z toho, s kým se to taháš, s ňákým anarchistickým bohémem, rudým bolševickým nokem!
Сегодня, завтра, Шкода.Tatra-lid, Škoda-lidi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvk



Založen: 24.12.2006
Příspěvky: 146

PříspěvekZaslal: pá únor 23, 2007 8:31 am    Předmět: Citovat

Andrew napsal:
S tím předjížděním stodvacítek do kopce s Octávií combi to myslíte vážně :shock:


Myslím to skutečně vážně, je to praktická zkušenost. Ne, že by Oktávka sršela vyšším výkonem než Š 120, jde spíš o to, že (jak už někdo poznamenal) jede sice pomalu, ale jede furt a přede si stabilně okolo 2000 ot\min (cca 60km\h III.r.st.). Š 120 má třeba dobrý nástup, ale v zatáčce stejně musí brzdit a už to nerozjede (mluvíme o plně naložených autech) ... načež ji Oktávka (pomalu ale jistě) předjede na rovince za serpentinou :)
Další věc je samozřejmě řidič - i se slabším autem se dá jet dobře, když člověk ví kde to rozfičet a získat setrvačnost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondra



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 68
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: pá únor 23, 2007 10:44 am    Předmět: Citovat

Octavie je opravdu schopná do kopce ujet stejně naložené stopětce a se stodvácou dokáže minimálně držet krok Very Happy
Ale abych se vrátil k těm spotřebám... Octavie mi jezdí něco kolem 8 a stejšna do 10 l/100 km. Na delších tratích jde samozřejmě spotřeba dolů. Například cestou do Itálie a zpět mi na trase dlouhé 3800 km bral stejšn v průměru 8,09 l/100 km. A to cestou zdolal Alpy včetně Grossglockneru, italské mnohakilometrové zácpy na silnicích i hustý provoz v Římě a Neapoli, kde se jezdí stylem "plnej plyn - brzda" Twisted Evil Cesta k Baltu byla ještě úspornější - 7,75 l/100 km. S Octavií se mi před lety podařilo jet na sraz do Brna na přehradu a zpět se spotřebou pouhých 6,3 l/100km! Důvodem však byla závada na karburátoru (na níž jsem přišel až o několik měsíců později při cestě na hory za zimními radovánkami). Povolil se mi totiž uzavírací ventil v plovákové komoře a tím se o dost snížila hladina i samotný průtok ventilem. Při jízdě po rovině to nebylo vůbec znát, ale v kopcích motoru docházela šťáva, takže paradoxně jel jenom na "malý plyn". Jakmile jsem mu víc naložil, tak přestával jet...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Život kolem veteránů Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com