Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: po listopad 09, 2009 7:51 am Předmět: [1203] vyndavání startéru |
|
|
Tak kde jsou fotky, abych si spravil chuť. Včera večer jsem vyndaval z Trosky starter a chvíli jsem měl chuť zavolat Janu Tleskačovi, jak ten starter vykmitnout přes to zdvojený vejfukový potrubí. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: po listopad 09, 2009 10:41 am Předmět: |
|
|
U některý to jde, u některý ne e. Záleží, jak se soudruzi vyspali. U Iny jsem musel demontovat výfuk _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1252 Bydliště: Desná
|
Zaslal: po listopad 09, 2009 10:41 am Předmět: |
|
|
No, poprvé jsme se při výměně troskovýho startéru taky divil, ale pak mi můj starý mechanik od otevřeného lahváče poradil jak na to...
Postup stejný jako u toho ježka v kleci. Odmatkuješ, odpojíš, vyvlíkneš, otočíš vzhůru nohama, posuneš dozadu vedle převodovky a vyndáš ho dolů...
Podruhý už mi to šlo dobře, ale bylo to zpestřeno tím, že jsem z pohřebáku vyndal startér ze š120 na kterým byl nabastlenej ten troskovej kryt a celý to místo svorníkama bylo stařený drátem... _________________ Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební...
Naposledy upravil j.karel dne po listopad 09, 2009 11:19 am, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mykesh adept na RCG
Založen: 13.7.2007 Příspěvky: 488 Bydliště: Praha/Teplice
|
Zaslal: po listopad 09, 2009 11:17 am Předmět: |
|
|
jj presne jak rika j.karel, ten postup sedi resil jsem to stejne na ty bily. Kazdopadne na zluty uz mam ten malinkej starter s reduktorem co se dava do Fab** a spokojenost. Ten jde ven jak po masle _________________ "Tigr" TAZ 1500 - r.v.: 1995 = R.I.P. (RUST IN PEACE)
Sanita S1203 - r.v.:1984 reinkarnovana do Ocelota r.v.:2000
DVS12-S1203 - r.v.:1972
--------------------------------------------------
*"Mluvici kocourek z Hrusic" |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: po listopad 09, 2009 2:23 pm Předmět: |
|
|
A nešlo by ho zpět "ponořit" z kabiny okolo karbecu? Zkusim to, jinak budu muset to potrubí odpáčit pajcrem. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1252 Bydliště: Desná
|
Zaslal: po listopad 09, 2009 2:46 pm Předmět: |
|
|
Do kabiny rozhodně ne... ale pokud to budeš zkoušet, rád bych u toho byl, je to velice zábavná podívaná.
poprvé mě to taky napadlo, byla vyndaná sedačka spolujezdce, já klečel na sedadle řidiče s hlavou opřenou o podběh, obě ruce někde dole, držel jsem startér a po několika pokusech jsem to vzdal a zalez pod auto. _________________ Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po listopad 09, 2009 3:02 pm Předmět: |
|
|
1203 je v tomto velice vynalézavě... vynalezená |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš
Založen: 25.12.2008 Příspěvky: 101 Bydliště: Náchod
|
Zaslal: po listopad 09, 2009 5:55 pm Předmět: |
|
|
Když jsem na jaře vyndával startér z valníku, tak jsem si jenom pochvaloval, jak to jde snadno a jak je všechno perfektně přístupné. Auto se ani nemuselo zvedat a do pěti minut byl venku, samozřejmě spodem. _________________ Škoda 1203 ROL, 1972 |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po listopad 09, 2009 7:10 pm Předmět: |
|
|
No ja bych mel par technickejch rad. Jedna je dobry pouzit matky M10 s 16mm sestihranem a mit na to zbrousenej stranovej klic. Druhak se starter vzdycky vynadva zpodauta a kdyz swem onehda z nekolika starteru zjistoval kerej je dobrej a tudiz sem ho menil asi 4x za sebou tak vezte, ze sem vejfuk nikdy nesundaval a ani auto nezvedal, chce to jen tak na 3x zalomitt ruku a vykvrdlat s nim ven. Jo nezapomente si vodpojit baterku, neni totiz moc prijemny, kdyz si v tomdle stisnenym prostoru skrtnete privodem vo vejfuk. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Koudelka
Založen: 5.4.2009 Příspěvky: 366 Bydliště: Holomóc
|
Zaslal: po listopad 09, 2009 7:21 pm Předmět: |
|
|
No tak nevim ale buď mam na trosce ňákej opuchlej startér či blok motoru neb obojí ale když semse ho zjara pokoušel vykrtnout za účelem repase , se mi kromě velmi omezených pohybů vpředvzad,plného ksichtu mastného sajrajtu, a odřených kloubů na prstech a bezpočtu nadávek na tu "sviňu slovenskú" nepodařilo dosáhnout nižádného výsledku,tudíž výfuk mosel důle. _________________ Já neříkám nic,ale na moje slova dojde!!! |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: út listopad 10, 2009 8:52 am Předmět: |
|
|
Takže jako vždy má Alva pravdu. Horem to nejde, starter se zasek už na oku, kterým se motor vytahuje z kabiny. Ale na tomhle autě je dobré, že i když mám 105 kg , tak se pod něj vejdu bez zvedáků, jen se zašoupmu po tenké desce z umakartu. Starter tam šel krásně, jen jsem nemohl najít tu Alvovu "zbroušenou 16-tku" , kterou jsem si vyrobil už v neděli. Takže teď du přehlodat další plochý klíč. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: út listopad 10, 2009 8:57 am Předmět: |
|
|
Koudelka má pravdu. Měl jsem na rampě za sebou Inu a Blažeje a z Iny to nešlo. Prostě záleží, jak se zrovna vyspali soudruzi v Trnavě a navařili přírubu výfuku k rourám. Stačí nepatrná odchylka v úhlu a na tom půlmetru ke starteru ten 1 až 2 cm pak chybí a . _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: út listopad 10, 2009 10:48 am Předmět: |
|
|
Chápu, už bych to tu zavřel, vše je jasné a dál jen ANNAH. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: čt listopad 12, 2009 7:29 am Předmět: |
|
|
A už to startuje ! JUD. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: pá listopad 13, 2009 2:12 pm Předmět: |
|
|
Ten spúšťač by správne mal ísť vybrať vždy bez demontáže výfuku. Problém bol a stále je, že tie výfukové sústavy vyrába a vyrábalo viacero podnikov a to nie vždy v uspokojivej kvalite.
Ďalší problém je, že staré typy výfukov (trojdielne - zvárané) sa často neodborne opravovali, pri výmene tlmiča sa poprizvárali bez rozumu a tak sa to potom všelijak kríži, praská atď.
Vrátim sa ešte k téme - Alva má úplnú pravdu, že ak nie je spúšťač priskrutkovaný originálnymi maticami (s = 16 mm), tak je dobré tie matice nimi nahradiť. Rovnako u všetkých sérií vyrobených v 70 - tych rokoch. Montáž potom ide omnoho lepšie a niektoré kľúče ani nie je treba upravovať - ak majú dostatočne úzke ramená. Ešte dodám, že v servisnom náradí výrobcu existoval špeciálny kľúč na povolenie spúšťača. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|