Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Spotřeba Vašich miláčků
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Život kolem veteránů
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Používáte Sedana,Š 1200,1202,Spartaka,Felici,nebo Octavii v denním provozu?
Ano,je to úplně normální.
23%
 23%  [ 6 ]
Ano,ale jen v létě.
15%
 15%  [ 4 ]
Spíše ne.
34%
 34%  [ 9 ]
V žádném případě.
26%
 26%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 26

Autor Zpráva
Tomáš Matyska



Založen: 20.2.2007
Příspěvky: 94
Bydliště: Líně

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 3:26 pm    Předmět: Spotřeba Vašich miláčků Citovat

Zdravím všechny.Možná se to už probíralo na starém fóru,ale já jsem tu nový a vím prdlajs.Zajímalo by mě,za kolik litrů na sto kilometrů jezdí Vaše škodovky.Aby to nevypadalo,že jsem zvědavej a sám nic,tak začnu.
Mám Octavii combi r.v.1967. Motor 1221,jeden karbec Jikov 32BS,prakticky tak jak to má bejt,akorát hlavní tryska karburátoru je už od předchozího majitele 130ka,místo 125ky.Auto je v běžném provozu(ráno 14 kiláků do práce a odpoledne zpět)a spotřeba stojí na hodnotě 10 litrů na sto.Akorát když je v zimě hodně ujetýho sněhu a člověk tomu musí přispůsobovat jízdu tak si vezme i víc.Díky
_________________
Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1930
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 4:07 pm    Předmět: Citovat

Byl jsem kdysi pimpa a jezdil jsem zhruba rok a půl s oktávkou kombíkem v normálním provozu, furt, v létě v zimě - zhruba tak dvacet litrů. Spotřeba stabilně osm a půl litru - i v nejkrutější zimě byl takovejhle dlouhodobej průměr.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Tomáš Matyska



Založen: 20.2.2007
Příspěvky: 94
Bydliště: Líně

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 4:15 pm    Předmět: Citovat

No teda já to nenapsal úplně přesně.Já mám ve skutečnoti kombajny dva, jedním právě jezdím a druhej čeká na renovaci.Ten má spotřebu vynikající.Zatim jsem do něj nenalil ani litr Mr. Green
_________________
Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dvk



Založen: 24.12.2006
Příspěvky: 146

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 4:34 pm    Předmět: Citovat

Ahoj, mam Octavii Combi 1965, v r. 1985 novy motor 1221, karburator 32BS. Jezdim v beznem provozu (ale ne denne) za cca 8.5 - 9l\100km. Obcas po horsich cestach (les\pole) za cca 13l, pri delsich letnich vyletech (Polsko, Slovensko) jsem se ve 4 lidech + veci na palube dostal na cca 7.5l\100 km. U takhle slabeho motoru samozrejme hodne zalezi na terenu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tomáš Matyska



Založen: 20.2.2007
Příspěvky: 94
Bydliště: Líně

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 4:45 pm    Předmět: Citovat

Tak to máte zatim dobrý spotřeby.Motor v mý je už solidně jetej, navíc používám pneu šíře 165 a pod deset se prostě nedostanu.Ale celkem si nestěžuju,poněvadž vim,že Barča je špalek a přežije i kapitalismus,když už přežila soudruhy Smile
_________________
Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dvk



Založen: 24.12.2006
Příspěvky: 146

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 4:49 pm    Předmět: Citovat

Tak tak, užijme si benzínových motorů dokud ještě můžou jezdit na benzín ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2521
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 5:39 pm    Předmět: Citovat

Nevim, nikdy jsem to nepočítal. 1089 kolem 8-8,5
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 980
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 5:59 pm    Předmět: Citovat

No ja mel nejnizsi spotrebu u 1089 oktavky 6.9, ale to bylo ve vedru, kdyz sem musel jet tak, aby mi to diky prehraty AC pumpe nechciplo. U kombika s 1500ccm motorem jsem dokazal jezdit za 7.5 na delsich trasach a v zime pri kratkejch trasach za 14. S hajtrou jezdim vod 8 do 10 a se 140 tryskou za 12. Hillman vokolo 9 a Tatra 10.7 pri delsi trase a lehky noze a 20 na podzim po horach.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2521
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 6:14 pm    Předmět: Citovat

A Tatra na Kachli 30/1 motohodina Laughing
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1930
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 6:30 pm    Předmět: Citovat

Přesně jak píše DVK. Jinak s oktávkou, se kterou jezdím jen svátečně a dlouhý trasy, mám spotřebu 7 litru. Ten kombík jak říkám, osm a půl, polovina z toho krátké cesty 15km do práce. Ale já mám hodně lehkou nohu - občas tím i brzdím provoz Smile

Jinak - dvanáctka mi na kombíka rozhodně nepřijde jako SLABEJ motor. V tom mém (zcela standartní 1221 motor) dokázala bez větších potíží rozkadlat na dálnici auto na 130 km/h (Arnie potvrdí), do kopců hrne jako divej. Ten kombál má jedinou vadu - cuká mu spojka. Dědek když mi to prodával, tak říkal, že to dřív šteloval,a le stejně se to zase rozhasí (což není nic nového pod sluncem) a tak že to řešil tak, že se rozjížděl na dvojku. Jeho rada se mi tak zalíbila, že jsem NIKDY (no dobře, za celejch těch 20 000 km 2x - slovy DVAKRÁT) u toho kombíka neměl zařazenou jedničku (Arnie potvrdí) Laughing a šetřil si ji jako tzv. "horskou redukci".

Jak říkám, já nejsem ani v nejmenším závodník (spíš naopak) a tak mi připadalo, že ta 12ka je na to auto tak úplně akorát...

Jinak, kombík teď už dva roky zaslouženě odpočívá v depozitáři, ale ve stavu, že může kdykoliv po nalití vody do chladiče nakadlat a valit...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
dvk



Založen: 24.12.2006
Příspěvky: 146

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 6:49 pm    Předmět: Citovat

Ad motor:
je fakt, že pokud je ve slušném stavu a tahá jak za mlada, dá se s autem poprázdnu jezdit velmi příjemně živě. 130 mi už přijde drobátko na hraně (už kvůli vibracím), ale 100 - 110 je dle mých zkušeností bez problémů trvaleji udržitelná cestovní rychlost.
Pokud je ale auto naložené (4 lidi + věci), je to drobátko horší. Je pravda, že velmi záleží na stylu jízdy - když to člověk jednou rozkulá a drží, tak to fičí i do kopce :) Každopádně jezdím plně naložen docela často a drobet silnější motor bych si dovedl představit (TAZ 1500 apod.) - mám taky celkem lehkou nohu a spíš se ježděním kochám, nejde o rychlost.

Ad spojka:
Taky už jsem se smířil s tím, že to bude cukat až na věky věkův amen, fintu s rozjížděním na dvojku praktikuju běžně, ale přesto - napadá někoho nějaké erudované vysvětlení proč se to pořád rozjíždí a nejde to seřídit ? A následně teda jak se toho zbavit (případně implantováním některé části z jiného auta (1203?)) ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tomáš Matyska



Založen: 20.2.2007
Příspěvky: 94
Bydliště: Líně

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 6:53 pm    Předmět: Citovat

LeDocteur: Tak to máme stejný zkušenosti.Do kopce není pro kombíka Š-120 konkurent,na rovině při troše štěstí jede až 130 a na jedničku se taky normálně nerozjíždim,akorát do nějakýho velkýho krpálu.
AlvA: Můžu se optat,jak běhá oktávka s tou patnáctkou?Myslim jako,jestli se s tim dá jezdit,aniž by to nějak likvidovalo ostatní součásti vozu (hardyna,spojka...)
_________________
Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dvk



Založen: 24.12.2006
Příspěvky: 146

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 6:59 pm    Předmět: Citovat

Tomáš M.: Jojojo, můžu jen potvrdit - na výletě v 8 lidech ve složení Š 120 a Octavia Combi mi kamoš na rovině vždycky ujel (5tikvalt), ale v prvním kopci jsem ho zaručeně dojel a předjel.

AlvA: Taky bych rád něco o tom, jak běhá 15ka v kombiku, anžto o vestavbě výhledově uvažuju.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1930
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 7:20 pm    Předmět: Citovat

Řešení spojky je jednoduché - iriska z novějších 1203 (odborně se tomu říká talířová pružina ?) - pak to necuká.

Cuká to proto, že stačí aby jedna z páček byla o desetinu milimetru nastavená jinak a zabírala pozdějš a už to tak velkej krouťák nepřenese měkce. Ono se to dá celkem jednoduše naštelovat (a ani není potřeba pěknej, ale výrobně přece jen složitější centrovací a seřizovací přípravek známý z literatury - stačí buď šuplera, nebo podobný přípravek, vystružený z kusu dřevěné násady vod lopaty), ale opravdu to nevydrží. Mě to obvykle vydrželo podle odhadu tak 1000 km, pak to stejně zase začlo cukat. Takže mě nějaké seřizování přestalo bavit... Rolling Eyes

Alvy bych se na 1500 neptal. protože se ho někdo ptá ve zhruba dvouměsíčním intervalu - podle mě to proběhlo snad už i tady, na novém fóru.

Dle mého laického názoru to žádná zas až tak velká výhra není - rozhodně nečekej, že to bude stejnej rozdíl jako 1089-1221.

15ka rozhodně nepřináší takovej nárůst výkonu. Jestli se ti někde ten motor válí v garáži, tak si ho tam vhnětni. Ale kupovat ho kvůli tomu, to myslím za to nestojí...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
dvk



Založen: 24.12.2006
Příspěvky: 146

PříspěvekZaslal: čt únor 22, 2007 7:34 pm    Předmět: Citovat

Díky Docteure, vpodstatě jsem se dozvěděl vše co jsem chtěl. Štelování spojky už jsem taky vzdal, mě to nikdy nevydrželo ani těch 1000 km, irisku zkusím.
A co se té 15ky týče, vpodstatě mě zajímalo, co jsi vystihl - jestli se kvůli tomu vyplatí ten motor shánět a kupovat. V garáži se mi bohužel neválí :)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Život kolem veteránů Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com