Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: po únor 05, 2007 9:17 am Předmět: Škoda 1101 Sport OHC "Placka" |
|
|
breakthru
U škody 1100 OHC dostali z motoru 90 koní, tam sice na autě zůstal jen původní blok a bylo to před 50 letyAle pochybuju taky, že z motoru z TAZu jde získat tak závratnýho výkonu...
--------------------------------------------------------------------------------
Burák
No to je brearthru vono. 1100OHC a 1500OHV je kua rozdíl. Jo a řekni mi, jak z ohavečkovýho tudorovýho motoru udělali OHC? To je asi trochu nesmym, že by to byl stejnej motor. A pak se taky podívej na poměr průměr válce - zdvih. Což je u 1,5 litra něsnej vysokozdvih. tak proto to nejde. A ty si mysíš, že čim starší, tim slabší? Ono to tak uplně neplatí.
--------------------------------------------------------------------------------
breakthru
ale ne.To jsi mi zas tak neporozumněl.Tam byla vyměněná komplet hlava.Místo OHV se tam dal Rozvod DOHC.Motor byl kompletně přepracovaný a zůstal původní jen blok a pár dalších věcí.Tady jsem to dal jen tak pro srovnání.TAZ 1500 má sice o nějakejch 0,4l větší objem, ale mnohem větší zdvih.A 1100 OHC byl taky nadčtvercovej motor.Já jsem tím jen chtěl říct, že nevěřím, že by někdo z tohodle motoru dostal 115PS...Netvrdím, že čím starší, tím horší.Vem si třeba závodní AUTO-UNION nebo Mercedes z 30.let.Co to bylo tenkrát za rakety.A historie nabízí daleko více příkladů..
--------------------------------------------------------------------------------
LeDocteur
No, to je ÚPLNÁ pravda. Třeba Mercek 125, že. Ten měl ve třicátých letech pod karačiólovou hnětýlkou výkon dokonce 650 koní.
No, teda v zájmu objektivity bych asi přece jenom měl zmínit, že měl motor trošilililinku - ale opravdu jen málo - odlišný, od TAZ 1500. Byl to osmivál pět a půl litru, vrchová dvojvačka s dvaatřiceti ventily a celé to bylo plněné klasickým rootsem (žádné tupé dmychadlo od výfuku)...
--------------------------------------------------------------------------------
Burák
Breakthru pochopil, ale řekni mi jak z OHV motoru uděláš mávnutim proutku DOHC. Co ten vnitřek, kompletně předělat vodu a mazání Všechny ty zbytečný díry po vačce a tak. Sposta hran, co ti to mazání stěžuje. Na tom celkem záleží, dyk třeba zmiňovaný RS mělo i ojnice chromovaný, aby to nemělo odpor. To si myslim, že se jim s podporou fabriky (já vim, nebyla buhvíjaká) přece nevyplatilo. Neni ten motor 1101 ještě litinovej? To je možná blbost, přiznám se, to nevim. Pokud ano, tak mraky kil navíc.
--------------------------------------------------------------------------------
breakthru
dal jsem si tu práci kvůli tobě a něco jsem našel v literatuře.O tom autě jsem četl dříve,ale teď jsem si to ověřil.
Blok a klika jsou původní ze škody 440.Hlava je hliníková DOHC....Někde doma mám ve starejch SM i plány toho motoru, tak je porovnám s nákresem 440, kterej mám doma a pak ti to řeknu.......
Nevím, jak to inženýři v MB udělali,ale ten blok a klika jsou prostě ze spartaka...
--------------------------------------------------------------------------------
breakthru
tak jsem se díval a něco o tom přečet ze SM 1958...je tam o tom docela dost stránek popsanejch a je tam dost fotek, řezů a schémat...
takže...základ je z motoru škoda 440 tj. blok, vana a celé klikové ústrojí...hlava je nová, hliníková s rozvodem DOHC a vačkové hřídele nejsou poháněny řemenem, jak bývá zvykem, nýbrž ozubenýmy koly, takže se nemusela dělat prodloužená klika....systém mazání je dvojitý, motor má dvě nezávislá olejová čerpadla.Vana je zde žebrovaná.To bylo myslím i u závodního tudora..
je toho tady popsáno hafo a nechce se mi to přepisovat.Kdyžtak si ěnco najdi na netu nebo v nějaký literatuře, ale teď mi snad už ,Burák, věříš ....
--------------------------------------------------------------------------------
Predseda
Všemocný diktátor
Nemáš skener, nebo aspoň digitální foťák? Tohle je hodně zajímavý.
--------------------------------------------------------------------------------
breakthru
nemám, ale kámoš má...Já se s ním domluvím a zkusím to oscenovat.Ale nějakou dobu to potrvá..Jsou tam fotky spideru ještě před úpravou a ten motor je fakt zajmavej...
--------------------------------------------------------------------------------
Burák
Já neřekl, že nevěřim, jen jsem se nad tim pozastavil, SM nemaje
--------------------------------------------------------------------------------
9Tr
Může někdo neznalci popsat, co to je rozvod DOHC?
--------------------------------------------------------------------------------
Burák
Double OHC, 2 vačky v hlavě válců
--------------------------------------------------------------------------------
Kadlátko
v jednom Oldtimeru tak před třema rokama vyšlo celé postupné ladění tohoto motoru včetně grafů a různejch hlav hlavní problém proč to ladili s novou hlavou a rozvodem byly maX. OTÁČKY OHV se nedalo tak vysoko točit kouknu jestli to nenajdu
--------------------------------------------------------------------------------
breakthru
jj, ten motor točil až 7800ot/min a měl výkon 92PS...když to srovnám s dnešníma motorkama tý kubatury, tak to zas takovej rozdíl není....
Jinak, v tom SM jsou i grafy..ve středu zajdu za kamarádem a ten mi to oskenuje a dám to sem.Snad to klapne.........
--------------------------------------------------------------------------------
JirKa
Tak ten motor v "placce" 1100 OHC měl na klice a mozna i na ojnicich zvetseny prumery lágrů. Jinak ze sérií podobný blok a tím podobnost tak nějak končí... jinak ostatni asi bylo receno
dyztak muzu vyfotit vykres /1:1/
--------------------------------------------------------------------------------
Predseda
Všemocný diktátor
No tak ale ten placatej soutěžák měl v jedný verzi taky kompresor, žáno...
--------------------------------------------------------------------------------
JirKa
Neměl, to byly starší závodaky z pocatku 50. let, ktery podvozkove vychazely ze serie a mely zde již zmíněnou OHV - V hlavu. Škoda Sport /takovej ten tudor predek/ a Supersport /doutník/. Do nich cpali i prototypovou 1500 foukanou dvema kompresory , teda drzel sem v ruce vykres predniho vika na 2 kompresory, esi to tam fakt bylo, nevím
--------------------------------------------------------------------------------
breakthru
no nedávno o tom byl článek v automobile revue a byl tam myslím jen jeden kompresor, ale byly dvě verze-atmosferická a přelňovaná.Jestli mi to zítra výjde a najdu to, tak bych oskenoval i tohle.Ale myslím, že k tomuhle by jsme měli založit jinou diskusi, protože sem se to moc nehodí.....
--------------------------------------------------------------------------------
JirKa
Našel jsem ty výkresy motoru z "placky" 1100 OHC. Hezčí automobilový motor u nás snad od té doby nevznikl...
ten nahon vacic byl koly s přímými zuby, asi hezky zpíval =). První velke kolo je v miste puvodni OHV vacice, misto ktere zene predlohu doprostred motoru k pohonu cerpadel. Karbce byly jikov 35, specielne pro tento motor /asi okopnute webery??/ Z obou koncu vacic se honí magneta - má to 2 svíce na válec. Minimálně ve výkresové dokumentaci existovaly verze 1150 a 1300ccm.
--------------------------------------------------------------------------------
Burák
Proboha!
--------------------------------------------------------------------------------
JirKa
Jaký proboha To mne jako škodováka a veteránistu teoretika kecala uráží
--------------------------------------------------------------------------------
Predseda
Všemocný diktátor
Fakt dobrý
--------------------------------------------------------------------------------
Burák
Proč uráží. A já nejsem škodovák? Jen mi fascinuje ten děsnej kolečkovej mechanizmus _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
JirKa
Založen: 20.1.2007 Příspěvky: 45 Bydliště: MB
|
Zaslal: po únor 05, 2007 10:39 am Předmět: |
|
|
kdyby byl zájem můžu ještě vyfotit výkres rámu, ale upozorňuju, může to zanechat trvalé nástedky, je to příhrada jaxviňa _________________ budoucnost patří aluminiu |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: po únor 05, 2007 10:40 am Předmět: |
|
|
VYfoť _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
JirKa
Založen: 20.1.2007 Příspěvky: 45 Bydliště: MB
|
Zaslal: po únor 05, 2007 11:00 am Předmět: |
|
|
Tu to je.. hmotnost dle výkresu 48,5 kg. Pokud znáte rám na Tatru monopost, tak ten je oproti tomuto motokára pro děti.. i když zase byl z trubek vetsiho prumeru
je to prostě fantastický auto... _________________ budoucnost patří aluminiu |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: po únor 05, 2007 11:01 am Předmět: |
|
|
Hustý! _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
JirKa
Založen: 20.1.2007 Příspěvky: 45 Bydliště: MB
|
Zaslal: po únor 05, 2007 11:04 am Předmět: |
|
|
jenom škoda, že si to člověk v garáži asi nenabouchá... _________________ budoucnost patří aluminiu |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: po únor 05, 2007 11:24 am Předmět: |
|
|
Copa o to, ten rám snadno. Ka kastle je horší. A ten děsnej motor neřešitelnej _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
JirKa
Založen: 20.1.2007 Příspěvky: 45 Bydliště: MB
|
Zaslal: po únor 05, 2007 11:33 am Předmět: |
|
|
káru asi nevyfotim, ten vykres se mi nevejde ani do pokoje /1:1/. Třebas i skříň je u toho zajímavá... 5q, translaxe /u zadní nápravy/ a spojka mokrá mnohalamelová /vlastně motocyklová/ v převodovce...
V továrně to prej dělali s vidinou účasti v Le Mans... věčná škoda _________________ budoucnost patří aluminiu |
|
Návrat nahoru |
|
|
breakthru
Založen: 28.12.2006 Příspěvky: 29 Bydliště: Třebíč
|
Zaslal: po únor 05, 2007 9:00 pm Předmět: |
|
|
jak ses k těm výkresům dostal?to je úplná paráda ....
to auto mělo odjet závody Le Mans, jak říká Jirka,ale odjely závod jen v Lenningradě a pak nějaký domácí podniky.
Věčná škoda těch aut.Ale prej to nemělo úplně geniální podvozek a nakonec se z 5 kusů dochovali jen dva...
Jinak, omlouvám se, ale nebyl čas minulej tejden.Pokusím se to vyfotit a dát to sem.Snad to bude kvalitní. _________________ Škoda Octavia Super 1962.....
Jawa 21.....
Stadion S11.... |
|
Návrat nahoru |
|
|
JirKa
Založen: 20.1.2007 Příspěvky: 45 Bydliště: MB
|
Zaslal: po únor 05, 2007 10:01 pm Předmět: |
|
|
Prej rám byl moc tezkej...no popravdě, na 1100ccm je to asi masivní až moc, ale s 90Hp..? ale jaxem psal, minimalne na papíře byla 1300ccm. Dva kusy..? co já vim tak placka jediná je v Museu a Coupé se nedochovalo žádný.. ale jednou v Chotusicich jsem se chlapíka co měl u stánku nápis že na to shání věci ptal co na to má... a prej komplet šasi.. asi i s motorem
takže se pane ozvěte, mám výkres káry _________________ budoucnost patří aluminiu |
|
Návrat nahoru |
|
|
breakthru
Založen: 28.12.2006 Příspěvky: 29 Bydliště: Třebíč
|
Zaslal: út únor 06, 2007 8:11 pm Předmět: |
|
|
teda, mě se váha 550kg nezdá moc na 92koní....
ty výkresy jsou originál anebo kopie?....
jinak, ti dva spideři se dochovali, obě coupé zmizela a nikde sem se o nich lautr nic nedočet, stejně jako o tom třetím spyderu.To by mě docela zajmalo, co se s nima stalo.Proč vůbec ty auta kamsi zmizela.... _________________ Škoda Octavia Super 1962.....
Jawa 21.....
Stadion S11.... |
|
Návrat nahoru |
|
|
JirKa
Založen: 20.1.2007 Příspěvky: 45 Bydliště: MB
|
Zaslal: út únor 06, 2007 10:40 pm Předmět: |
|
|
a kde je ten druhej spider..?
zmizelo tolik aut, ze by se z toho jeden po..... jinak coupe mely vzadu neco jako prolis pro SPZ, vsak taky minimalne jedno bylo odprodano zamestnanci.., ale vono to asi na jezdeni nebylo moc praktické...a kdyz prisly deti odeslo auto.. kdo ví kde je mu konec
jinak ty vykresy sou kopie, mit originaly, tak se s tim moc neprezentuju _________________ budoucnost patří aluminiu |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|