Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

[1203] To mi hlava nebere
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
dave



Založen: 25.12.2006
Příspěvky: 166
Bydliště: Mladá Boleslav

PříspěvekZaslal: po červen 29, 2009 7:06 pm    Předmět: [1203] To mi hlava nebere Citovat

Mám tu jeden kuriózní problém, ale pro š 1203 je každý problém úplně normální. Předem píšu, že rozřešení už znám a teď k věci.
Jedu takhle s 1203 a najednou začne sebou škubat, chvíli jede a chvíli zas ne jako by benzín tekl přerušovaně.Z kopečka a na rovině auto jede normálně, ale do kopce škube a nebo chcípne. Prudké kopce jsem musel vycouvat, snažil jsem se, aby benzín tekl samospádem do motoru, takže pokud někdo potkal couvající š 1203 v serpentinách, tak se nesmí ničemu divit. Ještě podotýkám, že v nádrži bylo tak 20 litrů benzínu (natural) a auto má el.benz.pumpu se zpětným vedením benzínu do nádrže.
Jako první jsem vyměnil el.pumpu, už jsem zažil, že když je v háji, tak dělá právě tohle. Problém nezmizel a tak jsem zkoušel vyjíždět kopec a hledat problém. Při chcípnutí jsem sundal hadičku od karburátoru ze které netekl benzín, ale přitom v odlučovači plynů benzín byl a zpětnou větví se vracel do nádrže, takže jsem vyměnil ten odlučovač plynů a problém nezmizel.Vyřadil jsem z provozu zpětnou větev a přívod benzínu napíchnul přímo na karburátor a auto fungovalo jak má. Zkoušel jsem i místo odlučovače dát odbočku, ale benzín zas proudil jen v přívodním a zpětném vedení.Když jsem zaškrtil hadičku na zpětném vedení, tak pak zas benzín do motoru šel (a připomínám,blblo to jen v kopci). Další co jsem vyměnil, tak nádrž, ale zbytečně, závada nezmizela. Pak už zbývalo jen vyměnit filtr před pumpou, ale závada byla stejně jinde. A zkuste uhádnout čím to bylo Question


Naposledy upravil dave dne po červen 29, 2009 8:46 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1452

PříspěvekZaslal: po červen 29, 2009 7:14 pm    Předmět: Citovat

bylo to rozbité ????
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: po červen 29, 2009 8:34 pm    Předmět: Citovat

ventilek v karbecu či snad ?
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Sestra 4



Založen: 6.7.2008
Příspěvky: 106
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út červen 30, 2009 8:56 am    Předmět: Citovat

Ucpamej odfuk nádrže?
_________________
Š 1200 (zatím držící pohromadě)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út červen 30, 2009 11:53 am    Předmět: Citovat

Stačí, ak je ten ventilček v blbej polohe Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dave



Založen: 25.12.2006
Příspěvky: 166
Bydliště: Mladá Boleslav

PříspěvekZaslal: út červen 30, 2009 6:06 pm    Předmět: Citovat

Nebudete tomu věřit, ale dělal to benzín Sad Vůbec to nechápu, ale když došel ten původní a já tam načerpal nový, tak problémy ustaly, zatím auto funguje jak má. Píšete o nějakém ventilku, o co jde? A může mi někdo napsat jak funguje ten odlučovač plynů? Celou dobu jsem si myslel, že to odlučuje nějaké ty plyny z benzínu a jako přepad zpět do nádrže, když v karburátoru je dost benzínu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1452

PříspěvekZaslal: út červen 30, 2009 6:11 pm    Předmět: Citovat

hmmm benzín , a nebyla v něm kapička vody ??
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út červen 30, 2009 7:16 pm    Předmět: Citovat

Ten odlučovač si popísal v celku správne. Slúži jednak na oddelenie paliva v plynnom skupenstve od paliva kvapalného. Plynné spolu s prebytočným kvapalným vracia späť do nádrže, kde sa i ochladí a tým znova skvapalní. Súčasne však zabezpečuje stálu hodnotu pretlaku paliva na výstupe do karburátora (je tam guličkový ventil zapadajúci do vrúbkovaného sedla). Tým chráni ihlový ventil karburátora pred nadmerným pretlakom od čerpadla.
Čo sa týka odvzdušňovacieho ventilku (tzv. rozvodky). Je montovaná v automobiloch, ktoré majú uzáver nádrže skrutkovací - na kľúč, ale neobsahujú ešte tzv. SHED systém, resp. SLOE (systém likvidácie odparených emisií), teda nemajú nádobku s aktívnym uhlím. Približne ide o ročníky 92 - 95. Pôvodné nádrže s bajonetovým uzáverom nemali špeciálne odvzdušnenie. Tento účel zabezpečoval len malý otvor v spomínanom uzávere. Skrutkovacie uzamykateľné uzávery už takýto otvor nemajú, čiže nádrž musí byť odvzdušnená inak. Slúži k tomu nátrubok prispájkovaný v najvyššej časti nádrže. Od neho vedie hadička k odvzdušňovaciemu guličkovému ventilčeku (rozvodke). Táto má za účel zamedziť vytekaniu paliva pri event. prevrátení vozidla cez tento odvzdušňovací systém. Musí byť vždy namontovaná vývodom, ktorý je v osi smerom nahor - inak sa môže stať práve to, že sa prívod vzduchu uzavrie a do motora nepotečie benzín z dôvodu podtlaku v nádrži.
Automobily vyrobené od 02/95 majú systém odvzdušnenia nádrže riešený jeho napojením na SLOE - odvetraním cez nádobku s aktívnym uhlím.
Oba tieto systémy odvzdušnenia nádrže (od r. 92), v porovnaní s odvzdušnením pomocou otvoru v bajonetovom uzávere, majú z bežného užívateľského hľadiska hlavne tú výhodu, že je možné nádrž naplniť skutočne celú - neostávajú v nej pri plnení vzduchové bubliny (netreba na pumpe kmásať s celým autom, aby ste tam strčili ešte dva litre benzínu), ako to bolo u všetkých áut so starým uzáverom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1304
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: st červenec 01, 2009 9:02 am    Předmět: Citovat

Posime, kam tedy jde přetlak z nádobky s aktivním uhlím? Samovolně do atmosféry nebo se odsává podtlakem do sání motoru ? Díky.
_________________
Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: st červenec 01, 2009 3:51 pm    Předmět: Citovat

No... to je jako ona známá příhoda s Jaroslavem Vojtou a americkými kamny co se mohou stěhovat v bytě z místa na místo. "Ale kam de ten kouř ???" Twisted Evil
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: čt červenec 02, 2009 7:33 am    Předmět: Citovat

sestra 6 napsal:
Posime, kam tedy jde přetlak z nádobky s aktivním uhlím? Samovolně do atmosféry nebo se odsává podtlakem do sání motoru ? Díky.

Do sania cez sústavu ventilov (podtlakový a elektromagnetický) - podľa aktuálneho režimu motora a tlakových pomerov v sústave.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dave



Založen: 25.12.2006
Příspěvky: 166
Bydliště: Mladá Boleslav

PříspěvekZaslal: pá červenec 03, 2009 9:37 pm    Předmět: Citovat

Tak problémy s autem se vrátily, nedokážu pochopit co je za problém. Stále blbne přívod benzínu do karburátoru, z kopce auto jede jak má, ale do kopce se dusí a někdy i zhasne motor. Zkoušel jsem jezdit s otevřenou nádrží, ale nepomáhá to. Jediné co pomáhá, když auto začne cukat, tak strčím ruku do motoru a zlomím hadičku zpětného vedení benzínu do nádrže, pak se auto chytí a zas jede. Zkusím ještě vyměnit filtr před el.pumpou a pak prohodit hadičku do karburátoru s hadičkou zpětné větve do nádrže. Nechápu co se mohlo stát, auto jezdilo víc jak rok bez problémů a teď dělá tohle.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1452

PříspěvekZaslal: pá červenec 03, 2009 10:46 pm    Předmět: Citovat

jo tak filtr ? jooo ? ten papírovej v plstový patroně ?
to by mohlo být ono
něco podobného se mi stalo u ešky sice nemá obtok , ale auto jelo po nastartování normálně cca 3km pak už nešlo na d půl plynu , někdy zdechlo , filtr vypadal čistě a jelikož byl mezi pumpou a karbcem tak ruční pumpování nenaznačovolo že chybí benzín , byla to až ta poslední možnost zkusit ho vyndat , auto? dojezdilo bez něj
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: so červenec 04, 2009 7:12 am    Předmět: Citovat

Davide mám/mal som rovnaký/podobný problém. Pri jazde do kopca mi auto zaškube a nechce ísť - musím podradiť ale aj tak stráca rýchlosť a trhá. A máš pravdu, že je to benzínom. Ale i vodou v ňom. Voda má vyššiu hustotu - drží sa na dne nádrže. Pri jazde do kopca sa preleje do zadnej časti dna nádrže kde je nasávací kôš a pekne si to tak namieri ku motoru. Dal som tam Velfobin a je pokoj. Ja si myslím, že je to v dôsledku abnormálnej vlhkosti vzduchu (aspoň tu u nás je to príšerné a chvíľami sa cítim jak v trópoch). Buď sa mi teda tá vlhkosť vyžráža v nádrži, alebo ju už natankujem na pumpe.
Ak by to nebolo vodou, tak si myslím, že keď by to bolo palivovým filtrom, tak by bol malý prietok paliva a vým pádom by sa do nádrže práve nič nevracalo - všetko by šlo do karburátora.
Každopádne je treba vyskúšať napojiť prívodnú hadicu na odlučovači plynov (od čerpadla) priamo na karburátor a hneď uvidíš či sa to zmenilo. Netreba sa ničoho báť - prvé 1203, do ktorých sa montovalo toto čerpadlo ešte začiatkom 90 - tych rokov ako zvláštna výbava nemali odlučovač a šlo to priamo na karburátor.
Opisuješ, že do karburátora nejde beznzín (pri jazde do kopca). Máš to i fyzicky na 100% skutočne overené? Problémy v závislosti od jazdy do kopca môže robiť karburátor - predovšetkým plaváková komora. Netesný ihlový ventil spôsobí v kopci abnormálne preplavovanie karburátora rovnako ako deravý plavák, alebo zle nastavený plavák. Nečistoty v plavákovej komore môžu robiť problém ochudobnenia zmesi - pri jazde do kopca sa prelejú dozadu k hlavným dýzam.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dave



Založen: 25.12.2006
Příspěvky: 166
Bydliště: Mladá Boleslav

PříspěvekZaslal: so červenec 04, 2009 7:48 am    Předmět: Citovat

S tím, že nejde benzín do karburátoru jsem si jistý, v případě cukání jsem odpojil hadičku od karburátoru a vůbec z ní neproudil benzín. Začal proudit až po odpojení hadičky zpětné větve a nebo jejího zlomení. Dneska jedu s tou potvorou pár kilometrů daleko a tak napojím čerpadlo přímo do karburátoru a pokud to bude fungovat bez problémů, tak ještě vyměním ten filtr. Dál pak už nevím, nevím co může zapříčiňovat, že benzín neteče do karburátoru a vrací se hned zpětnou větví do nádrže.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com