Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: po červen 22, 2009 9:14 am Předmět: |
|
|
To jsou akorát kecy. Menší zrcátko, užší gumy - nižší cena. O nic víc nejde.
A s tim lízaátkem je to taky kravina, To jako, by musela všechna tuningová okřídlovaná auta jezdit za 20l/100. _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kounect
Založen: 17.3.2008 Příspěvky: 244 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: po červen 22, 2009 9:43 am Předmět: |
|
|
Tak to rozhodne nejsou kecy, vysvetli mi potom Green line od Skodovky hmmm? ( a jeho funkcni odnoze po celem koncernu ).
A potom to naskenuju a dam to sem pro porovnani z testu, jakej maji tyhle veci vliv.
Napr. drzak na kola na strese je ke spotrebe priznivejsi, a to mnohem vic, nez drzak na kola umisteny na tazne ktery rusi, jak napsal predseda, odtrhovou hranu.
Souhlasim, ze i Tvuj nazor o nizsich nakladech neni nepravdivy, ale tady se na to kouka i z hlediska funkcnosti. Uz to neni jenom o prachach...s tim nesouhlasim _________________ 1202 STW 1962
Octavia 1963
Brouk 1977 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: po červen 22, 2009 9:56 am Předmět: |
|
|
To je přece ze zásady totální nesmysl. To, že máš na jedný straně menší, a na druhý větší, pokud by to mělo takovej vliv, tak max negatvní, ne? Gumy samo, že maj vliv na spotřebu, ale je to i o těch usporách. Držák na kola je něco jinýho, samozřejmě... _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po červen 22, 2009 10:53 am Předmět: |
|
|
Fabky nemaj ani zadní zástěrky, bo asi ten odpor má moc velkej vliv na spotřebu |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kounect
Založen: 17.3.2008 Příspěvky: 244 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: po červen 22, 2009 11:06 am Předmět: |
|
|
Ono ktery soucasny auto ty zadni zasterky ma? Nedejboze jeste navis predni? Zadny...
Honba za Cx, Cy apod. koeficienty je v soucasne dobe proste moderni trend, na zaklade ktereho se da usetrit na spotrebe velmi mnoho. A dneska to neni o litrech, dneska je to o zkurvenejch emisich, z kterych ta spotreba tak nejak vyplyne...
Jo kez by jezdili po svete jenom tatraplany, uz by nebylo co vylepsovat _________________ 1202 STW 1962
Octavia 1963
Brouk 1977 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: po červen 22, 2009 11:38 am Předmět: |
|
|
Tak teda uvádět největší morm, ze všech aerodynamickejch Tater... _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po červen 22, 2009 11:44 am Předmět: |
|
|
No tak určitě je kšilt 1203 aerodynamickej zločin, o tom žádná. Celkem by mě i zajímalo, koho ten designovej úlet napadnul, když všechny auta předtím měly přechod okno-střecha krásně hladkej. Ale zajímavé by bylo pod ten kšilt vyříznout otvor a využít to k náporovému větrání. To by ale asi vyletělo zadní okno |
|
Návrat nahoru |
|
|
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: po červen 22, 2009 11:55 am Předmět: |
|
|
Burák napsal: | ... menší zrcátko, užší gumy - nižší cena. O nic víc nejde. |
Přesně, podobně jako kecy o absenci férové rezervy u nových škodovek za účelem snížení hmotnosti a tím spotřeby. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kounect
Založen: 17.3.2008 Příspěvky: 244 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: po červen 22, 2009 12:47 pm Předmět: |
|
|
Tak zrovna o rezerve si myslim ze to neni o prachach alias vyrobnich nakladech uz vubec. Nedejboze spotreba, ale jiste to v laboratornich podminkach prokazou i na tej spotrebe.
Spis bych tam videl vliv ruznych asistencnich sluzeb a pojistoven, ktere na to vyvari neskutecny baksis, az si pan v kravate zavola pomoc ktera bude '' zdarma ''.
Stejne tak fungovali AAA auto, oni neziji prodejem aut, ale dojednanym pojistenim, havarkem, leasingem ( ukrutne nevyhodnym ), to je jejich byznys, ne zkurveny auta ktery prodava kdejakej jouda od vedle. A proc jdou ted do prdele? Protoze to nikdo nechce, auta se toci porad dal a at mi nikdo nerika ze ne kdyz tady kamarad da inzerat na 206 a druhy den je pryc, druhy vlastni bazac a nejak si nestezuje na neprodejnost aut...akorat uz nikdo nechce ty jejich vyhodne a proverene pasti. Tim ted nemyslim auta... _________________ 1202 STW 1962
Octavia 1963
Brouk 1977 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Gilmor
Založen: 10.9.2007 Příspěvky: 55 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po červen 22, 2009 2:04 pm Předmět: |
|
|
Tyjo, to se mi fakt nezdá - úspora 2l na 80Km/h. Když jsem byl malej, tak měl tatík Barkas karavan. A ten žral fakt o 2-3l víc jak mikrobus. Ale to byla hranatá samodomo obluda s půlmetrovou alkovnou. Jim při tom řezání asi trochu poštelovali karbec...
Tak max 0,5 l bych věřil, když cestovka u 4q je tak 80. Ale to se samozřejmě taky hodí. Větší úsporu asi přinesl 2-komorák, protože ten si prostě na malý otáčky moc neveme ani když se tomu šlape na krk. A pak 5q. Mě se kšilt líbí, to bych musel bejt žid, abych jí nechal obřezat
Ale byla to zvláštní vlna. Třeba VW ponorka. Barndoor do r. 55 ho nemá a pak zase 10 let jí dělali s kšiltem... _________________ Hlavně zážitky! Nemusí být pozitivní, hlavně když jsou intenzivní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1252 Bydliště: Desná
|
Zaslal: po červen 22, 2009 3:16 pm Předmět: |
|
|
Predseda napsal: | No tak určitě je kšilt 1203 aerodynamickej zločin, o tom žádná. Celkem by mě i zajímalo, koho ten designovej úlet napadnul, když všechny auta předtím měly přechod okno-střecha krásně hladkej. Ale zajímavé by bylo pod ten kšilt vyříznout otvor a využít to k náporovému větrání. To by ale asi vyletělo zadní okno |
No, co jsem se někde dočetl, tak to bylo proto, že v CCCP kam se konstruktéři jeli podívat měli na sibiři všechny auta kšilt... ale ty ho měli kvůli rose aby nemuseli pořát škrábat čelní skla... nevím co je na tom pravdy. ...kdyžtak ať to vyřeší Posim
edit: tady jsem ještě našel ten odkaz http://www.jmsieber.cz/muzeum/index.php?id=1087&lastid=988&bid=988&level=3 _________________ Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kounect
Založen: 17.3.2008 Příspěvky: 244 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: po červen 22, 2009 3:58 pm Předmět: |
|
|
Tak to je mazec informace, dokázal bych si to tam představit z milionu jinejch důvodů, ale aby na to nepadala rosa a to ještě jenom proto, že se jim to líbilo v Rusku je hustý _________________ 1202 STW 1962
Octavia 1963
Brouk 1977 |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: po červen 22, 2009 4:09 pm Předmět: |
|
|
No...tak kdo čte ty světy motorů z oněch let pravidelně, tak jistě ví, že údaj o spotřebě např. testovanejch aut byl vždy poněkud prapodivně jiný, než pak v normálním provozu (byť se snažili o "simulaci" běžné jízdy) - jistě to znáte i ze svý zkušenosti. Když se snažíte jet co nejúspornějc, tak nakonec zjistíte po sto kilákách, že vám to kupodivu zežralo skoro stejně, jako kdybyste jeli úplně normálně, bez koukání na palubní počítač...
Litru spotřeby navíc při té osmdesátce bych věřil úplně klidně - to může dát bez problémů. Pochopitelně záleží jaký rychlosti a směru je protivítr atd. Dělat tedy jakýkoliv závěry na základě dvou proovnávacích jízd je hovadismus. Ale litr tipuju klidně. Ty dva litry - když by to byla zas až tak odporná vzduchová kapsa, tak to už by se pak při jízdě v zimě musely pod tím kšiltem dělat moc velký závěje _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Koudelka
Založen: 5.4.2009 Příspěvky: 366 Bydliště: Holomóc
|
Zaslal: po červen 22, 2009 6:21 pm Předmět: |
|
|
No u nás bydlí človíček kterej s troskama jezdil celej život a jiné auto nikdá neměl a i on mi řikal že po amputaci sněholapu šla spotřeba důle v rozmezí 1-1,8l na sto podle stylu jízdy.Normovanou spotřebu jim přitom snížili o 0,8 l na sto takže si myslim že minimálně tato hodnota je reálná. _________________ Já neříkám nic,ale na moje slova dojde!!! |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: po červen 22, 2009 7:27 pm Předmět: |
|
|
Doktore, oni sa tam ale pod tým šiltom záveje niekedy skutočne veľké robia. Samozrejme musia byť k tomu vhodné podmienky, vhodný sneh, vietor, teplota atď... Dokáže sa tam urobiť taký "závej", že na ňom viaznu stierače - nedokážu prejsť cez horný úvrat
Pôvodne som sa nechcel do tejto debaty ani zapájať, ale v súvislosti s tým pôvodom šiltu musím. Myslím si, že tá rozprávka o jeho okopírovaní zo ZSSR je už skutočne silná káva, vyžadujúca si strašne bujnú fantáziu (hraničiacu už s duševnou chorobou)
Predpokladám, že nik z vývojových pracovníkov AZV nebol úplne dementný, aby kopíroval niečo, čoho zmysel nepozná. Problémová otázka znie: prečo ten šilt teda nebol už na prvých piatich prototypoch? Konštruktéri totiž absolvovali rôzne služobné "motivačné" cesty ešte pred nimi a ak by boli tým šiltom tak ohromení, tak by ho asi dali na všetky prototypy z 50 - tych rokov.
Môj názor je ten, že šilt u sériovej podoby 1203 je pozostatok prototypov z rokov 1959 - 61 (to boli tie prototypy, ktoré už začínali nadobúdať podobu 1203ky - so špicatými smerovkami vpredu i vzadu), ktoré možno označiť ako pokus o tzv. vagónovú karosériu, ktorej čelá sú značne podobné, čo je zrejmé predovšetkým z profilu (napr. autobusová karoséria Š 11, alebo jeden z prototypov Š 1000MB - typ si už nepamätám). Konštruktéri pri projekte spomínaného prototypu (z rokov 59 - 61) teda použili na predné i zadné čelo podobný šilt. Motivovať ich k tomu skôr, ako sibírska rosa mohli tieto dôvody:
- móda rokov 60-tych, ktorá rôzne výbežky, krídielka a podobné prvky zahŕňala v plnej miere a podarilo sa im tým tiež zaujímavo zamaskovať odkvapový žliabok,
- vystuženie pre vyššiu pevnosť karosérie,
- a lepšia technologickosť konštrukcie - teda jednoduchšia a produktívnejšia výroba (vyhli sa totiž prácnemu zváraniu autogénom, ktorý v plnej miere nahradili odporovým - bodovým zváraním). |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|