Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: čt červenec 02, 2009 8:26 pm Předmět: |
|
|
úplné nedobíjení to rozsvítí ale jak píšeš byly nejspíš v háji jen uhlíky , tak to sice dá nějaké napětí ale nedodá dost proudu , bere to dost z baterky kde taky poklesne napětí , " měří se rozdíl napětí na plusu baterky " (pokles napětí z důvodu nedobíjení ú a plusu alternátoru (sice nějaké napětí je ale není proud z důvodu špatného buzení ) kdyby byl rozdíl těchto napětí cca 4 V tak se žárovka dost nerozsvítí páč je na 12 V
při přebíjení je to podobné
(z vlastní zkušenosti vím že při přebíjení je kontrolka vidět při cca 19 V)
napětí mezi plusem a minusem je na kontolce jen v klidu alternátoru , v chodu jen když odejdou diody (všechny)
je li špatné relé nemusí se rozsvítit vůbec , ale pak nesvítí ani po zapnutí klíčku _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: so červenec 04, 2009 7:24 am Předmět: |
|
|
Plne rozumiem, ako je tá kontrolka zapojená i prinncíp jej (ne)fungovania Nikdy som sa však teoreticky nezamýšľal nad tým, že je v podstate na nič. Resp. ku kontrole extrémov tak - ako to opisuješ (nedobíja vôbec či prebíja brutálne, alebo signalizáciu odpáleného regulátora). akosi slepo som veril všetkým tým kydom v "odbornej literatúre" a v článkoch odborných časopisov, kde tvrdili, že kontrolné svietidlo signalizuje taždú anomáliu či odchýlku v nabíjacej sústave. A0 patrilo to k týmto autám, teda hlavne k Š 120 (z ktorej je nabíjacia súprava prevzatá). |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: so červenec 04, 2009 1:44 pm Předmět: |
|
|
máš úplnou pravdu , na drobné odchylky , které už mají vliv na dobíjení , je opravdu k ničemu , vyřeěila by to jen elektronika , nebo voltmetr _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: so červenec 04, 2009 9:27 pm Předmět: |
|
|
Souhlas. Ta kontrolka je důležitá při jízdě. Pokud uletí klíňák, tak to nejen nedobíjí /to se ještě hodně km ujede/ ale hlavně nejde vodní pumpa a to už zavání uvařením. Dobíjení kontroluju zásadně odrazem reflektorů třeba od zdi, po přidání otáček motoru se musí intenzita světel lehce zvýšit. Pak nastupuje hustoměr a kontrola výšky hladiny v akumulátoru /pokud to jde/. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: ne červenec 05, 2009 6:56 am Předmět: |
|
|
Patrik Novák napsal: | máš úplnou pravdu , na drobné odchylky , které už mají vliv na dobíjení , je opravdu k ničemu , vyřeěila by to jen elektronika , nebo voltmetr |
A ja som furt špekuloval, na čo tí sověti dávajú voltmetre do tých svojich áut. Nie je to tak dávno, čo to dávali aj do Lady.
Sestra 6 v tomto prípade tá svietivosť svetiel v závislosti od pridania fungovala tak ako píšeš, až pri vysokých otáčkach to znova pokleslo. Ja mám zas funkciu nabíjania spojenú s rýchlosťou prerušovania smeroviek. Ak blikajú za jazdy pomaly, tak viem, že sa niečo deje. Samozrejme, že v noci to je z jasu svetiel pekne zjavné.
Mimochodom aj na tento problém, ktorý som v tomto vlákne opisoval som prišiel štýlom "frekvencie smeroviek" - keď som šiel cca 80 km/h a lepil sa na mňa zozadu nejaký Mercedes, tak som mu blikol smerovkou, že cesta je voľná... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: st listopad 11, 2009 9:45 pm Předmět: |
|
|
O elektrice vim uplný prd. Mám dva dotazy. První je to, že Ina sice dobíjí, ale veškerá rozsvícená světla a světýlka se se zvyšujícími stávají stroboskopy. Na volnoběh dobrý, ale jak přidám, světla začnou poměrně výrazně blikat. Regulátor, či alternátor?
No a s tim souvisí druhej dotaz. Zděsil jsem se, ale žádný relátko jsem nenašel. Je tedy možný, resp velmi pravděpodobný, že Ina má už alternátor z Faforita s integrovaným regulátorem? Obávám se, že to znamená dalšího ježka v kleci, výměna altíku. _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: st listopad 11, 2009 9:58 pm Předmět: |
|
|
Esi vedou z altiku jenom 2 draty, jeden tlustej a jeden tenkej, tak ma ten regulator integrovanej v sobe. Obvykle pomuze vymena uhliku, teda pokud nejsou extreme vojety krouzky. Uhliky sezenes u branickyho pivovaru a autoelektrice elan (rozmery bohuzel nevim). Kdyztak mi ten altik dotlac, ja se na nej mrknu. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: st listopad 11, 2009 10:06 pm Předmět: |
|
|
Jako v poho, v regále se válí dva favoriťácký nevyužitý. nejvíc mi točí, že ten krám budu muset dostat ven, kua _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: čt listopad 12, 2009 6:41 am Předmět: |
|
|
a kdyby to favoriˇtáckej nebyl tak je relé pod palubkou , je vidět když se ohneš a podíváš na brzdovej válec (pokud ho máš v kabině)
normál : dva slabý (modrý, žlutý) a jeden silný
fav : jeden slabý jeden silný
pokud ti u toho obyč vypadne/upadne ten žlutý tak regulace nefunguje
když připojíš voltmetr tak na prázdno nesmí ukázat nad 14,2V _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: čt listopad 12, 2009 9:08 am Předmět: |
|
|
No, je pravda, že pod palubkou jsem ho nehledal _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: čt listopad 12, 2009 1:05 pm Předmět: |
|
|
no koho by to napadlo , já ho tam našel náhodou a proto vím že tam je
a až to vyřešíš zkontroluj hladinu elektrolitu v baterce , když to přebíjí odpařuje se víc vody _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: čt listopad 12, 2009 1:18 pm Předmět: |
|
|
No kdybys znal Sedany, tak ty měly regulátor taky pod palubkou. Mě zase dostává ta nádobka na brzdovku v plechový poličce pod palubkou. Ať děláš co děláš, stejně trocha brzdovky ukápne a pak to vyžere lak a je to vokyslý a hned na očích _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: čt listopad 12, 2009 1:35 pm Předmět: |
|
|
sestra 6 napsal: | No kdybys znal Sedany, tak ty měly regulátor taky pod palubkou. Mě zase dostává ta nádobka na brzdovku v plechový poličce pod palubkou. Ať děláš co děláš, stejně trocha brzdovky ukápne a pak to vyžere lak a je to vokyslý a hned na očích |
a zespoda tý poličky je
ta brzdovka chce cvik nebo lahev s hadičkou , a pokud častěji doléváš je na vinně z cca 50% vystavovací váleček spojky , nebo ze 35% některý kolový váček _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: čt listopad 12, 2009 2:16 pm Předmět: |
|
|
to je v poho, mi zas točí to čidlo, chvílema se zasekává, takže to občas svítí. S tou baterkou nevim, každou chvíli je tam jiná. _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: čt listopad 12, 2009 3:04 pm Předmět: |
|
|
No a nejsou ty baterky úplně blbý, to taky pak dělá věci. Dotáhni matku na startéru a vpodstatě ty samý na odpojovači. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|