Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Sestra 4
Založen: 6.7.2008 Příspěvky: 106 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt červen 18, 2009 8:50 pm Předmět: |
|
|
Tak s tim, že to s el. čerpadlem nemá nic společného bych se skoro i hádal, pač je to právě k palivovému čerpadlu. Konkrétně bezpečnostní relé, které (krom toho že rádo odchází) zajišťuje odpojení el čerpadla v případě zastavení motoru bo tak něco. Tedy jakmile auťák chytne (nikoli plamenem) tak se přepne todlecta potvora a po zhasnutí motoru odpojí pumpu aby to právě neživilo ohníček benzínem, kdyby to naopak chytlo jasným plamenem...
Imho až se auťák zastaví z nedostatku benzínu v karburátoru odchodem tohoto vehementu do věčných lovišť. Tak se dá dojeti přemosťěním spínače kontrolky nízké hladiny brzdové kapaliny (v ten okamžik benzín. pumpa jede furt)
A pro dokončení udám, že tato věc se cení řádově na 500,- použitá a cca 1100,- - 1300,- nová...
Howk _________________ Š 1200 (zatím držící pohromadě) |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: čt červen 18, 2009 10:49 pm Předmět: |
|
|
Áno, Sestra má úplnú pravdu. Aj v tom, že to čerpadlo ide pri rozsvietení kontrolky nízkej hladiny brzdovej kvapaliny v nádržke, i keď motor stojí. To relé totiž sníma prerušovaný signál z primárneho obvodu zapaľovania (spoločný prívod i pre otáčkomer - svorka 1 zapaľovacej cievky). Avšak pre možnosť dočerpania paliva do karburátora pred spúšťaním motora (po dlhšej odstávke a pod.) je elektroinštalácia vybavená pomocným obvodom, ktorý umožňuje beh čerpadla pri zastavenom motore. Vyriešené je to zapojením čerpadla na svorku č. 16 spínacej skrinky, ktorá je pod prúdom pri otočení kľúča medzi polohy I (zapaľovanie zapnuté) a II (spúšťanie motora). Súčasne s čerpadlom sa i rozsvieti spomínané kontrolné svetlo v združenom prístroji, čím je zabezpečená kontrola funkčnosti žiarovky pri každom štarte. Ale keďže je i táto kontroka napájaná aj svojim hlavným obvodom (cez poistku č. 2 a plavákový spínač v nádobke BK), tak pri nízkej hladine kvapaliny, keď je kontrolka rozsvietená je - z dôvodu prepojenia pomocného obvodu čerpadla a kontrolného obvodu žiarovky kontrolky - súčasne napájané i čerpadlo. Spätnému toku prúdu od čerpadla do kontrolky bráni kremíková dióda umiestnená v malej dvojpoistkovej skrinke. Zapojenie vyhovuje predpisom EHK, nakoľko prevádzka vozidla s nízkou hladinou BK nie je povolená. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: pá červen 19, 2009 5:36 am Předmět: |
|
|
díky za odpovědi _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: so červen 20, 2009 6:40 pm Předmět: |
|
|
Zdravím Vás. Tak sa mi podarilo priebežne zrepasovať druhý alternátor (už 55 A), dnes som ho zamontoval do auta a po meraní sa to zdá byť - konečne - v poriadku. Uvidíme do kedy
Ešte dodám, že v tom pôvodnom alternátore zrejme predsa len skončili uhlíky. Pri rýchlejšej jazde (vyšších otáčkach) v noci kontrolná žiarovka slabúčko tlela (doutnala;o) Cez deň to však nebolo pozorovateľné, čím ma táto "citlivosť" kontrolného svetla nabíjania značne sklamala
V súvislosti s tým som si matne spomenul na dodatočne namontované malé krabičky s troma LED diódami (červená, oranžová, zelená), ktoré motoristi používali tak pred cca 15 - 20 rokmi do Š 120 a Favoritov. Nespomínate si na to niekto? Resp. viete o tom niekto niečo blížšie |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: so červen 20, 2009 8:29 pm Předmět: |
|
|
dá se to vyrobit
je tam jen jedna usměrňovací dioda rezistory svítivé diody a zenerovy diody
popř se to dá udělat i s integráčem LM xxx (někde bych vyštrachal i šéma)
též se dá koupit i display (správně je to milivoltmetr do 2V) k tomu odporový dělič k měření a stabilizátor k napájení(5V)
_________________ PVDferdamravenec
Naposledy upravil Patrik_Novak dne so červen 20, 2009 9:33 pm, celkově upraveno 3 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: so červen 20, 2009 8:39 pm Předmět: |
|
|
Tenhle tester se stále vyrábí v provedení do zásuvky pro zapalovač. Takže s redukcí by to mělo fungovat i u starších Škodovek z mínusem na kostře. Takže bacha, do Sedana nestrkat, i když má jako jediný správný rozměr zásuvky zapalovače! _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: so červen 20, 2009 9:53 pm Předmět: |
|
|
ovšem cena za display je odrazující , někde kolem 1000kč _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
Sestra 4
Založen: 6.7.2008 Příspěvky: 106 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so červen 20, 2009 9:56 pm Předmět: |
|
|
A nebo jen šáhnout do správné zásuvky v garáži... (mam jeden volnej - 3 diodovej ze zadomotora) Ovšem cena poštovného nejspíš značně přesáhne cenu zařízení... ještě mohu taky rozebrat a nafotit jak to v tom je
Ovšem když už jsi zmínil display - a co tam vrznout jen "číslicovej" - to by nemělo bejt až tak drahý (ovšem vo eletrice vim, že neni vidět a "kope" - no možná i něco víc, ale jakmile se sejde víc jak 5 diod začínám být v rozpacích ) _________________ Š 1200 (zatím držící pohromadě)
Naposledy upravil Sestra 4 dne so červen 20, 2009 10:00 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: ne červen 21, 2009 2:54 am Předmět: |
|
|
Posime, ta krabička, to byl jeden z nejoblíbenějších námětů na domácí výrobu v osmdesátejch letech - kromě té co se prodávala fabrická. Bastlíři to obvykle rvali do krabičky od Tic-Tacu či jeho české obdoby (tuším že se to jmenovalo Mira-Mint ?). No a lidové vžité označení pro tuto "černou skříňku" bylo, je a pro moji generaci navždy bude BATEST !!! _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: ne červen 21, 2009 8:30 am Předmět: |
|
|
Ďakujem za Vaše zaujímavé reakcie, obrázky i odkazy. Mňa to ani tak nezaujímalo preto, že by som si to šiel vyrábať (teda vyrobiť aj možno áno, ale pevne do auta by som si to určite nedal). No zaujalo ma to preto, že som to ešte ako chlapec hojne vídaval namontované v autách na čo som už medzičasom aj zabudol. Ekonotesty, batesty, dodatočné otáčkomery a čo ja viem čo ešte si v tých dobách ľudia svojpomocne montovali do áut aby optimalizovali ich prevádzku. A dnes už mnoho užívateľov áut ani nevie, kde sa dofukuje koleso (a že sa vôbec sem - tam dofukuje, resp. malo by sa) a o nejakom alternátore netušia ani náhodou... Potom po návrate z dovolenky plačú, že sa im na ceste pokazila zapaľovacia sviečka, či snímač otáčok a oprava ich stála 250 Eur.
Je mi smutno, keď počúvam rozprávanie môjho deda o tom, ako každú sobotu chodili s kamarátmi do garáží, umývať, premazávať či nastavovať svoje autá, vzájomne si pokecali ako im to šľape, čo musia doladiť a keď bolo treba, tak si vzájomne pomohli. Tie časy sú už dávno minulé... |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: ne červen 21, 2009 9:05 am Předmět: |
|
|
Však třeba u nás na vesnici byl jeden z velkejch výdobytků socialismu (a to teď myslím bez jakékoliv ironie) - tzv. svépomocná dílna svazarmu. Prostě veliká garáž vybavená všemožným nářadím, "diagnostikou", montážní jámou, jeřábem atd. A tam si členové automotoklubu svazarmu mohli zajet se svým autem, ledacos seřídit, nebo opravit a to buď sami, nebo pod dozorem zkušenějších, popít lahváče, pokecat, prohlédnout nejnovější katalogy kapitalistickejch aut... _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: ne červen 21, 2009 9:25 am Předmět: |
|
|
Tak o tom už môže naša generácia len snívať |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: st červen 24, 2009 9:54 pm Předmět: |
|
|
citace: | Pri rýchlejšej jazde (vyšších otáčkach) v noci kontrolná žiarovka slabúčko tlela (doutnala;o) Cez deň to však nebolo pozorovateľné, čím ma táto "citlivosť" kontrolného svetla nabíjania značne sklamala
|
žárovička za to sama o sobě nemůže je na 12V a musí měřit poměr plusového napětí , její rozsvěcení způsobuje nejen nedobíjení ale i přebíjení
řešením by byla elektronika , _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: čt červenec 02, 2009 7:55 am Předmět: |
|
|
Patriku. Myslel som to tak, že som predpokladal, že ak dôjde k takmer úplnému nedobíjaniu - ako to bolo v mojom prípade keď napätie klesalo až k 11 V pri rozsvietených svetlách, čiže evidentne to už bralo prúd z akumulátora, že to tá žiarovka bude signalizovať spôsobom aspoň trochu postrehnuteľým cez deň - za vidna. Hlavne, keď som to sledoval jak ostriež. Aj v noci to bolo vidieť len s námahou.
A na druhej strane keď som skúšal rôzne regulátory, ktoré mám, tak som natrafil na minimálne dva kusy takých, ktoré spôsobovali prebíjanie - už pri otáčkach okolo 1500 to dávalo 16 V (viac som už nešiel, aky som si neodpálil otáčkomer a pod.). Ani v tomto prípade tá žiarovka nesvietila (teda možno trochu áno, ale keďže som to robil za vidna, tak nebolo nič vidieť)... |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|