Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Cliffan
Založen: 18.5.2009 Příspěvky: 48
|
Zaslal: pá květen 22, 2009 9:16 am Předmět: [1203] olej do motoru |
|
|
Koukal sem na oleje v manualu, ale mam v tom peknej gulas. Da se pouzit 10W40 do motoru? Dik |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1450
|
Zaslal: pá květen 22, 2009 1:40 pm Předmět: |
|
|
15w50 (u některých i 15w40)- mogul super - M8AD
15W40/20W40 - M7ADSIII(3)
ale pokud máš jistotu že ti nikde netečeče/neprolíná a nebaští , doporučuju ti polosynťák ,
myslím že mogul začíná někde u 130 za L
jinak mám knížku AUTOMOBILOVÉ KAPALINY , kdyžtak bych ji našel _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: ne květen 24, 2009 8:15 pm Předmět: |
|
|
Výrobca na základe dlhodobých skúšok s rôznymi druhmi olejov odporúčal pre motory 776.14 a hlavne 776.14K, 776.14i konkrétny druh oleja: Madit Turbo+ (vizkozitnej triedy SAE 15W/40; výkonnostnej úrovne API SG). Neodporúča používanie nižších výkonnostných úrovní (teda SF, SE, SD, ...) Osobne môžem potvrdiť veľmi dobré skúsenosti s týmto olejom. Dnes sa vyrába už pod značkou Dynamic (nie Madit). Viem, že je niekedy problém zohnať ho v ČR, ale cez internetové obchody to ide. Prípadne nájsť náhradu spĺňajúcu tieto špecifikácie.
Rovnako by som chcel na základe osobných skúseností všetkých vystríhať pred užívaním oleja Castrol GTX3. Viem, že som tu na túto tému už kedysi dáááávno naťahoval s kozzlíkom, ale stojím si za tým. Všetky motory, s ktorými som prišiel do styku kde sa používal tento olej boli mimoriadne zanesené doslovne kilami čierneho hnoja... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mirek 6
Založen: 8.12.2008 Příspěvky: 103 Bydliště: stř. Čechy, u Mělníka
|
Zaslal: ne květen 24, 2009 8:30 pm Předmět: |
|
|
K blbý zkušenosti s GTX3. Ty motory na který se zkušenost vztahuje jsi znal od nova? Jestli tam ty sračky nebyly už před GTX. Nezastvám se toho oleje, jen chci objektivizovat názor.
A jinak olej do 1203? API-SG? Výrobce sice může doporučovat, ale furt je to ten smaej kruml, pro kterej byl M6AD zázračná věc. A to sna odpovídá SB. SF byly předpisovaný pro motory uvedený jako nový i až koncem osmdesátých let? 1203 zrovna není takováhle kostrukce.... |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: ne květen 24, 2009 8:59 pm Předmět: |
|
|
Niektoré som od nova poznal, iné nie, avšak olej ktorý tieto nečistoty rozpúšťa ten motor vyčistí. Tak ako keď po GTX použiješ napr. Turbo +, tak po 10 - 20 tisíc km je čistý znova. Nezávisle odo mňa majú rovnakú skúsenosť s GTX3 aj dvaja kolegovia. Jeden s Feliciou (r. 94) a druhý Peugeot 109 (diesel).
Práve v tom je ten problém, že pre motor 1500 už oleje SB, atď. nevyhovovali - preukázala sa nižšia životnosť a problémy hlavne v piestovej skupine. Je to podobné, akoby do Fabie 1,4 niekto nalial M6AD |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1450
|
Zaslal: po květen 25, 2009 5:51 am Předmět: |
|
|
API
SA - mírné podmínky , malé zatížení motoru , cca 1940-1950
SB - přísady proti opotřebení , cca 1964-1967
SC - přísady proti tvorbě vysokoteplotních usazenin , korozi , opotřebení , a tvorbě nízkoteplotních kalů , cca 1964-1967
SD - od roku 1968
SE - 1972-1979
SF - od r 1980
SG - od 1989 , přísnější na čistotu spalovacích prostorů a obsah látek které by mohly poškodit katalyzátor
SH - syntetické a polosyntetické _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mirek 6
Založen: 8.12.2008 Příspěvky: 103 Bydliště: stř. Čechy, u Mělníka
|
Zaslal: po květen 25, 2009 9:23 am Předmět: |
|
|
Teď jsem viděl rozebraný motor, který posledních cca 50 000 km najel na GTX. Neusketčně zadělanej. Ale neznal jsem to auto dřív, takže proto jsem se ptal.
K oleji do 1203. Spíš jsem směřoval k tomu, že SE nebo SF by mělo stačit. Namám teda přístup ke zkouškám výrobce, ale aby tendle zastaralej motor chtěl SG mi prostě přijde moc. Navíc, bůh ví na co to auto jezdilo dřív... |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: po květen 25, 2009 2:39 pm Předmět: |
|
|
No motory sú zastarané koncepčne. Ale použitie napr. skladaných lamelových strieracích krúžkov, tesniacich krúžkov zníženej výšky, tesnených driekov ventilov bol krok, ktorý posunul tieto motory konštrukčne vpred (v prvej polovici 90tych rokov tieto prvky používali i známe značky), pričom si to vyžiadalo i zvýšené nároky na mazanie.
Nehovoriac o tom, že zastarané oleje nemožno použiť pre motory s katalyzátorom. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mirek 6
Založen: 8.12.2008 Příspěvky: 103 Bydliště: stř. Čechy, u Mělníka
|
Zaslal: po květen 25, 2009 4:14 pm Předmět: |
|
|
Dohadujeme se vcelku o hovno, ale viditelně nám to nevadí
Při použití všech věcí, které jsi jmenoval u ostatních automobilek postačoval SF. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1450
|
Zaslal: po květen 25, 2009 4:52 pm Předmět: |
|
|
možná o hovně , ale jestli děláš větší opravu po které nebude mít motor nepřiměřenou spotřebu oleje , neváhej a dej polosynták , maže to úplně jinak je tam nižší tření , mám to vyzkoušené , _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mirek 6
Založen: 8.12.2008 Příspěvky: 103 Bydliště: stř. Čechy, u Mělníka
|
Zaslal: po květen 25, 2009 4:58 pm Předmět: |
|
|
Tak de hlavně o to, že řešíme jestli SE,SF, nebo SG. Což je fakt žabomyší válka. Polosyntetika je pěkná věc, která ovšem říká prakticky prd o oleji a jeho vlastnostech. Možná proto se nemá todle třídění používat. Narozdíl od specifikace API |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1450
|
Zaslal: po květen 25, 2009 5:22 pm Předmět: |
|
|
pokud chceš vybírat z těchto tří , tak jednoznačně SG , i kidyž někdo namítá že konstrukce motoru je zastaralá a spadá hodně hluboko _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: po květen 25, 2009 5:52 pm Předmět: |
|
|
Mirek 6 napsal: | Při použití všech věcí, které jsi jmenoval u ostatních automobilek postačoval SF. |
Mno práve pozerám že pre takú Feliciu 1,3 (prvých sérií) sa predpisoval olej: "API-SF, SG alebo SH". A keďže medzi tými motormi žiaden podstatný rozdiel, ktorý by mohol mať vplyv na vlastnosti olejov nie je, tak asi mali tiež vo VW - AZNP () nejaký dôvod k takémuto prípisu... |
|
Návrat nahoru |
|
|
TAZ1500
Založen: 10.5.2009 Příspěvky: 19
|
Zaslal: po květen 25, 2009 9:04 pm Předmět: |
|
|
Ja osobne mam ve všech 1203 Texaco havoline 5W40 ultra je to sice o neco dražší ale pokud ten motor nežere olej nebo nebleje tak so to fak vyplatí necha se na nem najet až 20 000 km dalo by se rict že jeste po 15000 km vypouštím čistej olej a ne tu kaši jako u mineralu opravdu se to vyplatí a jeste misto normalniho filtru na olej sem pred par lety nasel do nejakyho WV je to takovy obrovsky hovado jinej sem u sebe nemel a sem s tim nad miru spokojenej už jedine tenhle filtr jesibudete chtit čislo tak napiste |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mirek 6
Založen: 8.12.2008 Příspěvky: 103 Bydliště: stř. Čechy, u Mělníka
|
Zaslal: po květen 25, 2009 10:01 pm Předmět: |
|
|
posim napsal: |
Mno práve pozerám že pre takú Feliciu 1,3 (prvých sérií) sa predpisoval olej: "API-SF, SG alebo SH". Asi mali tiež vo VW - AZNP () nejaký dôvod k takémuto prípisu... |
Třeba ten, že SF taky stačí?
Jinak je jasný, že lepším olejem se nic neskazí, jen občas stojí za to popřemejšlet, jestli to není zbytečný.
Já do většina aut leju Fuchs Titan CFE 10W-40, to je tuším SH. Jezdila na to i dědova 120. Ale třeba do T613 liju M8AD. Tuším SC. No nic, z týdle slámy fakt nic nevypadne |
|
Návrat nahoru |
|
|
|