Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

[1203] olej do motoru
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Cliffan



Založen: 18.5.2009
Příspěvky: 48

PříspěvekZaslal: pá květen 22, 2009 9:16 am    Předmět: [1203] olej do motoru Citovat

Koukal sem na oleje v manualu, ale mam v tom peknej gulas. Da se pouzit 10W40 do motoru? Dik
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: pá květen 22, 2009 1:40 pm    Předmět: Citovat

15w50 (u některých i 15w40)- mogul super - M8AD
15W40/20W40 - M7ADSIII(3)
ale pokud máš jistotu že ti nikde netečeče/neprolíná a nebaští , doporučuju ti polosynťák ,
myslím že mogul začíná někde u 130 za L
jinak mám knížku AUTOMOBILOVÉ KAPALINY , kdyžtak bych ji našel
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: ne květen 24, 2009 8:15 pm    Předmět: Citovat

Výrobca na základe dlhodobých skúšok s rôznymi druhmi olejov odporúčal pre motory 776.14 a hlavne 776.14K, 776.14i konkrétny druh oleja: Madit Turbo+ (vizkozitnej triedy SAE 15W/40; výkonnostnej úrovne API SG). Neodporúča používanie nižších výkonnostných úrovní (teda SF, SE, SD, ...) Osobne môžem potvrdiť veľmi dobré skúsenosti s týmto olejom. Dnes sa vyrába už pod značkou Dynamic (nie Madit). Viem, že je niekedy problém zohnať ho v ČR, ale cez internetové obchody to ide. Prípadne nájsť náhradu spĺňajúcu tieto špecifikácie.
Rovnako by som chcel na základe osobných skúseností všetkých vystríhať pred užívaním oleja Castrol GTX3. Viem, že som tu na túto tému už kedysi dáááávno naťahoval s kozzlíkom, ale stojím si za tým. Všetky motory, s ktorými som prišiel do styku kde sa používal tento olej boli mimoriadne zanesené doslovne kilami čierneho hnoja...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mirek 6



Založen: 8.12.2008
Příspěvky: 103
Bydliště: stř. Čechy, u Mělníka

PříspěvekZaslal: ne květen 24, 2009 8:30 pm    Předmět: Citovat

K blbý zkušenosti s GTX3. Ty motory na který se zkušenost vztahuje jsi znal od nova? Jestli tam ty sračky nebyly už před GTX. Nezastvám se toho oleje, jen chci objektivizovat názor.
A jinak olej do 1203? API-SG? Výrobce sice může doporučovat, ale furt je to ten smaej kruml, pro kterej byl M6AD zázračná věc. A to sna odpovídá SB. SF byly předpisovaný pro motory uvedený jako nový i až koncem osmdesátých let? 1203 zrovna není takováhle kostrukce....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: ne květen 24, 2009 8:59 pm    Předmět: Citovat

Niektoré som od nova poznal, iné nie, avšak olej ktorý tieto nečistoty rozpúšťa ten motor vyčistí. Tak ako keď po GTX použiješ napr. Turbo +, tak po 10 - 20 tisíc km je čistý znova. Nezávisle odo mňa majú rovnakú skúsenosť s GTX3 aj dvaja kolegovia. Jeden s Feliciou (r. 94) a druhý Peugeot 109 (diesel).
Práve v tom je ten problém, že pre motor 1500 už oleje SB, atď. nevyhovovali - preukázala sa nižšia životnosť a problémy hlavne v piestovej skupine. Je to podobné, akoby do Fabie 1,4 niekto nalial M6AD Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: po květen 25, 2009 5:51 am    Předmět: Citovat

API
SA - mírné podmínky , malé zatížení motoru , cca 1940-1950
SB - přísady proti opotřebení , cca 1964-1967
SC - přísady proti tvorbě vysokoteplotních usazenin , korozi , opotřebení , a tvorbě nízkoteplotních kalů , cca 1964-1967
SD - od roku 1968
SE - 1972-1979
SF - od r 1980
SG - od 1989 , přísnější na čistotu spalovacích prostorů a obsah látek které by mohly poškodit katalyzátor
SH - syntetické a polosyntetické
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mirek 6



Založen: 8.12.2008
Příspěvky: 103
Bydliště: stř. Čechy, u Mělníka

PříspěvekZaslal: po květen 25, 2009 9:23 am    Předmět: Citovat

Teď jsem viděl rozebraný motor, který posledních cca 50 000 km najel na GTX. Neusketčně zadělanej. Ale neznal jsem to auto dřív, takže proto jsem se ptal.
K oleji do 1203. Spíš jsem směřoval k tomu, že SE nebo SF by mělo stačit. Namám teda přístup ke zkouškám výrobce, ale aby tendle zastaralej motor chtěl SG mi prostě přijde moc. Navíc, bůh ví na co to auto jezdilo dřív...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: po květen 25, 2009 2:39 pm    Předmět: Citovat

No motory sú zastarané koncepčne. Ale použitie napr. skladaných lamelových strieracích krúžkov, tesniacich krúžkov zníženej výšky, tesnených driekov ventilov bol krok, ktorý posunul tieto motory konštrukčne vpred (v prvej polovici 90tych rokov tieto prvky používali i známe značky), pričom si to vyžiadalo i zvýšené nároky na mazanie.
Nehovoriac o tom, že zastarané oleje nemožno použiť pre motory s katalyzátorom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mirek 6



Založen: 8.12.2008
Příspěvky: 103
Bydliště: stř. Čechy, u Mělníka

PříspěvekZaslal: po květen 25, 2009 4:14 pm    Předmět: Citovat

Dohadujeme se vcelku o hovno, ale viditelně nám to nevadí Very Happy
Při použití všech věcí, které jsi jmenoval u ostatních automobilek postačoval SF.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: po květen 25, 2009 4:52 pm    Předmět: Citovat

možná o hovně , ale jestli děláš větší opravu po které nebude mít motor nepřiměřenou spotřebu oleje , neváhej a dej polosynták , maže to úplně jinak je tam nižší tření , mám to vyzkoušené ,
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mirek 6



Založen: 8.12.2008
Příspěvky: 103
Bydliště: stř. Čechy, u Mělníka

PříspěvekZaslal: po květen 25, 2009 4:58 pm    Předmět: Citovat

Tak de hlavně o to, že řešíme jestli SE,SF, nebo SG. Což je fakt žabomyší válka. Polosyntetika je pěkná věc, která ovšem říká prakticky prd o oleji a jeho vlastnostech. Možná proto se nemá todle třídění používat. Narozdíl od specifikace API Laughing Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: po květen 25, 2009 5:22 pm    Předmět: Citovat

pokud chceš vybírat z těchto tří , tak jednoznačně SG , i kidyž někdo namítá že konstrukce motoru je zastaralá a spadá hodně hluboko
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: po květen 25, 2009 5:52 pm    Předmět: Citovat

Mirek 6 napsal:
Při použití všech věcí, které jsi jmenoval u ostatních automobilek postačoval SF.

Mno práve pozerám že pre takú Feliciu 1,3 (prvých sérií) sa predpisoval olej: "API-SF, SG alebo SH". A keďže medzi tými motormi žiaden podstatný rozdiel, ktorý by mohol mať vplyv na vlastnosti olejov nie je, tak asi mali tiež vo VW - AZNP (Wink) nejaký dôvod k takémuto prípisu...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAZ1500



Založen: 10.5.2009
Příspěvky: 19

PříspěvekZaslal: po květen 25, 2009 9:04 pm    Předmět: Citovat

Ja osobne mam ve všech 1203 Texaco havoline 5W40 ultra je to sice o neco dražší ale pokud ten motor nežere olej nebo nebleje tak so to fak vyplatí necha se na nem najet až 20 000 km dalo by se rict že jeste po 15000 km vypouštím čistej olej a ne tu kaši jako u mineralu opravdu se to vyplatí a jeste misto normalniho filtru na olej sem pred par lety nasel do nejakyho WV je to takovy obrovsky hovado jinej sem u sebe nemel a sem s tim nad miru spokojenej už jedine tenhle filtr jesibudete chtit čislo tak napiste
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Mirek 6



Založen: 8.12.2008
Příspěvky: 103
Bydliště: stř. Čechy, u Mělníka

PříspěvekZaslal: po květen 25, 2009 10:01 pm    Předmět: Citovat

posim napsal:

Mno práve pozerám že pre takú Feliciu 1,3 (prvých sérií) sa predpisoval olej: "API-SF, SG alebo SH". Asi mali tiež vo VW - AZNP (Wink) nejaký dôvod k takémuto prípisu...

Třeba ten, že SF taky stačí?
Jinak je jasný, že lepším olejem se nic neskazí, jen občas stojí za to popřemejšlet, jestli to není zbytečný.
Já do většina aut leju Fuchs Titan CFE 10W-40, to je tuším SH. Jezdila na to i dědova 120. Ale třeba do T613 liju M8AD. Tuším SC. No nic, z týdle slámy fakt nic nevypadne Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com