Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

[1203] zázrak z Trnavy
Jdi na stránku 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2517
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: po leden 22, 2007 11:13 am    Předmět: [1203] zázrak z Trnavy Citovat

Kadlátko

Založen: 28.12.2006
Příspěvky: 9
Bydliště: Libušín u Kladna
Zaslal: pá leden 19, 2007 12:37 pm Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------
Hlavní lágry na klice má troska od roku 1973 dělaný na tři postupný výbrusy to nikdy starý vergli neměli ty to měly litý z kompozice a pak stružený na přebroušenej průměr a troska ty hlavní lágry má zesílený já netvrdim že to měli sérijovky ikdyž pamětníci tvrděj že se to tam na prvních kusech oběvovalo též, každopádně je motor v trosce to nejhorší co jí mohlo potkat celková hmotnost až 2200KG hovoří za vše,myslim že u plnoprůtoku ten půměr eště zvedly. 1200 , 440,445a450 měli litý lágry i na ojnicích


posim

Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 4
Bydliště: Košice
Zaslal: ne leden 14, 2007 2:50 pm Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

Zial, nie je to pravda. Motory 1221ccm mali panvy hlavnych i ojnicnych lozisk este prv, nez sa zacali vyrabat 1203ky. Plnoprietok aj motor 1500 mal rovnake priemery hlavnych i ojnicnych lozisk ako motory 1200 po celu dobu vyroby 1203, dokonca i sirky capov zostali zachovane. Neviem, odkial si cerpal tieto poznatky, ale jednoznacne su nepravdive.
Co sa tyka nedostatocneho vykonu motora, tak k tomu som sa vyjadril v suvislosti so znizenim prevodu v rozvodovke este v starom fore vo vlakne "sraz trosek:o)" a nebudem to prepisovat, kedze toto forum nie je urcene pre S1203.
V zavere si dovolim len drobnu poznamku. Je velmi zaujimave, ze nad nedostatocnym vykonom morov v 1203 i nad ich technickou nedokonalostou obvykle najviac placu ti, ktori toto auto nikdy nemali





Kadlátko

Založen: 28.12.2006
Příspěvky: 9
Bydliště: Libušín u Kladna
Zaslal: pá leden 19, 2007 12:37 pm Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

Pro brata z Trnavy nevim jestli je 48 mm to co 55mm čerpám průměry z katalogů 1202 a 1203 na hlavní lágry a klika 1500 ccm je dělaná technologií jako favorit kromě ještě zvětšenýho zdvihu a jako člověk starající se asi o 20 ks trosek vozící poštu po Praze prohlašuju, že auto s tak nespolechlivou konstrukcí jako 1203 je snad už jen záporožec. hardy spojky hrůza, uchycení vlečných ramen a kosti ve futrálech k torzkám, letní provoz pouze u verzí s el.čerpadlem paliva, praskající obaly převodovek u 5kvaltů.,táhla řazení, praskající parohy řízení a vejfuk u parohů, zafoukaný posilovače brzd v zimě, rezaví je to už na vobrázku, zamrzající posuvy u posledních verzí třetích dveří, zoxidovaná eletrika pod autem,nesouměrný brzdy, když to jezdí po Praze každej den tak je to opravářskej kruhovej trénink proti tomu jsou předchůdkyně betonovější. Říkám tomu slepá vývojová větev.
_________________

posim

Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 5
Bydliště: Košice
Zaslal: ne leden 21, 2007 10:27 am Předmět: Zaujatemu kolegovi;o)

--------------------------------------------------------------------------------

S1203 ma od prvej serie az po poslednu priemer hl. lozisk klukovky 55mm. Ziadny rok 1973! Vyroba klukovky motora 1500 podobnou technologiou ako favorit (zrejme mas namysli to, ze favorit ma kalene loziskove capy) je dalsi nezmysel, proste to tak nie je, nebolo, a zrejme uz ani nebude
Co sa tyka spolahlivosti S1203... Kto chce psa bit, palicu si vzdy najde. A predovsetkym je nemozne porovnavat auto, ktore jazdi v byvalom socialistickom sektore, kde je sice system planovanej udrzby, ale odflaknuty na celej ciare s autom, ktore ma niekto doma v garazi a jazdi nim len cez leto aj to len vtedy, ked je prave sucha cesta, pricom kazdy vikend sa v nom hrabe a vylepsuje co sa da. Napr. v Kosickej zachrannej sluzbe spominaju na sanity 1200 - 1202 nie v dobrom, prave pre malu spolahlivost ju dodnes volaju "barišňa", co v ruskej hantirke znamena oznacenie lahkej devy;o) Pamataju sa na praskajuce hriadele polonaprav, casto sa vysypavajuce rozvodovky, neustale rozkvrdlane predne napravy, ale aj na vecne rozladene radenie, praskajuce parohy vyfuku, hlucny kardan (tazko opravitelny!), kratku zivotnost karoserie (vymene karoserie aj kazde 3-4 roky) atd, atd... No predovsetkym si spominaju na absolutne nefunkcne pruzenie vozidla, rozporuplne jazdne vlastnosti, nevykonne kurenie, vysoku hlucnost i prasnost a vsadepritomnu "vonu motora";o))
Samozrejme, ze ked to auto ma doma teraz niekto znas, tak sa o to stara, urcite nejazdi s rozkvrdlanym radenim, kde mu lezie namiesto trojky jednotka, ale v tych postach, nemocniciach, atd., to tak proste bolo a je, kazdemu to je jedno a zavadu opravuju az potom, ked je auto nepojazdne, alebo ked je naplanovana prehliadka, kde sa opravar diví, ze jak je to cele rozdrbane... Ja sa casto skor divim, ze im to vobec este jazdi... Nehovoriac o tom, ze casto je opravarensky zakrok nespravny a sposobi dalsie problemy - napriklad, ked sa maze posuv 3. dveri vazelinou, tak v zime pohyb dveri viazne, ked niesu momentakom presne utiahnute skrutky skrine 5° prevodovky, tak moze prasknut, ked opravar nepouziva kompenzacne vyvazky na hardygume vo forme matice M10 podla odporucania vyrobcu, tak zivotnost strediacich elementov je podstatne nizsia a hlavne ked su blbo zoradene brzdy, tak ze to ma nesumerny ucinok brzd. Ono totiz prave tie brzdy boli neraz ohodnotene, ako najsilnejsia stranka 1203, predovsetkym u verzii po roku 89.
K slepej vyvojovej vetve: 1203 mala jednoznacne vyssie uzitkove parametre a sirsie moznosti vyuzitia, ako jej predchodcovia. Bolo to auto dlho ocakavane nasim narodnym hospodarstvom a spoju ulohu v segmente kde posobilo splnilo myslim ze dobre. Inak by zrejme dnes - cca 40 rokov po ukoceni ich vyvoja - sme si na nich uz len tazko spominali

david1202

Založen: 22.12.2006
Příspěvky: 28
Bydliště: Praha
Zaslal: ne leden 21, 2007 11:15 am Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

Myslim, že spolehlivý auto se pozná ! právě ! v tom, že funguje bez problémů ve stížených podmínkách a při špatném zacházení. Samozřejmě domácí mazlíček je trochu něco jiného. Co si pamatuju, tak sme kdysi měli trosku mikrobusek, otec to někde získal jako podnikový skoro nový auto. S tim autem se nedalo jezdit, hlavně bych rád vyzdvihnul problémy s AC pumpou, která ve vedrech dělala fakt problémy. Ona ta "obliba" trosek byla tak trochu vynucená, když tu nic jinýho nebylo. Tím vším co sem napsal nechci trosky nijak hanit, nemyslim si že je to slepá vývojová větev, ale sem přesvědčenej, že s tou spolehlivostí sou fakt naštíru.


AlvA

Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 20
Bydliště: Praha
Zaslal: ne leden 21, 2007 12:14 pm Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

No ja sem trosku mel taky, a nemyslim si, ze by problem s ACpumpou byl vo neco horsi nez treba u Hajtry. Zkratka nova membrana, vhodne vysoka podlozka, nezarostlej chladic a plech vokolo vrtule, pak problem nebyl. Po vychytani nekterejch drobnej, strednich i vetsich much sem s tim byl celkem spokojenej.


Kadlátko

Založen: 28.12.2006
Příspěvky: 9
Bydliště: Libušín u Kladna
Zaslal: po leden 22, 2007 10:33 am Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

Pro brata z Trnavy trocha historie. 1203 je vlastně obětí normalizace po 68 a jediný vyráběný auto v z gruntu včetně vývoje od 1964 do 1976 ten grunt je bohužel bez hnacího řetězce. paralelní vývoj škody 720 měl poskytnout motor, převodovku atd., po rozbití tohoto programu byl nouzově zvoleno to co měli. Zesílení Kliky motoru jakš takš obstálo, ale tragický čtyřkvalt konstruovaný pro hnací řetězec pojatý v jedné ose(klika, převodovka, kardan(y),pastorek rozvodoky-viz starý vergly )do celkového zatížení cca 1400 kg porušil vše co kdo kdy kam nacpal, povrchový napětí olejovýho filmu při všech typech olejů co byly nebylo schopný zabránit otěru pohyblivých dílů a následnému přehřívání olejové náplně, namáhání výstupního kuličkového ložiska v různých jiných rovinách dodělalo sví , následná nětěsnost jak vymačkáním uložení ložiska, zničením gufera, řídkým olej vedla hlavně v létě k únikům že do cca 4000 km nastal stav sucha a zadření , mechanismus řazení je další neřešitelný hrůzinec, a nešel řešit jako u 440-1202 žazením na převodovce, dostali jste do Trnavy trojskýho koně a řešily to deset let.
_________________
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: po leden 22, 2007 12:06 pm    Předmět: Citovat

Dakujeme za vytvorenie vlastneho ringu, navyse s kraasnym nazvom:lol:
Nad recami typu „obet normalizacie“ a pod. sa mozem pousmiat, aj ked mi neda nepripomenut, ze rozne politicke diskusie nie su podla mojich informacii na tomto fore ziadane!
Motor typu S 720 sa v S 1203 nikdy neplanoval pouzit. Pripominam, ze projekt S 720 bol zastaveny v roku 1972. V tej dobe sa tento motor overoval v suvislosti s jeho aplikaciou do uzitkoveho vozu vyssej nosnosti – S 778 (1500V). V tom roku vsak vyvoj uzitkovych vozov v MB skoncil a pokracoval v BAZ, kde postupne vyvinuli dalsie, este modernejsie vozy v niekolkych modifikaciach s oznaceniami P3, FV2, OP5, OP6, SO16 atd., s motorom S 760.15 a 17 a prevodovkou BAZ I a BAZ II Exclamation Exclamation Pripravit vyrobu motora v MB sa vsak nepodarilo, tak sa uvazovalo s vyuzitim motora VAZ 2103, ktory sa v nich aj skusal. Neskor (po roku 1985) pri stavbe uzitkovych vozov MNA1000 a MNA 900 sa uvazovalo s vyuzitim moderneho motora objemu 1,8 l, ktory v tej dobe pripravovali v ZSSR.
Tolko aspon v strucnosti o vyvoji uzitkovych aut v CSSR a odporucal by som to dostudovat;o)) Aj v suvislosti s panvami lozisk klukovky u vozov Octavia Super, 1202 a spol. Predpokladal som, ze sa niekto z tunajsich ucastnikov fora najde, kto sa ohradi proti Tvojmu nazoru, ze pred 1203 ziaden motor 1200 panvy nemal. Nuz je to zaujimave, ale myslim, ze nevedomostou to nebude Confused
V suvislosti s apokaliptickym popisovanim destrukcie 4° prevodovky vo voze 1203 mam jednosnacne zato, ze je to opat technicky mimo. Ono totiz, ak mam jeden a ten isty motor, tak je jeho prevodovke uplne jedno, ci „taha“ 1202, alebo 1203, alebo kolobezku, alebo zaoceansky parnik. Proste vykon motora a krutiaci moment, ktory sa v ozubeni premietne do obvodovej sily je jeden a ten isty aj tu, aj tam a vzdy zavisly od motora Exclamation Ten „problem“ zivotnosti prevodoviek vo voze 1203, je niekde uplne inde Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2517
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: po leden 22, 2007 12:35 pm    Předmět: Citovat

No v tom, že 1203 bylo tunu těžší například
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
dave



Založen: 25.12.2006
Příspěvky: 165
Bydliště: Mladá Boleslav

PříspěvekZaslal: po leden 22, 2007 12:56 pm    Předmět: Citovat

Teda pánové, vy tady haníte Š 1203 Sad , ale kdo z Vás přijel na sraz Š 1203, že by nikdo? Tak doufám, že se tam letos ukážete a o vaše názory na Š 1203 se s ostatními podělíte Wink a pak uvidíme jestli se stejnými názory na 1203 budete odjíždět Laughing . Doufám, že se z vás co jste tady nikdo nebojí a přijede Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: po leden 22, 2007 12:59 pm    Předmět: Citovat

Pohotovostna hnotnost 1202: 1015 - 1160kg
pohotovostna hmotnost 1203: 1120 - 1340kg Exclamation
Netusil som, ze predaj ukrajinskych kalkulaciek je tak rozsireny Laughing
Este raz zdoraznujem, ze namahanie prevodovky ovplyvnuje motor a nie hmotnost vozu.
Ten problem na ktory som narazal je medzi sedadlom a radiacou pakou Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2517
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: po leden 22, 2007 1:34 pm    Předmět: Citovat

No dobře, jenže převodovka je v podstatě stejná. A celková hmotnost vozu
1203: 1170+980 = 2150
1202: 1015+650 = 1665
----------------------------
485kg

Na to nepotřebuju kalkulačku. Krom toho, když si vezmu logiku věci větší prostor=větší náklad bez ohledu na kilogramy (samozžejmě, že to není argument, tle se dá zničit každý auto). Krom toho karoserie, která u dodávky relativně nesmyslně postrádala šasi (bylo by to o hodně lepší) byla blbě konstruovaná a kroutila se. Kamarád si tle s pár vojínama na vojně vydělal 10 tisíc. Jezdili s upně novou troskou na buzerplace dokola a když skončili, měli zadní kolo 20 cm nad zemí. Další věc je to, že ten motor je slabej. To neluvim řízení jak u busu. Nicméně 1203 rozhodně patří do historie škodovky a tak je dobře, že jsou lidi, co se s nima zabejvaj. Mě by se nějaká kšiltovka, nebo pěknej Camp taky docela líbil.
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Kadlátko



Založen: 28.12.2006
Příspěvky: 356
Bydliště: Libušín u Kladna

PříspěvekZaslal: po leden 22, 2007 2:04 pm    Předmět: Citovat

od roku 1990 do 1996 jsem provozoval 1202-1965 jako rodinný auto pro čtyřčlennou rodinu s ročním proběhem cca 13000km a v práci 1203-1986 s proběhem cca stejnym a voboum jsem dával kouř, trosku jsem byl nucen vyvařit kastle na 1202 obstála ikdyž byla z r.1965, poloosu jsem měnil, ale to bylo vše, troska stihla 2xkardan 1xpřevodovku, spojku, repase táhel řazení nahrazeny nejtky na kloubkách šrouby 6mm s novým fofrklackem, praklý parohy řízení (jsem rád že při parkování) , před každou technickou pomocňák, výměna brzdových trubek (6 hadic 12 rubek pozink(1202 měď) 2kostky, 8 odvzdušňováků, 6 prasat 2 posilovače), ikdyž sis hrál s excentrma celý dopoledne tak to díky uspořádání levý posilovač PPdolní prase-LP horní prase a LZ prase což je jeden okruh(druhý je když prohodíš první P za L a naopak) brzdilo pořád nesouměrně, počítadlo tachometru v čoudu, nikdy pořádně nezatažitelná ruční brzda směřující přímo do holeně, urezlý držák rezervy, věčně povolený víko karburátoru, vyměna výfuku do roka ulomen u parohů a každý rok ven a vařit, při solení v zimě a následných holomrazech oprava hlavního kabelu pod autem z důvodu absolutní nevodivosti. levá noha od brzdovky, upadávající relé dálkový potkávací světla pod palubkou, nenapojitelný gumový chomout vstupu vzduchu od topení na kastli a tím částečně vnitřní cirkulace a věčná kosa na straně spolujezdce, rezonančnědrnčící otáčkorychloměr 30km podpalubkou na dvojku 40km třetí dveře, 50km zadní dveře, 60 km na trojku přepážka, 70 km levá zadní stěna, 80km na čtyrku klid, čtyři stopy ve sněhu při rovné jízdě, výměna altíku trauma, jednou za dva měsíce dva kalty najednou i s opraveným řazením atd. nevim ale tohle na starejch verglech nevymyslíš a není to o nenávisti či hájení je to jen má životní zkušennost voddělaná pazourama a vodsezená v obou typech paralelně. Kromě vypadlejch kostí a vymačkanýho uchycení ramene přidám nedostatečný odpružení zadku neodpovídající předpokládaný nosnosti. listový péro je listový péro. 1200-2 má taky svoje mouchy ale díky rovnoměrné rámové konstrukci a vychytáním much z předchůdců je spolehlivější. přední svislý čepy jsou za 2 měsíce po repasy vybouchaný, tlumiče jsou slabý, plechy podle roku výroby tenký nedo silný. reznou přední šavle na rámu pokud nemáš plácačky. Jízdní vlastnosti v zimě nelze vůbec srovnávat bez panelu vzadu se 1203 neobejde. Pořád předchozim příspěvkem nevyvracíš co tvrdim. musim prolezt vlastní archiv info do roku 1972.
.
_________________
... ty vole vono to jede i do kopce
_________________
brrrrhhhh a brhhhhhh ,ííííííííííííííí a stojim vo kus dál
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dave



Založen: 25.12.2006
Příspěvky: 165
Bydliště: Mladá Boleslav

PříspěvekZaslal: po leden 22, 2007 2:57 pm    Předmět: Citovat

Původně jsem Kadlátku psal článek ohledně obhajoby Š 1203, ale bude lepší když se v létě osobně dostaví na sraz Š 1203. Jestli někdo před tebou z té Š 1203 udělal vrak, tak jím zůstane pokud ji neopravíš a pokud ji budeš vrak opravovat v průběhu ježdění, tak takhle psát můžeš. Jezdím s Š 1203 už devět let a ne jen jednou a co ty jsi stihl za šest let na jedné 1203 zničit, tak nad tím zůstává rozum stát (teda pokud to už nechtělo vyměnit, než jsi s ní začal jezdit), tolik se toho nepřihodilo ani mě za celou dobu ježdění.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
panny



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 118
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: po leden 22, 2007 2:58 pm    Předmět: Citovat

V roce 2005 jsem se 1203 srazu zúčastnil a musím říci že to byl docela zážitek, ikdyž znám popravdě lepší srazy,ale pokud mi to vyjde mile rád se zase zúčastním.
_________________
se mnou přijede zákon
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Kadlátko



Založen: 28.12.2006
Příspěvky: 356
Bydliště: Libušín u Kladna

PříspěvekZaslal: po leden 22, 2007 3:31 pm    Předmět: Citovat

ten auťák byl 4 roky starej s 50000km na tachu a byl denně užíván na okraji Prahy. rezli tam dutiny u lemů předních podběhů a výztuhy práhů.
2ou místná dodávka max. 80km/h výc se sní nejezdilo vešla se do 10.5l na 100 ale padlo 60 000km a začlo se to sipat. U ostatních trosek co se okolomne točily lidi zažívali s poštou rúzný příběhy obdobným směrem včetně zablokování letenskýho tunelu. Spotřeba převodovek byla úchvatná a bohužel jsem to byl já kdo učil kvedlání při řazení a ukazoval jim jak to krásně řadí je pravda že jeden frajer vyměnil tři převodovky za dva měsíce za dvaměsíce nák nemoch pochopit, že jednička a zpátečka se řadí za úplnýho zastavení a šel vod volantu ale i strý pardi s tim nenatočili výc jak pade šede
_________________
brrrrhhhh a brhhhhhh ,ííííííííííííííí a stojim vo kus dál
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1295
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: po leden 22, 2007 3:52 pm    Předmět: Citovat

Tak už se nechte, tohle fórum je pro dvoustopý vozidla, neé! Laughing Co já už viděl 1203 jezdit "šejdrem". Sestra 6
_________________
Sedan 1201 1957; Wartburg 353-1 de Luxe 1970; Wartburg 353-1 Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203M de Luxe/kemp 1991, 2 x JAWA 05
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út leden 23, 2007 8:18 am    Předmět: Citovat

Je zrejme, ze my dvaja sa nedohodneme. Dovodom preco som sa vobec na pociatku tejto diskusie ozval je to, ze nemam rad tendencnost a krivdu - vo vseobecnosti. No a ked plus k tomu mna, alebo aj inych ludi chce dotycny jedinec presvedcit o svojej pravde, navyse roznymi pofidernymi sposobmi, tak mi to neda nenapisat protiargumenty. Samozrejme ked som presvedceny, ze mam pravdu.
Chcem zdoraznit, ze si nemyslim, ze S1203 su najlepsie a bezchybne auta. Kazde auto ma svoje muchy, inak to nie je ani u 1203, ako uz opisoval i Alva. No rozhodne si nemyslim, ze 1203 je nepouzitelne auto, alebo nejaky mrzak so zivotnostou 60 tisíc km, ako to popisuje Kadlatko. Ak by som ja zovseobecnil svoje skusenosti s dvoma 1203ojkami ktore mam + dalsich priatelov a znamych, tak by som mohol tu na fore zacat vykrikovat, ze je to super bomba stroj, ktory ma nikdy nenechal v stychu a mozem sa na neho vzdy spolahnut... No napriek tomu som to nikdy nerobil, pretoze si nemyslim, ze je to dobry argument, je to len osobna skusenost, event. skusenost mojich znamych...
Ono stacilo by este zopar prispevkov si vzajomne prehodit a mozno by si nam poodhalil uplne vsetky dovody problemov 1203jok v Tvojom okoli. Ono totiz ak zapojis okruhy brzd tak, ako opisujes, tak sa nedivim, ze ten voz nesumerne brzdi, ked si ucil radit rychlosti svojich kolegov Ty, ktory si mal kazde dva mesiace naraz hodene v prevodovke dva kvalty, tak necudo, ze ste museli menit prevodovky tak casto Laughing Samozrejme, ze teraz to myslim zo zartu, no sucasne tym chcem naznacit, ze prv, nez clovek nieco napise do fora, by si mal v pripade nejasnosti overit, ci pise pravdu. Ono totiz Tvojim osobnym zazitkom s S1203 verit mozem, ale su veci, hlavne toho technickeho smeru, kde ma len tak – ako strojara, ktory ma nejake tie poznatky o 1203 a specialne o prevodovke – nepresvedcis (nap. apokalipticky postup destrukcie ozubenia prevodovky), pretoze v tychto oblastiach obvykle plati to, co hovoril mjr. Zeman: „pravda... je jej jedna“ Idea Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2377
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út leden 23, 2007 8:42 am    Předmět: Citovat

Posime, mám pro Tebe dobrou zprávu: včera jsem byl ve firmě Abrex a chystají výrobu kovové 1203ky 1:43 v několika verzích. Všechny vycházejí z původního mikrobusu, takže kromě něj je v plánu i sanitka, požární a pohřebák (má skutečně vevnitř i ten penál. Viděl jsem prototypy a vypadají velmi dobře. Je to verze s kulatými nárazníky a světly, kšiltem nad předním oknem a klikami Bomoro. A má tažné zařízení. Bude stát asi kolem 300,- CZK.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2377
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út leden 23, 2007 8:43 am    Předmět: Citovat

A vůbec - neserte mi, bo jsme s Myšákem jednu 1203 málem taky koupili!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1929
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: út leden 23, 2007 8:44 am    Předmět: Citovat

Vzhledem k tomu, že jsem nikdy 1203ku neměl a vždycky jsem se v ní jen vozil, zkusím se na to podívat nestranně. Pravda je asi na obou stranách. Podle mě to rozhodně není špatné auto a v době kdy vzniklo bylo svým způsobem i moderní. Neřekl bych, že to bylo spíchnuté horkou jehlou - však si vezměte kolik bylo jenom prototypů. A v té době to pro naše hospodářství musela bejt bomba. Ve štejsně se toho tolik neodvezlo a tak jezdily po našich silnicích třeba s potravinama vydechlé ereny a podobné nákladní zrůdnosti s nosností (a spotřebou) tisíckrát větší, než bylo potřeba. Je jasný, že třeba v osmdesátých letech už byl svět užitkových vozidel přece jenom trošku jinde.

Rozhodně se přikláním k názoru, že naprostá většina problémů u těchto aut (jako ostatně u každejch) je způsobená zanedbanou údržbou. Co já si pamatuju spojařské (tedy poštovní) trosky, co jezdily třeba k babce na Hubert, kam byla z prdele cesta i pro gazíka a ta řvoucí troska se tam harcovala přes kameny den co den, aby babce dovezla Lidovou Demogracii a aby si tam starej Padělek, co měl elektrickou AC pumpičku místo srdce (což mu však kupodivu nikterak nebránilo v denodenním vožírání se), mohl dát s dědou štankrdle. Ten opilec určitě v životě nedržel v ruce tékalemidku, nebo hasák. Tudíž ty auta musely jít do hnětele naprosto zákonitě.

Na druhou stranu u nás v JZD byla troska pro rozvoz žrádla ve várnicích, a ta tam byla co si ji pamatuju - kdesi od sedmdesátejch let a byla tam až do...no, teď to nevím určitě, ale do minulýho pátku určitě, protože to jsem ji potkal, jak veze žrádlo do bramborárny. Je taková obouchaná a má zpuchlej lak, ale nikdy neměla žádnou jenerálku (pořád má kšiltík a vsadím se, že i původní motor - denně najede 10 km) a myslím, že ještě pár let bude jezdit.

Nebo starej Hažmuka z Luk - židáček a vetešník. Má trosku už třicet let a i když by si určitě mohl koupit cokoliv jinýho, když jede do lesa krást bucifálky nebo metráž, tak jede troskou. Kdyby se to auto tak strašně sralo, určitě by jich pořád tolik nejezdilo. Argument láce a dostupnosti ND dnes už snad neobstojí, když kdejaká japonská krabička od sirek se dá koupit za desítku...

Prostě podle mě je to takovej mastodont, kterej se měl přestat dělat někdy na konci sedmdesátejch let (teda spíš výrazně modernizovat). Ale odsuzovat ho paušálně - to bych si teda rozhodně netroufl.

Ono, stejně, přátelé - vždyť podobné disputace jsou naprosto zbytečné. Kdo si myslí, že je to super kára, tak si ji jednou jistě pořídí. Kdo ne, tak si ji nepořídí. A ten kdo si není jistej a chce opravdu něco, co se poměrem výkon/cena/užitkovost/kult nedá s ničím srovnávat, tak si pochopitelně pořídí Barkasa Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Další
Strana 1 z 12

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com