Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út březen 17, 2009 8:17 am Předmět: |
|
|
Já to mám 10:33-10:43, ale VÝBORNÝ! Hlavně ty kecy o těch žehličkách a o tom jak to skvěle zvládli
|
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: ne březen 22, 2009 11:08 pm Předmět: |
|
|
Nemyslím si, že to boli celkom úplne kecy o tých žehličkách a o tom, ako to zvládli. To by si musel poznať históriu podniku a podmienky za akých dochádzalo k tak zásadnej zmene výrobného programu a to za plného chodu výroby - bez prestojov.
V AZ Vrchlabí bola tradícia výroby automobilov v čase zavádzania 1203 neporovnateľne väčšia a napriek tomu tá kvalita výroby tomu až tak nenasvedčovala. Už som to tu niekoľkokrát písal, že problém kvality výroby 1203 spočíval v nevyhovujúcich a provizórnych priestoroch hlavne pre montáž a povrchovú úpravu karosérií, pretože sa nikdy neuskutočnila (z dôvodu chýbajúcich investičných prostriedkov od GR ČAZ) II. etapa výstavby týchto priestorov a napriek tomu sa plán hnal na hodnoty, ktoré sa len s tiažou dali splniť a myslím, že si to skôr zaslúži obdiv, ako výsmech. No vraví sa, že kto chce psa biť, palicu si vždy nájde
Ono napr. taká výroba a montáž hnacích agregátov - motorov, prevodoviek je značne náročnejšia a pritom v tejto oblasti žiaden výrazný problém s kvalitou nebol.
Do TAZky som sa nachodil nie málo, spoznal som tam mnoho šikovných a obetavých ľudí, ktorí dokázali vyrobiť z prdu guličky, ako sa vraví. Tak prebiehala napr. i inovácia motora 776 na 776.14 v prvej polovici 80tych rokov. Bez finančných dotácií, "na čierno", v spolupráci s SVŠT v Bratislave. Aby bol návrh realizovateľný a mohol mať reálnu šancu na zavedenie do výroby, museli zabezpečiť maximálnu unifikáciu s pôvodným motorom (napr. vŕtanie, rovnaký vačkový hriadeľ, rozdeľovač) a len malé zmeny na odliatku bloku motora.
Popri tom v TAZ bežala výroba všetkých náprav V3S, komponetov a zvarencov rámu pre Tatru, poľnohosp. nadstavby Tatra Agro, spojky s tanierovou pružinou pre AZNP, LIAZ, Tatra, množstvo druhov odliatkov i výkovkov a pod. Projekt 1203 bol stále (kto vie prečo) len na okraji záujmu nadriadených orgánov. Peniaze nedali, ale výrobky žiadali. Aj preto sa podnik ešte pred revolúciou snažil a i presunul pod Tatru Kopřivnice a potom pod kombinát ZŤS. V prostredí takéhoto tlaku je vôbec pozoruhodné, že to takto zvládli |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: ne březen 22, 2009 11:22 pm Předmět: |
|
|
No a pak se to přesunulo a prostory jsou. "Tak tady svařujeme rámy na ty sráče, na tomhle děláme prdele... " _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: ne březen 22, 2009 11:27 pm Předmět: |
|
|
Posime, přidám jednoho speciálního smajlíka, smekajícího klobouk. Speciálně kvůli Tobě. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: ne březen 22, 2009 11:32 pm Předmět: |
|
|
e pravda, že někdo tle uhozenej do konkrétního modelu, to se jentak nevidí. Já vim leccos o spartacích, něco o simcách, ale tle, to je hustý _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po březen 23, 2009 8:06 am Předmět: |
|
|
Posime: |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: po březen 23, 2009 9:29 am Předmět: |
|
|
Umíte to někdo vycucnout? Jsou tam pěkný záběry _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: po březen 23, 2009 10:15 am Předmět: |
|
|
A všimli ste si, že má zubačka jako poziční lampy zadní lampy z 1202? To by mě zajímalo, jestli jí fungují blinkry. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: po březen 23, 2009 10:55 am Předmět: |
|
|
Akorát výstražný _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po březen 23, 2009 7:43 pm Předmět: |
|
|
A to mozna nevite, Posim se totiz kamaradi a s druhym panem tovarnikem, ale vo tom prvni pan tovarnik nesmi vedet. A ja to tu klidne muzu napsat, protoze prvni pan tovarnik to jednak necte a za druhy vi hovno, kdo to je Posim, protoze ho zna jako Simona. Aha tedka uz to asi vi. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kozzel
Založen: 3.12.2007 Příspěvky: 200 Bydliště: Plaha
|
Zaslal: pá březen 27, 2009 2:50 pm Předmět: |
|
|
Hihi Posim je trosku líznutej dvanácettroskománií noo
Ale tak každý přec má nějak model na kterej je ujetej.
Posim ví vše o 1203, Burák o simkách, já o sedanech, Rancher a spol má do detailu zmáknutý spartaky..
A to je jedině dobře! Až nám bude 70 a vejš budeme platit za ty starý dědky, ke kterejm rádi chodíme dneska a taháme rozumy ( pokud teda ještě udržíme myšlenku a stolici, nebo pokud budeme ještě vůbec naživu )
Ale je pravda, že pokud člověk má vše vědět o nejakém autě, musí určitě udělat GO všech prvků co na autě jsou, a pak jedno auto rozsekat sekerou, pak zná auto do všech detailů ( a že já sedanů blbec rozsekal ) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so březen 28, 2009 2:24 pm Předmět: |
|
|
Burák autům nerozumí, jen blbě kecá. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: pá duben 10, 2009 10:08 pm Předmět: |
|
|
Srdečná vďaka No nemyslím si, že viem o 1203 všetko. Napriek tomu, že sa im venujem od mala tak vzhľadom na dobu, ktorú boli vo výrobe by som na to potreboval niekoľko životov
Radšej mi prosím poraďte, ako to video stiahnuť - je to vôbec možné?? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pavel V.
Založen: 22.12.2006 Příspěvky: 143 Bydliště: Roudnice nad Labem
|
Zaslal: so duben 18, 2009 7:52 am Předmět: |
|
|
Vážení přátelé videjko o Š1203 je úspěšně staženo a odesláno Posimovi.
Má-li někdo další zájem , nechť se ozve a pošlu. Jinak stáhnout video z archivu ČT lze následovně: přepnu přehrávací program z WMP na Realplayer -> najedu myší na přehrávaný pořad -> v rohu se mi objeví ikonka "play in realplayer" -> kliknu na ní -> otevře se okno realplayeru -> pak už stačí jen kliknout dole na tlustou tečku (symbol nahrávání) ... _________________ Dílenská příručka na Š 1203
http://www.rapid-skoda.wz.cz/1203-prirucka.html |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|