Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

[neurčeno] neznamy motor
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Lukas



Založen: 3.1.2009
Příspěvky: 3

PříspěvekZaslal: po leden 05, 2009 5:58 pm    Předmět: [neurčeno] neznamy motor Citovat

ahoj vsici mam dotaz asi hloupej ale nemuzu na to prijit.mam doma motor ma na boku olejovej filtr jako 120 sroubovanej ne starou filcovou vlozku.clovek od ktereho jsem ho ziskal tvrdi ze je to 1500 ale dnes jsem sundal hlavu a vrtani to ma 72mm a to at ctu je v dokumentaci 1203 jak to teda je nebo je snad jinej zdvih?diki vsem za odpoved a za radu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: po leden 05, 2009 7:04 pm    Předmět: Citovat

Motor 1500 má rovnaké vŕtanie ako motor 1200, teda 72mm. Tak ako ste napísali - zdvihový objem je u motorov 1500 zvýšený dlhším zdvihom piesta - 88mm. Pre úplnosť dodám, že motor 1200 má zdvih 75mm.
Je však často problém s istotou podľa vonkajších znakov rozoznať, či ide o motor 1200, alebo 1500, pretože sa ich vyrábalo viacero modifikácií a niektoré sú si veľmi podoné. K tomu nám síce môže napomôcť výrobné číslo motora, číslo vyrazené na karburátore, farebné označenie hlavy valcov, typ spojky atď; avšak pri kúpe motora od ruky človek nikdy nemá záruku, či je v ňom skutočne všetko to, čo tam má byť.
Najspoľahlivejšie je odmerať si zdvih napr. po demontáži spodného veka - vane, alebo ak už máte dole hlavu, tak to odmerať zvrchu a pre istotu si poistiť vložky proti posunutiu pri event. pretáčaní kľukového hriadeľa, keď je to treba (ak je piest v medzipolohe medzi úvratmi). Pre takéto kontroly je lepšie nastaviť rysku na remenici kľukového hriadeľa oproti značke "0" a hlavu demontovať až následne. Potom hĺbka piesta vo vložke je rovná zdvihu Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dave



Založen: 25.12.2006
Příspěvky: 166
Bydliště: Mladá Boleslav

PříspěvekZaslal: út leden 13, 2009 6:46 pm    Předmět: Citovat

Já bych to zkrátil, na patnáctkovém motoru by výrobní číslo mělo začínat *14 ......... a pokud má svíčky, tak by měly mít dlouhý závit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvk



Založen: 24.12.2006
Příspěvky: 146

PříspěvekZaslal: pá březen 13, 2009 12:30 pm    Předmět: Citovat

Dovolím si oživit tudlenc větev. Pánové troskaři, existuje nějaký přehled sérií motorů 1203 podle čísel ?

Dostal se mi do rukou motor neznámého data výroby, stavu a objemu. Olejový filtr klasický starý filcový, dekl ventilů se "zadním" prolisem jakoby na druhou olejovou zátku (nevím ale, jestli originál), osazený klasickými Oktávkovými parohy s 32BS. Více detailů budu vidět dnes za světla. Výrobní číslo začínající 353XXX, čiže Š4XX ani oktáva ani STW to nevypadá ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: pá březen 13, 2009 6:12 pm    Předmět: Citovat

Podle čísla to podle mě bude z wartburga. Odpovídalo by tomu i to víko ventilů a olejová zátka Twisted Evil
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1304
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: pá březen 13, 2009 11:31 pm    Předmět: Citovat

Tak to mě napadlo taky i když vím, že 353 žádnou zátku na olej neměla. Zato 9tistovka měla hned tři zespoda, aby se daly vypustit ty olejobenzínové sr..ky. Mám dojem, že nás Předseda brzy zkrumpne?
_________________
Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so březen 14, 2009 11:00 am    Předmět: Citovat

ZKRUMP!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
HonzaV



Založen: 11.1.2007
Příspěvky: 68
Bydliště: Vrchlabí

PříspěvekZaslal: po březen 16, 2009 9:35 am    Předmět: Citovat

Jestli jsem to pochopil dobře, jedná se o klasický motor typu 1202, který má filtr ne na straně rozdělovače jako novější 1203, ale na původním místě pod parožím + je tam příruba a na ní baňka pro filtr alá Š100-120 bez pnoprůtoku. Toto jsem již viděl několikrát. Nebo to je jinak?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvk



Založen: 24.12.2006
Příspěvky: 146

PříspěvekZaslal: po březen 16, 2009 9:45 am    Předmět: Citovat

Téměř : )
Motor má klasický filcový filtr jako Oktávka a to bez jakýchkoli úprav. Tzn. naboku pod parohama, víko se 4 šrouby, z toho jeden větší + "čudl uprostřed", na plošce vyražené číslo. Parohy + karbec jsou z Oktávky, ale víko ventilů a celé těleso vodní pumpy je 1203. Řemenice je úzká, bez ozubce pro kliku. Olejová vana je klasická plechová alá oktávka.

V dohledné době bych měl sundávat štít spojky, takže uvidím na kolika šroubech drží setrvák. Podle všeho to vypadá na starší 1221 motor z 1203, který chvíli běhal v Oktávce. Případně ve Wartburgu . )
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tomáš Matyska



Založen: 20.2.2007
Příspěvky: 94
Bydliště: Líně

PříspěvekZaslal: út březen 31, 2009 5:16 pm    Předmět: Citovat

To bude nějakej bastl.Co dům dal to na sebe namlátíme a vono to pojede Smile .
_________________
Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út březen 31, 2009 7:47 pm    Předmět: Citovat

To neva, účel světí prostředky a hlavně že to drandí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
dvk



Založen: 24.12.2006
Příspěvky: 146

PříspěvekZaslal: út březen 31, 2009 8:11 pm    Předmět: Citovat

Tak tak, navíc pán jej původně koupil na traktor obecný kutilem spáchaný ... takže asi tak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: út březen 31, 2009 8:50 pm    Předmět: Citovat

Já vím, že se to tle nesmí, ale VÝJIMEČNĚ...

Svého času, když sem měl zhruba před patnáctima letama jistý vůz, kterej má o jedny dveře míň, polovinu válců i taktů a zároveň dvojnásobnou nosnost oproti vozu Škoda 1202, tak sem jezdil na alternativní pohon ve formě technického beneli, a se mi povedlo jednou chróchnót ložisko na klice způsobem poměrně destruktivním a spodek skříně byl ku oďu. Tak jsem vykrtl onen motůrek ven (u onoho vozu to jde levou rukou pod kolenem, protože váží třicet kilo) a začal jednat. V místním pohostinství jsem sehnal za tři kila motor jiný, který měl naopak stržené vinty nahoru na válce. Tak jakože udělám ze dvou zmutlejch motorů jeden epesní. Jenže ten můj původní byl rok 1990 a ten co sem sehnal rok 1968. Když jsem to začal skládat, tak jsem najednou zjistil, že sice je to rozměrově zcela stejné, ale že na jednom kusu jsou třeba jakési kanálky, které by na tom původním druhém kusu dále logicky pokračují, ale na tom mém nikolivěk a podobně Smile

Tenkrát ještě nebyly takovéty silikóny a podobné brajgle a tudíž jsem zakoupil za 9,50 Kčs plechovičku s hrdým nápisem "HERMETIK", což byl znigadamplej supersliz mimozemskýho původu, tu celou naplácal na obě styčné plochy, všechno sešrouboval a vhnětl zpět - a pak s tím vším zcela ANNAH jezdil zhruba 20000 km...

Když na to dneska vzpomínám, a hlavně na to, že jsem tehdá měl jedny kombinačky, dva šroubováky a stoletou gola sadu - a celý sem to dělal u babky na dvorku, vůbec se mi to nechce věřit. Žádný měrky, žádný stahováky, žádný multimetry, žádný hevery, žádný Cočka, žádný manuály, žádný internety, žádný debilní kecy vylitejch palicí... Rolling Eyes
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1304
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: út březen 31, 2009 9:59 pm    Předmět: Citovat

Zapoměl si, místo momenťáku lešenářská trubka.
_________________
Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Tomáš Matyska



Založen: 20.2.2007
Příspěvky: 94
Bydliště: Líně

PříspěvekZaslal: st duben 01, 2009 3:10 pm    Předmět: Citovat

Místo měrky na svíčky list do pilky na želízko,místo rezevrního klínovýho řemene silonky a takhle by se dalo pokračovat do nekonečna.
Ale dneska je doba jiná.Pilky na železo už nejsou 0,7mm,ale 0,6 a silonky už by taky nemusely vydržet tolik Very Happy
Sorry za OT
_________________
Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com