Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

[1203] vynechavanie motora
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út červenec 20, 2010 12:05 pm    Předmět: Citovat

Patrik Novák napsal:
el rotdělovač byl zavedený kvůli euronormě - kvůli lepšímu zapálení směsi > nižším emisím ....

zkušenosti s ním mám ze 120 , ještě když tam byl původní motor ,

šlo to líp "za plynem" bylo to znát hlavně ve vyšších otáčkách

kde je u kladívka znát jeho opotřebení (ne jen opálení ale hlavně únava pružiny díky ní není kladívko dostatečně dlouho sepnuté aby nabilo cívku)

úspora paliva tam taky je , ale nejsou to litry max nějaká ta decka

údržba - opotřebení , jsou na tom oba stejně (nepočítám kladívko)
několikrát jsem opravoval fav rozdělovače kdy se uvolní unašeč hvězdice od nosné desky ( zalisovaný tisícihran , ocel - mosazná slitina )
o trochu míň na to trpí obyč rozdělovače kde je spojení ocel - ocel
a popř se to heftnout CO2 , další problém u obou jsou čepy závažíček (dají se heftnout) a vytahané závěsy pružinek

rozčochtává se spodní unašeč , opravuji ho (pokud to jde) tak že koupím vrták 4-5mm podle toho jaká je největší díra , svrtám to , odříznu z toho vrtáku dřík a použiju jako kolík

v jakým stavu je rozdělovač "dole" zjistíš když chytneš za palec otočíš doleva , povolíš necháš ho sjet zpátky , a dotočíš ho doprava , rozsah toho pootočení se součet vůlí od palce až po spodní unašeč

mně se obyč vysral cca 3 km od baráku na cestě domů
do Šébru(místní supr kopec) to jelo jak šlak z kopce jsem přešel na brždění motorem , zapráskalo to z vejfuku a bylo po pí.. jízdě
palec se točil dokola
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út červenec 20, 2010 12:06 pm    Předmět: Citovat

Pokračování předchozího flame jsem přesunul > SEM<
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: po červenec 26, 2010 9:10 pm    Předmět: Citovat

Prestavba zapaľovania na elektronické má prínos a je to cítiť. Jak na presnosti a kultivovanosti chodu (hlavne za studena), tak na spotrebe i zjednodušenej údržbe. Navyše to zapaľovanie má podstatne dlhšiu životnosť než vo Favoritoch, pretože tak netrpí vlhkosťou...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: út červenec 27, 2010 6:44 am    Předmět: Citovat

Tak ono třeba dodatečné rušení kšiltu na starých troskách mělo taky svůj přínos a bylo cítit, žeano... Cool

Jen opakuju, že nemám nic proti elektronickému zapalování jako takovému - jen mi přijde u veterána zbytečné dávat tam něco, co tam nepatří (s argumentem "ale do trosek se to dávalo" byste pak mohli dát do trosky z roku 1970 třeba patnáctku a pětikvalt a nikdo by NAH).

Prostě se jen vciťuji do pozice studentíka, co si za dvacet let bude po někom z nás co zakukáme na skrčeninu kupovat trosku a na nějakým fóru to bude popisovat stylem : "no je to celkem zachovalá troska, akorát ten pičus co sem to od něj kupoval byl tak trochu kokot, takže je tam plno přemrdávek, jako zapalování z favorita a podobně. Ale to se všechno vyhází a bude to supr origoš" Twisted Evil

Ale jak říkám - proč ne, každýho věc...
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1452

PříspěvekZaslal: út červenec 27, 2010 9:00 am    Předmět: Citovat

no jo , ale každý si musí zvážit sám jestli to má na veterána nebo aby sloužila , já osobně ho udělám , páč ...

... dál píšu tam kam se to přesunulo
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Henry



Založen: 23.3.2010
Příspěvky: 25

PříspěvekZaslal: út červenec 27, 2010 1:21 pm    Předmět: Citovat

Tak sa vratim k povodnej teme:
Vymontoval som rozdelovac a cely ho rozobral, vycistil, poskladal, namazal a nastavil. Su tam tieto nove veci: kladivko, kondenzator, palec a veko. Rozdelovac vyzera byt v celkom slusnom stave, iba odstrediva regulacia ma vole. Inak maju na tych zavaziach byt 2 rozne pruziny?

Motor vsak nadalej vynechava, vobec nic sa nezmenilo. Este opisem pozadie problemu: motor fungoval perfektne, mal vykon a tah, ale v ramci udrzby (na LPG som nechcel podpalit ventily) som dal nastavit predstih zapalovania. Presne odvtedy je to lenive, vynechava a motor sa viac zahrieva (predtym presne na zaciatku bieleho pola, teraz v druhej polovici bieleho pola). Z dovodu nahlej zmeny som nepatral po chybe v sani (falosny vzduch) a karburatore (aj tak jazdim najma na LPG), kedze nebol dovod s nimi manipulovat. Odkedy to zacalo vynechavat som vymenil sviecky, VN kable a teraz repasoval rozdelovac. Uz zostava iba cievka a pripadne skusmo vymenit rozdelovac za nejaky iny. Nejake dalsie napady? Vdaka!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: út červenec 27, 2010 2:28 pm    Předmět: Citovat

cože má vole ta odstredivá regulácia ? Twisted Evil
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Henry



Založen: 23.3.2010
Příspěvky: 25

PříspěvekZaslal: út červenec 27, 2010 2:47 pm    Předmět: Citovat

LeDocteur napsal:
cože má vole ta odstredivá regulácia ? Twisted Evil


Odstredivá regulácia má vôľu (pl. vôle). Neboli také vůli.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út červenec 27, 2010 8:55 pm    Předmět: Citovat

A predstih je nastavený určite dobre? Pre natural a LPG cca 5° max.
Inak v tej odstredivej regulácii má byť každá pružina iná - u týchto rozdeľovačov.
Alebo potom či tie ventily už nie sú náhodou podpálené. Boli merané kompresné tlaky Question
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út červenec 27, 2010 9:13 pm    Předmět: Citovat

Pro natural 95 a lpg je to 10st pri volnobehu, neni to z dadny prirucky, ale z praxe.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Henry



Založen: 23.3.2010
Příspěvky: 25

PříspěvekZaslal: út červenec 27, 2010 9:15 pm    Předmět: Citovat

Predstih som prave vtedy daval kontrolovat a nastavovat a chlapikovi som vravel nech nastavi 5° (horna hranica, aj v ramci toho, aby to sedelo na EK). Vravel, ze to tak nastavil a ze predstih jemne kolisal (vytahany rozvod), ale ze oproti tomu, co videl na motoroch rady S742 je to este uplne v poriadku. Ovsem nemal som to po nom ako skontrolovat, ja stroboskop nemam. Ked som vyberal rozdelovac, tak som si presne zaznacil jeho polohu a tak som ho tam vratil aj spat. Skusal som vsak pokusne nim aj hybat a nemalo to ziadny vplyv na to vynechavanie.

Tie podpalene ventily by to teoreticky mohli byt, ale z 2 dovodov si myslim, ze to nebude ono: Jednak ten motor zacal vynechavat nahle (podpalovanie ventilov je pozvolny postupny proces - teda aspon myslim) a jednak som nedavno kontroloval volu ventilov a vsade bola v poriadku (podpaleny ventil by sa asi zaklepaval viac do sedla a tym by sa vola zmensovala). Kompresne tlaky som vsak nemeral, tiez mi chyba vybavenie. Aj by som to dal do servisu, ale myslim, ze v dnesnej dobe by to z neznalosti este viac rozladili a uz by to neslo vobec, nehovoriac o tej sume. ktoru by pytali.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út červenec 27, 2010 9:18 pm    Předmět: Citovat

No neviem ako je to u 1700, to je fakt.
Ale na 1500 je 5° optimum pre dobrý chod. Navyše p. veľkotovárnik tvrdí, že pri väčšom predstihu praskajú kľukovky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: út červenec 27, 2010 9:19 pm    Předmět: Citovat

To chce najit nejakou malou dílnu, kde ti to udělaj
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út červenec 27, 2010 9:25 pm    Předmět: Citovat

Ventil môže byť aj prasknutý - a to sa stane náhle. Odložil som si napr. jeden taký, ktorý vôbec prasknutý byť nevyzeral, ale oproti svetlu je vidno pri stopke slabý priesvit.
Na základný pradstih a jeho nastavenie žiadne špeciálne vybanie nie je treba. Postup je Dielenskej príručke opísaný dobre (nastavenie základného predstihu). Dokonca ani netreba to upravené batériové svietidlo. Stačí odpojiť kábel od prerušovača k cievke a do obvodu zapojiť bežnú žiarovkovú skúšačku 12V, v núdzi postačí i objímka so žiarovkou na predné obrysové svetlo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Henry



Založen: 23.3.2010
Příspěvky: 25

PříspěvekZaslal: út červenec 27, 2010 9:47 pm    Předmět: Citovat

Do toho nastavenia predstihu sa teda pustim. Aj tie kompresne tlaky sa pokusim zistit, no musim prv zohnat nejaky manometer. Potom sem hodim vysledok.

Inak vedel by niekto poradit nejakeho zrucneho garazmajstra alebo dielnu v Bratislave, prip. nejaky obchod, kde ten manometer kupit?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 4 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com