Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út červenec 20, 2010 12:05 pm Předmět: |
|
|
Patrik Novák napsal: | el rotdělovač byl zavedený kvůli euronormě - kvůli lepšímu zapálení směsi > nižším emisím ....
zkušenosti s ním mám ze 120 , ještě když tam byl původní motor ,
šlo to líp "za plynem" bylo to znát hlavně ve vyšších otáčkách
kde je u kladívka znát jeho opotřebení (ne jen opálení ale hlavně únava pružiny díky ní není kladívko dostatečně dlouho sepnuté aby nabilo cívku)
úspora paliva tam taky je , ale nejsou to litry max nějaká ta decka
údržba - opotřebení , jsou na tom oba stejně (nepočítám kladívko)
několikrát jsem opravoval fav rozdělovače kdy se uvolní unašeč hvězdice od nosné desky ( zalisovaný tisícihran , ocel - mosazná slitina )
o trochu míň na to trpí obyč rozdělovače kde je spojení ocel - ocel
a popř se to heftnout CO2 , další problém u obou jsou čepy závažíček (dají se heftnout) a vytahané závěsy pružinek
rozčochtává se spodní unašeč , opravuji ho (pokud to jde) tak že koupím vrták 4-5mm podle toho jaká je největší díra , svrtám to , odříznu z toho vrtáku dřík a použiju jako kolík
v jakým stavu je rozdělovač "dole" zjistíš když chytneš za palec otočíš doleva , povolíš necháš ho sjet zpátky , a dotočíš ho doprava , rozsah toho pootočení se součet vůlí od palce až po spodní unašeč
mně se obyč vysral cca 3 km od baráku na cestě domů
do Šébru(místní supr kopec) to jelo jak šlak z kopce jsem přešel na brždění motorem , zapráskalo to z vejfuku a bylo po pí.. jízdě
palec se točil dokola |
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út červenec 20, 2010 12:06 pm Předmět: |
|
|
Pokračování předchozího flame jsem přesunul > SEM< |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: po červenec 26, 2010 9:10 pm Předmět: |
|
|
Prestavba zapaľovania na elektronické má prínos a je to cítiť. Jak na presnosti a kultivovanosti chodu (hlavne za studena), tak na spotrebe i zjednodušenej údržbe. Navyše to zapaľovanie má podstatne dlhšiu životnosť než vo Favoritoch, pretože tak netrpí vlhkosťou... |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: út červenec 27, 2010 6:44 am Předmět: |
|
|
Tak ono třeba dodatečné rušení kšiltu na starých troskách mělo taky svůj přínos a bylo cítit, žeano...
Jen opakuju, že nemám nic proti elektronickému zapalování jako takovému - jen mi přijde u veterána zbytečné dávat tam něco, co tam nepatří (s argumentem "ale do trosek se to dávalo" byste pak mohli dát do trosky z roku 1970 třeba patnáctku a pětikvalt a nikdo by NAH).
Prostě se jen vciťuji do pozice studentíka, co si za dvacet let bude po někom z nás co zakukáme na skrčeninu kupovat trosku a na nějakým fóru to bude popisovat stylem : "no je to celkem zachovalá troska, akorát ten pičus co sem to od něj kupoval byl tak trochu kokot, takže je tam plno přemrdávek, jako zapalování z favorita a podobně. Ale to se všechno vyhází a bude to supr origoš"
Ale jak říkám - proč ne, každýho věc... _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: út červenec 27, 2010 9:00 am Předmět: |
|
|
no jo , ale každý si musí zvážit sám jestli to má na veterána nebo aby sloužila , já osobně ho udělám , páč ...
... dál píšu tam kam se to přesunulo _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 23.3.2010 Příspěvky: 25
|
Zaslal: út červenec 27, 2010 1:21 pm Předmět: |
|
|
Tak sa vratim k povodnej teme:
Vymontoval som rozdelovac a cely ho rozobral, vycistil, poskladal, namazal a nastavil. Su tam tieto nove veci: kladivko, kondenzator, palec a veko. Rozdelovac vyzera byt v celkom slusnom stave, iba odstrediva regulacia ma vole. Inak maju na tych zavaziach byt 2 rozne pruziny?
Motor vsak nadalej vynechava, vobec nic sa nezmenilo. Este opisem pozadie problemu: motor fungoval perfektne, mal vykon a tah, ale v ramci udrzby (na LPG som nechcel podpalit ventily) som dal nastavit predstih zapalovania. Presne odvtedy je to lenive, vynechava a motor sa viac zahrieva (predtym presne na zaciatku bieleho pola, teraz v druhej polovici bieleho pola). Z dovodu nahlej zmeny som nepatral po chybe v sani (falosny vzduch) a karburatore (aj tak jazdim najma na LPG), kedze nebol dovod s nimi manipulovat. Odkedy to zacalo vynechavat som vymenil sviecky, VN kable a teraz repasoval rozdelovac. Uz zostava iba cievka a pripadne skusmo vymenit rozdelovac za nejaky iny. Nejake dalsie napady? Vdaka! |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: út červenec 27, 2010 2:28 pm Předmět: |
|
|
cože má vole ta odstredivá regulácia ? _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 23.3.2010 Příspěvky: 25
|
Zaslal: út červenec 27, 2010 2:47 pm Předmět: |
|
|
LeDocteur napsal: | cože má vole ta odstredivá regulácia ? |
Odstredivá regulácia má vôľu (pl. vôle). Neboli také vůli. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: út červenec 27, 2010 8:55 pm Předmět: |
|
|
A predstih je nastavený určite dobre? Pre natural a LPG cca 5° max.
Inak v tej odstredivej regulácii má byť každá pružina iná - u týchto rozdeľovačov.
Alebo potom či tie ventily už nie sú náhodou podpálené. Boli merané kompresné tlaky |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út červenec 27, 2010 9:13 pm Předmět: |
|
|
Pro natural 95 a lpg je to 10st pri volnobehu, neni to z dadny prirucky, ale z praxe. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 23.3.2010 Příspěvky: 25
|
Zaslal: út červenec 27, 2010 9:15 pm Předmět: |
|
|
Predstih som prave vtedy daval kontrolovat a nastavovat a chlapikovi som vravel nech nastavi 5° (horna hranica, aj v ramci toho, aby to sedelo na EK). Vravel, ze to tak nastavil a ze predstih jemne kolisal (vytahany rozvod), ale ze oproti tomu, co videl na motoroch rady S742 je to este uplne v poriadku. Ovsem nemal som to po nom ako skontrolovat, ja stroboskop nemam. Ked som vyberal rozdelovac, tak som si presne zaznacil jeho polohu a tak som ho tam vratil aj spat. Skusal som vsak pokusne nim aj hybat a nemalo to ziadny vplyv na to vynechavanie.
Tie podpalene ventily by to teoreticky mohli byt, ale z 2 dovodov si myslim, ze to nebude ono: Jednak ten motor zacal vynechavat nahle (podpalovanie ventilov je pozvolny postupny proces - teda aspon myslim) a jednak som nedavno kontroloval volu ventilov a vsade bola v poriadku (podpaleny ventil by sa asi zaklepaval viac do sedla a tym by sa vola zmensovala). Kompresne tlaky som vsak nemeral, tiez mi chyba vybavenie. Aj by som to dal do servisu, ale myslim, ze v dnesnej dobe by to z neznalosti este viac rozladili a uz by to neslo vobec, nehovoriac o tej sume. ktoru by pytali. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: út červenec 27, 2010 9:18 pm Předmět: |
|
|
No neviem ako je to u 1700, to je fakt.
Ale na 1500 je 5° optimum pre dobrý chod. Navyše p. veľkotovárnik tvrdí, že pri väčšom predstihu praskajú kľukovky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: út červenec 27, 2010 9:19 pm Předmět: |
|
|
To chce najit nejakou malou dílnu, kde ti to udělaj _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: út červenec 27, 2010 9:25 pm Předmět: |
|
|
Ventil môže byť aj prasknutý - a to sa stane náhle. Odložil som si napr. jeden taký, ktorý vôbec prasknutý byť nevyzeral, ale oproti svetlu je vidno pri stopke slabý priesvit.
Na základný pradstih a jeho nastavenie žiadne špeciálne vybanie nie je treba. Postup je Dielenskej príručke opísaný dobre (nastavenie základného predstihu). Dokonca ani netreba to upravené batériové svietidlo. Stačí odpojiť kábel od prerušovača k cievke a do obvodu zapojiť bežnú žiarovkovú skúšačku 12V, v núdzi postačí i objímka so žiarovkou na predné obrysové svetlo. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 23.3.2010 Příspěvky: 25
|
Zaslal: út červenec 27, 2010 9:47 pm Předmět: |
|
|
Do toho nastavenia predstihu sa teda pustim. Aj tie kompresne tlaky sa pokusim zistit, no musim prv zohnat nejaky manometer. Potom sem hodim vysledok.
Inak vedel by niekto poradit nejakeho zrucneho garazmajstra alebo dielnu v Bratislave, prip. nejaky obchod, kde ten manometer kupit? |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|