Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

1202 vs 1203
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
dvk



Založen: 24.12.2006
Příspěvky: 146

PříspěvekZaslal: čt duben 24, 2008 11:54 am    Předmět: Citovat

Mám dojem, že zvukové efekty "chřup-cink" občas dělá poloosa na straně diferáku, resp. nosné rameno, uchycené dvěma šroubama. Když prudce pustím spojku při couvání případně couvám na obrubník, občas se mi něco takového ozve, ale zní to spíš jako když se pohne suchý rezavý šroubový spoj dvou plechů, takové kviknutí ...
Kozzle, víš prosím zhlavy kolik je moment na dotažení šroubu poloosy ? Dík.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kozzel



Založen: 3.12.2007
Příspěvky: 200
Bydliště: Plaha

PříspěvekZaslal: čt duben 24, 2008 12:29 pm    Předmět: Citovat

Popravdě z hlavy přesně nevím ale je to kolem 200 Nm ( takže na páce klasické goly to dělá cca 60 Kg - to neni zrovna málo. A po 500 Km znovu dotáhnout na stejný moment.
Mrknu se kdyztak doma do knížky ale je to urco kolem tech 200 Nm - M18x 1,5
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu




Založen: 6.3.2007
Příspěvky: 13
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt duben 24, 2008 2:48 pm    Předmět: Citovat

Drobná připomínka, třeba zbytečná. Nejde o zvuky, které jsou způsobeny vylágrovaným ložiskem zadního kola? V mém případě dost dlouhou dobu se cosi ozývalo. Pak se to začalo projevovat ještě horšími zvuky jakoby občasnými drhy pneu uvolněného kola o plech. A ejhle: náprava byla uvolněná a ložisko mělo kuličky všude a jeho klec byla na mraky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvk



Založen: 24.12.2006
Příspěvky: 146

PříspěvekZaslal: čt duben 24, 2008 2:54 pm    Předmět: Citovat

Díky za připomínku. V neděli bude auto na zvedáku, dostane nové silentbloky pod motor a zřejmě i zadní listové pero - takže poloosy a ramena taky omrknu a případně dotáhnu.

Ten moment na matici poloosy je 15 - 18kpm, tj cca 150 - 180N.m, tuším.


Naposledy upravil dvk dne čt duben 24, 2008 3:16 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu




Založen: 6.3.2007
Příspěvky: 13
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt duben 24, 2008 3:00 pm    Předmět: Citovat

K akci výměna ložiska je nutné mít vhodný stahovák. Musel jsem si ho půjčit, což se povedlo díky dotazové akci v září 2006 zde na starém fóru a vstřícnosti majitele stahováku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tomáš Matyska



Založen: 20.2.2007
Příspěvky: 94
Bydliště: Líně

PříspěvekZaslal: čt duben 24, 2008 4:03 pm    Předmět: Citovat

dvk: Tohle se mi taky děje.Vloni jsem se pokoušel přijít na to,co by to mohlo dělat.Zkusili jsme všechno,kameny,ložiska a domečky,dokonce i poloosy a dělá to furt.Jenomže už vim,co to dělá.Podle jednoho letitýho škodováka to dělá ten hřídel,co je šoupnutej v kardanu a přes hardynu je spojenej s převodovkou.
Jak známo,konec,kterej je strčenej v kardanu je drážkovanej a kardan je vlastně protikus.A protože tam je určitá vůle,aby to tam šlo suvně,při dopředné jízdě se ty drážky do sebe zaklesnou a drží.Pak když přijedeš na parkoviště,zařadíš zpátečku a začneš couvat,ty drážky se překlapnou na druhou stranu a to je ten zvuk.
Třeba druhej den ráno když zase zařadíš dopřednej kvalt a odpíchneš to,tak to zase cvakne.Ale mě už to nevrušuje,když znam důvod Very Happy
_________________
Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt duben 24, 2008 5:46 pm    Předmět: Citovat

halejtese, bacha na to, vono dotazeni poloosy nejni uplne vsechno, nekdy se totiz stava, ze pod tou matkou chybi podlozka a ta se pak vopre vo konec zavitu. To, jestli to krupani dela kuzel na poloose zjistite tak, ze tu matku a vokoli napatlate nakou barvou a pak se kouknete esi praskla nebo ne. ja sem nikdy poloosy momentakem neutahoval, pac sem ho do nedavna ani nevlastnil. Utahoval sem to vratidlem nastavenym asi pulmetrovou trubkou a vahou svyho tela a nikdy mi zadna poloosa neprdla.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Tomáš Matyska



Založen: 20.2.2007
Příspěvky: 94
Bydliště: Líně

PříspěvekZaslal: čt duben 24, 2008 6:21 pm    Předmět: Citovat

Tak právě takhle jsme zjistili,že to "moje" cvakání neni kuželem polosy.Ale ještě jednu věc.Ten pán,co mi říkal o tom drážkovým hřídeli tvrdil,že to bylo upe běžný u kombíků,stejšnů,suprů,Felicií,ale Spatraci a Oktávky s měnšim motorem na to tulik netrpěly.A ještě jako bonus mazácky dodal:
Je to jenom akustickej problém,kterej sice může vadit člověku,ale auto si zvykne Very Happy
Každopádně s tebou,Alvo souhlasim,matka bez podložky je poslední věc,kterou poloosa potřebje Rolling Eyes
_________________
Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: čt duben 24, 2008 7:18 pm    Předmět: Citovat

Já poloosy vždycky dorvával bez momenťáku "na krev" - myslím, že to stačí a taková arcimatka se běžnou úřednickou rukou jen tak servat nedá. Ale je fakt, jak psal Kozzel, že je až k nevíře, jak snadno se i tak megadorvaná matka dokáže po čase (a po docela krátkým čase) sama povolit.

Jináč bych řek, že na rupání polos nemá absolutně žádnej vliv množství odveženejch pytlů cimentu, ale má na něj naprosto zásadní vliv styl jízdy. "Rozjezdy pro hvězdy" - uvedení vozidla do pohybu tzv. "Burákovým průhrabem" a podobně.
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt duben 24, 2008 7:26 pm    Předmět: Citovat

Proto se tam taky dava zavlacka, ze.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt duben 24, 2008 9:10 pm    Předmět: Citovat

LeDocteur napsal:
Jináč bych řek, že na rupání polos nemá absolutně žádnej vliv množství odveženejch pytlů cimentu, ale má na něj naprosto zásadní vliv styl jízdy. "Rozjezdy pro hvězdy" - uvedení vozidla do pohybu tzv. "Burákovým průhrabem" a podobně.


Můj první STW vozil kameny, jedna z nich byla prokazatelně 650kg těžká kamenná deska a auto skoro táhlo prdel po zemi, kola mělo do A. A to dost prudkýho kopce, až se divím že to vydržela spojka. Řek bych že tohle teda vliv mělo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Tomáš Matyska



Založen: 20.2.2007
Příspěvky: 94
Bydliště: Líně

PříspěvekZaslal: pá duben 25, 2008 3:15 pm    Předmět: Citovat

Sorry za OT,ale kolik má stejšn vlastně užitečnou hmotnost? Dík
_________________
Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá duben 25, 2008 5:48 pm    Předmět: Citovat

Tomáš Matyska napsal:
Sorry za OT,ale kolik má stejšn vlastně užitečnou hmotnost? Dík


Viz zde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Tomáš Matyska



Založen: 20.2.2007
Příspěvky: 94
Bydliště: Líně

PříspěvekZaslal: pá duben 25, 2008 6:39 pm    Předmět: Citovat

Se stydim.Díky
_________________
Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: pá duben 25, 2008 7:20 pm    Předmět: Citovat

Já bych to vyjádřil zhruba jako výkon v návodu k Rolls-Royce.

Škoda 1202 užitečná hmotnost - DOSTATEČNÁ.

Alespoň já jsem zatím s Pickupem odvezl vždycky všechno, co jsem se odvézt rozhodl. A nikdo, opakuju nikdo...však víte.
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com