Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

[1202] Modernizace
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Kounect



Založen: 17.3.2008
Příspěvky: 244
Bydliště: Tábor

PříspěvekZaslal: út březen 25, 2008 7:33 am    Předmět: [1202] Modernizace Citovat

Čauky všem kolegáčkům, mám takovou otázku, sic se ji neplánuju dělat, originál je originál, ale tak jenom ze zkušeností:
Co vše se dá na motoru ve 1202 zmodernizovat / použít z novějších typů? Popř. s drobnýma úpravama a jakýma?
Dám pár příkladů, pokud někdo připíšete další, budu jenom rád Smile
1) Karburátor - favorit
2) Zapalování - favorit ( bezkontaktní )
3) Vodní pumpa ( nebo mažete všichni poctivě a pootáčíte kolečkem? Wink )
4) Palivová pumpa - favorit ( pochytil jsem tady že jo, je to správně? )
5) Alternátor ( máte většina dynamo nebo ee? Podle fotek ze srazů vidím, že minimálně jeden kolega tady musí mít nějaké vylepšeníčko, bo mu to svítí do bíla, to s dynamem asi úplně nejde ne? )
_________________
1202 STW 1962
Octavia 1963
Brouk 1977
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: út březen 25, 2008 10:29 am    Předmět: Citovat

Na tuning se vyprdni Evil or Very Mad
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Kounect



Založen: 17.3.2008
Příspěvky: 244
Bydliště: Tábor

PříspěvekZaslal: út březen 25, 2008 10:43 am    Předmět: Citovat

Ono se nejedná o tuning, jak jsem psal, tak to neplánuju dělat, ale spíš mě to zajímalo ze studijních důvodů Smile
Třeba vždycky se o Feliciích r.v.<1994 psalo, že ten motor je konstrukčně zastaralej a vychází z tohoto starého motoru,co mám v 1202 , tak mě tak nějak zajímalo co všechno na tom je pravdy...a jak velké změny tam proběhly.
_________________
1202 STW 1962
Octavia 1963
Brouk 1977
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: út březen 25, 2008 12:14 pm    Předmět: Citovat

konstrukšně podobnej a se Š1000 zaměnitelnej. No, tle motor ve stejšnu byl i v trosce a tam se dával později i SEDR¨karbec, ale jinak otryskovanej, než u 120. Vodní pumpa nejde vyměnit, AC taky ne. Pozdější trosky 95 a víc měly el čerpadlo. Bezkontakt v poho a altík tam dát jde.
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Kounect



Založen: 17.3.2008
Příspěvky: 244
Bydliště: Tábor

PříspěvekZaslal: út březen 25, 2008 12:29 pm    Předmět: Citovat

Děkujů Smile
A AC pumpa je co? Palivová? Co to znamená ta zkratka?
_________________
1202 STW 1962
Octavia 1963
Brouk 1977
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: út březen 25, 2008 12:47 pm    Předmět: Citovat

AC pumpa je palivová. Proč? To nevim.
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Kounect



Založen: 17.3.2008
Příspěvky: 244
Bydliště: Tábor

PříspěvekZaslal: út březen 25, 2008 1:27 pm    Předmět: Citovat

Tak jsem to tak trochu pohledal a zatím si dělám obrázek asi takýto :

AC pumpa nemá s dopravou paliva nic společného. Je to klasická akcelerační pumpička ( acceleration pump ) v karburátoru, která při prudkém přidání plynu vstříkne palivo přímo do komory.

V ČR se ale rozmohl výraz AC pumpa na palivové dopravní čerpadlo pravděpodobně z toho důvodu, že vytváří mechanický střídavý pohyb tam a sem = obdobně sinusoida u střídavého napětí ( elektrikářské označení AC ).
Nicméně mi stále nejde do hlavy, proč se AC pumpa nazývá i elektrické čerpadlo používané v současných palivových systémech které funguje ná úplně jiné technologii. Že by síla zvyku?
_________________
1202 STW 1962
Octavia 1963
Brouk 1977
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: út březen 25, 2008 1:48 pm    Předmět: Citovat

Nejspíš
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Tomáš Matyska



Založen: 20.2.2007
Příspěvky: 94
Bydliště: Líně

PříspěvekZaslal: út březen 25, 2008 3:44 pm    Předmět: Citovat

Citace Kounect: "3) Vodní pumpa ( nebo mažete všichni poctivě a pootáčíte kolečkem? Wink ) ""

No jistěěěě.Neni nad štauferku Wink
_________________
Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út březen 25, 2008 7:01 pm    Předmět: Citovat

AC pumpa je palivovy cerpadlo a to AC je druh pohybu podobne jako prubeh napeti u stridavyho proudu. Karburator tam nech jakej tam je, pac s tema dvoukomorovejma sou problemy. Bezkontaktni zapalovani je sice dobra vec, ale pokud je to kontaktni v poradku, tak funguje dobre a krom toho se pri jakykoliv zavade da jednoduse vopravit v terenu. Jedinej tuning, kerej ma trochu vopodstatneni je alternator. Ma podstatne vetsi vykon jak dynamo, napeti, kery to udrzuje na baterce by melo bejt stejny jako u dynama, takze svit zarovek je stejnej. Vyssi napeti ma neblahej vliv na zivotnost baterky a zarovek. Jedina vyhoda alternatoru je ta, ze pri popojizdeni v kolonach s rozsvicenejma svetlama to rychlejc vyrovna ubytek kapacity baterky. Co se AC pumpy tejce, nech tam tu puvodni a dej tam jenom novou membranu, ta je stejna jako na 1203 a pomoci podlozek pod ni vymez vule pri jejim chodu, tim predejdes problemum s dopravou paliva pri horkym pocasi. Vodni pumpu staci namazat pri kazdy vymene voleje. Ja to delam tak, ze dam vazelinu A4 do spodni i horni casti stauferky a uplne ji utahnu.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: út březen 25, 2008 10:04 pm    Předmět: Citovat

Já teda nevím, ale AC pumpa rozhodně nemá nic společného s akcelerační pumpičkou (která se také mimochodem v anglosasské literatuře málokdy označuje jako "acceleration pump" - obvykle spíše jednoduše jako "injector" atd.) a nikdy se tak neoznačovala. Myslí si to pouze žigulíkáři na svém fóru Smile

Také to ale rozhodně nemá žádnou souvislost s AC/DC (AC je Alternate Current a DC je Direct Current), byť je to zajímavá a celkem nabízející se fabulace.

Někde jsem také kdysi viděl vysvětlení, že se údajně jedná o zkratku z francouzského "d'Alimentation Carburetor" - tedy něco jako "plnění karburátoru", ale to je taky pitomost.

Vysvětlení je zcela prosté - toto označení se váže k výrobci, který začal mechanické pumpy na stejném principu (předtím se používalo buď gravitačního způsobu, nebo tzv. podavačů) dělat (dnešní AC Delco) a jméno té firmy je utvořeno z iniciál jejího zakladatele Alberta Championa. Firma se proslavila především výrobou zapalovacích svíček. Ve své době to byla bomba a brzy mechanické pumpy ovládly svět (kromě například aut, o kterých se tady nesmí mluvit, a které mají velmi jednoduché a přitom výkonné motory - ty používaly až do konce osmdesátých let podtlaková čerpadla).

Ale je to jenom pověst Cool
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
PeS



Založen: 16.7.2007
Příspěvky: 111
Bydliště: Bohnice

PříspěvekZaslal: st březen 26, 2008 5:25 am    Předmět: Citovat

LeDocteur: Myslíš ty auta co maj jinej zvuk a smrděj? Very Happy
_________________
všichni jsou blázni, jenom já jsem škodovka;-)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Kounect



Založen: 17.3.2008
Příspěvky: 244
Bydliště: Tábor

PříspěvekZaslal: st březen 26, 2008 6:40 am    Předmět: Citovat

Mno parádní vysvětlení. Díky Smile
Ještě mi někdo pls napište přes sz ty auta o kterých se tu nesmí mluvit? Abych náhodou někde neutrousil cosi nevhodného. Sice tuším, ale jistota je jistota Rolling Eyes

OT: Btw před nastoupenou jednotkou děkuji LeDocteurovi za poskytnuté materiály.
_________________
1202 STW 1962
Octavia 1963
Brouk 1977
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st březen 26, 2008 9:13 am    Předmět: Citovat

Kua, jakou SZ? Vymezení fóra je jasně daný, všechny ostatní mormy jsou off-topic.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Kounect



Založen: 17.3.2008
Příspěvky: 244
Bydliště: Tábor

PříspěvekZaslal: st březen 26, 2008 9:51 am    Předmět: Citovat

No a to je právě to, že jsem tu novej.
Na hlavní stránce o tomto fóru jsem se to nedočetl, že se o těch autech tady nesmí mluvit. V názvu sice je, že škoda 1101 - 1203, ale nikde se už neříká jak moc striktně.
Až teď jsem se to díky Tobě, předsedo, dozvěděl.
Stejně jako nevím co je to morm? Já myslel, že je to rez ( soudě dle inzerátu - prodám ultramorm felicii ).
Tady tomu rozumíte, bo to je zavedeno asi ještě z dob starého fóra nebo ze srazů, ale já to tak nějak teprve sbíram co by to mohlo asi znamenat a co si pod těmito pojmy představit. ( morm, vyhnětat, tetat, zmutat... ) takže se předem omlouvám za nějakou tu botu Wink
_________________
1202 STW 1962
Octavia 1963
Brouk 1977
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com