Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Tomáš Matyska
Založen: 20.2.2007 Příspěvky: 94 Bydliště: Líně
|
Zaslal: po březen 03, 2008 4:52 pm Předmět: [1203] Hlava TAZ 1500 na PS-12??? |
|
|
Zdarec.Ve firmě,kde pracuju je protipožární družstvo,používající klasickou hasičskou mašinu PS-12.Nějakym způsobem v ní naši milý hasiči odrovnali hlavu a mají prej možnost sehnat funglnágl kompletní hlavu(včeně ventilů,vahadel atd),ale patnáctkovou.A já,jakožto držitel Oktávky,byl dotázán,jestli se to dá smíchat,jestli má cenu pro ni jezdit.Jenže já to bohužel nevím.Nemáte někdo o tom trošku větší přehled?Díky,Tom _________________ Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kozzel
Založen: 3.12.2007 Příspěvky: 200 Bydliště: Plaha
|
Zaslal: po březen 03, 2008 6:07 pm Předmět: |
|
|
Ty jo to by neměl být problém, 72 mm jako 72 mm... tedy pokud to není převrtávka na 73,3 (hasiči že..) Asi bych řekl, že 15 hlava má vetší kompresi (8,7) kdežto 12 ková hlava má 7 (octávka, sedan) kdyby to byla 12 felda měla by 8,5. Je to tak ne?
A chlapi nemáte někdo klikovku z 15??? potřeboval bych jí nakomutat do 12 blokůůů pístíky už mám, jen těch 88 mm mi chybí
A vačka do feldy je taky zakázané zboží jak sem zjisitl |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po březen 03, 2008 6:11 pm Předmět: |
|
|
1500ccm ma 2 typy hlav, jednak starej, delanej na special, cili je vyssi, aby to melo mensi kompresni pomer a pak hlava pro TAZ 1500KAT, ta je nizsi na natural a ma tvrzeny sedla ventilu, na 1200ccm motor samozrejme pasujou vobe, horsi je to s vejfukovym parozim, to tam musis dat jiny, nevim teda esi je vodlisny u vobou typu hlav. Jinak Ti samozrejme bude malinko jinak vychazet kompresni pomer a tudiz to nebude mit asi optimalni vykon, ale pokud s tim nejezdite na zavody, tak to nicemu vadit nebude. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kozzel
Založen: 3.12.2007 Příspěvky: 200 Bydliště: Plaha
|
Zaslal: po březen 03, 2008 6:22 pm Předmět: |
|
|
Ahna no vida A co tu kliku Alvo? Nemáš? Ani sem nesehnal že by se prodávala jako náhradní díl. Akorát sem se dostal k nákýmu výkresu, takže sem zjistil, že by se dala napáchat do 12kovýho bloku (což si asi vedel driv nez ja ) Nižší písty sem si sehnal, 15kový vložky taky, tak už jen klikanik .... :/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po březen 03, 2008 6:28 pm Předmět: |
|
|
No klika se samozrejme koupit da, ale stoji 7000,- Do novyho 12 bloku to napachas normalne, ve starym se musi neco vodfrezovat. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tomáš Matyska
Založen: 20.2.2007 Příspěvky: 94 Bydliště: Líně
|
Zaslal: po březen 03, 2008 6:31 pm Předmět: |
|
|
Děkuju za odpověď.Na závody se stim nejezdí,jen jednou do roka musí kluci předvést co umí a letos mají termín v dubnu a mašina nefachčí.Tak já jim řeknu co tu padlo a uvidíme.
Ještě jednou díky. _________________ Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kozzel
Založen: 3.12.2007 Příspěvky: 200 Bydliště: Plaha
|
Zaslal: po březen 03, 2008 6:36 pm Předmět: |
|
|
jojo do starýho bloku to budu páchat, rozhodne nesmí být nic zvenku poznat.... vložky tam pasujou, písty pochopitelně o 10mm kratší to je jasné, hlava z feldy s vetšíma sacíma ventilama, vyleštěné ssací kanály, vačka z feldy, a písty jsou tedy s "deflektorem" no proste s vypouklinou nahoru ne dolů. A v zadním diferáku menší stálý převod (1:4,22) a sn ad už to pak i trochu pojede, ale nikdo nic nepozná |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po březen 03, 2008 6:42 pm Předmět: |
|
|
Z ceho je tak rychlej diferak? _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kozzel
Založen: 3.12.2007 Příspěvky: 200 Bydliště: Plaha
|
Zaslal: po březen 03, 2008 6:44 pm Předmět: |
|
|
No obal origos.. streva novy no pri trose snahy se da pouzit z nečeho seriového mno :O |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rancher
Založen: 19.12.2006 Příspěvky: 1061 Bydliště: Brno
|
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: po březen 03, 2008 8:57 pm Předmět: |
|
|
Pokud je ta pépéeska jen na předvádění, tak bych tam dal hlavu z jakýhokoliv starýho dvanáctkovýho mormu - tam o výkon nejde, hlavně když bude spolehlivě startovat. Patnáctkovou hlavou se výkon péeskovýho čerpadla skoro nezvedne. Pokud by šlo o soutěže, tak hnětat na nějaký úpravy stávající mařeny, ale rovnou koupit jednoznačně favoriťáckou pépéesku - málo platný, ale sebelíp vytuněnej oktávkovej skorodvoulitr ji nedokáže udělat, je to zcela zbytečná investice a navíc se to pak pořád sere.
V požárním družstvu co je naše žaba koupili starší fáčkovej agregát a fakt se to nedá srovnat. Tam je zas problém, že když je dobrá nahazovačka, tak málokterá baba pak dokáže proudnici zkrotit. Obvykle se tak soutěž promění v mužskou částí obecenstva celkem vítanou exhibici "Miss mokré tričko"... _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tomáš Matyska
Založen: 20.2.2007 Příspěvky: 94 Bydliště: Líně
|
Zaslal: po březen 03, 2008 9:23 pm Předmět: |
|
|
LeDocteur: Ta mašina je fakt jen pro potřeby firmy,kdyby náhodou hořelo.Stejně si myslim,že kdyby fakt ve fabrice hořelo,tak než by se cokoliv stalo,tak by lehla popelem.
Na tu patnáctkovou hlavu jsem se ptal,proto,že jeden z kolegů ví,kde ji vzít a páč je snad opravdu nová a připravená k instalaci,nebylo by na tom ani moc práce.Kdybych to dělal já,tak bych se asi poohlíd po starší origo 12kovej makovici a vlažnym tempem ji dal do cajku,ale...
Díky za odpověď. _________________ Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kozzel
Založen: 3.12.2007 Příspěvky: 200 Bydliště: Plaha
|
Zaslal: út březen 04, 2008 2:28 pm Předmět: |
|
|
Tak nevim jestli tu kliku nekde sezenu, ale mám možnst koupit 15stovku za 5 ťišič.... netušíte jak se tak pohybujou?
A Alvo, jak si myslel ty vyosené ojnice, je pravda, že sem to zatim dohromady neskládal, ale vypadá, že by se to tam mělo vše poskládat jak je? Díkes |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mykesh adept na RCG
Založen: 13.7.2007 Příspěvky: 488 Bydliště: Praha/Teplice
|
Zaslal: út březen 04, 2008 6:44 pm Předmět: |
|
|
OT: Todlencto hasicsky mrzaceni motoru... _________________ "Tigr" TAZ 1500 - r.v.: 1995 = R.I.P. (RUST IN PEACE)
Sanita S1203 - r.v.:1984 reinkarnovana do Ocelota r.v.:2000
DVS12-S1203 - r.v.:1972
--------------------------------------------------
*"Mluvici kocourek z Hrusic" |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: út březen 04, 2008 7:14 pm Předmět: |
|
|
Motor 1200 s hlavou 1500 nepôjde dobre, pretože kompresný pomer bude príliž malý. Motory 1200 mali kompresný pomer 7,8:1 pri zdvihu piesta 75mm a motory 1500 (všetky - či na naturál, alebo na olovobenzin) 8,7:1, lenže pri zdvihu piesta 88mm a rovnakom vŕtaní ako 1200
Hlavy na 1500 sa vyrábali v troch vyhotoveniach: na olovobenzín, na naturál (len so sedlami bez ďalších zásadných zmien a napokon hlavy na naturál s novo tvarovanými sacími kanálmi). K tým posledným prináleží hlavne iné tesnenie a sacie potrubie.
Kozzlíku, myslím, že 5000 KČ je cena tak akurát... Vyosené ojnice (myslené v pozdĺžnom smere) je výraz pre posunutie osí vývrtov valcov, piestov ojníc a ojničných čapov kľukového hriadeľa, čo je nevyhnutné urobiť pri väčšom zvyšovaní objemu stávajúceho motora prevŕtaním, pretože steny valcov by už boli nadmerne tenké. Prvá i druhá dvojica valcov sa tak posunie od seba. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|