Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

[jiné] Prehrejvani motoru
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st únor 27, 2008 11:07 am    Předmět: [jiné] Prehrejvani motoru Citovat

Tak se nam oteplilo a tu sem zjistil, ze se mi opet prehrejva Hillman, no vzhledem k tomu, ze to sem nepatri, tak ho budu pracovne nazyvat Skoda 1202 sedan. A tudiz me celkem stve, ze sem na nej koupil rocni dalnicni znamku a nemuzu s nim po dalnici jezdit, pac se prehrejva prave kdyz se s nim jede rychle. Zacpy mu nevadej. Predem podotykam, ze to delal ve vetsi, ci mensi mire dycky. Vod ty doby uz je zgeneralkovanej motor, asi 2x menena hlava a taky sem si parkrat cvicne vymenil cerpadlo. Termostat je tam novej (pasuje tam po drobny uprave prumeru troskovej). Takze jediny podezdreni pada na chladic a ten bohuzel nemam nahradni. Vzpominam si, ze podobne se mi prehrejvala moje prvni 1203 a tam prave vymena chladice pomohla, ale to nevim, esi to nahodou nebylo tim, ze u toho puvodniho chybel ten plech vokolo vrtule nebo byl skutecne tak zarostlej, ze nechladil. Tedle vo kterym tedka mluvim se chova tak, ze kdyz votevru viko, tak mi pri zvysujicichse votackach a pri zahratym motoru, kdy je votevrenej termostat stoupa hladina a kdyz hodne pridam plyn, tak to i zacne litat ven. Coz by mohlo vysvetlovat pricpanej chladic, ale zase na druhou stranu to popira fyzikalni vlastnosti kapalin, protoze aby se mohla zvysit hladina, tak, tak by se musel prudce zvetsit objem naplne. Ten se zas musi zvetsit budto tim, ze to v nekterym miste chladici soustavy zacne varit a ta para to zacne vytlacovat, nebo to fouka tesnenim pod hlavou, coz vzhledem k jeho opakovany vymene je dost malo pravdepodobny. Tak jedina moznost je teda tam, ze diky tomu, jak mezi pricpanym chladicem a pumpou vznika podtlak, tak se snizuje bod varu kapaliny, vznika para, ktera pak vytlacuje ven tu hladinu, pokud je to kravina, tak me vyvedte z omylu. V prvni fazi bych se snazil odmormit chladic a toto se uz tu nekdy davno resilo pomoci octa. Tedka jde vo to, ze kdyz tam naleju vocet, nezkurvim tesneni na vodni pumpe. ne mom radsi ten chladic vyndat, ucpat roury, nalejt do nej vocet a nakym zpusobem, treba plynovym horakem ho v nem vohrejvat?[/list]
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st únor 27, 2008 11:32 am    Předmět: Citovat

No tak já třeba u mýho jednoho motoru měnil vodní pumpu a pak po výměně když jsem razantně přidal plyn, tak hladina v chladiči naopak o hodně klesla, což je asi normální. Když Ti jde nahoru, no tak to bych asi fakt viděl na nějakej vzduch někde, ale zas to by z toho šly bubliny?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st únor 27, 2008 12:19 pm    Předmět: Citovat

viditelne bubliny z toho nejdou. Muzou ale bejt drobny a bejt jich hodne, ty pak pri zcereny hladne nejsou videt.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: st únor 27, 2008 12:46 pm    Předmět: Citovat

A máš tam motor s vložkama, nebo vrtanej. Mohla by to dělat kleslá vložka. Termostat votvírá u trosky +- stejně jako u Hillmana?
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st únor 27, 2008 2:20 pm    Předmět: Citovat

Ja mam takovej dojem, ze je vrtanej, pac ma litinovej blok. pred chvili sem koupil nakou sracku na cisteni chladiciho systemu: Prestone 10 minute flush, podle navodu sem to vypustil, nalil tam todle, dolil vodou a nechal 10 minut bezet, zacalo to trochu penit, tak sem to zavrel, pak po tech 10 vypustil, a tedka to vyplachuju, zatim se to chova tak, jak psal predseda, a sice ze pri pridani plynu ta hladina klesa. A ten termostat by mel votvirat zhruba stejne, pac ten system je podobnej, myslim, ze tam pisou 195 farenhajtu, coz by vodpovidalo 90 celsium, pokud se nemejlim.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
kozzel



Založen: 3.12.2007
Příspěvky: 200
Bydliště: Plaha

PříspěvekZaslal: st únor 27, 2008 3:00 pm    Předmět: Citovat

Ja mel to same a bylo to tesneni pod hlavou (taky již druhé). Určitě bych nerekl že nekde snizujes tlak kapaliny natolik, aby se varila pri nizsi teplote, takovy podtlak jednoduche nesamonasavaci cerpadlo, ktere je v obehu udelat nemuze. Nejlepe se podle me cisti chladice HCl, koupit dve flasky kyselinky, trosku sody na neutralizaci.Ohrat motor, pak vypustit vodu rozredit litr kyseliny do obsahu naplne chladice, 10minut nechat, vypustit proplachnout pri bezicim motoru hadici a opakovat. Pak dát sodu a jezdit s ní tak den (alespoň ji nechat v motoru) pak vypustit a máš motorek jak novej. Uz sem to delal u 4 aut a nikdy zadny problem a bylo po starostech. Ale nejprve vymenit to tesneni....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st únor 27, 2008 4:57 pm    Předmět: Citovat

Tak sem sundal hlavu a tesneni bylo na sracky, ted de vo to, co se stallo pri sundavani, pac bylo dost fest prilepeny a co uz bylo pred tim. Pri podrobnejsim pruzkumu to vypada, ze sem nasel misto, kde to asi tak mohlo bejt, v jednom miste sou totiz kanalky chladiciho systemu dost blizko u spalovaciho prostoru a tom miste to tesneni nebylo na stycnejch plochach stribrny, ale rezaty. Pak sem to cely voflexoval dratenym kotoucem a vypada to, ze to v tom miste nevodsrala ani hlava ani blok. To tesneni co sem tam mel bylo vyrobeny z takovy ty hmoty co se bezne delaj tesneni a vokolo spalovacich prostoru melo kovovy krouzky. Original tam patri celoplechovy tesneni, kery sem tu doma nasel, tak ho tam tedka du soupnout.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
kozzel



Založen: 3.12.2007
Příspěvky: 200
Bydliště: Plaha

PříspěvekZaslal: st únor 27, 2008 5:00 pm    Předmět: Citovat

jojojo... to je presne ono... Asi to v Hilmanu je stejne blizko jako u skodovky, pac presne takhle to misto vypadalo. Skoro bych srovnal hlavu i blok, pac je to na 100% načnuty v tom miste, když už ti to udelalo 2 tesneni. Kazdopadne jak se zveda hladina v chladici vzdy je to tesneni Sad Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st únor 27, 2008 5:45 pm    Předmět: Citovat

No vono mi to 2 tesneni neudelalo, ja sem totiz kdysi resil jinej problem. Nemoch sem prijit na to, proc mi to pri malejch votackach jede na 3 valce. Zkousel sem vsechno mozny, vcetne vymeny hlavy a kdyz uz sem daval jinou hlavu, tak sem pochopitelne menil i tesneni. nakonec se vokazalo, ze to bylo parozim, sice nechapu proc, protoze praskly nebylo, snad jedine, ze to saci potrubi bylo tak zamormeny, ze se tam delaly viry a tim padem to vochuzovalo smes. Kdyz sem tedka tu hlavu a blok vocistil, tak je to tam krasne leskly a neni to vyzrany. Prebrusovat se mi to moc nechce, protoze potrebuju jezdit. Spis pudu cestou dodatecnyho pretesneni, tim, ze to necim este napatlam budto silikonem nebo hermetikem. radsi bych teda ten hermetik, pac je po vypaleni tvrdsi nez silikon, ale blbe se zase shani. Nevite nahodou nekdo, kde se tedka da sehnat? Onehda mi ho kupoval Ital v naky drogerii, ale uz nevim v jaky.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st únor 27, 2008 6:45 pm    Předmět: Citovat

No tak zavolej Italovi, jestli nemáš číslo tak já mam.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st únor 27, 2008 7:16 pm    Předmět: Citovat

Uz sem s nim domluvenej.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: st únor 27, 2008 7:26 pm    Předmět: Citovat

Jak psal Kozzel, podle mě to dělá těsnění pod hlavou. Pro zajímavost - ubejvala voda nebo ne ?

Jinak kyselina je fakt nejlepší (buď chlorovodíková, nebo fluorovodíková) -protože odmormuje rychle a účinně, ale zase je třeba dávat velký bacha - u chladičů před smrtí je občas dokáže umrtvit úplně - prostě prožere ztenčený stěny. Rozhodně ta soda na neutralizaci je nutná - i když se kyselina vypustí, její zbytky v systému dál spokojeně chroustají stěny chladiče. Ocet je celkem dobrej, chce to s tím chvilku jezdit - narozdíl od kyseliny studenej nic moc nedělá. Že by zkurvil těsnění, to bych si nemyslel. Však utopence mám taky zavřený víčkem s gumovým těsněním a nikdá to těsnění neřekne ani kroďo Smile
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st únor 27, 2008 8:21 pm    Předmět: Citovat

No voda prave neubejvala, teda nepocitam-li to, kdyz sem pri horkym motoru votevrel viko chladice a vylitalo to ven. pokud je netesnost mala, tak tlak vody v chladicim system a podtlak pri nasavani smesi do valce nemusi stacit na to, aby se voda do valcu dostala, obracene sou pomery ponekud jiny, takze to podfukovat muze. V tudle chvili si myslim, ze dalsi debata je zbytecna, vse bude jasnejsi po vymene tesneni.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: st únor 27, 2008 8:43 pm    Předmět: Citovat

No jo... ale sežeň dneska tak honem těsnění na motor Sedana 1202 Smile Smile Smile
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st únor 27, 2008 9:08 pm    Předmět: Citovat

To je v pohode, mam doma posledni 3, krom toho je ma este ZZ, ale to je tajny, to nikde nerikej.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com