Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

[neurčeno] Ztráta komprese
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Drakas



Založen: 5.1.2007
Příspěvky: 28
Bydliště: Řevnice

PříspěvekZaslal: pá leden 05, 2007 12:20 pm    Předmět: [neurčeno] Ztráta komprese Citovat

Ahoj všichni. Mám jednoduchý měřič pro porovnávání kompresí jednotl. válců benz. motorů (není cejchován v žádných jednotkách - jen stupnice 0-16). 1.-3. mají 9,7 - 9,6 - 9,7 což je ok, ale na 4. válec mi to ukazuje jen asi 2,2! Hlava je 2 roky po repasi, těsnění jsem tam dal ještě to azbestové, po 700km ještě vše dotáhl na moment. Co to tak asi mohlo stát?? Nechce se mi to zas sundavat, třeba zbytečně.. Rolling Eyes
PS: Do chlazení to netlakuje, na chodu motoru není celkem nic znát (jen občas se na volnoběh neprav. zachvěje.., Nečistota na ventilu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: pá leden 05, 2007 12:32 pm    Předmět: Citovat

Prvděpodobně. Anebo ti to blbě zabrousili, anebo nemáš stíráky. Znám jednoho, co je ulámal ještě v záběhu motoru
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Myšák



Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 39
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá leden 05, 2007 12:57 pm    Předmět: Citovat

Burák napsal:
Prvděpodobně. Anebo ti to blbě zabrousili, anebo nemáš stíráky. Znám jednoho, co je ulámal ještě v záběhu motoru


....že si to byl Ty, Buráku Laughing
_________________
...sem lemra líná...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: pá leden 05, 2007 1:01 pm    Předmět: Citovat

Byly-li by to kroužky, tak by motor nejspíš kouřil. Dá se to zjistit jednoduše - nalej do toho inkriminovaného válce velkej panák oleje a změř to znovu, co to udělá.

Mimochodem - ventilovou vůli jsi měřil ? Třeba ti jen dosedá vahadýlko na ventil...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: pá leden 05, 2007 1:45 pm    Předmět: Citovat

Ne, byl to Sestra 1
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Drakas



Založen: 5.1.2007
Příspěvky: 28
Bydliště: Řevnice

PříspěvekZaslal: pá leden 05, 2007 3:53 pm    Předmět: Citovat

Nikdy se nekonala GO, na válcích už je znatelná hrana, ale oleje mi to žere přiměřeně (žádný modrý kouř, emise ok). Po nalití oleje jsem naměřil "4ku" , takže taky špatný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: pá leden 05, 2007 4:14 pm    Předmět: Citovat

No tak budeě mít buď hodně rozhozený ventily (ale to by bylo slyšet) anebo podpálenej ventil. Ale 2,2 je strašně málo! to je fakt divný
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Drakas



Založen: 5.1.2007
Příspěvky: 28
Bydliště: Řevnice

PříspěvekZaslal: pá leden 05, 2007 7:02 pm    Předmět: Citovat

Tak to asi rozhodím a dám pak vědět. Vůle jsem kontroloval a ventily šly bez klepání. ...akorát mě teď napadlo - opravoval jsem rozdělovač (nefungovala podtl. regulace, atd..) a pak se chvilku jezdilo s vyšším předstihem, než je zdrávo - trošku to jako by klepalo při 60-75km/h. Tak možná tady je ta příčina...čert ví
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: pá leden 05, 2007 7:52 pm    Předmět: Citovat

To by nemělo mít vliv. Stejně - přinejhorším shodíš hlavu, to zas taková práce není a nejspíš se tomu stejně nevyhneš.

Ale rozhodně doporučuju prvně zkontrolovat tu ventilovou vůli - jen na tom jednom válci. To že jdou "bez klepání" je sice ideální stav, ale jestli je ta vůle záporná, resp. i když má být ventil zavřený, tak ho vahadýlko pořád přitlačuje, zůstává ventil pootevřený.

Těch 2,2 je úplně normálních, pokud ventil jen trošičku visí. Předpokládám, že ve vyšších otáčkách se to chová naprosto normálně, že ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Drakas



Založen: 5.1.2007
Příspěvky: 28
Bydliště: Řevnice

PříspěvekZaslal: ne leden 07, 2007 9:50 am    Předmět: Citovat

Oba určitě zavíraly na max. - vůle tam byly správný. Ale hlava už je stejně dole. Na pohled všechno vypadá dobře, ale při zkoušce těsnosti to lehounce propouští (vzhledem k tak velkýmu rozdílu jsem čekal daleko větší netěsnost). Navíc tady dno pístu a spal. prostor byly snad nejmíň zakarbonovaný..tak to snad kruhy nebudou..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: ne leden 07, 2007 12:22 pm    Předmět: Citovat

To je úplně normální. Však si vezmi jakej musí bejt tlak na takovým kompresním poměru. I malinkatá netěsnost způsobí velkou ztrátu tlaku - a především proto, že kompresi měříš při pár otáčkách - klikou nebo startérem. Když je motor v otáčkách, tak už tam ten tlak tolik nepoklesne (nestačí to "ufouknout") - proto ten válec pak pracuje zdánlivě normálně.

Je to pecička na ventilu - to je normální. Že to kroužky nebudou, ukázal už pokus s nalitím oleje - kdyby to byly netěsné kroužky, tak by se komprese na chvíli rázem vrátila na téměř původní hodnotu.

Je dobře, že jsi to podchytil takhle včas. Rozhodně ale když už to máš dole, tak vymontuj VŠECHNY ventily a zabruš si sedla - třeba bude stačit jenom ventilem, ani nebudeš potřebovat frézy. Pokud nevíš a nebo si nenajdeš v knížce jak se to dělá, napiš mi mail...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Drakas



Založen: 5.1.2007
Příspěvky: 28
Bydliště: Řevnice

PříspěvekZaslal: út leden 09, 2007 2:10 pm    Předmět: Citovat

Jo - to mas vlastne pravdu, když točím startérem max tak 100ot., tak při vyšších to nestačí tolik ufouknout, to je fakt.. Jinak sedla tam jsou všechny nový (údajně už tvrzený) + ventily a dokonce to dotěsňují i gufera... Mrknu ještě jestli není hlava křivá, ale srovnat by se pak snad měla tak jako tak.

Nemá tu někdo zkušenost s lehkým snížením hlavy? Tahle je ještě ta stará ('59) a pak snad měly oktávky (>'61) trochu zvýšený komp. poměr - no a vzhledem k dnešním benzínům...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Drakas



Založen: 5.1.2007
Příspěvky: 28
Bydliště: Řevnice

PříspěvekZaslal: po leden 15, 2007 1:55 pm    Předmět: Citovat

..tak ještě dodatek: o víkendu jsem navštívil pána, který ty hlavy dělá. Kromě 1. jsou netěsnosti nakonec i ve 2. a 3. válci. Ale proč sem píšu - hrozně totiž nadával na literaturu, kde jsou vůle jak známo std. 0,15 a 0,2 a pak se to podle něj už jen přepisovalo dál a dál. On říká, že u sedla šíře 1mm je správně dvojnásobek... Exclamation , že prej se blok atd. strašně rozpíná. Normálně udávaný hodnoty lze použít jen u cca 2mm sedel. Vzhledem k jeho pokročilému věku to má asi podchycený velkou praxí, ale stejně to je k diskuzi..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Drakas



Založen: 5.1.2007
Příspěvky: 28
Bydliště: Řevnice

PříspěvekZaslal: po únor 26, 2007 11:52 am    Předmět: Citovat

Nechci zakládat další téma. Chci se zeptat jestli tady někdo prováděl výměnu kroužků bez vyndavání motoru. Kdysi jsem měnil těsnění u vany, a proto vím, že kvůli nápravnici tam je dost špatnej přístup, ale s nadzdvihnutým motorem to nakonec šlo. I kdyby, tak to chce aspoň montážní jámu, ne?

PS: Někde jsem zaslechl, že (nejen) těmahle motorama se zabývají někde v Nesuchyni - víte o tom něco? Nebo tam někdo dokonce i byl?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: po únor 26, 2007 1:56 pm    Předmět: Citovat

zabejvaj, ale trvá jim to
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com