Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: so únor 16, 2008 6:36 pm Předmět: [1203] Čistenie spojky |
|
|
Zdravím z Košíc. Nemáte niekto náááhodou skúsenosti so "zázračným prípravkom" s názvom Čistič bŕzd? Najlepšie s jeho aplikáciou na starý typ spojky (D=200mm). Zaujíma ma, či to vôbec funguje a tak Už druhú zimu mi to sem - tam kĺže, pričom v lete je to OK. Hrúbka lamely a zoradenie spojky je v medziach normy...
Ďakujem vopred za hodnotné rady a postrehy |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so únor 16, 2008 7:58 pm Předmět: |
|
|
Vem to normalne technickym benzinem, ten vodmastuje taky dobre, obavam se vsak, ze to klouzani nebude tim, ze je to zamasteny, ale unavenym nebo blbe serizenym pritlacakem. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: so únor 16, 2008 9:26 pm Předmět: |
|
|
Hmm, no ja to teraz rozoberať nechcem, to už potom lamelu vymením úplne. Prítlačák je nastavený OK, valček rovnako. Myslím, že to bude skôr tým olejom, je to ešte starý motor s labyrintom. Aj keď je fakt, že to moc netečie - len sem tam odkvapne, ako každý iný tohto typu. No nejde mi do hlavy, prečo to robí len sezónne, ak by bol unavený prítlačák, tak by to robil stále. Ten čistič bŕzd som už kúpil, preto ma zaujímalo, či je to k niečomu. Veľmi týmto prípravkom neverím, tak som dúfal, že ma niekto presvedčí o opaku, alebo dá nejaký tip na jeho aplikáciu - návod na ňom je dosť stručný, heh... |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so únor 16, 2008 10:29 pm Předmět: |
|
|
ten cistic brzd bude fungovat podobne jako ten technickej benzin, krom toho bude umet rozpoustet i brzdovku. Ten pritlacak muze mit unaveny pruziny, moch bejt nekdy v minulosti nekdy prehratej a tim padem se pruziny mohly popustit. Na tu mastnotu bych to nevidel. Pokud ti tece volej labyrintem, tak vytejka mezi blokem motoru a setrvakem a na to aby se dostal do spojky by musel tyct fakt hodne. Pokud to nebude tim pritlacakem, tak to bude pravdepodobne lamelou, nemusi bejt vojeta, ale ty stary na sobe delaly takovej sklovitej povrch, kerej mel pochopitelne mensi treni. Pokud je to pak na hranici, tak jak se meni pritlak v zavislosti na teplote, tak by bylo vysvetlitelny, proc to v zime klouze. kazdopadne si myslim, ze tim vodmastenim tomu moc nepomuzes, teda mozna jo ale to jenom v pripade, ze ten sajrajt, co do toho nalejes, nakym zpusobem rozrusi ten sklovitej povrch, ale to stejne pomuze jenom na chvili, takze je to k hovnu. A v jakym aute to mas, v trosce asi tezko, kdyz mas stejnej rocnik jako ja. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: ne únor 17, 2008 9:29 am Předmět: |
|
|
Tú spojku mám v mojej staršej 1203ke - r. v. 1981. Mám ju ôsmy rok, no poznám ju dlhšie, lebo som ju ešte pred odkúpením servisoval necelých 5 rokov - bola to vyradená sanita, čiže som musel rozobrať a opraviť skoro všetko... Biela 1500ka momentálne spí zimným spánkom
Je fakt, že prítlačák som raz menil (praskla mi jedna skrutka na vypínacej páčke a spojka tým pádom nevypínala). No prítlačák, ktorý som použil vyzeral fajn - pri prehriatom zvyčajne vidiet na trecej ploche drobné trhlinky, alebo je aspoň namodralý. No tak či onak, už sú to asi štyri roky a fungoval bezproblémovo. Zrejme to fakt bude tou lamelou, no na výmenu bude musieť počkať. Ono sa s tým jazdiť dá, len v kopcoch po preradení pri silnejšom plyne jej trvá, než sa úplne zopne. Musím trocha ubrať plyn a keď sa "chytí", tak je už zvyčajne dobre. Niekedy to spraví i neskôr - bez predchádzajúcej manipulácie s pedálom spojky - po prudšom pridaní plynu, keď je motor v otáčkach vysokého Mk. No niekedy to nespraví ani po spomínanom preradení. Záleží od teploty... |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: ne únor 17, 2008 9:40 am Předmět: |
|
|
Z toho si nic nedelej, me ceka rozebrat prase, pred rokem v zime sem skladal motor z novejch dilu a kratce po tom mi zacala prokluzovat spojka, seridit se to neda, budto to klouze nebo to nevystavuje. kdyz sem se byl v minulym tejdnu projet, tak uz to bylo dost neprijemny, kdyz to potrebuju vodpichnout. Nejhorsi na tom je, ze se musi rozebrat celej motor a krom toho stejne nevim co s tim, takze si uziju daleko vic, vymena spojky u trosky je celkem brnkacka, zvlaste kdyz je to 4kvalt. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kadlátko
Založen: 28.12.2006 Příspěvky: 373 Bydliště: Libušín u Kladna
|
Zaslal: ne únor 17, 2008 10:10 am Předmět: |
|
|
alvo tohleto dělá přítlačák s centrální pružinou dyž je vyrobená z nehomogenního matriálu a po XXX šlápnutí se zhroutí a nebo prasklý příruby napojení motor převodovka což ssi nemáš, a pak u plastových pouzder spojkovejch ložisek na Š125L nevim jestli to kdy bylo i troskách byl blbej plast a když se ložisko hřálo tak zdeformovalo plast a přestalo dobře klouzat na tom hlinikovim nástavci, bavim se o závadě u alvy , se spojkou 200mm a názory tady sem mormě verglově sloučenej _________________ brrrrhhhh a brhhhhhh ,ííííííííííííííí a stojim vo kus dál |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: ne únor 17, 2008 11:15 am Předmět: |
|
|
Nako mi to nesedi, ja nemluvil vo trosce, tu uz sme v podstate vyresili, ja sem plynule presel na prase, coz jest vozidlo jednostope se spojkou ve voleji a bez spojkovyho loziska. Spojkovy lozisko v plastu sem este v trosce nebo necem podobnym este nevidel. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Čezeta
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 40 Bydliště: Praha - Chodov
|
Zaslal: ne únor 17, 2008 1:55 pm Předmět: Prasospojka |
|
|
Prasospojka se dělá celkem dobře, jenom to chce tam dát místo korků ferodo a pak to je v pohodě. Jenom ten přístup je horší (ventilátor, kastle a tak). Jinak to je jen sundat levý víko a jsi v klidu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pizzaman
Založen: 21.12.2006 Příspěvky: 88 Bydliště: Děčín
|
Zaslal: ne únor 17, 2008 2:57 pm Předmět: |
|
|
MOžná je to trochu Off-topic, ale na klouzající spojku mi pomohla Coca Cola vstříknutá na spojku. Je to nouzovka, ale chvíli je klid. Ovšem pak taky to čištění _________________ zase uklízím přes Aukro...
http://www.aukro.cz/show_user_auctions.php?uid=2701195 |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: ne únor 17, 2008 6:27 pm Předmět: |
|
|
Kde se to kupuje to ferodo. A to se fakt da udelat bez vyndani motoru? _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
JirKa
Založen: 20.1.2007 Příspěvky: 45 Bydliště: MB
|
Zaslal: ne únor 17, 2008 6:50 pm Předmět: |
|
|
Já si lamelu na fichtla a Jawu 90 nechával dělat v Židněvsi u MB, renovujou tam i brzdovy pakny. Někde v Prase se určitě taky něco najde. Je to takovej jednolitej červenej sajrajt, je dobrý tam nařezat pilkou zářezy pro lepší odstředění oleje, jinak po přeřazení spojka ukrutně klouže _________________ budoucnost patří aluminiu |
|
Návrat nahoru |
|
|
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: po únor 18, 2008 11:09 am Předmět: |
|
|
Čistič brzd jsem s úspěchem používal před technickou a jevil se mi ještě o něco lepší než technický benzín. Čistil jsem s tím celé pakny a bubny a musím říct že jsem čuměl, odmašťuje to jak blázen. Na nějaké mastné flíčky na obložení nebo lamele parádní, na druhou stranu když je to olejem napité jak brus, je samo i čistič krátký ... |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po únor 18, 2008 5:31 pm Předmět: |
|
|
No to ja sem se onehda snazil vodmastit pakny u Hillmana, protoze pretesnit prasata se mi podarilo a na nakolikatej pokus a tudiz byly nacucany cervenou brzdovkou celkem notne a po dukladnym vodmasteni (myslim, ze sem to tenkrat delal nakym redidlem nebo benzinem) se to stejne po nekolika hodinach zacalo jakoby potit a bylo to zas mastny, tak sem nakonec zahrabal v syslatech a nasel tam ty nejhumusactejsi, nejvorezlejsi pakny, narval je tam a pak s tim jel na technickou a tam se divili, jak takle stary auto muze soumerne brzdit. letos du zas v listopadu na technickou, tak ty pakny co sem z toho onehda vyndal dam pekne ven na dest, abych je tam moc na podzim soupnout. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Čezeta
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 40 Bydliště: Praha - Chodov
|
Zaslal: út únor 19, 2008 8:36 am Předmět: |
|
|
No já myslim, že ta prasospojka je stejná jako na ostatní čízí. Nejjednodušší bude, když vyndáš lamelu a stavíš se někde v prodejně motorek. Po Praze jich je celkem dost. Nebo je eště jedno řešení, když pojedeš kolem, já ti nějakou lamelu jako mustr najdu a juknem na prase, jak to sundat. Ikdyž asi máš pravdu, teď si nejsem jistej, jestli se dostaneš na všechny šrouby ve víku když je motor v kastli. Večer budu vědět víc. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|