Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
spdy
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 47 Bydliště: Vrchlabí
|
Zaslal: st leden 17, 2007 5:04 pm Předmět: [1201] Jak na záběh motoru |
|
|
Zdarec
Vím, že tohle téma se tu na starém fóru už řešilo, chtěl jsem si ho stáhnout na disk, ale než jsem tak učinil, bylo zde toto fórum, byť super udělaný a jistě bez problému oproti předchozímu, ale již bez starých témat
A tak se vás táži, vy jenž jste kdysi přispěli na toto téma nějakým svým moudrem, jak na záběh zgenerálkovaného motoru, co za olej a jak postupovat abych motor měl "živý" A vůbec, jak se k němu mám chovat atp. Jedná se o motor moji 1201 a něco jsem si již přečetl v andrtovi, ale vím, že tu byly i věci, které jsem zde četl poprvé.
dikes _________________ .. a je to ! |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: st leden 17, 2007 8:02 pm Předmět: |
|
|
Po 500km vymen volej a dotahni hlavu a tak do 1500 to moc nevytacej. |
|
Návrat nahoru |
|
|
david1202
Založen: 22.12.2006 Příspěvky: 43 Bydliště: Praha
|
Zaslal: st leden 17, 2007 9:35 pm Předmět: |
|
|
ještě by sem po dotažení hlavy udělal ventily. Olej nějakej obyčejnej, podle toho jakej budou mít sortiment ti poraděj na každý pumpě nebo v autodílech. |
|
Návrat nahoru |
|
|
spdy
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 47 Bydliště: Vrchlabí
|
Zaslal: st leden 17, 2007 10:56 pm Předmět: |
|
|
ha! jak rychlé a jednoduché ) zřejmě si s tím budu muset vystačit:)) olej samozřejmě ADčkovej, měnit po 500 km .. no sic jsem se právě toto dočetl v knihách, ale i tak díky za radu.
Je něco špatně když cítím při běhu motoru spálenou gumu ?? _________________ .. a je to ! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt leden 18, 2007 7:57 am Předmět: |
|
|
Myslim, že se jenom pálí olej a za chvíli by to mělo přestat. Podle mýho je to normální. Leda by Ti dali gumový písty... |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt leden 18, 2007 6:45 pm Předmět: |
|
|
Nedal si tam nahodou gumovy tesneni pod vejfuk? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: čt leden 18, 2007 7:15 pm Předmět: |
|
|
To bude spíš vypalovaná barva na bloku a tak. Jinak obecně, pro záběh jsou lepší dlouhé trasy s konstantní rychlostí. Optimálně dálnice, chvílemi jet rychleji, chvíli pomaleji. Rozhodně bych nepřekračoval devadesátku. Horší ale, jak ten motor přetáčet, je ho podtáčet. Takže řadit v o něco vyšších otáčkách. Dnešní olej, bych volil 15W50, tedy klasickej supermogul. ne řidší _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kadlátko
Založen: 28.12.2006 Příspěvky: 373 Bydliště: Libušín u Kladna
|
Zaslal: čt leden 18, 2007 9:16 pm Předmět: |
|
|
Nikdo nemluvil vo tom, že je dobry nechat to cca asponň po prvnim natoceni tři hodiny bublat na volnoběch na to stači nejlevnějši M6AD a pak to vypustit je to jak stříbrnej bols. Nevim dělal jsem dvě GO a dle rad starejch machrů, který se tim živily už před 30 lety jsem to tak páchal vše ˇuž 70 000 km ok _________________ brrrrhhhh a brhhhhhh ,ííííííííííííííí a stojim vo kus dál |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: pá leden 19, 2007 7:56 am Předmět: |
|
|
Ja uz zajizdel 4 generalkovany motory a nikdy sem to nedelal. Dokonce v Nesuchyni mi rekli, at s tim uz vod zacatku jezdim uplne normalne. |
|
Návrat nahoru |
|
|
JirKa
Založen: 20.1.2007 Příspěvky: 45 Bydliště: MB
|
Zaslal: so leden 20, 2007 9:42 pm Předmět: |
|
|
k tomu dotahování hlavy: jde o to, jaky mas tesnení. Pokud mas moderni s takovou tou silikonovou "housenkou", tak by se to snad ani dotahovat nemelo. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kounect
Založen: 17.3.2008 Příspěvky: 244 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: út březen 18, 2008 8:14 am Předmět: |
|
|
Kadlátko napsal: | Nikdo nemluvil vo tom, že je dobry nechat to cca asponň po prvnim natoceni tři hodiny bublat na volnoběch na to stači nejlevnějši M6AD a pak to vypustit je to jak stříbrnej bols. Nevim dělal jsem dvě GO a dle rad starejch machrů, který se tim živily už před 30 lety jsem to tak páchal vše ˇuž 70 000 km ok |
Mě to ne úplně perfektně maže při volnoběhu ( i když je asi extrémně staženej ), ale v tom případě asi není dobrý to nechat běžet 3 hodiny ne? Krom toho i obecně platí, že na vonoběh naní takový tlak aby se to namazalo na vačici dostatečně...pokud se pletu tak mě prosím opravte _________________ 1202 STW 1962
Octavia 1963
Brouk 1977 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rancher
Založen: 19.12.2006 Příspěvky: 1061 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út březen 18, 2008 12:30 pm Předmět: |
|
|
Vše bylo již řečeno. Nejvíce se přikláním k Burákovu modelu zajíždění.
Ovšem nechat tři hodiny přidírat motor na volnoběh, to slyším poprvé a jsem výrazně proti!
Zajížděl jsem už tři (staré)škodovácké motory a vždy výsledně "do čiperna" právě tím Burákovým způsobem. Teda ten poslední má zatím jen cca 800, takže si ještě počkáme... _________________ www.spartaky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
spdy
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 47 Bydliště: Vrchlabí
|
Zaslal: so duben 05, 2008 5:47 pm Předmět: |
|
|
Jak je to se seřizováním ventilů ? Na podzim, v říjnu, mi je jeden zkušený automechanik sešteloval, opravdu to bylo slyšet jak si ten motor předl ( teda někde tam ty ventily slyšet byly... klapity klap ), ale dnes se mi jejich zvuk opět nezdál - znělo to jak traktor. Je možný že by se takhle rozhodily v tak krátké době ?
Druhá věc... celkem hustě mi teče olej z motoru Myslím, že je to kolem barometru tlaku oleje. Loužička je shruba vždy pod ním. Ale jsou i jiná místa v motoru u kterých je v prvních kilometrech po GO třeba dbát zvýšené pozornosti ??
Pak je ještě olej na krytu ventilů, ale ten pochází pravděpodobně ze špatně utěsněného průdechu do vzduchového filtru.
Poslední věc. Opět starý známý problém - pach benzínu v oleji ( po otevření víčka na víku ventilů ). Nějaké praktické rady, nebo mám postupovat dle Andrta - Cedrycha ??
Díky _________________ .. a je to ! |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: ne duben 06, 2008 7:45 am Předmět: |
|
|
Ventily se muzou rozhodit budto tim, ze si treba pred tim menil hlavu a pak si ji po 500km nedotach a znovu je neseridil nebo mohly bejt blbe utazeny kontramatky a nebo, jak si delsi dobu nejel, tak moch nakej ventil prituhnout a pri nastartovani se vohlo zdvihatko. Pokud tece volej vokolo cidla, tak ho do tahni pokud tece vokolo a kdyz tece vnitrkem, tak ho vymen ne? _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|