Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
JirKa
Založen: 20.1.2007 Příspěvky: 45 Bydliště: MB
|
Zaslal: ne leden 21, 2007 1:33 pm Předmět: |
|
|
no myslím že ne. A mám to ze více zdrojů _________________ budoucnost patří aluminiu |
|
Návrat nahoru |
|
 |
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1940 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: ne leden 21, 2007 6:35 pm Předmět: |
|
|
Původně jsem vůbec nechtěl reagovat, protože je to zbytečné. Ale nedá mi to...
A) "rozteč" válců - tedy to co popisuje JirKa je sice kupodivu pravda - říkejme tomu spíše vyosení a dělá se to při úpravě na 1600 nebo 1800 ccm. Používají se pak písty obvykle z favorita a u větších obsahů než 1600 musí být i jiný systém klika-ojnice (pochopitelně). Je to cesta ke zvýšení výkonu motoru typu 993 a výše. Ale proboha, jenom u těch, co se používají v pépéeskách ! Takový motor pochopitelně nikdy nemůže běhat v autě.
B) Pro úpravu objemu motoru do auta je maximum 1500ccm, kdy se nemusí skoro nic upravovat. Jsou zde prakticky jen dvě podmínky - chce to plnoprůtok a vnější mřížkování "do kříže" - tedy rozhodně motor z novější trosky. S tím se pojí pochopitelně i spodní hliníková vana.
C) Nikdy a znova to opakuju, NIKDY z tohoto motoru nedostanete "sto koníků". Prostě to je dané konstrukcí motoru (už jen to, že je to rozvod OHV, že) a hotovo. I ty zmiňované hasičské speciály, když mají objem 1800 a jsou velmi dobře udělané (neexistují dva se stejným výkonem - je to všechno kusovka), tak mají maximálně lehoučce přes 80 koní - a to ještě při 4200 otáčkách (pro oktávku ideální,že).
D) Uvědomte si prosím, k čemu slouží motor v hasičském čerpadle. Jde tam o to, aby dokázal zhruba po jednu či dvě minuty dodat maximální výkon (či spíše krouťák) na hřídel, kde je vlastní oběžné čerpadlo (a nejde tam ani tak o "průtok", ale o rychlost nasátí. Za tu dobu motoru (kromě rozletění se ojničních ložisek či přidření) prakticky nic nehrozí. Provoz motoru v autě je ale přece jenom o něčem jiném, že
E) Je zajímavé, že se z železnou pravidelností neustále objevují fámy a zaručené informace typu "Mám to z několika zdrojů", "Vím to od jednoho pána, kterej ty motory dělá CELEJ ŽIVOT", "Jeden borec kdesi u Liberce má ve stodvacítce turbo", "Říkal mi to bratránek, kterej to slyšel od kámoše sestry tchána bratra jejich domovníka, kterej to má v autě". Avšak naživo nikdo nikdy nic takového neviděl. Ano, můžu si dozadu na oktávku (nebo embéčko, nebo stodvacítku) nalepit kromě nápisu "NO FEAR" i samolepku TDi 20Valve - 200PS. A můžu tvrdit, že "MĚLO BY to dělat tak sto kobylek". Nechat si změřit motor na brzdě dneska není nic drahýho. Takže opakuju - až uvidím graf, kde bude výkon motoru, majícího základ v nám známé řadě 1200-1203 (mimochodem, konstrukčně spadajícím do ranných třicátých let) dosahující k hodnotám nad 70 kW, tak se zde veřejně omluvím a příště na schůzi u Petrů sním přede všema řekněme brouka voškliváka.
F) Nechápu, co vede všechny dobrodruhy k touze po vyšším výkonu ve starém verglu. Na takovéto běžné domácí "aby to líp jelo" je bohužel léty prověřený jediný opravdu fungující, a spolehlivý recept. Výměna auta. Řečeno slovy klasika - z hovna bič neupleteš. A upleteš-li - nezapráskáš. A zapráskáš-li - jen do žalu... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
JirKa
Založen: 20.1.2007 Příspěvky: 45 Bydliště: MB
|
Zaslal: ne leden 21, 2007 8:43 pm Předmět: |
|
|
Když nekdo napíše že má ve stejšně 100 koní , tak mne jen zajímalo, jak toho dosáhl.. protože sám si nedokážu extrémní motor pro hasiče v autě představit...
Jinak jedním z tech zdrojů je pan Vodseďálek, jméno známé, který takový motor dělal.
Rozvod OHV není pro výkon nikterak rozhodující, ale pro otáčky motoru ano, pro vyšší je to to nejhorší zvěrstvo.
Ale třeba 130RS točily 8000 a rozvod neměly, pokud je mi známo, nijak zvlášť modifikován. I když základ ze kterého vycházely, byl o nekolik generací jinde, to ano. /nechci bejt šťoural, ale naše motory jsou konstrukčně pozdní 30. léta - Popular 1100 OHV / Ale už Felicia má papírově výkon na 5500, což taky není málo, a tovární soutěžní motory té doby točily i něco málo přes 6, takže bych se toho nebál.
Jinak s tezí hovního biče se ztotožnuji  _________________ budoucnost patří aluminiu |
|
Návrat nahoru |
|
 |
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1940 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: ne leden 21, 2007 9:49 pm Předmět: |
|
|
Máš pravdu, bavíme se zřejmě o tom samém :
"Pro výkon není rozvod OHV rozhodující a pro otáčky ano" - bohužel výkon a otáčky jsou u těchto motorů zcela související pojem. Moje poznámka o 4200 otáčkách a oktávce nebyla myšlena tak, že by snad ten motor těchto otáček nebyl schopen - ale narážela na to, co jde vyzkoušet velice jednoduchým způsobem - zkusit vytočit na delší dobu motor v oktávce na takovéto otáčky a přitom sedět uvnitř
Srovnávat motor z oktávky a 130RS opravdu nelze - a nemluvím jen o horizontálních weberech s esúčkovým čerpadlem (kteréžto karbenátky sice díky lepšímu plnění - pochopitelně za cenu více než dvojnásobné spotřeby - zvýší výkon motoru, avšak například u oktávky by díky tvaru spalovacího prostoru a vedení k němu stejně samy o sobě ke sto koňům nedosáhly). Motor pro 130RS byl natolik odlišný od sériového 105/120 (o oktávce nemluvě), že se to zcela vymyká BĚŽNÝM amatérským podmínkám. Taky se zde jedná o zcela jinou konstrukci - úplně jiný mazací okruh (chladič oleje a stálý tlak - dvě čerpadla), jiná hlava (kanály), kroužky, vačka...
Zkuste si například představit spojení standartní oktávkovské kliky se standartními ložisky, ojnicemi a lágry s kompresním poměrem 1:10.5 
Ereso má navíc pochopitelně zcela jinou převodovku - jinak by ani ten posunutý diagram výkonu nebylo možné využít.
Tudíž říkám - ano, dalo by se. Šlo by to. Za určitých podmínek a nákladů řádově ne v desetitisících, ale statisících by se z oktávkovského motoru (z kterého by nakonec jako původní zbylo pouze torzo bloku) dal uvedený výkon vyždímat. Avšak i kdyby. I kdyby - dostáváme se k dalším aspektům. K čemu ? Co s takovým výkonem ? Jak ho přenést na asfalt ? Stávající převodovkou, kardanem, rozvodovkou - a hlavně - hlavně stávajícími poloosami ? Opět už se dostáváme do dříve zmíněné říše pohádek - "Borec tam měl převrtanou patnáctku a normálně, nekecám, na dálnici předjížděl feldy a fábky..." Takže říkám, že NEEXISTUJE motor mající základ v Š1200, který by dosahoval ke sto koním. NE a NE a NE. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
JirKa
Založen: 20.1.2007 Příspěvky: 45 Bydliště: MB
|
Zaslal: ne leden 21, 2007 10:22 pm Předmět: |
|
|
Jasný, litinovej osmikanál mám doma a srovnávat to krásný splachovací ssání s hadovitym kanalem ochcavskeho 6ti kanalu nema cenu...
jen jsem chtel říct, že i OHV rozvod se dá naučit běhat v točkách a 130 ho nemely nikak zvlast jinej od serie..ale i kdyz se octáva roztočí tak jí nenaplníš... ještě jsem si vzpomel na F3 - mely takovy dlouhy trubkovy zvedatka a dutou tycku s naletovanymi konci..parádní...
ohledně komprese..prej 11 se dá unýst po soutěžních 5000 km, alespon podle dobových uprav z SM, ktery zase jak tam pisou jsou podle továrního teamu..nekde jsem cetl ze je prevrtavali k hranici třídy 1300 a prej 90 koní, ale nevím, nevím
A tovární soutěžní octávky mely i jiny zprevodování / pokud víte o takové skříni, sem s ní /
člověk si nějak hrát musí
 _________________ budoucnost patří aluminiu |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Burák Moderátor

Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: po leden 22, 2007 7:36 am Předmět: |
|
|
Taky měly mimo jiné osmikanálovou hlavu _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1940 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: po leden 22, 2007 7:54 am Předmět: |
|
|
MLHO !!!  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Burák Moderátor

Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: po leden 22, 2007 9:04 am Předmět: |
|
|
Do "V" Závodní Oktávky samozřejmě _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
JirKa
Založen: 20.1.2007 Příspěvky: 45 Bydliště: MB
|
Zaslal: po leden 22, 2007 9:19 am Předmět: |
|
|
Octávky snad ne... ale Škody Sport /to jak letos jelo Le Mans Classic, ale to jelo s hlavou normální/, a Supersport /doutník/. Ta hlava byla něco jako BMW 328. Kdyby byla, sem s ní  _________________ budoucnost patří aluminiu |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Burák Moderátor

Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: po leden 22, 2007 9:23 am Předmět: |
|
|
V Boleslavi maj jednu, ale nechtěj ji ani ukázat _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
JirKa
Založen: 20.1.2007 Příspěvky: 45 Bydliště: MB
|
Zaslal: po leden 22, 2007 9:31 am Předmět: |
|
|
to ani nevím .. a jednu má ten nejmenovaný pán co jel Le Mans.. ale ten závod jel s normální _________________ budoucnost patří aluminiu |
|
Návrat nahoru |
|
 |
david1202
Založen: 22.12.2006 Příspěvky: 43 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po leden 22, 2007 10:44 am Předmět: |
|
|
Jen tak na okraj, páč to sem nepatří, tak sem nedávám obrázek ale link. Možná bys měl Pedy občas věřit tomu, když jeden borec kdesi u Liberce tvrdí , že má ve stodvacítce turbo a tobě to říkal bratránek, kterej to slyšel od kámoše sestry tchána bratra jejich domovníka, protože sem toho borce asik jednou kdysi dávno vyfotil JÁ a mě snad věříš, kua ne
http://david.netcafe.cz/pic/turbo.jpg
To jen tak, ale taky si furt myslim že těch 100 koní je v patnáctce trosce nesmysl. Něco o sto koních tvrdil tenhle typ s turbem.
Ale teď už mi kua někdo řekněte, jak se přestavujou vložky v bloku tak, aby se tam vešly větší. V jedný ose asi roztáhnout nepůjdou, takže jak? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1940 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: po leden 22, 2007 11:39 am Předmět: |
|
|
Tobě věřím - ale já tím nemyslel, že TO NEEXISTUJE. Plno lidí už tuhle slepou větev zkoušelo - viz. pár článků na skoda.panda.cz a podobných tuzingových stránkách. Já tím výrokem myslel spíš to, že plno lidí má představu, že se vezme turbo z golfa, nebo una, výstup se napojí do šlauchu vod filtru sání a supermotor je hotovej.
A) Tohle ale podle mě není origo motor 742, a karburátor SEDR že ?
B) Zajímalo by mě, zda-li to pořád jezdí, resp. kolik s tím borec najezdil. Ten motor může mít životnost maximálně pár tisíc km (a kdoví jestli vůbec jeden tisíc)... Pokoušet se přeplňovat čtyřválcovej motor s třema ložiskama na klice je tragikomické počínání přirovnatelné ke snaze o zdokonalení postavy pomocí anabolických steroidů. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Burák Moderátor

Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: po leden 22, 2007 11:45 am Předmět: |
|
|
Znám kluka, co má favorit, v něm 4bod a turbo. Má to na sprinty. 160koní. A zprávu z brzdy jsem viděl
Když měl jen 115 s turbem z una, tak s tim najezdil v pohodě 50 tis _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
breakthru

Založen: 28.12.2006 Příspěvky: 29 Bydliště: Třebíč
|
Zaslal: čt leden 25, 2007 10:33 am Předmět: |
|
|
LeDocteur:pro hasiče se upravovaly i starý 990 motory na tenhle objem.
Ale pochybuju taky, že z motoru z TAZu jde získat tak závratnýho výkonu...
Burák:na tu modrou STW se nedá nic špatnýho říct.Už jsem jí párkrát viděl na fotkách.Tohle je úplně o něčem jiným ... _________________ Škoda Octavia Super 1962.....
Jawa 21.....
Stadion S11.... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|