Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Benzin pro veterány

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Život kolem veteránů
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
JČ29



Založen: 3.12.2008
Příspěvky: 45
Bydliště: Praha 7

PříspěvekZaslal: ne březen 10, 2024 7:50 pm    Předmět: Benzin pro veterány Citovat

Už brzy začnou i tuzemští výrobci přidávat do benzinu až deset procent alkoholu a bio složek. Na pumpách se to projeví zejména po Novém roce, kdy se zapojí Orlen Unipetrol s největší sítí čerpacích pump. Benzin, který se v Česku už místy prodává a nese označení E10, většina vozidel zvládne. Pro stará vozidla i motorky ale vhodný není.
Změna souvisí s přísnější evropskou normou kvality a ekologičtějším přístupem.
„Tento benzin obsahuje až deset procent obnovitelného paliva vyráběného z hmoty či odpadu organického původu,“ potvrdil Orlen Unipetrol s tím, že v jeho síti nahradí E10 v oktanové hladině 95 dosavadní E5 od 1. ledna.
Podle Václava Louly z České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu má E10 větší obsah biosložky a kyslíku a zlepšuje spalování. Většina aut je na to uzpůsobena.

E10 lze tankovat téměř do všech benzinových automobilů vyrobených po roce 2005, kdy vstoupila v platnost norma Euro 4,“ konstatoval Loula.
Škoda Auto již dříve sdělila, že všechny její současné modely na benzin mohou palivo tankovat. Ale například u felicií vyrobených mezi lety 1994 a 2001 bude nutný servisní zásah, byť za pár stovek.
„Jedná se o výměnu gumových těsnicích kroužků u palivových vstřikovacích jednotek. Těsnění by se měla dát sehnat jako neoriginální díly u neznačkových prodejců,“ upřesnil Loula.
Pro staré vozy, veterány, doporučuje používat benzin v kategorii Super plus na bázi ethyl terc-butyl-etheru v kvalitě E10.
U Orlenu nese označení Verva 100.


https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-pumpy-prejdou-na-benzin-e10-pro-stara-auta-a-motorky-to-ale-neni-40451178

https://www.novinky.cz/clanek/auto-majitele-starych-skodovek-maji-potize-s-upravou-na-novy-benzin-40452515#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=6&utm_campaign=abtest198_novy_panel_sluzeb_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Někdo mi vyprávěl, že bude lepší přejít na N98 než na drahý Verva 100. Tak co dávat do Octávií a Š1203?

Možná se mi zruinoval karburátor kvůli biosračkám v benzinu.
Co si o tomto problému myslíte, pokud vůbec někdo toto forum vůbec ,,pěstuje", protože příspěvky se jaksi nekonají...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JČ29



Založen: 3.12.2008
Příspěvky: 45
Bydliště: Praha 7

PříspěvekZaslal: ne březen 10, 2024 7:55 pm    Předmět: Citovat

Dodávám, že v jednom z odkazů je pasáž:

Zákonná povinnost automobilky pro zajištění náhradních dílů pro tyto modely podle něj skončila v roce 2016. Avšak ani když si kýžený díl motorista sežene takzvaně z druhovýroby, tak mu ho ve škodováckých servisech nenamontují.
„Nesmíme provádět montáž neoriginálních dílů. K E10 jsme žádné pokyny nedostali,“ reagoval Karel Cukr, technik Autosalonu Klokočka. „Nic o tom nevím,“ potvrdil mistr dílny autoservisu Tukas Štěrboholy Tomáš Rosa.
Podle mluvčího České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu Václava Louly mohou motoristé do starých modelů tankovat 98 nebo 100oktanový benzín, kde alkohol není a je nahrazen etyl-terc-butyl-éterem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
T505



Založen: 7.1.2011
Příspěvky: 151
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt březen 14, 2024 10:54 pm    Předmět: Citovat

Občas to tady čtu, problém s biosračky řeším u motorek už několik let vervou 100, a na zimu vypustím benzín do kanystru, a zbytek v karbci nechám vybrblat a není problém. U dvandy dělám něco podobnýho ke konci sezony nechám co nejmín benzínu a nebo ho stáhnu hadičkou do kanystru taky, lepší než pak řešit problémy s palivovou cestou a karbcem na 1500 kterej je nedostatkovej.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Život kolem veteránů Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com