Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Koupě 1203
Jdi na stránku 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Co se jinam nevešlo
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
zelvotron



Založen: 16.8.2007
Příspěvky: 14
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt srpen 16, 2007 6:51 pm    Předmět: Koupě 1203 Citovat

Zdravím všechny Wink
Přemýšlím nad koupí nějakýho samohybu a tak sem si říkal, že by to mohla bejt 1203(nebo spíš 1500?), vzhledem k tomu že toho zas tak moc nenajedu (tj. neva větší spotřeba) a občas něco většího převážím a nemůžu to nacpat do auta. Smile
Předně se chci zkušenejch zeptat, zda-li se vůbec jedná o dobrej nápad, zajímalo by mě jak je to se spolehlivostí, dostupností a cenama dílů a servisu. Jak se s tím dá jezdit - řek bych že to nemůže bejt o moc horší z hlediska pohodlí a rychlosti třeba oproti stopětce, ale já jsem ve dvánectrojce ani pořádně nejel, tak se ptám. Kolik to "žere"?
Pokud by se teda došlo k názoru že koupě dvánecetrojky je dobrej nápad, tak by mě zajímalo jaké by byla nejlepší, já mám požadavek jen na min. 5 míst, tj. buďto pětimístná nebo mikrobus. Jinak o výběru 1200 -1500, 4q nebo 5q, nebo snad nějakej konkrétní rok výroby, kterej by byl dobrej bych se chtěl poradit. Líbí se mi celkem ty poslední, ale maj už katalyzátor - nejsou s nim nějaký problémy -neodchází? Jakej nájezd km je ještě v pohodě? Co hlavně zkontrolovat?
Jinak chtěl bych do toho vrazit tak do 10 tis. max 15, kdyby byla fakt pěkná- je to reálný za tyhle peníze sehnat nějakou slušnou?
Tak jsem zvědavej co mi poradíte, dík. Želvotron.

(doufám, že sem se trefil se zařazením tématu, nevěděl sem kam to dát Wink )
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt srpen 16, 2007 7:23 pm    Předmět: Citovat

Tak jenom moje malá zkušenost s Inou. Najeli jsme s ní od pořízení zatím cca 2000km, což sice není moc, ale zato to byly i pořádný štreky (1000km za víkend) a bez jedinýho problému. Jediný, co jí vadilo, byly ty vedra 35°, to se nestíhala chladit a na křižovatkách nebo při rychlosti nad 70km/h začínala cukat, poáč se přehřívala AC pumpa. To je klasická bolest všech 1203ek.

Ina je Škoda - TAZ 1203M, je to 1500ccm, ale 4kvalt. Vyrobená pravděpodobně na přelomu 80. a 90 let. Co se týká jízdních vlastností, je to prostě troska - v zatáčkách se naklání, že si myslíš, že se převrhne, při brždění se houpe jak houpací kůň (tzv. Schaukelpferd syndrom), poáč sedíš nad kolama a klasicky tam občas nejde trojka. Myslim, že to maj všecky trosky společný. Ale právě proto mě děsně baví s ní jezdit - volant naplocho jak autobus a prostě je to jiný svezení, než klasickej osobák.


Jinak Ina konkrétně jede maximálně něco přes 100km/h, ale díky 4kvaltu se krásně drápe do kdejakýho kopce i na čtyřku. Spotřeba je neuvěřitelná, někde kolem osmi litrů, což je na tenhle typ fakt málo. Brzdy s posilovačem brděj pěkně, i dobře startuje a tak. Katalyzátor nemá.

Bohužel, díky tomu, že je to sanitka, má zvýšenou zadní podlahu, což jí dost handicapuje při stěhovacích akcích, prostě tam těch 30cm výšky vnitřního prostoru chybí, ale obecně vnitřní délka 1203ky je naprosto skvělá. 230cm dlouhou sedačku jsme tam nacpali a zavřeli dveře. Kdybych si osobně měl vybrat trosku, která je nejpraktičtější, volil bych nějakej pětikvaltovej pětimístnej polozaplech - 5 sedaček a vzadu cargo.

Víc Ti asi napíše Alva, ten má s troskou najeto určitě víc.

Co se týká peněz - myslim že je to odpovídající rozmezí. Když jsme se s Myšákem před půl rokem po nějaký trosce sháněli, našli jsme např. za 8 tisíc garážovanej mikrobus 1984 po 1. majiteli, do 15.000 si myslím že pěkná koupit jde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt srpen 16, 2007 8:08 pm    Předmět: Citovat

ja mam uz trosku druhou, jejich nejvetsi bolest je shnilost. Katalyzatorovy verze uz mely elektricky benzinovy cerpadlo, takze u nich odpada problem s prehrejvanim AC pumpy. Kdyz to bude kupovat, tak uplne nejdriv cum na podvozek. Jakmile ten je v poradku, tak znamena, ze se vo to auto nekdo staral, tudiz by mohly bejt i vostatni casti v poradku. S koupi dilu neni problem, ale sou pomerne drahy (napr. voproti ziguliku), ale daj se nastesti sehnat i jinak (inzeraty, burzy) a tam uz sou vetsinou ceny snesitelny. Jizdni vlastnosti trosky sou dost specificky, jednak perovanim, pak tim, ze sedis pred napravou a taky ze to nema zadnej cumak a neuveritelnej rejd, v zatackach se to dost naklani. Zalezi hodne na nature toho kdo to ridi, zda mu to auto sedne nebo ne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: čt srpen 16, 2007 8:55 pm    Předmět: Citovat

Pokúsim sa trošičku doplniť a miestami upresniť Predsedov prispevok - ak dovoli... Wink
AC pumpy sa v horúčavách zvyknú prehrievať (podobne ako na predchodcov tohoto typu + Š440/Octavia), avšak dá sa to riešiť napr. aplikáciou plastového ventilátora chladiča z novších modelov 1203/TAZ 1500, ktorý je bežne v predaji za pár stovák.
Nakláňanie a pohupovanie vozu zavísi tiež od modifikácie automobilu, pretože sanity, mikrobusy a pohrebné vozy majú zadné pružiny slabšie a mäkšie, než ostatné modifikácie a teda sú náchylnejšie k týmto nežiadúcim vplyvom, avšak pohodlie cestujúcich na zadných sedadlách je omnoho vyššie. S tuhosťou zadných pružín treba teda počítať aj v súvislosti s účelom využitia.
Motor by som odporúčal 1500, pretože má nižšiu spotrebu paliva a je možné k nemu použiť 5° prevodovku, ktorá je robustnejšia, životnoť má vyššiu a súčasne umožňuje - predovšetkým vďaka rýchlobehu - lepšie využitie charakteristík motora 1500, ktorý sa "cíti doma" skôr v nižších otáčkach a tým aj nižšiu hlučnosť. Teda ak motor 1500, tak najlepšie s 5° prevodovkou, ak 1200, tak jedine 4° a počítať s vyššou spotrebou, ale aj hlučnosťou (hlavne známe klepanie piestnych čapov). Vozy so 4° prevodovkou majú max rýchlosť 90 - 95km/h, vozu 5° vyše 110km/h. Asi by som to zhrnul tak, ze pokiaľ sa bude s vozom jazdiť mimo mesta tak jednoznačne 5°, ak prevažne v meste, postačí 4°.
Vozy od 01/89 majú v porovnaní s predošlými kotúčové brzdy a tiež novú integrovanú pedálovú skupinu, čo výrazne prispieva k stabilite brzdového účinku aj v priebehu životnosti.
V súvislosti s ročníkom by som odporúčal čo možno najnovší voz, pretože sú spoľahlivejšie, pohodlnejšie a neporovnateňe tichšie, než pôvodné Š1203ky. Motory vyrábané po 10/93 vo vozoch s obchodným označením TAZ 1500 atd. majú tiež vyššiu životnosť. AC pumpa je už elektrická. Katalyzátor (štandardne od 12/95) je prevažne neriadený (u motorov s karburátorom) a stojí do 3000 korún, čo nie je zas tak veľa. Súčasne však je treba pri kúpe novších vozov, ktoré majú aplikovaný PVC Plastisol dobre skontrolovať spodok vozu, pretože často dochádza k miestnym poškodeniam tohto náteru, čo má za následok nerovnomernú koróziu rámu, blatníkov a pod, tak na to bacha...
Čo sa týka nových ND: problémy sú s niektorými plechmi, ktorých skladové zásoby sa vypredali. Ale pripravujú sa a rôzne (napr. laminátové náhražky), alebo niektoré už aj sú. Niektoré diely vyrábajú v Číne (vodné čerpadlá, radiace páky, lamely...) A pokiaľ je aj s niečim práve problém, tak starých vozov je na vrakoviskách stále dosť Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: čt srpen 16, 2007 9:17 pm    Předmět: Citovat

Tak pardon, mám tam preklep - katalyzátory sa štandardne montovali do vozov od 12/94. Ale to je zrejmé z označenia vozu - TAZ 1500kat Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
zelvotron



Založen: 16.8.2007
Příspěvky: 14
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá srpen 17, 2007 9:34 am    Předmět: Citovat

Děkuju všem za odpovědi, jsem co se týče razdvatrojek zase o něco vzdělanější Smile
Pokud jde o ty "chodový" vlastnosti, tak těžko říct jestli mi to bude vyhovovat či ne, nikdy sem to neřídil a nerad bych to zjistil až cestou domů s koupenou 1203. Jel sem v ní jednou v pěti letech v sanitě a pak asi před 6 lety asi 200 metrů jako spolujezdec, ovšem seděl sem na podběhu, jelikož tam nebyla sedačka Smile , takže zkušenost nulová Sad .

Nemá někdo odkaz na nějaký stránky kde by bylo nějak rozepsaný co se tam odkdy dávalo a tak, aspoň základní údaje, aby člověk hned poznal jestli to je u daný 1203 originál, či nějakej bastl.

AlvA: Co na tom podvozku hlavně zkontrolovat?

Je ta koroze opravdu takovej problém, když bych to řekněme chtěl mít tak na dva roky bez větších ivestic a pak podle toho jak bych se s tim sžil, tak se jí buď zbavil nebo nechal někde pořádně opravit. Vždyť to má rám, tak nějaká ta díra v blatníku nemůže vadit, nebo se pletu? Ten rám má nějaký kritický místa kde hodně rezne?

Už sem koukal na jeden konkrétní kus, je to rok 97, mikrobus, najeto údajně 130tis. Ale má to zadní blatníky v těch prolisech nad kolama skrz a práh pod zadníma výklopnejma dveřma taky docela ošklivej a na pár místech skrz. Trošku jsem sem koukal na spodek (jen sem se pod to nahnul) a tam to nevypadalo zle, všude byla nějaká černá nátěrová hmota (asi ten Plastisol jak tu někdo psal). Nemá to stk což je trošku problém, ale nevim jestli neprošla nebo to jen nechali propadnout. Jo a chtěj za to 8. Co vy na to?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: pá srpen 17, 2007 9:55 am    Předmět: Citovat

Nemá to rám, právě! O tomhle by měl víc alva. Co já vim, tak nutný uložení zadní nápravy. Uhnívá to a pak se taky občas podívaj torzky do kabiny. Předek, hlavně podběhy a pak práhy. Prakticky celá podlaha dokáže hnít.
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: pá srpen 17, 2007 11:09 am    Předmět: Citovat

Rám to má - má funkciu pomocnú a je zvarený s karosériou. Správne sa to volá rošt, ale tak aj do rámov sa mu často nadáva. Kritické sú všetky uzavreté profily: nadstavky roštu predné aj zadné (tam čo sa vkladá zdvihák), priečky zadnej nápravy (nad ložiskami torzných tyčí), v mieste rozvidlenia rámu (v úrovni zadných nadstavkov roštu na hever), ďalej hlavne tzv. ľadvinky v zadných podbehoch - sú to veľmi neštastné miesta premostenia rámu, ktorý je nad rúrou polonápravy prerušený, spodný plech prahu zadných dverí, ku ktorému su priskrutkované zadné spodné dvere, no a známe krycie plechy aj s vystuhami. V tých krycích plechoch sú práve tie diery na zdvihák. Na karosérii treba skontrolovať hlavne výstuhy predných podbehov, ako spomínal Burák a stĺpiky za prednými dverami - hlavne dole v úrovni podlahy. Stĺpik za vodičom sa dá prezrieť z úžitkového priestoru v medzere medzi krytom kúrenia a priečnou stenou vodiča. Pozri tiež výstuhy pod prednými prahmi zospodu a predné podlahy, zadné stačí skontrolovať v miestach nad spomínanými nadstavkami roštu (to sutie veci, kde sa dáva zdvihák Smile ).
Tie diery v zadných bočniciach, ktoré si spomenul, má práve za následok lokálne odlúpnutie toho PVC Plastisolu. Ten však nie je čierny, ale vo farbe karosérie - zrejme na to nastriekali nejaký gumoasfalt dodatočne - v rámci maskovania korózie.
Pokiaľ budeš vo voze prepravovať pravidelne náklad nad 500kg, odporúčal by som voz v modifikácii, ktorá má tvrdšie pružiny, inak po naložení bude ležať na ceste.
Pokiaľ sa chceš zistiť čo je originál a čo nie, tak na to stránku zatiaľ nenájdeš - pokiaľ nespustím tu svoju, ale to ešte potrvá Laughing prípadne napíš SZ ak budeš mať konkrétne otázky - pošlem mail a pod.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MichalC



Založen: 28.12.2006
Příspěvky: 18
Bydliště: Lovosice

PříspěvekZaslal: pá srpen 17, 2007 1:44 pm    Předmět: Citovat

Kšiltovku kup. To sou podle mi nejhezčí trosky. Kšiltovej valník, nebo mikrobus...
_________________
Octavia Combi 65, Dodávkový valníkový automobil Škoda 1203 ROL 75
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá srpen 17, 2007 8:24 pm    Předmět: Citovat

Je teda pravda, ze co se antikorozni upravy spodku sou na tom daleko lip ty vrchlabsky, nez trnavsky. tedka sem totiz delal spodek u ty moji a voni v ty Trnave sou liny se pri strikani spodku pod to vohejbat, takze v miste, kde je vlnita podlaha je na tech vlnkach smerem z venku pod plastizolem zakladovka a smerem zevnitr ne. Uplne prvni misto, kde to zacne hnit je nosnik pred prednima dverma. dostava se do nej voda a hnije zevnitr. Cili pokud si koupim trosku a chci do ni zpocatku investovat minimalne, tak bych rozhodne nevopomenul prave vosetreni toho spodku a to jak z povrchu, tak i dutiny. Tim si usetris spoustu dalsich starosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
zelvotron



Založen: 16.8.2007
Příspěvky: 14
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so srpen 18, 2007 9:16 am    Předmět: Citovat

No vzhledem k tomu, že bych jí měl jako jediný vozidlo, tak bych chtěl aby to aspoň trochu jelo (neberte to špatně Wink ), ovšem, kdyby byla ve slušnym stavu za dobrou cenu tak bych se ani kšiltovce nebránil.
Co se tíče zatížení, tak bych toho asi nejvíc najezdil prázdnej, sem tam odvez něco objemnějšího a párkrát do roka to pořádně naložil (odvoz dřeva atd). Takže by asi stačily ty slabší pružiny. Ta pětimístná má silnější? Ještě dotaz - jdou do dodávky namontovat sedadla, případně do kombi třetí řada sedadel, je mi jasný, že by to nebylo legální, ale jde mi o to jestli to jde - tj. jestli jsou i v dodávce úchyty na sedačky.
K tý 1203 co jsem tu už zmiňoval, když má skrz blatníky a zadní práh, je nějaká možnost, že by nosný části byly ok, nebo je to nepravděpodobný?

A kdyby jste někdo o nějaký věděl, tak napište, nějak nemůžu nic sehnat a když už něco najdu, tak je to buď ve Zlíně, nemá to techničák nebo je to valník Confused
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
david1202



Založen: 22.12.2006
Příspěvky: 43
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so srpen 18, 2007 9:25 am    Předmět: Citovat

na http://www.autolhotka.cz nabízej dvě zelený trosky, jedna bez, druhá s kšiltem. Prej po repasi kastle, za devítku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so srpen 18, 2007 9:36 am    Předmět: Citovat

Ježkovy voči, ty zabarvený okna.... dveře nalakovaný včetně klik a zámků, kola včetně šroubů a poklic... Rolling Eyes Bude to klasická "práce zkurvená, barvou zatřená, jeví se dobrou býti"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
zelvotron



Založen: 16.8.2007
Příspěvky: 14
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so srpen 18, 2007 10:04 am    Předmět: Citovat

Jo díky, o těch zrovna vím, ale odradily mě už ty fotky...
Na tipcars mají v Benešově dva mikrobusy, byl sem se tam už zběžně kouknout (je to ta co sem o ní psal), ale nevím...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: ne srpen 19, 2007 8:44 pm    Předmět: Citovat

Heheh Alvo, presne takýmto štýlom je nastriekaný spodok dedovej Š120 GLS, ktorá je zhodou okolností práve z AZV Vrchlabí a k tomu kúpená v Tuzexe v Prahe Laughing Na mojej TAZ 1500ke s týmto problém nemám, "iba" s odlupovaním PVC Plastisolu, čo je spôsobené skôr zastaralou technológiou predúpravy povrchu... To je bolesťou takmer všetkých týchto novších vozov (Plastisol sa dával od roku 92). Proste Plastisol na čiastočne odlúpne, do vzniknutej dutiny medzi neho a plech zateká voda, ktorá sa tam drží a spôsobuje intenzívnu lokálnu koróziu, pričom hned vedľa môže byť úplne zdravé miesto... Vozy pred týmto dátumom (z AZV i z TAZ) mali spodok striekaný náterom na báze gumoasfaltu a tam je ta korózia pomerne rovnomerná - na všetkých voľných plochách, proste hnije to postupne celé. Nemám tú skúsenosť, že by na každej trojke vždy ako prvé zhnili tie predné priečky rámu...
Inak vozidiel, ktoré majú originál karosériu ešte z AZV Vrchlabí (kde výroba 1203 definitívne skončila v roku 81) je tak žalostne málo, že by ich bolo pomaly možné na prstoch spočítať Rolling Eyes Obvykle tie vozy jazdili v soc. organizáciách, kde sa karosérie menili ako na páse už aj po troch rokoch.

5miestna - tvz. montážna modifikácia má tvrdšie pružiny. No držiak posledného radu sedadiel je len na podlahe - na podbehoch nie. V súvislosti s autom s deravými blatníkmi - je možné, že bude rošt/rám OK, že je to poškodenie len lokálne, to sa práve často stáva, no treba to prezrieť Wink

Čo sa týka šiltoviek, tak ja by som do toho asi nešiel, ak by som to chcel na pravidelné jazdenie - to pohodlie a jazdné výkony sú skutočne na dnešnú dobu už nedostatočné. Mám aj voz z roku 81, takže to viem porovnať s tým "novým", je to skutočne veľký rozdiel. Ale je to každého vec Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Co se jinam nevešlo Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Další
Strana 1 z 11

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com