Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

.
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Nemá někdo? (Kdo vyrve?)
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: út srpen 01, 2017 11:26 am    Předmět: Citovat

Kunerva, tak píšeš že to auto třicet let stálo a že vlastně ani nevíš jestli jede a jak, a řekneš že "někdo radí vejplach nepoužívat". Co píše výrobce, kterej se dá předpokládat, že to auto zná nejlíp ? A to mluvíme o kontinuálně provozovaným autě. Za ty roky stání je ve všem voda a všechno co se mělo kde usadit, se usadilo. Samo se to ven jaksi nedostane - to leda tak made in Leipzig, nebo zaříkáváním. Předpokládám, že ani nevíš jestli je tam áčko nebo ádéčko.

Zeptej se doma manželky, jak by vyměnila volej v pět let nepoužívaným friťáku, ve kterým si navíc už ani nepamatuje co a jak se kdy fritovalo. Jestli ti řekne, že ho akorát vyleje na kompost a naleje do něj novej volej (ale nákej lepší, slunečnicovej), tak se s ní rozveď.

Ale sory, to už není o blinkrech... Cool
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
vojta



Založen: 15.5.2017
Příspěvky: 76

PříspěvekZaslal: út srpen 01, 2017 11:49 am    Předmět: Citovat

..

Naposledy upravil vojta dne út srpen 08, 2017 5:18 am, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bobi-h



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 449
Bydliště: Kaplice

PříspěvekZaslal: út srpen 01, 2017 7:44 pm    Předmět: Citovat

Ano na videu co jsi poslal motor na poslech běžel normálně. Ale to neznamená ,že tam ten sajrat za ty léta není. Právě naopak, jak se to natočí, tak se to všechno začne uvolňovat a tím jak se to ohřeje, tak se to pustí stěn. a proto se nejdřív dělá to ,že se auto celý ohřeje a pak se vše vypustí a naleje nový. Proto se tam dává Áčko ,když nevíš co tam před tím bylo, který to tolik nerozpouští a nehrozí ucpání kanálů. Co se týká toho dárku, tak si taky myslím , že je zbytečný syslovat kosmetiku, když ti to po technický stránce nefunguje tak jak má. ˇUžasnej dárek by bylo několik plechovek červený brzdovky. Já osobně bych to bral radši, než plastový blinkry, který seženeš na burze. Ještě jsem nezažil, aby na nějaké nebyly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vojta



Založen: 15.5.2017
Příspěvky: 76

PříspěvekZaslal: út srpen 01, 2017 8:13 pm    Předmět: Citovat

..

Naposledy upravil vojta dne út srpen 08, 2017 5:19 am, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út srpen 01, 2017 9:23 pm    Předmět: Citovat

Připomíná mi to mě před 17 lety. Taky jsem měl olezlou obludu, ale s parádní bižuterií Smile

A mluvim o autě, degéni.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
vojta



Založen: 15.5.2017
Příspěvky: 76

PříspěvekZaslal: út srpen 01, 2017 9:27 pm    Předmět: Citovat

..

Naposledy upravil vojta dne út srpen 08, 2017 5:19 am, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bobi-h



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 449
Bydliště: Kaplice

PříspěvekZaslal: út srpen 01, 2017 11:33 pm    Předmět: Citovat

Samozřejmě ,že je dobře že jsi dal to Áčko, ale chtělo to udělat při ohřátém motoru, aby toho co nejvíc vyteklo. Tak teď budeš muset udělat všechno znovu a hlavně za tepla. Věcí si kup kolik se ti zachce je to jenom tvoje věc, mě se taky doma válí spoustu věcí, který použiju třeba za několik let. Jenom jsme ti chtěli poradit, aby jsi měl nějaké priority a neskákal z kastle na motor, z motoru na brzdy a z brzd na blinkry. Zvol si nějaký postup a začni dělat věci do úplnýho konce. Posílal jsi mi fotky jak jsi se pustil do karoserie. Tam máš všechno hotový? Chci ti říct jenom příklad. Udělej buď kompletní kastly a pak se pusť do podvozku a motoru z převodovkou nebo obráceně. Můžu ti říct z vlastní zkušenosti ,e když začneš dělat všechno najednou, tak to auto jen tak brzy nevyjede. Zaměř se na jednu věc, až bude úplně hotová, tak se pusť do další. Nakonec to poskládej dohromady.
Ještě mi nejde do hlavy, proč jsi dělal brzdy, když nemáš hotový podvozek, myslím tím , že když budeš kompletně dělat kastly, tak jí sundáš z rámu , všechno rozebereš obrousíš nebo opískuješ vyměníš co je špatný ,rám a vše okolo nalakuješ vyměníš všechny gumový věci a dáš podvozek dohromady a nakonec nový brzdy. Na rám motor z převodovkou po všech výměnách co jsou třeba a na hotový podvozek posadíš nalakovanou kastly a začneš si hrát s bižuterií a vnitřkem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vojta



Založen: 15.5.2017
Příspěvky: 76

PříspěvekZaslal: st srpen 02, 2017 3:49 am    Předmět: Citovat

..

Naposledy upravil vojta dne út srpen 08, 2017 5:20 am, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st srpen 02, 2017 6:18 am    Předmět: Citovat

Já tomu taky rozumím, jako brzdy jsou základ, nevidím na tom nic nelogického. Auto nemusí jezdit, ale musí především brzdit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: st srpen 02, 2017 7:27 am    Předmět: Citovat

to není nic o profi přístupu - tyhle rady ti bobyha zřejmě dává protože jsi nedávno psal, že chceš štejsnu KOMPLETNÉ renovovat. Pokud ano, tak se sundání kastle prostě nevyhneš. Navíc ke všemu získáš skvělej přístup - k motoru, k almárce, k brzdám, k řízení. Jáma a zvedák pak budou věci, bez kterejch se zcela obejdeš.
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
bobi-h



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 449
Bydliště: Kaplice

PříspěvekZaslal: st srpen 02, 2017 10:02 am    Předmět: Citovat

Já taky nejsem žádnej profík, to co umím jsem se naučil při rozebírání a opravování našich aut. Ještě v roce 2005 jsem o tom nevěděl vůbec nic a věnovali jsme se do té doby závodění na motorkách. Prostory mám na parkování aut ze starý stodoly. Udělal jsem si to podle mých představ . Dílnu velkou jako klasická garáž, když tam stojí auto , tak kolem něho sotva projdu. A abych se přiznal zvedák ani jámu nemám. jen klasický pákový hever, který strčíš pod auto. Není to o tom být profík , ale o tom jestli to chceš dělat sám a mít z toho radost když se to povede a něco se naučíš. Myslíš že mě se povede všechno hned? Ani náhodou a taky si zvu odborníka, když si nevím rady. Já opravdu myslel podle fotek a jak jsi se do toho pustil, že to auto budeš dělat kompletně celý. Proto mě překvapilo ,proč něco opravovat jen tak aby to fungovalo, když to potom budeš rozebírat znovu. Na přesouvání nepojízdných nebo nebrzdících aut jsem si udělal tyč , na jedný straně oko s čepem a na druhý straně klasickou čubu na přívěs a tahám to za autem ,abych to nemusel pokaždý dávat na podval. Funguje to úžasně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vojta



Založen: 15.5.2017
Příspěvky: 76

PříspěvekZaslal: st srpen 02, 2017 10:03 am    Předmět: Citovat

..

Naposledy upravil vojta dne út srpen 08, 2017 5:21 am, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bobi-h



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 449
Bydliště: Kaplice

PříspěvekZaslal: st srpen 02, 2017 11:11 am    Předmět: Citovat

Já myslím ,že to zvládneš sám, je to jenom skládačka. Kastle drží na rámu jen 8 šrouby, samozřejmě musíš odmontovat všechno v motorovém prostoru co je ke kastly přiděláno. Potom budeš mít krásně přístup ke všemu. Já mám jeden podvozek hotový a brzdy funkční odvzdušněné motor vyzkoušený nastartovaný a všechno bez kastle. Tu dělám zvlášť a pak jí posadím zpátky na hotový rám. Když budeš mít problém s tím , že budeš mít strach , že zapomeneš kam co patří, tak si pořiď sešit a všechno si tam napiš a namaluj později se to hodí. Hlavně když se s tím budeš prát sám, tak to auto poznáš a hlavně nebudeš muset nikomu platit za práci kterou si uděláš pomalu sám. Nemusíš to přeci mít za měsíc hotový.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: st srpen 02, 2017 11:21 am    Předmět: Citovat

proč bys to neměl zvládnout sám - však si psal, že jsi šikovný. Kastli sundáš s pomocí pěti sousedů a uděláš si šásko. Pokud tam narazíš na něco co nezvládneš, tak to prostě odmontuješ, hodíš do kufru auta a odvezeš k "profíkům".

Málokdo tady z nás je vyučenej automechanik, vlastně je to spíš sbírka zasranejch kancelářskejch krys. Začínali sme všichni stejně (s tím rozdílem, že tehdy tyhle auta byly za odvoz, nebo za pár stovek) - ty procházíš klasickejma fázema, jako sme procházeli i my. Obvykle se sežene vergl a člověk má představu, že ho tak nějak poladí a za měsíc s ním pojede na sraz, nebo veme kozatou sekretářku z práce na oběd a ta bude mět z toho veterána mokrý gaťky. Jenže pak začneš zjišťovat, že máloco na tom autě je dobře a tak to začneš rozebírat - no a nakonec to stejně skončí u rozkomutání celýho auta na prvočinitele.

Normální renovace pro zaměstnanýho člověka se reálně nedá zvládnout za míň než za rok - obvykle spíš dva, tři.

Do věcí co nejsou úplně jasný je lepší se bez přípravy nepouštět a není to žádná ostuda. Na druhou stranu je to taky o střízlivým uvažování. Nechat dělat za pade jenerálku motoru, kterej normálně jede, akorát si veme decku oleje na sto, je třeba podle mě totálí pičovina. Nenajedeš toho s veteránem nikdá tolik, aby tě takovej motor, jesli nemá jinou vadu, nepřežil. Navíc obvykle když dáš něco někam na GO, tak to trvá půl roku, mezitím pičus poztrácí půlku věcí a u druhý půlky se s tebou pak bude hádat, že tam nebyla - a když pak ten nablejskanej motor s velkou slávou zamontuješ zpátky, zjistíš že to ze záhadnýho důvodu vaří, nebo že de voda do oleje. Prostě co si můžeš udělat sám, to udělej a na zbytek věcí se vyser. To co potřeba dělat není, to nedělej. Brzdy to chce vždycky jednoznačně nový, ale pokud má třeba přední náprava nějaký menší vůle (u štejsny to nehrozí, tam jsou vůle vždycky jenom velký), ser na to. Nebudeš jezdit rallye a navíc trocha toho adrenalinu v provozu k těmhle autům přece patří.

Hlavu s těsněním vymění s chytrou knížkou doma v garáži i učitelka z jeslí, nejtovat obložení nebo pertlovat brzdový trubky zvládne kvalitně udělat jen ten, kdo to umí a má ty správný grify.

Než se do něčeho pustíš (včetně nalejvání novejch olejů), zeptej se tady - zajedno většinu věcí už někdo řešil a ví jak jo a jak ne, zadruhý nám to tady udělá dobře, protože si budeme myslet že sme zasloužilí veteránisti a renovátoři, kteří všechno víjou a umíjou.

Já su hovno veteránista a v prackách mám beztak nasráno, navíc su už tak žluklej, že jenom blbou almárku na spitfajru měním už pět let. První oktávku sem si ale kromě laku udělal komplet sám v normální malý garáži, v podstatě jen podle knížek a podle rad ostatních. Prošel sem všema těma situacema, kdy si člověk připadá jako totální kokot - třeba když sem si odpočítal obráceně rozvody a pak se divil, že ty zkurvený ventily mají úplně jiný pořadí než se všude uvádí, nebo když sem si zapomněl namontovat trubičku na sání a nemoh sem zaboha seštelovat karbec, tři večery a dva slovníky nespisovné češtiny mě stálo zasklívání (přední a zadní okno na oktávce je stejné - hahaha), při první jízdě mi pod palubkou blafla komplet nově udělaná elektroinstalace a tak dál, a tak dál. Tehdá ale ještě nebylo moc koho se zeptat.

Kurva, proč já nešel na učitela.
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
vojta



Založen: 15.5.2017
Příspěvky: 76

PříspěvekZaslal: st srpen 02, 2017 12:43 pm    Předmět: Citovat

..

Naposledy upravil vojta dne út srpen 08, 2017 5:21 am, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Nemá někdo? (Kdo vyrve?) Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com