Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

palivová totalita
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Život kolem veteránů
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
martin.adamek
adept na RCG


Založen: 29.8.2009
Příspěvky: 383

PříspěvekZaslal: pá červenec 29, 2016 8:33 pm    Předmět: palivová totalita Citovat

Jako by jim nestačilo, co mi dělá s karburátorem ten hnus, co prodávaj teď,
tak chtěj ještě přitvrdit:
http://auto.idnes.cz/benzin-natural-e10-0zk-/automoto.aspx?c=A160729_112558_automoto_fdv
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1917
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: čt srpen 04, 2016 10:33 pm    Předmět: Citovat

V Americe přesně na tohle jezdějí auta už třicet let a kupodivu škarpy kolem route 66 nejsou nějak extra lemovaný mrtvejma verglema (až na to jedno legendární místo)...

Na ty naše průměrný roční nájezdy a na ty naše kompresní poměry to bude mít vliv asi tak jako případný zavedení prohibice na Pipose. Rolling Eyes
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
martin.adamek
adept na RCG


Založen: 29.8.2009
Příspěvky: 383

PříspěvekZaslal: čt srpen 04, 2016 11:40 pm    Předmět: Citovat

no prave... kdybych jezdil, tak by to tolik nevadilo.
ale protoze nejezdim, tak mi i ten dnesni hnus zarost v karburatoru (a to jsem to co 3 tydny protacel - dokud to chytalo, nez to zarostlo)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Arnie



Založen: 11.3.2012
Příspěvky: 41

PříspěvekZaslal: po srpen 08, 2016 9:33 am    Předmět: Citovat

Starý motory budou na E10 jezdit naprosto v pohodě a žádný nebezpečí jim i při denním provozu nehrozí. Paradoxně vadí stání... Problém je totiž s životností toho lihobenzínu E5. Vodnatí a kazí se. Oficiálně se uvádí, že ten benzín má životnost 6 měsíců. Osobně vyzkoušeno na motorkách, že po dvou letech s E5 už nejde nastartovat - ten benzín prostě nehoří. Navíc dělá ve všem takovej hnědej hnusnej kal, co všechno zalepí. Každej, kdo má doma křoviňák nebo sekačku mi potvrdí, jakej je už po půlročním stání problém to uvést na jaře do provozu. Dalším efektem u E5 je, že obsažený líh na sebe celkem ochotně váže vodu a proto neskutečně hnijou vevnitř nádrže. Na polovině motorek mám nádrže totálně schnilý a jedna mi už i prorezla durch. Podotýkám, že většina nádrží byla v době zakoupení motorek pár let zpátky vyčištěná a rezuprostá.

Aktuálně to řeší tím, že do všeho na podzim tankuju jenom Vervu od Benziny. Ta funguje perfektně a na jaře není nikdy problém. Ale Babiš nám to chce začít povinně ládovat do všech paliv, i prémiových... Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1445

PříspěvekZaslal: po srpen 08, 2016 12:13 pm    Předmět: Citovat

vono je to celkově složitější , když by někdo prolistoval SM cca 1 max 2 roky zpětně tak je tam test prémiových benzínů , tak některý jsou jen obyč 95 se sračkou zvyšující OČ což si každej může udělat sám ,

nejednodušší je najít si benzínku , kde natankovanej benzín do průhledný flašky je zelenej (někde nazývanej jako OPTIMAL), většinou jsou to takový který mají E85

taky si koupit aditiva , třeba VIF , a taky před odstavením projet s dávkou velfobinu
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MiHa



Založen: 30.6.2016
Příspěvky: 1
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: po srpen 08, 2016 5:29 pm    Předmět: Citovat

problém je v tom, že líh potřebuje jiný směšovací poměr se vzduchem, než benzín, tím pádem, čím je v benzínu víc lihu, vyžaduje motor bohatší směs. U moderních aut s řízeným katalyzátorem to není problém, protože lambda sonda průběžně analyzuje složení výfukových plynů a podle toho se automaticky zy jízdy upravuje palivová mapa, aby bylo dosaženo správného směšovacího poměru. Mám vyzkoušeno, že motor 1,8T z Oct 1 schroupne bez problémů směs E85 s N95 napůl. U karburátorového motoru se musí bohatost směsi nastavit ručně a to na palivo, které bude používáno. V praxi to znamená, že se bude muset obohatit směs buď použitím větší hlavní trysky, nebo nekorektní metodou, zvýšením hladiny v plovákové komoře.
_________________
1202 1966, Octavia 1962
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1445

PříspěvekZaslal: po srpen 08, 2016 8:45 pm    Předmět: Citovat

ono nám tu nejde ani tak o to spalování , to už se řešilo , je toho celý vlákno , ale spíš jde o ty doprovodný jevy , kterými trpí málo používané stroje
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1917
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: po srpen 08, 2016 8:58 pm    Předmět: Citovat

A co takhle stará dobrá metoda - před odstavením odpojit ac punpu a nechat vyjet karbec, případně kde to de ho šroubem vypustit ?

To rezavění nádrží se mi osobně moc nezdá (ale rovno říkám, že su v tomhle arcilaik) - ten líh přece neváže vodu ze vzduchu, ale právě z benzínu - teda tu, co už tam je. Tudíž jí tam ve finále víc není. Však i právě ten Velfobin je na bázi lihu, né ? Ale tam si zase myslím, že "projetí s Velfobinem před odstavením je k ničemu - ten Velfobin vlastně dělá jen to, že naváže vodu a ta se pak bez problémů spálí. Tam jde primárně o to, aby samotná voda (která se s benzínem nesmísí) nemohla zamrznout v palivové cestě.

Mě osobně to zlobí jak kde. Třeba u Hillmana na jaře nikdy nenastartuju aniž bych vyčistil karbec (a podotýkám, že je tam danej Jikov). Kdežto troska s debilním SEDRem po zimě nacrochtne úplně bez keců. A benzín je od stejný punpy...
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1917
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: po srpen 08, 2016 9:03 pm    Předmět: Citovat

Aha...už asi vím jak to Arnie myslel - ne že by v nádrži v zimě přibejvala voda, ale že jí v tom benzínu je prostě víc už od punpy.
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1445

PříspěvekZaslal: po srpen 08, 2016 9:46 pm    Předmět: Citovat

s tou vodou to je problém nádrží ve kterých je paliva méně než max ,
sráží se na stěnách ze vzduchu páč to nedokáže dost rychle reagovat-měnit teplotu , teplota x vnější x vnitřní x rosnej bod a je to tam > Mulimrdka

vypuštění je taky řešení , asi to nejlepší , ale asi hodně práce nebo se na to už zapomnělo ,

třeba já mám daný šrouby antičórkovací , že ani sám nevím jestli by to vytočit , i když .... v dnešní době asi zbytečný , mládež nedokáže ani vyčórovat benál ze starýho auta , kde to na rozdíl od nových jde celkem bez násilí , to mě raději podojej sekačku co stojí venku
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
martin.adamek
adept na RCG


Založen: 29.8.2009
Příspěvky: 383

PříspěvekZaslal: po srpen 08, 2016 10:54 pm    Předmět: Citovat

Potvrzuju ty projevy, co píše Arnie.
Teda nemám vyzkoušenou tu Vervu, ale jelikož v ostatním se shodnem,
tak ji asi zkusím.
Jestli se jednou odhodlám pořídit celkem už asi čtvrtej karburátor,
protože ten aktuální uvnitř vypadá, jako by pamatoval druhohory; a z komory do komory by už netrefil ani jeho konstruktér.

Nevím, jestli pomůže vypuštění.
Třeba u nádrží se vždy doporučovalo mít ji při odstavení plnou, aby se ze vzduchu nad hladinou nesrážely páry a stěny nekorodovaly.
Jenže to už s tím dnešním vodobenzínem od ministerstva financí neplatí, dnes už škodí i benzín.

Tak jedině doufat v tu vervu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1917
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: út srpen 09, 2016 2:38 pm    Předmět: Citovat

já ale mluvím o vypuštění (nebo aspoň vyjetí) plovákové komory karbecu, ne nádrže...
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1291
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: út srpen 09, 2016 3:00 pm    Předmět: Citovat

No to šlo naposled u sedana, kterej měl palivovej kohout. Ale Trosky s elektrickým benzínovým čerpadlem by asik šly jen po zabudování vypínače. Přece nnebudu sikovkama kurvit některou z palivových hadiček Embarassed
_________________
Sedan 1201 1957; Wartburg 353-1 de Luxe 1970; Wartburg 353-1 Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203M de Luxe/kemp 1991, 2 x JAWA 05
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1445

PříspěvekZaslal: út srpen 09, 2016 7:21 pm    Předmět: Citovat

jenže vono to chce mít i tu nádrž prázdnou , nebo plnou ,

ale s takovejma autama stejně nepočítali že by je to mohlo poškodit ,
mysleli takový ty felicie golfy oktávky apod , (poslední TAZy nevyjímaje)
prostě ty co maj el čerpadlo přes který jde palivo , a tenhle sajrajt má jinej elektrickej odpor , a na komutátoru a uhlíkách pracujou plíživý výboje
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1291
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: út srpen 09, 2016 8:32 pm    Předmět: Citovat

Plíživý výboj- no takhle jsem se ještě nezasmál. Laughing A co takhle bludné proudy? Rolling Eyes Já taky nevím, jestli má cenu vypustit nádrž nebo jí nechat plnou. To snad tam nakonec sezóny radši prdnu 98-čku. Idea
_________________
Sedan 1201 1957; Wartburg 353-1 de Luxe 1970; Wartburg 353-1 Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203M de Luxe/kemp 1991, 2 x JAWA 05
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Život kolem veteránů Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com