Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

[1203] Karburátor TAZ 1500
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
HUGO



Založen: 28.4.2008
Příspěvky: 3
Bydliště: Velký Újezd

PříspěvekZaslal: čt květen 01, 2008 10:46 am    Předmět: [1203] Karburátor TAZ 1500 Citovat

Zdravím,
mohl by někdo poradit se základním nastavením? Mám na myli jak jsou velké trysky a vzdušníky, povolení šroubků bohatosti směsi, atd. Pokud máte nějakou dokumentaci byl bych vděčný. Stačí jen věci co se týkají motoru.
Předem dík
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: ne březen 01, 2009 8:35 pm    Předmět: Citovat

karburátor na 1500
číslo : 3255
difuzéry I/II : 22/24
hlavní tryska I/II : 110/130
vzdušníky I/II : 180/160

ale v jednom karbci mám vzdušník I stupně 190

nastavení základní polohy pro nastartování a udržení motoru v chodu

šroub přídavného vzduchu (velký) se otočí dvakrát po 180 stupních od uzavřené polohy


šroub běhu na prázdno (malý) se otočí čtyřikrát po 180 stupních od uzavřené polohy

když už chcete štelovat karburátor vyplatí se zkontrolovat rovinnost víka seřídit hladinu dát nové těsnění a gumičky regulačních šroubů
jdou tam hodně špatně ale stačí je chvíli žvýkat místo žvýkačky a pak je za pomocí velkého špendlíku nebo jehly nasadit

karburátor se dá po přetryskování použít i ze š130/135/136
_________________
PVDferdamravenec


Naposledy upravil Patrik_Novak dne ne únor 14, 2010 8:47 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: ne březen 01, 2009 9:20 pm    Předmět: Citovat

seřízení hladiny paliva v karburátoru
seřízení na tyčku mě jaksi nezaujalo - nevidíme skutečnou hladinu
používám kelímek od solviny sbrousí se horní osazení na víčko vnitřní hrana - odskok určuje hladinu ta má být 20+-1mm od víka karburátoru , tato hrana přesně vychází
na kelímek se položí víko s těsněním připojené na přívod paliva , přidrží se ve vodorovné poloze , napumpuje se palivo podíváme - posvítíme kde se hladina zastavila , v případě že je hladina vyšší či nižší upravíme doraz plováku , odlejeme trochu benzínu z kelímku a postup zopakujeme

na fotce je upravený i původní kelímek , bíle je zvýrazněna hrana v kelímku která je těch 20 mm od horní hrany

http://pvdferdamravenec.rajce.idnes.cz/Nova_slozka_10/#P3010069.JPG

dá se použít jakákoli nádobka která má horní stranu rovnou dá se označit výška hladiny a vejde se do ní volně plovák
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kounect



Založen: 17.3.2008
Příspěvky: 244
Bydliště: Tábor

PříspěvekZaslal: st červen 17, 2009 8:53 am    Předmět: Citovat

A jak se pls ladi ten karburator od toho zakladniho nastaveni kdy se motor udrzi na volnobeh? Docela mi to strili pri jizde z kopce do vyfuku, tak se ho chystam vycistit a seridit. Zakladni nastaveni teda udelam a co dal?

Pak bych zkusil s predstihem a to je otazka 2, jaky ma byt na 1500 predstih?

Dekuju Smile
_________________
1202 STW 1962
Octavia 1963
Brouk 1977
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: st červen 17, 2009 9:18 am    Předmět: Citovat

jaký karburátor konkrétně máš ? EDSR nebo SEDR ?
ladit to musíš víc e méně společně , ale než začneš pořádně !!! zkontroluj výfuk od přírub na hlavě až po konec , jeli je někde dírka přisává se jí do potrubí vzduch okysličí nedokonale spálenou směs a střílí to
taky není na škodu nalít do nádrže velfobin a trošku kápnout i do karbce nebo přívodní hadice
karbec doladíš tím velkým šroubem na otáčky cca 750 - 850
předstih , stroboskop pokud máš tak ti moc neomůže , není dobrý přístup ke stupnici , takže jen "na ucho" pomalu pootáčet rozdělovačem na jednu i druhou stranu a v místě kde bude motor běžet nejklidněji , bude mít i malinko zvýšené otáčky (opravdu malinko )
napiš jestli máš příručku ? dám ti radu kde k ní přijít
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: st červen 17, 2009 10:57 am    Předmět: Citovat

Hale, esi ti to moc nežere a dobře to táhne, nech to bejt. Mě to dělá taky a defacto se s tim nic nedá dělat. Obohatíš směs, ale vyleze ti přitom spotřeba.
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Kounect



Založen: 17.3.2008
Příspěvky: 244
Bydliště: Tábor

PříspěvekZaslal: st červen 17, 2009 1:10 pm    Předmět: Citovat

Dekuju za rady, prirucku nemam, rad bych, porad prosim prosim:-)

Alvo zere to okolo 10ti, obcas to na volnobeh i zdechne. ( stalo se 2x za vikend za celkem 200km ). Jinak jsem spokojen, kdyz to jede jak ma tak parada, ale obcas je citit ze to tak netahne. Obvykle pri nejake zmene, nejvice po pridani plneho plynu se to obcas jakoby rozmysli a pak se to chytne, ale to uz je na tacho o 10 min.
Na volnobeh to trochu vic cuka s motorem.
_________________
1202 STW 1962
Octavia 1963
Brouk 1977
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: st červen 17, 2009 1:13 pm    Předmět: Citovat

si myslim, že předstih. Nám Ina bere 8,5-9
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
dvk



Založen: 24.12.2006
Příspěvky: 146

PříspěvekZaslal: st červen 17, 2009 2:00 pm    Předmět: Citovat

Předstih nebo ventily. Cvičně bych změřil komprese.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kounect



Založen: 17.3.2008
Příspěvky: 244
Bydliště: Tábor

PříspěvekZaslal: st červen 17, 2009 2:09 pm    Předmět: Citovat

Ventily mi nerikejte ani ve srande, udelam si mnoho ale ventilu se bojim jak cert krize...vule ok, ale jestli nesedi neco v sedlech tak fuj fuj, to nemam rad.

Kazdopadne zacnu predstihem, karburator tedy nechavam v zaloze. Uz jsem psal ze to studeny spatne startuje? Musim napumpovovat akceleracni pumpickou, chytne na brnk, zdechne...takhle udelam 3x a pak uz se udrzi na volnobeh. Proto jsem myslel spis ten karburator.
_________________
1202 STW 1962
Octavia 1963
Brouk 1977
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
dvk



Založen: 24.12.2006
Příspěvky: 146

PříspěvekZaslal: st červen 17, 2009 2:16 pm    Předmět: Citovat

Šak na tom není co zdupat, je to spíš drbačka to zabrousit. Jináč to vůbec nemusí být tím, jen uvádím svoji zkušenost - motor na volnoběh chtěl vyskočit z auta, jináč to celkem solidně táhlo, akorát občas se to chovalo podivně, nechtělo startovat, semtam prsklo ... podpálený výfukový ventil. Komprese změříš za 5 minut a máš aspoň klid v duši.

Podle toho co popisuješ to nejspíš vypadá na karbec a předstih.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: st červen 17, 2009 5:30 pm    Předmět: Citovat

Jestli to jinak funguje, kašlat na to Laughing Podpálený ventily by taky vcelku dost huilo z vejfuku
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
PeS



Založen: 16.7.2007
Příspěvky: 111
Bydliště: Bohnice

PříspěvekZaslal: čt červen 18, 2009 10:17 pm    Předmět: Citovat

To Kounect: To, co popisuješ, by sedělo na prohnutý víko karburátoru. Dělala mi to 1203, erko i 105ka. Po sundání víka jsem přiložením hrany úhelníku zjistil, že je prohnutý, nejhorší to bylo u erka, to bylo prohnutý asi o milimetr! Srovnal jsem víka a vše je v poho, zlepšily se studený starty, zmizela "díra" v plynu a snížil se a zklidnil volnoběh. Pokud nepomůže srovnání, je ještě možnost, že někdo přehodil na spodek karbecu víko z jinýho. Je několik verzí, všechno vypadá stejně, pasuje z jednoho na druhý, ale kanálky jsou jinak...
_________________
všichni jsou blázni, jenom já jsem škodovka;-)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: čt červen 18, 2009 11:03 pm    Předmět: Citovat

Predpísaná odnota zákl. predstihu pre motor 1500 je 4° +/- 1° pri používaní benzínu s OČ 95. Pri používaní benzínu s OČ 91 je predpísaná hodnota 2° +/- 1°; ale ak ventily neklepú, môže sa zväčšiť až na hodnotu pre benzín s OČ 95. Príliž veľký predstih jednak zhoršuje emisie a jednak nadmerne zaťažuje kľukový mechanizmus motora a podľa Romana Jirouša práve to spôsobuje praskanie kľukových hriadeľov.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kounect



Založen: 17.3.2008
Příspěvky: 244
Bydliště: Tábor

PříspěvekZaslal: st červenec 08, 2009 8:09 pm    Předmět: Citovat

Tak hlásím že předstih v řiti, asi podle ucha neznalého a karbec trochu též.
Mno předstih dal kolega na 4° +- a budu jezdit na N95. Nevím jestli mu mám ubrat nebo počkat až vyjedu většinu z nádrže a dotankovat, protože i přesto že si myslím, že většina paliva je N95, tak pod plynem ševeleji ventily...pod plnym, stačí kousek ubrat a už ne.
A karbec měl vzduchu vytočeno 5x180 místo 2x180 ( proto hůře startoval studený ). Volnoběh jsme doladili aby nezakopával a je to...zdá se že teď by mohla i klesnout spotřeba Smile
_________________
1202 STW 1962
Octavia 1963
Brouk 1977
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com