Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zaolejovaná svíčka

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Tornado



Založen: 30.1.2012
Příspěvky: 73
Bydliště: Praha - Braník

PříspěvekZaslal: čt červen 04, 2015 11:24 am    Předmět: Zaolejovaná svíčka Citovat

Motor TAZ 1500.
Svíčka ve třetím válci pravidelně zasviněná olejem, začne to jezdit na 3 válce a po vyčištění svíčky zas na 2-3 měsíce vše OK.
Komprese ve všech válcích stejná, dobrá. Litr oleje dolejvám po cca 1500Km.
Motor má najeto něco přes 60 tisíc. Problém se projevuje dlouhodobě, přitom má mírnou tendenci ke zhoršování se.

Dovolil bych se obrátit na vážené troskoznalce s prosbou o určení pravděpodobné příčiny:
1) Hlava motoru - pronikání oleje kolem dříků ventilů?
2) Stírací kroužky na pístu v dotyčném válci?
3) Něco jiného?
Nerad bych se pouštěl do zbrklého hrabání se v jinak velice spolehlivém, málo žravém a celkem výkonném motoru.
- - -
Válí se mi na polici ustrojená hlava, na které je znak okřídleného šípu (tedy nikoliv TAZ) důkladně označený modrým barvy máznutím.
Podle čeho bych mohl identifikovat, k čemu by ta hlava měla patřit? Jestli 1300 nebo 1500 a zda ta modrá barva značí provoz na natural, i když samotný odlitek ještě nemá logo TAZ?
- - -
Děkuji předem za rady i tipy.
Hezký den!
_________________
Tornádo = Š1203M, 1500/5kvalt mikrobus.
Když jsem si pro něj došel, musel prodávající pokácet dva malé stromky, aby s tou bědnou troskou šlo vyjet. A ono to vyjelo...
Už druhé desetiletí Tornádo věrně slouží,
a asi tomu tak bude i v letech příštích.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Rancher



Založen: 19.12.2006
Příspěvky: 1061
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt červen 04, 2015 1:47 pm    Předmět: Citovat

Hlasuju pro 3) něco jiného.
Podle mne to chce kroužek dovedných rukou, aby se podíval na kroužky.
Jinak Natural má značení zelené a modrá je na 1221 ... http://www.1203.cz/s1203_motory.htm
_________________
www.spartaky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2515
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: pá červen 05, 2015 8:48 am    Předmět: Citovat

Jestli je to olej, tak ti tam někudy prostě teče, esi karbon, tak to blbě pálí, tzn svíčka/kabel + seřízení
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Tornado



Založen: 30.1.2012
Příspěvky: 73
Bydliště: Praha - Braník

PříspěvekZaslal: pá červen 05, 2015 8:53 am    Předmět: Citovat

No... pěkně děkuju!
Taky jsem se toho obával.
Takže vysápat motor z Tornáda, z lochu vytáhnout náhradní šrotmotor a zarvat ho do trosky (protože Tornádo holt tak či tak prostě jezdit musí) - a píst vytáhnou z ďoury, aby se ukázalo, jak se věci mají.
No, bude veselo. Sad Sad Sad

Každopádně dík za radu.

Jo, a tu hlavu na 1221 dám do nabídky, škoda, aby mi tu zbůhdarma rezla, jestli by mohla někomu pomoci.

Ať je lépe a radostněji,
a ještě jednou dík!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1925
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: so červen 06, 2015 1:02 pm    Předmět: Citovat

předpokládám, že tu svíčku jsi vyměnil, nejen pokaždý vyčistil ?

Jestli je komprese ve všech válcích stejná, tak by to kroužky nemusely bejt. Před vyndáním motoru bych pro jistotu napřed vyměnil kábl a fajfku.
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Tornado



Založen: 30.1.2012
Příspěvky: 73
Bydliště: Praha - Braník

PříspěvekZaslal: so červen 06, 2015 5:40 pm    Předmět: Citovat

LeDocteur napsal:
předpokládám, že tu svíčku jsi vyměnil, nejen pokaždý vyčistil ?

Vyčistil, vyměnil za novou, na věci to nic nemění.
Vozím permanentně pár fungl nových svící; když se to někde na cestě stane a začne se ozývat trojválcový zvuk, přešroubuje se svíčka a jede se dál.
Zaolejovanou vyčištěnou svíčku taky můžu šoupnout do sousedního válce, během jízdy se tak vypálí dočista dočista.
Svícema to zjevně není.

LeDocteur napsal:
Jestli je komprese ve všech válcích stejná, tak by to kroužky nemusely bejt. Před vyndáním motoru bych pro jistotu napřed vyměnil kábl a fajfku.

Během uplynulých roků byl už vyměněn celý rozdělovač včetně palce, klobouku atd. VN kabely i fajfky už byly též párkrát vyměněny jako komplet. Teď zrovna jsou tam silikonové VN kabely s měďěným jádrem. Na zaolejování vždy a výhradně třetího válce se za celé roky nezměnilo nic.

Během doby (2010) taky bylo vyměněno i těsnění pod hlavou. Úsady v hlavě a na ventilech sice byly ve třetím válci malinko temnější, ale nic hrozného. Prasklinu jsem tenkrát v tělese hlavy nenašel.

Právě proto, že kompresní tlaky jsou vyrovnané, jsem začal podezřívat pronikání oleje kolem dříku (sacího?) ventilu.
Mohl bych taky napřed sundat hlavu z rezervního šrotmotoru, ale tu nemám provozně otestovanou. Navíc je ta hlava žlutě značená a nevím, co by sedla ventilů říkaly provozu na natural, nebo jak by se katalyzátor na výfuku tvářil na aditiva v benzinu.
Samozřejmě to dilema by nastalo i při výměně celého motoru. Ale holt by po dobu opravy náhradní šrotmotor musel ten naturál skousnout.

Tož asi tak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1448

PříspěvekZaslal: so červen 06, 2015 8:48 pm    Předmět: Citovat

nechci tě nějak ....... strašit , ale je to olej přes kroužky
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 976
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne červen 07, 2015 7:48 pm    Předmět: Citovat

Striraci krouzek, obvykle bejva prasklej, na kopmresi to vliv temer nema.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Tornado



Založen: 30.1.2012
Příspěvky: 73
Bydliště: Praha - Braník

PříspěvekZaslal: ne červen 07, 2015 8:33 pm    Předmět: Citovat

Jasně.
Takže vyndat motor, sundat hlavu, vanu, rozpojit příslušné oko na klice, opatrně vytáhnout píst a uvidí se. Jestli bude ten kroužek prasklý, je to jasné.
Sad
Dotaz:
Když jsem měl naposled sundanou hlavu, byl vnitřní povrch toho třetího válce bezvadný, bez rýh či jiných zjevných poškození.
Vezmu mikrometr a zkontroliju ovalitu válce. Pokud nebude příliš velká (jaká je ještě přípustná?), je možno vyměnit pouze ten jeden (rozlomený) kroužek?
Nerad bych ten jinak fakt perfektně šlapající motor nějak víc rozvrtával - má zkušenost je, že čím víc do nějaké věci šťourám, tím víc se pak séře.

Kdyby tohle řešení nebylo schůdné, nebylo by už lepší rovnou zgenerálkovat ten šrotmotor, co jsem kdysi přitáhl ze sběrny (a čas od času ho protočím, aby nezareznul)?

Tož asi tak - díky za rady!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dave



Založen: 25.12.2006
Příspěvky: 165
Bydliště: Mladá Boleslav

PříspěvekZaslal: ne červen 07, 2015 9:16 pm    Předmět: Citovat

Motor z auta snad tahat nemusíš, sundat hlavu a vanu můžeš i v autě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tornado



Založen: 30.1.2012
Příspěvky: 73
Bydliště: Praha - Braník

PříspěvekZaslal: ne červen 07, 2015 10:02 pm    Předmět: Citovat

dave napsal:
Motor z auta snad tahat nemusíš, sundat hlavu a vanu můžeš i v autě.

Hlavu sundat můžu. S vanou je problém, překáží tam nápravnice - proto je ta vana vykousnutá.
Tak nevím. Už nemám tu mladickou pružnost a ohebnost. Než se v tom hrabat naplacatělý pod autem a nakrčený v kabině, to už se mi jeví jako lepší ten motor vytáhnout a položit si ho pod střechu na pracovní plochu - ta práce s ním je pak neskonale čistší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com