Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zátěžové regulátory brzd na valníku TAZ 1500
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Podvozek
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: ne březen 02, 2014 7:43 am    Předmět: Citovat

Kadlátko napsal:
A naco je ten henten bazmek předek brzdí porád stejně né Question Confused Rolling Eyes všeci to maj ztuhlý a na starejch všech dodávkách kor a nikoho to nezajímá řek bych, že to pouze šetří zadní gumy u aut který maj velkej poměr mezi prázdný plný a zadní brzdy to má s předimenzovanym účinkem čož u trosky nehrozí a je to tam jen dle hesla "dohnat předehnat" a losí test to dá Shocked Confused Coo too? ANNAH LeDocteur morm morm morm


U Vás už úplne legalizovali trávu? Laughing Ten príspevok na mňa tak pôsobí ;o)
Aké šetrenie gúm? Ak auto nedostaneš do šmyku, tak možno hovoriť o šetrení pneumatík, ale v tú chvíľu to asi nie je to podstatné. A ak je práve mokro, či sneh, tak asi ani tie gumy toho moc nedostanú.
Zatuhnuté obmedzovače (značky ATE - keďže ide o TAZ 1500) má ten, kto nemení pravidelne brzdovú kvapalinu. Tieto prvky sú spoľahlivé a korodujú zvnútra od vlhkosti kvapalinou pohltenej (keďže je hygroskopická) - pri zanedbaní údržby.
Čeľusťová bubnová brzda s priemerom 250 mm pri tlaku na nápravu cca 5 kN - teda cca 500 kg u valníka o pohotovostnej hmotnosti je dosť predimenzovaná, nemyslíš? A navyše majú kolesá v taký čas odklon 5 - 6°. V takýchto podmienkach pri plnom brzdení dôjde k šmyku zadnej nápravy ešte skôr ako nápravy prednej - si treba uvedomiť. Aby sa tak nestalo - na to slúžia záťažová regulácia.
Ak Roman tvrdil, že to stojí 2500 Kč, tak by bolo dobré sa poobzerať i niekde inde, pretože u nás to majú za 37 € vrátane DPH. Treba si to žiadať ako nový typ, pretože staré typy mali obmedzovacie ventily iné (mimochodom lacnejšie - cena okolo 15 €/ks), ale komplikovanejšie, pretože vyžadujú montáž vahadla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: ne březen 02, 2014 12:12 pm    Předmět: Citovat

Posime, u Kadlátka je ta diagnoza mnohem horší Laughing
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Kadlátko



Založen: 28.12.2006
Příspěvky: 373
Bydliště: Libušín u Kladna

PříspěvekZaslal: ne březen 02, 2014 10:28 pm    Předmět: Citovat

Na mé trosce rok 1989 mikrobus na STK na válcích detekovali nebrzdící jedno ze zadních kol už nevim který, bez tlačenky a známosti jim řikam diť je to 1203ka tam to stejně nepoznáš, a ten starej chlap co to stk řek volej tam neteče a máv rukou a stk mi dal, protože rozdíl mezi 4 pístovou kotoučovkou a bubnovkou 1966 je v nástupu a účinku dvě generace vývoje Wink Rolling Eyes a fakt i když nato hamtneš jak kůň žokeje Váni Železník, tak to auto jede porád rovně, jak řikam !!!! dohnat předehnat !!! A nehledej u tohohle glasnosťskýho bastlu vědecký zdůvodnění jedinej pořádnej mírovej čtyřkolovej výrobek dělanej za beskydama u Váhu byla KN320ka Nasranej Nasranej Nasranej Pakarna palec dolu ANNAH Mulimrdka K zblití Mr. Green morm morm morm Rust in pieces Kozy Kozy Kozy jo a vopravovat to nebudu snad až budu muset u ńákýho "Posima" projít opakovaně v září 2016 STK
_________________
brrrrhhhh a brhhhhhh ,ííííííííííííííí a stojim vo kus dál
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út březen 04, 2014 12:12 pm    Předmět: Citovat

Burák napsal:
Posime, u Kadlátka je ta diagnoza mnohem horší Laughing

Asi fakt. Jazdiť s autom s rozhasenými brzdami a ešte sa tým i vyťahovať - to musí mať nejakú príčinu...

Nepísal som žiadne vedecké úvahy, ale holé fakty. Vedátorčí tu niekto iný o generáciách bŕzd. Mimochodom - práve bubnové brzdy v porovnaní s kotúčovou brzdou ZABLOKUJÚ koleso omnoho skôr - vyplýva to z ich podstaty. Naproti tomu kotúčové brzdy majú priebeh brzdného spomalenia v závislosti na tlaku kvapaliny omnoho lineárnejší a k zablokovaniu kolesa dôjde až omnoho neskôr. Práve preto sa po nábehu výroby kotúčových bŕzd musela začať používať záťažová regulácia na všetky modifikácie Š1203. Výnimkou bol valník, ktorý ich mal už skôr z vyššie opísaných dôvodov.
BTW: mám dva mikrobusy, jeden má obmedzovače, druhý nie (a to ten, ktorý bol vyrobený naľavo od Beskýd, napriek tomu, že si to homologizácia vyžaduje). A rozdiel v stabilite pri brzdení nezaťaženého auta tam je značný.
Čo sa týka Tvojho "buržoázneho nacionalizmu", tak na túto tému musíš založiť zvláštne vlákno. Ja sa však do diskusie neplánujem nezapojiť. Malo by to asi taký "zmysel", ako vysvetľovať niekomu, že brzdy by mali mať vždy súmerný účinok na všetkých nápravách.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kadlátko



Založen: 28.12.2006
Příspěvky: 373
Bydliště: Libušín u Kladna

PříspěvekZaslal: út březen 04, 2014 1:57 pm    Předmět: Citovat

Diť řikam dohnat předehnat, vědecky bafnu jedinou (ze tří)kotoučovku co se v ČSSR už vyrábí a prdnu jí tam hlava nehlava. Já snad udělam u Shořelý chaty Libušín v Beskydech Vědecký syíimpózium. Moto těchto stránek mě utěšuje, že jsme jedné krve Cool. Jo a ty grafy nástupu brzd sy hoď do jedný lajny od nulový polohy pedálu (ne od začátku prvního dotyku obložení buben kotouč)ve stejnym měřítku včetně potřebného a reálného výkonu brždění, ale reálně, ne dle učednic 1. ročníku obor automechanik. Wink (já už nemůůůůůžu, dyť se bavíme o trosce) Smile Laughing Very Happy Idea
_________________
brrrrhhhh a brhhhhhh ,ííííííííííííííí a stojim vo kus dál
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út březen 04, 2014 11:54 pm    Předmět: Citovat

Áno, presne o takom grafe som predsa písal. Nulová poloha pedálu = nulový tlak kvapaliny. Akurát že správne je - nulová sila na pedál. Od sily na pedál sa odvíja tlak v sústave.
Vo výkone brzdenia "reálneho" a teoretického je rozdiel LEN vtedy, ak brzda nie je v poriadku. Ja s 1203kami jazdím denne skoro 14 rokov a neprepisujem sem nejakú teóriu z knižiek, aby som sa vyťahoval.
Neviem ako si došiel k presvedčeniu, že kotúčovka v Š1203 nie je tá správna. Ak by tam bola ktorákoľvek z tých ďalších u nás vtedy vyrábaných, tak by ten zadok blokoval v porovnaní s predkom ešte skôr ako je tomu teraz, predsa Exclamation
A vôbec, neviem, aký má ďalej zmysel táto debata. Zabiehame do oblastí, ktoré už sú off topic.
Napísal som svoj názor, že u vozu TAZ 1500 vo valníkovom vyhotovení proste záťažová regulácia nie je osadená nadarmo, vrátane zdôvodnenia a za tým si stojím. To, či tam ju niekto bude mať, alebo to vyhodí von, je len a len na ňom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: út duben 08, 2014 8:01 pm    Předmět: Citovat

ahoj Posime , dají se sehnat pružina s pákou na nový typ ?
jaké je umístění příček na kterých jsou umístěny ?
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1304
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: st duben 09, 2014 7:54 am    Předmět: Citovat

Ahoj kucíí. Taky vám vyskakujou ty dlouhatánský pružiny omezovačů s dolního uchycení? Po každé jízdě minimálně jednu nahazuju Embarassed Ale je to naštěstí poslední dobou jediný "válení" pod troskou a de to nahodit bez nářadí jen rukou Laughing ! Nechcuk tu pružinu přiondit, tak bych jen rád věděl, jestli je to takhle normální nebo nééé? Rolling Eyes
_________________
Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: st duben 09, 2014 6:54 pm    Předmět: Citovat

mě nevyskakujou mám udřený háčky

a nevysejí ti páky nad válečkem ?
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1304
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: st duben 09, 2014 8:29 pm    Předmět: Citovat

Ne, žádný páky nevysévám, leda občas nějaké to travní semeno na zrajtovanou zahradu. Páky omezovačů se tváří být na svém místě ve vodorovné poloze a případná nečinnost válečků omezovačů mě nechává klidným, bo mám ten zadek vždy dost zatíženej. Hlavně, že tam nechčije brzdovka, stačí ty věčný starosti se spojkovým válečkem Crying or Very sad .
_________________
Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: po květen 05, 2014 6:53 pm    Předmět: Citovat

Patrik Novák napsal:
ahoj Posime , dají se sehnat pružina s pákou na nový typ ?
jaké je umístění příček na kterých jsou umístěny ?


Či sa dajú zohnať niekde v mototechne to Ti nepoviem - u nás pochybujem, skôr u Vás. Tu sa s týmito autami už nikto nechce zaoberať. Ale použitých dielov tohto druhu bude na vrakáčoch (alebo v Ocelote) určite dosť.
Ako myslíš to umiestnenie priečok? Sú privarené medzi prednou a zadnou priečkou skrine zadnej nápravy - ale to asi vieš...

@Sestra 6 - to vypadávanie pružín je zvláštne - pravdupovediac som sa s tým nestretol. Zvyčajne sa zvykne predrieť spodné upevňujúce oko pružiny v podložke za tlmičom. Chce to trošku vazeliny sem tam.
BTW: spojkový valček začne tiecť zvyčajne po stlačení pedála spojky po dlhodobejšom odstavení auta. Ak tam však pred odstavením nastriekaš napr. WD40 otvorom v manžete a párkrát ho stlačíš (prípadne môžeš i pred stlačením pedála pri oživovaní auta po odstávke), tak k tomu nedôjde a valček funguje normálne dlhú dobu. Inak po odstavení sa manžeta prilepí k valčeku a po stlačení sa jej tesniaci brit poškodí. Ja tam to WDčko čas od času (keď ho mám so sebou pod autom už v ruke) strieknem a nemám s týmto valčekom žiadne starosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1304
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: po květen 05, 2014 8:31 pm    Předmět: Citovat

Vďaka, viem, že mazanie valčekov žltů brzdovků je na figu. Ale špricnuť tam wdéčko som doposavaď nepočul. A nieje najlepšie napchať tam to Wdéčko skor na jeseň? Ako prevencia pred koróziou? Laughing
_________________
Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: út květen 06, 2014 5:44 am    Předmět: Citovat

jako je pravda že jsem ještě nevolal jiroušovi ,
umístění příček : musím přiznat , ještě jsem nekoukal na buse rv94 , koukl jsem na valník a tam ty příčky nejsou , podle seznamu dílů jsem yysledoval že by měli být podélné
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út květen 06, 2014 4:51 pm    Předmět: Citovat

Sestro 6: kľudne aj na jeseň - pokiaľ je to pred odstavenímSmile Neviem kedy voz odstavuješ zvyčajne z prevádzky Wink Ale pred oživením mu to daj znova, aby sa nemohol vyhovárať, že z neho všetko už vyprchalo. Ja to ho tam striekam vždy, keď mám príležitosť už roky a nemusím na neho ani siahnuť.

@Patrik: tak tak, sú to také plechové lisované pozdĺžniky privarené medzi prednú a zadnú priečky rozvodovky. Jirouš Ti to podľa mňa určite venuje, lebo podľa neho sú tam tie obmedzovače "na pí*u" Smile Za ďalšie ich treba pred oživením nového auta nastaviť na valcovej stolici, ktorou on nedisponuje, takže ich nemontuje vôbec.
Od 04/92 sa dávali na všetky modifikácie iba tieto obmedzovače.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: út květen 06, 2014 6:05 pm    Předmět: Citovat

bych tam navařil co tady najdu , ale nevím jak maj bejt od sebe
podařilo se mi sehnat sice starej typ (kus za 300 ) , a za stejnou cenu bych mohl mít i novej typ , ale nemám to příslušenství co je na torzce
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Podvozek Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com