Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: ne březen 02, 2014 7:43 am Předmět: |
|
|
Kadlátko napsal: | A naco je ten henten bazmek předek brzdí porád stejně né všeci to maj ztuhlý a na starejch všech dodávkách kor a nikoho to nezajímá řek bych, že to pouze šetří zadní gumy u aut který maj velkej poměr mezi prázdný plný a zadní brzdy to má s předimenzovanym účinkem čož u trosky nehrozí a je to tam jen dle hesla "dohnat předehnat" a losí test to dá |
U Vás už úplne legalizovali trávu? Ten príspevok na mňa tak pôsobí ;o)
Aké šetrenie gúm? Ak auto nedostaneš do šmyku, tak možno hovoriť o šetrení pneumatík, ale v tú chvíľu to asi nie je to podstatné. A ak je práve mokro, či sneh, tak asi ani tie gumy toho moc nedostanú.
Zatuhnuté obmedzovače (značky ATE - keďže ide o TAZ 1500) má ten, kto nemení pravidelne brzdovú kvapalinu. Tieto prvky sú spoľahlivé a korodujú zvnútra od vlhkosti kvapalinou pohltenej (keďže je hygroskopická) - pri zanedbaní údržby.
Čeľusťová bubnová brzda s priemerom 250 mm pri tlaku na nápravu cca 5 kN - teda cca 500 kg u valníka o pohotovostnej hmotnosti je dosť predimenzovaná, nemyslíš? A navyše majú kolesá v taký čas odklon 5 - 6°. V takýchto podmienkach pri plnom brzdení dôjde k šmyku zadnej nápravy ešte skôr ako nápravy prednej - si treba uvedomiť. Aby sa tak nestalo - na to slúžia záťažová regulácia.
Ak Roman tvrdil, že to stojí 2500 Kč, tak by bolo dobré sa poobzerať i niekde inde, pretože u nás to majú za 37 € vrátane DPH. Treba si to žiadať ako nový typ, pretože staré typy mali obmedzovacie ventily iné (mimochodom lacnejšie - cena okolo 15 €/ks), ale komplikovanejšie, pretože vyžadujú montáž vahadla. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: ne březen 02, 2014 12:12 pm Předmět: |
|
|
Posime, u Kadlátka je ta diagnoza mnohem horší _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kadlátko
Založen: 28.12.2006 Příspěvky: 373 Bydliště: Libušín u Kladna
|
Zaslal: ne březen 02, 2014 10:28 pm Předmět: |
|
|
Na mé trosce rok 1989 mikrobus na STK na válcích detekovali nebrzdící jedno ze zadních kol už nevim který, bez tlačenky a známosti jim řikam diť je to 1203ka tam to stejně nepoznáš, a ten starej chlap co to stk řek volej tam neteče a máv rukou a stk mi dal, protože rozdíl mezi 4 pístovou kotoučovkou a bubnovkou 1966 je v nástupu a účinku dvě generace vývoje a fakt i když nato hamtneš jak kůň žokeje Váni Železník, tak to auto jede porád rovně, jak řikam !!!! dohnat předehnat !!! A nehledej u tohohle glasnosťskýho bastlu vědecký zdůvodnění jedinej pořádnej mírovej čtyřkolovej výrobek dělanej za beskydama u Váhu byla KN320ka jo a vopravovat to nebudu snad až budu muset u ńákýho "Posima" projít opakovaně v září 2016 STK _________________ brrrrhhhh a brhhhhhh ,ííííííííííííííí a stojim vo kus dál |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: út březen 04, 2014 12:12 pm Předmět: |
|
|
Burák napsal: | Posime, u Kadlátka je ta diagnoza mnohem horší |
Asi fakt. Jazdiť s autom s rozhasenými brzdami a ešte sa tým i vyťahovať - to musí mať nejakú príčinu...
Nepísal som žiadne vedecké úvahy, ale holé fakty. Vedátorčí tu niekto iný o generáciách bŕzd. Mimochodom - práve bubnové brzdy v porovnaní s kotúčovou brzdou ZABLOKUJÚ koleso omnoho skôr - vyplýva to z ich podstaty. Naproti tomu kotúčové brzdy majú priebeh brzdného spomalenia v závislosti na tlaku kvapaliny omnoho lineárnejší a k zablokovaniu kolesa dôjde až omnoho neskôr. Práve preto sa po nábehu výroby kotúčových bŕzd musela začať používať záťažová regulácia na všetky modifikácie Š1203. Výnimkou bol valník, ktorý ich mal už skôr z vyššie opísaných dôvodov.
BTW: mám dva mikrobusy, jeden má obmedzovače, druhý nie (a to ten, ktorý bol vyrobený naľavo od Beskýd, napriek tomu, že si to homologizácia vyžaduje). A rozdiel v stabilite pri brzdení nezaťaženého auta tam je značný.
Čo sa týka Tvojho "buržoázneho nacionalizmu", tak na túto tému musíš založiť zvláštne vlákno. Ja sa však do diskusie neplánujem nezapojiť. Malo by to asi taký "zmysel", ako vysvetľovať niekomu, že brzdy by mali mať vždy súmerný účinok na všetkých nápravách. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kadlátko
Založen: 28.12.2006 Příspěvky: 373 Bydliště: Libušín u Kladna
|
Zaslal: út březen 04, 2014 1:57 pm Předmět: |
|
|
Diť řikam dohnat předehnat, vědecky bafnu jedinou (ze tří)kotoučovku co se v ČSSR už vyrábí a prdnu jí tam hlava nehlava. Já snad udělam u Shořelý chaty Libušín v Beskydech Vědecký syíimpózium. Moto těchto stránek mě utěšuje, že jsme jedné krve . Jo a ty grafy nástupu brzd sy hoď do jedný lajny od nulový polohy pedálu (ne od začátku prvního dotyku obložení buben kotouč)ve stejnym měřítku včetně potřebného a reálného výkonu brždění, ale reálně, ne dle učednic 1. ročníku obor automechanik. (já už nemůůůůůžu, dyť se bavíme o trosce) _________________ brrrrhhhh a brhhhhhh ,ííííííííííííííí a stojim vo kus dál |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: út březen 04, 2014 11:54 pm Předmět: |
|
|
Áno, presne o takom grafe som predsa písal. Nulová poloha pedálu = nulový tlak kvapaliny. Akurát že správne je - nulová sila na pedál. Od sily na pedál sa odvíja tlak v sústave.
Vo výkone brzdenia "reálneho" a teoretického je rozdiel LEN vtedy, ak brzda nie je v poriadku. Ja s 1203kami jazdím denne skoro 14 rokov a neprepisujem sem nejakú teóriu z knižiek, aby som sa vyťahoval.
Neviem ako si došiel k presvedčeniu, že kotúčovka v Š1203 nie je tá správna. Ak by tam bola ktorákoľvek z tých ďalších u nás vtedy vyrábaných, tak by ten zadok blokoval v porovnaní s predkom ešte skôr ako je tomu teraz, predsa
A vôbec, neviem, aký má ďalej zmysel táto debata. Zabiehame do oblastí, ktoré už sú off topic.
Napísal som svoj názor, že u vozu TAZ 1500 vo valníkovom vyhotovení proste záťažová regulácia nie je osadená nadarmo, vrátane zdôvodnenia a za tým si stojím. To, či tam ju niekto bude mať, alebo to vyhodí von, je len a len na ňom. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: út duben 08, 2014 8:01 pm Předmět: |
|
|
ahoj Posime , dají se sehnat pružina s pákou na nový typ ?
jaké je umístění příček na kterých jsou umístěny ? _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: st duben 09, 2014 7:54 am Předmět: |
|
|
Ahoj kucíí. Taky vám vyskakujou ty dlouhatánský pružiny omezovačů s dolního uchycení? Po každé jízdě minimálně jednu nahazuju Ale je to naštěstí poslední dobou jediný "válení" pod troskou a de to nahodit bez nářadí jen rukou ! Nechcuk tu pružinu přiondit, tak bych jen rád věděl, jestli je to takhle normální nebo nééé? _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: st duben 09, 2014 6:54 pm Předmět: |
|
|
mě nevyskakujou mám udřený háčky
a nevysejí ti páky nad válečkem ? _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: st duben 09, 2014 8:29 pm Předmět: |
|
|
Ne, žádný páky nevysévám, leda občas nějaké to travní semeno na zrajtovanou zahradu. Páky omezovačů se tváří být na svém místě ve vodorovné poloze a případná nečinnost válečků omezovačů mě nechává klidným, bo mám ten zadek vždy dost zatíženej. Hlavně, že tam nechčije brzdovka, stačí ty věčný starosti se spojkovým válečkem . _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: po květen 05, 2014 6:53 pm Předmět: |
|
|
Patrik Novák napsal: | ahoj Posime , dají se sehnat pružina s pákou na nový typ ?
jaké je umístění příček na kterých jsou umístěny ? |
Či sa dajú zohnať niekde v mototechne to Ti nepoviem - u nás pochybujem, skôr u Vás. Tu sa s týmito autami už nikto nechce zaoberať. Ale použitých dielov tohto druhu bude na vrakáčoch (alebo v Ocelote) určite dosť.
Ako myslíš to umiestnenie priečok? Sú privarené medzi prednou a zadnou priečkou skrine zadnej nápravy - ale to asi vieš...
@Sestra 6 - to vypadávanie pružín je zvláštne - pravdupovediac som sa s tým nestretol. Zvyčajne sa zvykne predrieť spodné upevňujúce oko pružiny v podložke za tlmičom. Chce to trošku vazeliny sem tam.
BTW: spojkový valček začne tiecť zvyčajne po stlačení pedála spojky po dlhodobejšom odstavení auta. Ak tam však pred odstavením nastriekaš napr. WD40 otvorom v manžete a párkrát ho stlačíš (prípadne môžeš i pred stlačením pedála pri oživovaní auta po odstávke), tak k tomu nedôjde a valček funguje normálne dlhú dobu. Inak po odstavení sa manžeta prilepí k valčeku a po stlačení sa jej tesniaci brit poškodí. Ja tam to WDčko čas od času (keď ho mám so sebou pod autom už v ruke) strieknem a nemám s týmto valčekom žiadne starosti. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: po květen 05, 2014 8:31 pm Předmět: |
|
|
Vďaka, viem, že mazanie valčekov žltů brzdovků je na figu. Ale špricnuť tam wdéčko som doposavaď nepočul. A nieje najlepšie napchať tam to Wdéčko skor na jeseň? Ako prevencia pred koróziou? _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: út květen 06, 2014 5:44 am Předmět: |
|
|
jako je pravda že jsem ještě nevolal jiroušovi ,
umístění příček : musím přiznat , ještě jsem nekoukal na buse rv94 , koukl jsem na valník a tam ty příčky nejsou , podle seznamu dílů jsem yysledoval že by měli být podélné _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: út květen 06, 2014 4:51 pm Předmět: |
|
|
Sestro 6: kľudne aj na jeseň - pokiaľ je to pred odstavením Neviem kedy voz odstavuješ zvyčajne z prevádzky Ale pred oživením mu to daj znova, aby sa nemohol vyhovárať, že z neho všetko už vyprchalo. Ja to ho tam striekam vždy, keď mám príležitosť už roky a nemusím na neho ani siahnuť.
@Patrik: tak tak, sú to také plechové lisované pozdĺžniky privarené medzi prednú a zadnú priečky rozvodovky. Jirouš Ti to podľa mňa určite venuje, lebo podľa neho sú tam tie obmedzovače "na pí*u" Za ďalšie ich treba pred oživením nového auta nastaviť na valcovej stolici, ktorou on nedisponuje, takže ich nemontuje vôbec.
Od 04/92 sa dávali na všetky modifikácie iba tieto obmedzovače. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: út květen 06, 2014 6:05 pm Předmět: |
|
|
bych tam navařil co tady najdu , ale nevím jak maj bejt od sebe
podařilo se mi sehnat sice starej typ (kus za 300 ) , a za stejnou cenu bych mohl mít i novej typ , ale nemám to příslušenství co je na torzce _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|