Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nastavení táhel od šaltpáky k převodovce
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1304
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: po listopad 11, 2013 7:32 pm    Předmět: Citovat

Jo, jako vždy mi vravíš z duše. Mě se tenkrát, když mi to neřadilo, vyplatilo dát tam "staré kocky" a ty čepy se závlačkami nahradit imbusovými šroubky s tělem bez závitu kratším těsně pod vnější rozměr vidličky. Přebytek závitu na šroubu jsem uřezal a samojistícími maticemi vidličku stáhnul na minimální vůli. Já vím, je to předem upravit osm šroubků, ale od té doby jsem na to nemusel ani šáhnout. Laughing
_________________
Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: čt listopad 14, 2013 12:50 pm    Předmět: Citovat

Áno, tie skrutky sú rozhodne lepšie, ako čapy, kvôli ktorým sa otvory v tiahlách zbytočne moc vymačkávajú a vôbec sa to tam celé "rozhasí"... Úplne najlepšie sú tie nové "kocky" s puzdrami, ale puzdrá musia byť (tak ako u originálnych dielov) o pár desatín mm dlhšie ako kocka a nesmú v nej byť s vôľou. Tie čo sú teraz v predaji sú vyrobené od buka do buka...
A čo je tiež veľmi dôležité je dobré mazanie. Hlavne kocka pred konzolou predlohovej tyče je dosť skúšaná koróziou. Ja osobne to aj tak raz za pár rokov rozoberiem, prečistím od starej "vazeliny" plnej prachu a namažem to znova. Popri tom pouťahujem i skrutky, aby boli kĺby bez vôle, ale aby to ešte "chodilo".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JČ29



Založen: 3.12.2008
Příspěvky: 45
Bydliště: Praha 7

PříspěvekZaslal: čt listopad 14, 2013 4:10 pm    Předmět: Citovat

Velká vďaka, dík za obšírné rady. Nyní bude zimní čas i na promýšlení a shánění zmiňovaných dílů, které by se podle Posima daly obstarat. Zkusím, zda na Bělohorské vůbec něco z toho, co by se v dnešní době možná dalo sehnat, mají. Jak píše sestra 6, kdyby vše na troskách fungovalo, tak by nás to ani nebavilo a tak by se tady také o tom nepsalo. Jen musí to nefungování mít určitou snesitelnou míru, aby to nepřerostlo přes ni. Někdy mi připadá, že troska má něco společného s dominovým efektem. Jednu vadu dáš dohromady a podělá se zase něco jiného. Dík.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JČ29



Založen: 3.12.2008
Příspěvky: 45
Bydliště: Praha 7

PříspěvekZaslal: pá listopad 15, 2013 10:14 am    Předmět: Citovat

Ještě doplňující dotaz k pasáži ,, Ak nemáte nové "kocky", použiť aspoň tie staré (premazané plastickým mazivom najlepšie s obsahom lítia - napr. LA2, LTA atď...) a namiesto čapov so závlačkou ich spojiť s tiahlom a kulisami pomocou skrutky M6 + samoistiacej matice, ako je to u novších modelov. Skrutka by sa mala zaťahovať na cca 9,5 Nm, resp. dovtedy, kým sa neodstráni vôľa, ale súčasne pohyb kĺbu ešte príliš neviazne. "
Sestra 6 navíc píše o inbusových šroubech. Momentový klíč mít nebudu, tzn. odhadem vše utahovat. Šrouby-skrutky M6 délky jaké? Asi aby příliš nebo vůbec nevyčnívaly. Samojisticí matice také musí vyčnívat. Hlavice šestihranných šroubů, tj. standardních nebude vadit? I inbusák má hlavici. Nebo možná hledám problém v něčem, kde není....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: pá listopad 15, 2013 10:52 am    Předmět: Citovat

na konci jsi to objevil , hledáš problém kde není , ovšem imbus má vyšší hlavu ale jen o cca1/3 než 6hran , klidně můžeš i 6hrany
imbusy proto že jsou pevnostní když je budeš kupovat řekni že je chceš v 10,2 nebo 12,9

řezat se musej proto že potřebuješ šrouby délky cca25??mm ale dřík délky 20mm (ale takhle dlouhej dřík maj šrouby délkycca 40mm)

pokud by jsi ode mě bral (odkaz jsem dával výš - je na předešlý straně - dekodér) tak ti je tam přihodím
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: pá listopad 15, 2013 8:48 pm    Předmět: Citovat

Originálne skrutky aké sa používali od 05/92 boli M6x30 podľa normy ODH 02 1101.55. Táto norma pre skrutky s hlavou s vnútorným šesťhranom sa už ale nepoužíva. Boli to práve také skutky, ktoré nemali závit až k hlave.
V zásade stačí, ak skrutky nebudú mať závit až k hlave, pričom ich driek bude zasahovať do 2/3 "kocky".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1304
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: ne listopad 17, 2013 6:59 pm    Předmět: Citovat

No právě to jsem nechtěl. Imbusy maj tělo bez závitu právě 6 mm a já tam dal takové, aby to tělo bez závitu bylo tak dlouhé, aby prošlo nejen vidličkou a kostkou, ale i částečně do druhé strany vidličky. Tzn, že toho závitu je tam jen tak tak 6 mm. Laughing
_________________
Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: pá listopad 29, 2013 5:48 pm    Předmět: Citovat

Určite je lepšie mať driek čo možno najdlhší a závit čo možno najkratší.
No fungovať to bude dobre aj s bežnými skrutkami Wink Ten závit nezvykne byť od vidličky nejak zvlášť otlačený. Aspoň z mojich skúseností...
Zrejme tá skrutka po zatiahnutí prenáša pohyb do značnej miery i tlakom svojej hlavy a matice k vidličke...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JČ29



Založen: 3.12.2008
Příspěvky: 45
Bydliště: Praha 7

PříspěvekZaslal: po duben 21, 2014 1:24 pm    Předmět: Dodatečný dotaz Citovat

Posime prosím o vyjasnění. Zatím jsem na montáž nevlezl. Zrovna mám 2 týdny problém s páteří, takže nějaké válení v průvanu pod troskou na ulici jaksi nejde. Začal jsem podrobně po zimní pauze studovat Tvůj návod. Něčemu nerozumím. Sice jsem v listopadu očichal táhla zespoda vehiklu a obzíral to z kabiny. V textu si občas pletu názvy typu konzole. Tohle místo jsem možná špatně přetlumočil. Ve velkém Tvém příspěvku z 4.11.2013 7:31 pm skoro na jeho konci je tato pasáž:

Radiaca páka sa dá do neutrálu. Treba si ľahnúť pod prednú konzolu a skontrolovať, či je "objímka páky radenia" (to je tá vec s čudlíkom, ktorý chodí v plechovej kulise pod pákou) v strede od svojich krajných polôh. V oboch smeroch (dopredu i dozadu) musí mať rovnaký priestor. Ak tomu tak nie je, tak sa povolí konzola v kabíne uvoľnením štyroch skrutiek a pohybom páky sa nastaví tak, aby bola objímka v strede. Potom sa skrutky sa utiahnu. Ak by dochádzalo k vyskakovaniu spiatočky (čo sa najčastejšie stáva, pretože tá vyžaduje najväčší výkyv páky, tak sa konzola páky v kabíne znova povolí a malinko sa páka posunie nahor, aby došlo k posunutiu konzoly a skrutky sa utiahnu. Pokiaľ by predsa nejaká rýchlosť mala snahu vyskakovať, tak sa znova ľahne pod auto, pomocník zasúva striedavo 1° a R a pozoruje sa na dekodéri, či i on nie je vo svojej dorazovej polohe. Ak áno, tak sa musia povoliť jeho štyri upevňovacie skrutky a malinko ho posunúť v požadovanom smere (napr. ak tam nejde úplne 1.°, dekodér sa musí posunúť dozadu. Treba si však uvedomiť, že posunutím dekodéra (alias predlohovej konzoly) sa zmení i nastavenie voľby prevodových stupňov. Preto je dobré urobiť hrubé nastavenie zasúvania a vysúvania na začiatku, aby sa to potom už len event málo doštelovalo. Podstata je tá, aby pri žiadnej zaradenej rýchlosti nebola ani jedna konzola vo svojej dorazovej polohe - vždy tam musí byť rezerva.
Ak niečo nie je jasné, treba sa znova opýtať, píšem to dosť narýchlo...

Konzoli jsem ztučnil v textu. Jde opravdu o konzoli páky řazení úplnou (pol. 1 na str. 164)? Nebo o úplnou konzoli (pol. 1 na str. 167)? Z papírů se to možná vymyslí a z lehu pod troskou asi více. Dík předem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: po květen 05, 2014 6:26 pm    Předmět: Citovat

Ospravedlňujem sa že odpovedám až teraz, ale nejako nestíham.
Áno, je to "Konzola se zasouvací pákou řazení" na str. 164 v Katalógu N.D r.v. 1980. Ono iná konzola v kabíne ani nie je Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JČ29



Založen: 3.12.2008
Příspěvky: 45
Bydliště: Praha 7

PříspěvekZaslal: po květen 05, 2014 11:11 pm    Předmět: Citovat

Dnes (tedy už včera 5.5. odpoledne) jsem s dalším verglistou ,,očichali" táhla a okolí. Kostky ve vidličkách se i s dosavadním standardním připojením pomocí čepů a závlaček nejevily jako vaklající. Zadělané sajrajtem to tam je a pořádně. Co se zdálo podezřelé, byl výstup dekodéru - úplná konzole - (konzola předlohové tyče řazení s táhly) - pol. 1 na str. 164 Katalogu náhr. dílů. To je ta věc, co nabízí Patrik Novák. Zablemtané to tam je také. Nelíbil se nám na tzv. dekodéru výstupek pro přesouvací táhlo 26/167. Dá se s ním ručně vaklat. Je to možné, nebo toto podezření pouze plyne z neznalosti normálního stavu věci? Je to také ,,skvělé" místo na montáž pro neznalé amatéry a na ulici. Velebil jsem dávné konstruktéry slovutné 1200trosky mnoha neslušnými výrazy. Pružinový systém u táhla 26/167 (položky 30, 31) asi zrovna pružný už také není. Také se vrklal otáčený konec tohoto táhla 26/167 na převodovce, kde toto táhlo končí. Nerad bych něco rozvrtal a nebylo to právě to nejblbější místo. Všude budou vůle a nakonec se sečtou, že je to jeden vakl. Prosím o radu. Nechtěl bych se z těch vůlí stát úplným volem, i když jsem se jím už dávno stal po pořízení tohoto vozu snů...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Gilmor



Založen: 10.9.2007
Příspěvky: 55
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út květen 06, 2014 8:13 am    Předmět: Citovat

Já bych k tomu jen dodal, že příčina neřazení mi přišla ta, že vakl přesouvacího táhla (2-4-R) ,je už takovej, že páka narazí na doraz v kulise, ale vinou vůle to už na víku převodovky nedocvakne.
Vůle je zamozřejmě všude, ale nejvíc mi přišla v tom dekodéru. Domnívám se správně, že ten vehement s pružinou na přesouvacím táhlu je tam, aby nevyskakoval kvalt když to zabere na jedňoura a nakroutí se celej agregát? Napadlo mě, vzhledem k těm ostatním vůlím, jestli by to nešlo nějak vyřadit z činnosti. Jak moc to má pružit? To tam lítá, jako by tam žádná pružina ani nebyla....
_________________
Hlavně zážitky! Nemusí být pozitivní, hlavně když jsou intenzivní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JČ29



Založen: 3.12.2008
Příspěvky: 45
Bydliště: Praha 7

PříspěvekZaslal: út květen 06, 2014 12:36 pm    Předmět: Citovat

Ještě další dodatek. Telefounem jsem se dnes radil s jedním, co se v troskách montoval a má ještě nějaké obnošené náhr. díly z minula. Přijde se mi na vergl podívat, tedy alespoň slíbil to. Podle něho ta námi včera zjištěná vůle (vakl), která se mi pouze pružnou sponou na uchyceném konci táhla 26 k dekodéru po dodatečném zamyšlení nepozdávala jako vada, je dokonce v mezích jím zmiňované 3cm vůle. Tedy není závadou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út květen 06, 2014 4:34 pm    Předmět: Citovat

Vôľa v presúvacom tiahle (26) nemá byť žiadna. Pri potiahnutí, resp. zatlačení toho konca tiahla, ktoré je na prevodovke sa musí vracať nazad do východzej polohy. Žiadne 3 cm vôle. Veď tie 3 cm by boli polovica jeho pracovného chodu. Samozrejme - bavíme sa o vôľach, nie o presúvaní do odpružených polôh z ktorých sa tiahlo vráti späť a po vykývnutí radiacej páky v kabíne vozu vpravo či vľavo sa po jej vrátení do neutrálu musí dostať "zasúvacia páčka" pol. 25/104 na veku prevodovky do neutrálnej polohy. Ak by v presúvacom tiahle (26) bola vôľa 3cm, tak sa tam tá páčka určite nevráti.
"Vehement s pružinou" nemá na vyskakovanie rýchlostí vplyv. Ide o presúvacie tiahlo, ktorým sa "iba" vykonáva presúvanie zasúvacieho palca v prevodovke vo vodorovnom smere, to jest má vplyv na to, či budem radiť 1/2, alebo 3/4, alebo R. Samotné zasunutie rýchlosti obstaráva to druhé tiahlo (preto sa i volá "zasúvacie" - pol. 18/167), teda i vyskakovanie rýchlosti, resp. jej nedostatočné zasunutie môže spôsobovať aj ono.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JČ29



Založen: 3.12.2008
Příspěvky: 45
Bydliště: Praha 7

PříspěvekZaslal: st květen 07, 2014 8:39 am    Předmět: Citovat

Vůle u převodovky na táhle 26 by neměla být. Mnou zmiňovaná vůle, či co to je, o max. hodnotě 3 cm, je asi toto: zatáhnu rukou na vršek ,,dekodéru", který je umístěn vedle motoru a sedím přitom na řidičském sedadle, šilhám do díry pod sebou, spíše za sebe a drbnu do spojení táhla 26/167 s dekodérem 1/167 (spojení je provedeno pomocí spony 37/167). To spojení se někam vyhne do strany a vrátí se. O to mi šlo. To není závada.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com