Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Benjamin Krejčí
Založen: 31.7.2011 Příspěvky: 22 Bydliště: Praha/Jeseník
|
Zaslal: so leden 19, 2013 2:07 pm Předmět: [1202] Výměna čepů - geometrie |
|
|
Zdravím,
budu dávat na 1202ku zrepasovanou převodku s novým šnekem, nový silentblok nad převodku a také budu dávat nové čepy na řízení. Chtěl jsem se zeptat, jestli je tam nějaké úskalí a také jak je to pak s nastavením geometrie. Řídící tyče vyndám po jedné a budu to odměřovat, abych byl na stejné vzdálenosti i s novými čepy, ale přece jenom až to vše složím, tak změřím vzdálenost ráfků vzadu a vepředu. A jde mi o to, jakým čepem bych to pak měl doladit? Vnějším, nebo vnitřním? Děkuji za rady _________________ 1202 STW 1974 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: so leden 19, 2013 3:02 pm Předmět: |
|
|
Tím, co se líp vyndá, popř tím, co je víc zalezlej. U Inteligentních aut, stačí otočit spojovačkou. _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1940 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: so leden 19, 2013 9:45 pm Předmět: |
|
|
já nevím, ale v nákým větším lepším pnojservise ti myslím udělaj geo třeba za dvě kila - rychle a relativně spolehlivě (kupodivu je to jedna z mála věcí, který se i na novejch autech nedělaj přes notebook)
I když - je fakt že záleží na tom, co má být primárním cílem. Jesli zabránit sjíždění gum, tak třeba při mejch ročních nájezdech je to zcela nepodstatný.
A jesli má být cílem aby jela štejsna rovně, tak to stejně nepojede _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Benjamin Krejčí
Založen: 31.7.2011 Příspěvky: 22 Bydliště: Praha/Jeseník
|
Zaslal: ne leden 20, 2013 10:18 am Předmět: |
|
|
Tak sjíždění pneu nechci a naopak chci, aby jela rovně
Ale právě v pneuservisu jim nějak nevěřim. Obecně nemám důveřu v servisy. Už pár špatných zkušeností mám. _________________ 1202 STW 1974 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: ne leden 20, 2013 2:47 pm Předmět: |
|
|
Tak si udělej měrku z násady od koštěte, neni na tom nic složitýho _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Benjamin Krejčí
Založen: 31.7.2011 Příspěvky: 22 Bydliště: Praha/Jeseník
|
Zaslal: ne leden 20, 2013 8:17 pm Předmět: |
|
|
nějaký přípravek už mám. _________________ 1202 STW 1974 |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: ne leden 20, 2013 9:33 pm Předmět: |
|
|
A taky to chce dobrý a správně utažený kuželíkový ložiska v nábojích kol, jinak to nemá cenu seřizovat klackem. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: ne leden 20, 2013 9:37 pm Předmět: |
|
|
A co se týká jízdy rovně, tak ani skvělá přední náprava nic nezmůže, pokud je špatně chycená příčka s tlumiči zadní nápravy do kastle. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1940 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: ne leden 20, 2013 9:48 pm Předmět: |
|
|
Hlavně jedno z kouzel štejsny je právě v tom, že má chování a náturu sibiřského huskyho. Můžeš ji sebelíp školit a cepovat, ale stejně si pokaždý jde tam, kam chce zrovna ona.
Štejsna je šílená obludná hajtra a nikdy se mi nelíbila. Dostala mě ale právě tím neskutečným adrenalinem, kdy v mírně krizové situaci trhneš volantem ... a ono to jede pořád rovně. Teprve když jako v nějakém kvalitním filmu na displeji časované bomby přeblikne "00:01", celá Amerika přestane žrát popcorn a v očekávání nezadržitelné apokalypsy zadrží dech, tak si hajtra zhluboka zívne a s brbláním přece jenom neochotně zatočí...
To jsou právě ty věci (stejně jako třeba Předsedou definovaný jev "vzduch - země - vzduch" patrný při zabrždění 1203ky na křižovatce), které dělají z těchto aut nezaměnitelné živé bytosti - narozdíl od všech těch moderních robotických EPS, ABS, ASP, RCG atd. která zdegradovala auta na pouhé unifikované rychlovarné konvice za 399 999,-
Nirva, to sem se zas rozněžnil... _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: ne leden 20, 2013 10:21 pm Předmět: |
|
|
No právě. Já mám jenom RCG, ale přesto jízdní vlastnosti posledních 15-tkových 1203 eMek jsou oproti sedanům a hajtrám někde úplně jinde,
i když je to ... doplň si sám
Jenom kravál je v těch troskách fakt neúnosnej. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Benjamin Krejčí
Založen: 31.7.2011 Příspěvky: 22 Bydliště: Praha/Jeseník
|
Zaslal: po leden 21, 2013 11:45 am Předmět: |
|
|
Tak je mi jasný, že "novým" řízením se auto nestane o třídu lepším, ale snad nějaké zlepšení bude a nebudu muset točit půl otáčky na nic, než se začnou točit kola Ale zase proč neudělat nejvíce, co můžem V létě se chystám zase na cestu republikou, cca 1000km tak aby to bylo lepší, než rok minulý
A ještě otázka, jestli naleju do převodku PP 90H nebo PP 90, tak je to asi jedno, ne? Mechanik mi říkal, že by bylo lepší Háčko. Nebo klidně bych tam nalil nějaký "lepší" olej. _________________ 1202 STW 1974 |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1940 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: út leden 22, 2013 9:55 am Předmět: |
|
|
jakej přesně by podle toho mechanika měl mít přínos hypoid ve štejsní převodce ?
Kokakolu s pilinama tam dej... _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: út leden 22, 2013 11:58 am Předmět: |
|
|
Já tam leju klasickej převoďák v kombinali s vazelínou AOO _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út leden 22, 2013 6:17 pm Předmět: |
|
|
Ja tam lil jenom A00 - vohratou, aby lip tekla. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Benjamin Krejčí
Založen: 31.7.2011 Příspěvky: 22 Bydliště: Praha/Jeseník
|
Zaslal: út leden 22, 2013 6:31 pm Předmět: |
|
|
Tak usuzuji, že u šnekového převodu je větší namáhání na střih, tudíž by Háčko bylo "trochu" lepší, ne? Ale nadruhou stranu před 40 lety oleje moc neřešili, a taky to jezdilo _________________ 1202 STW 1974 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|