Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

[1202] Výměna čepů - geometrie
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Podvozek
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Benjamin Krejčí



Založen: 31.7.2011
Příspěvky: 22
Bydliště: Praha/Jeseník

PříspěvekZaslal: so leden 19, 2013 2:07 pm    Předmět: [1202] Výměna čepů - geometrie Citovat

Zdravím,
budu dávat na 1202ku zrepasovanou převodku s novým šnekem, nový silentblok nad převodku a také budu dávat nové čepy na řízení. Chtěl jsem se zeptat, jestli je tam nějaké úskalí a také jak je to pak s nastavením geometrie. Řídící tyče vyndám po jedné a budu to odměřovat, abych byl na stejné vzdálenosti i s novými čepy, ale přece jenom až to vše složím, tak změřím vzdálenost ráfků vzadu a vepředu. A jde mi o to, jakým čepem bych to pak měl doladit? Vnějším, nebo vnitřním? Děkuji za rady
_________________
1202 STW 1974
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2496
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: so leden 19, 2013 3:02 pm    Předmět: Citovat

Tím, co se líp vyndá, popř tím, co je víc zalezlej. U Inteligentních aut, stačí otočit spojovačkou.
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1878
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: so leden 19, 2013 9:45 pm    Předmět: Citovat

já nevím, ale v nákým větším lepším pnojservise ti myslím udělaj geo třeba za dvě kila - rychle a relativně spolehlivě (kupodivu je to jedna z mála věcí, který se i na novejch autech nedělaj přes notebook)

I když - je fakt že záleží na tom, co má být primárním cílem. Jesli zabránit sjíždění gum, tak třeba při mejch ročních nájezdech je to zcela nepodstatný.

A jesli má být cílem aby jela štejsna rovně, tak to stejně nepojede Smile
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Benjamin Krejčí



Založen: 31.7.2011
Příspěvky: 22
Bydliště: Praha/Jeseník

PříspěvekZaslal: ne leden 20, 2013 10:18 am    Předmět: Citovat

Tak sjíždění pneu nechci a naopak chci, aby jela rovně Very Happy

Ale právě v pneuservisu jim nějak nevěřim. Obecně nemám důveřu v servisy. Už pár špatných zkušeností mám.
_________________
1202 STW 1974
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2496
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: ne leden 20, 2013 2:47 pm    Předmět: Citovat

Tak si udělej měrku z násady od koštěte, neni na tom nic složitýho
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Benjamin Krejčí



Založen: 31.7.2011
Příspěvky: 22
Bydliště: Praha/Jeseník

PříspěvekZaslal: ne leden 20, 2013 8:17 pm    Předmět: Citovat

nějaký přípravek už mám.
_________________
1202 STW 1974
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1278
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: ne leden 20, 2013 9:33 pm    Předmět: Citovat

A taky to chce dobrý a správně utažený kuželíkový ložiska v nábojích kol, jinak to nemá cenu seřizovat klackem. Laughing
_________________
Sedan 1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203M de Luxe/kemp 1991, JAWA 05
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310, VW GolfI GTI, Ford Sierra, VW POLO D, Fiat UNOD, 2xEspace
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1278
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: ne leden 20, 2013 9:37 pm    Předmět: Citovat

A co se týká jízdy rovně, tak ani skvělá přední náprava nic nezmůže, pokud je špatně chycená příčka s tlumiči zadní nápravy do kastle. Laughing
_________________
Sedan 1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203M de Luxe/kemp 1991, JAWA 05
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310, VW GolfI GTI, Ford Sierra, VW POLO D, Fiat UNOD, 2xEspace
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1878
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: ne leden 20, 2013 9:48 pm    Předmět: Citovat

Hlavně jedno z kouzel štejsny je právě v tom, že má chování a náturu sibiřského huskyho. Můžeš ji sebelíp školit a cepovat, ale stejně si pokaždý jde tam, kam chce zrovna ona.

Štejsna je šílená obludná hajtra a nikdy se mi nelíbila. Dostala mě ale právě tím neskutečným adrenalinem, kdy v mírně krizové situaci trhneš volantem ... a ono to jede pořád rovně. Teprve když jako v nějakém kvalitním filmu na displeji časované bomby přeblikne "00:01", celá Amerika přestane žrát popcorn a v očekávání nezadržitelné apokalypsy zadrží dech, tak si hajtra zhluboka zívne a s brbláním přece jenom neochotně zatočí...

To jsou právě ty věci (stejně jako třeba Předsedou definovaný jev "vzduch - země - vzduch" patrný při zabrždění 1203ky na křižovatce), které dělají z těchto aut nezaměnitelné živé bytosti - narozdíl od všech těch moderních robotických EPS, ABS, ASP, RCG atd. která zdegradovala auta na pouhé unifikované rychlovarné konvice za 399 999,-

Nirva, to sem se zas rozněžnil...
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1278
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: ne leden 20, 2013 10:21 pm    Předmět: Citovat

No právě. Já mám jenom RCG, ale přesto jízdní vlastnosti posledních 15-tkových 1203 eMek jsou oproti sedanům a hajtrám někde úplně jinde,

i když je to ... Laughing doplň si sám Laughing

Jenom kravál je v těch troskách fakt neúnosnej. Rolling Eyes
_________________
Sedan 1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203M de Luxe/kemp 1991, JAWA 05
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310, VW GolfI GTI, Ford Sierra, VW POLO D, Fiat UNOD, 2xEspace
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Benjamin Krejčí



Založen: 31.7.2011
Příspěvky: 22
Bydliště: Praha/Jeseník

PříspěvekZaslal: po leden 21, 2013 11:45 am    Předmět: Citovat

Tak je mi jasný, že "novým" řízením se auto nestane o třídu lepším, ale snad nějaké zlepšení bude a nebudu muset točit půl otáčky na nic, než se začnou točit kola Very Happy Ale zase proč neudělat nejvíce, co můžem Very Happy V létě se chystám zase na cestu republikou, cca 1000km tak aby to bylo lepší, než rok minulý Very Happy

A ještě otázka, jestli naleju do převodku PP 90H nebo PP 90, tak je to asi jedno, ne? Mechanik mi říkal, že by bylo lepší Háčko. Nebo klidně bych tam nalil nějaký "lepší" olej.
_________________
1202 STW 1974
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1878
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: út leden 22, 2013 9:55 am    Předmět: Citovat

jakej přesně by podle toho mechanika měl mít přínos hypoid ve štejsní převodce ?

Kokakolu s pilinama tam dej...
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2496
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: út leden 22, 2013 11:58 am    Předmět: Citovat

Já tam leju klasickej převoďák v kombinali s vazelínou AOO
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 962
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út leden 22, 2013 6:17 pm    Předmět: Citovat

Ja tam lil jenom A00 - vohratou, aby lip tekla.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Benjamin Krejčí



Založen: 31.7.2011
Příspěvky: 22
Bydliště: Praha/Jeseník

PříspěvekZaslal: út leden 22, 2013 6:31 pm    Předmět: Citovat

Tak usuzuji, že u šnekového převodu je větší namáhání na střih, tudíž by Háčko bylo "trochu" lepší, ne? Ale nadruhou stranu před 40 lety oleje moc neřešili, a taky to jezdilo Very Happy
_________________
1202 STW 1974
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Podvozek Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com