Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

LEDnová nová věc
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Nechcuk někdo?
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Koudelka



Založen: 5.4.2009
Příspěvky: 366
Bydliště: Holomóc

PříspěvekZaslal: út leden 08, 2013 6:08 pm    Předmět: Citovat

Patrik Novák napsal:
no a aby ti do zásuvečky nepršelo tak tam pasuje gumová záslepka
nebo v případě autozapalovače koupit malýho špunkvaně nebo takto : http://pvdferdamravenec.rajce.idnes.cz/FELICIA_KOMBI/#P9190007.jpg
Co to je malej špunkvaň?To maj ve zverimexu? Laughing Shocked
_________________
Já neříkám nic,ale na moje slova dojde!!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: út leden 08, 2013 6:14 pm    Předmět: Citovat

jo. podle mě je to sameček od mulimrdky.
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út leden 08, 2013 6:43 pm    Předmět: Citovat

Hale, proc se tu bavite vo wattazi svetel, je to ponekud archaicky, protoze ta wattaz je minena u zarovek u kterejch neni ucinnost priliz vysoka (velice diplomaticky receno) a odpovida urcitymu svetelnymu toku, kterej u jinejch druhu svetelnejch zdroju je daleko vyssi. Co se dennich svetel tejce, tak maj samozrejme smysl ty ledkovy ze dvou hlavnich duvodu a tema je uspora energie a podstatne delsi zivotnost.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: út leden 08, 2013 8:34 pm    Předmět: Citovat

To jo, ale u "normálních" aut. U veterána to podle mě osobně smysl nemá. Kvůli životnosti určitě ne, kvůli energii by jistě jo - jenomže budou vypadat na starým verglu přece jen trochu divně. A když by se udělaly naznačeným způsobem z mlhovek - tak tě policajti ztetnou okamžitě. Budou si totiž samozřejmě taky myslet to o co vlastně šlo, neboli že svítíš mlhovkama... Wink A když jim budeš chtít vysvětlit, že to jsou HOMOLOGOVANÝ světla na denní svícení, tak se jim jistě nebude zdát žlutá barva (bavíme-li se pořád ještě o spartakách, oktávkách atd.)

Vono obecně - už jsme o tom mluvili několikrát, pokud někomu nestíhá dynamo, tak je to obvykle jen "o kousek" a chybí pár wattů. Pokud nestíhá úplně, tak je buď dynamo zmutlý a nebo zmutlej regulátor. Pokud to nedobíjí tím, že s rozsvícenejma světlama chybí jeden, dva ampéry, tak ty světla samozřejmě žerou nejvíc, ale je tam i plno dalších prasátek, který zbytečně ukusujou. Klidně může kolikrát pomyslný přetečení poháru udělat jenom blbá výměna žárovek co podsvicujou přístroje za LEDkový a nebo ještě tupější a levnější, přitom ještě účinnější věc - strčit si pod palubku na tyhle žárovičky vypínač a přes den je prostě mít vypnutý.

Ale takový řešení rozhodně nikomu nedoporučuju. Protože pak by taky lidi nemuseli chtít kupovat naše úžasný LEDkový žárovky Ba9s s uzemněnou anodou a musel bych rychle začít prodávat debilní páčkový vypínače, na kterejch je houby jakej vejvar Twisted Evil
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: út leden 08, 2013 9:41 pm    Předmět: Citovat

Hošivole Mulimrdka, mi se z vás moce šiša ANNAH
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Čezeta



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 40
Bydliště: Praha - Chodov

PříspěvekZaslal: út leden 08, 2013 11:40 pm    Předmět: Citovat

Tak zrovna do bliken bych to až tak necpal. Když si představim jak asi vypadá vyzařovací úhel, tak nebude oupně stejnej s klasickou žárovkou.
U klasický autolampy a "žárovkou" s vyzař. úhlem alespoň 160° by to asi šlo, (ikdyž ta intenzita do boku bude stejně na Mulimrdka), ale třeba na mym oblíbeným praseti, by z bočního pohledu nebylo vůbec vidět že to bliká.

A co se týká přerušovače, tak opět nesplňuje závaznou normu. Kdy při vysazení jedný "žárovky" má dojít ke zrychlení blikání. Normál 1,5+-0,5Hz, zrychlený myslim dvojnásobek nebo tak nějak.

Blinkry přeci nemaj tak dlouhodobej odběr, aby to mělo nějakej smysl.

Dejte si elektronickej přerušovač, kterej měří i proud a je danej na určitou watáž.

Hele nechci se ti do toho srát tady, tak dál mlčim.
Já totiž tyhle náhrady žárovek s velkým množstvím diod moc nemám rád. Obecně mi to přijde, že hodně peněz za málo muziky.

Ps.: LED kontrolka blinkru při klasickým zapojení (mezi L a P větev) je nutný dát do patice grejc, jinak funguje jen při blikání na jednu stranu. vyzkoušeno Embarassed
Nebo použít dvojitou LEDku s antiparalelním zapojením. nevyzkoušeno
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: st leden 09, 2013 3:25 am    Předmět: Citovat

jaký sraní říkám ti, že každej názor může prospět. Navíc tady stejně nejsou zákazníci, tak nemáš ani koho odradit Smile

Jde o to, že já začal na minulý obrazovce přece jenom něčím jiným - koncovejma žárovkama do Spartaků, Oktávek, kačen a tak. No a najednou jsme nákou záhadou u prasečích blinkrů...

Nicméně i tam bychme asi dokázali nabídnout řešení - třeba tímhle :



Případně když si to někdo zaplatí, jednoduše mu uděláme žárovku přímo na míru, podle lampy - a klidně třeba i z desíti kríček po jedném wattu kus.

Ty žárovky z mýho obrázku bych si do blinkrů rozhodně nedal - stačí si vzpomenout na rozkouřenýho spartaka z Kachle. Brzdovky a blikny musí bejt vidět - navíc jdou jen krátkodobě. Všechno ostatní může bejt u vergla relativně potmě.
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
martin.adamek
adept na RCG


Založen: 29.8.2009
Příspěvky: 383

PříspěvekZaslal: ne leden 13, 2013 9:24 pm    Předmět: Citovat

LeDocteur napsal:

Světla na denní svícení ?


No právě kvůli dynamu jsou denní světla pro veterána zajímavý.
Žárovky neřeším... nevím, jak výbojky, ale ani halogenový, ani normální žárovky, teda jako jejich opotřebení v potkávačkách, nemůžou bejt rozumnej důvod pro pořízení denních světel.
Ale stav elektriky v rozvodu a baterce jo, zvlášť při cukačkách po městě a miliónu startů za den.
Na veterána se ty denní asi nejvíc hoděj schovat do masky., příp. je udělat odmontovávací (montáž na suchej zip, přidrátovat, ...), takže máš asi recht, že viditelný venkovní jakoby dobový by až tak moc nefrčely. Ale stejně si možná jednou dopředu takhle zapojím couvačky... ehm... tedy pracovní světlomety na vypínač a žlutou kontrolku, samozřejmě...


LeDocteur napsal:

S tou nabíječkou jsem to ale absolutně nepochopil. Proč ju jako chceš vozit v autě ?



No to je právě to, že garáž nemám. Teda ne volnou pro můj vůz.
Mít garáž, tak to udělám podobně jako ZZS a HZS - ty maj vedle dveří řidiče CL samici, a tam rvou v garáži z CL konektoru rovnou 12 V... a stačí jedna nabíječka pro víc aut... (teda já bych si to dal do masky, ale bylo by to těch 12 V).
Jenže když stojím venku, kde působí déšť a případně kolemjdoucí, tak nechci mít vedle auta vystavenou nabíječku, která něco stojí, a na kterou by nemělo pršet. Proto ji chci mít pod kapotou. Jen píchnu vidličku do 230 V a je to ok...
A teď jsem viděl zajímavý řešení na zánovním Patroloj - ten měl v masce euro konektor na 230 V (lichoběžník jako u PC) - pač ten má panelovýho samce. Sice pak při případným cestování musíš mít svou šňůru, ale jinak zajímavej nápad.


jo, a objevil jsem tohle: http://www.autio.cz/autonabijecka-12v-2a/d-81416/
(teda pro občasný velký naíjení se mi líbí koncepce tvý nabíječky BN...až na absenci ampérmetru a ne úplně velkej proud. Ale pro tohle stálý připojení auta s nějakou tou automatikou i souhlasím.)


No, a souhlas s tím, že do blinkrů se LED až tak moc nehoděj.
Ale i jinam... výhoda žárovek je, že to sklo zbavujou sněhu a ledu. To LED neumí, s LED tam led dále dlí.
_________________
Martin Adámek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: so leden 19, 2013 10:03 pm    Předmět: Citovat

Trocha jsem odbočili od LEDek, ale k nabíječkám obecně - nejhorší je, pokud jde člověk na baterku s matematikou. Plno lidí si myslí, že když má vyflákanou 40Ah baterku a bude ji nabíjet 4A, tak že bude trvat deset hodin, než jim auto nastartuje. To je samozřejmě vaginovina, už za hodinku (pokud teda už není ta baterka zmutlá) normálně otočí startérem.

Menší proud je šetrnější, 10% kapacity se udává obvykle. Jinak už staří Rusové kdysi zjistili, že úplně nejlepší je, když se do ní pouští jenom jednocestně usměrněnej proud. Já vlastně pořád nejvíc nabíjím baterky se stoletou starou dobrou žárovkovou nabíječkou (trafo 24V, přední žárovka z auta jako "regulátor a indikátor" plus JEDINÁ usměrňovací dioda) - byť mám všechny ostatní včetně té hyperinteligentní taky.

Tudíž pokud se nejedná o nafťák s megabaterkou, 4A proud je naprosto dostatečnej (pokud máš vybito a potřebuješ nastartovat okamžitě, tak stačí mít kabely). Samozřejmě ale pokud má člověk víc aut a třeba i nákej ten dyzel, hodí se mu rozhodně "vícproudová", to je bez debat.

Jinak na okraj - pokud máš dobrou baterku, tak u 1203ky s altíkem nemůže být problém s dobíjením ani při celodenním svícení. Ty "miliony startů" s jízdou po městě určitě až tak horký v reálu nebudou - pokud se teda neživíš jako mlíkař (přičemž i tak bys asi při desítisekundovejch zapostávkách nechával motor běžet a nezdechával ho). Zahřátý auto se startuje lehko a baterce zas tak neužere. Takže jestli máš problémy s dobíjením a po každý jízdě ji musíš "externě" dobíjet, zaměřil bych se na altík s regulérem - napnul řemen, dotáhnul všade všechny káble, proměřil jak to nabíjí a musí to fungovat.

Jo a kdo chce inteligentní slušnou, funkční, malinkou a levnou (víc jak poloviční cena proti konkurenci), skákněte si příští tejden do Lídlu (ale prosimvás, ne v Kolíně - nebo se tam aspoň neshejbejte u regálu), maj v akci za 499 velmi dobrou a prověřenou nabíječku 6/12V.
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: ne leden 20, 2013 2:46 pm    Předmět: Citovat

Čeče, Martine, nemáš Dacii Logana?
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: po leden 28, 2013 7:52 pm    Předmět: Citovat

Problém "unipolární" ledkový blinkrokontrolky vyřešenej :



Velikostně běžná LED kontrolka Ba9s - ale natvrdo jsme do ní ještě narvali malej esemdéčkovej gretz. Můžete do ní cpát proud kladnej, zápornej, stejnosměrskej, střídavej, zepředu, zezadu, zboku, do úst - prostě svítí furt Smile
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
martin.adamek
adept na RCG


Založen: 29.8.2009
Příspěvky: 383

PříspěvekZaslal: so únor 09, 2013 10:19 pm    Předmět: Citovat

No prave ze na bezny jezdeni to mam 1,7D ...a bezny jezdeni u me znamena taky jednou za dva tejdny,
a taky se muze stat, ze znacnou cast cesty pozenu do vnejsich zarovek 2x (60+50+50+5+5+5) = 350 W ...za jasny letni noci.
Za deste nebo snezeni sice vypnu 2x50, ale zase k tomu prijde treba nejaka ta mlhovka a vetrak...
Takze mymu vozu se elektrika hodi i bezprostredne po prijedzu domu, ten odber mam tesne za hranici prijatelnosti, v noci jezdim s jednim okem na voltmetru.


No s matikou se na baterku asi jit da, ale patricny vzorce neznam Smile Akorat ze diky tomu, ze v case klesa nabijeci proud, je realne pro plny nabiti potreba delsi cas, nez clovek tim nerealnym linearnim vypoctem odhadne. Ale moznost nastartovat a plny nabiti jsou samozrejme dve ruzny veci.

To s tim 1cestnym usmernenim me zaujalo... cim to?
Bych selsky cekal, ze nejlepsi bude gretz+vyhlazeni, aby tam sel rovnej prubeh jak z jiny baterky.... cim je to kolisani pri 1cestnym usmerneni baterce prospesny? Jakoze jestli nahodou nevis, proc presne je lepsi?
Zarovka jakjo regulator? V jakym smyslu? Jako ze v serii snizuje napeti z 24V na 12 a soucasne svym odporem skrti proud, aby nebyl moc velkej, nebo jakou tam presne ma roli?

Altik sice ve 1203 mam, jenze taky mam pridavny dalkovy (asi 2x50W) a k tomu 6x asi 5W pozicky... anevylucuju i nejaky to prespani v aute prinasejici i nejakej ruznej odber pri vypnutym motoru... Takze pak by se vetsi nasup hodil... ono uz jen rozsviceni jednoho osvetleni interieru dela skoro ty 2 A.



Ne, Logana nemam, ale musi se nechat, ze i kdyz nemam rad FR a IT auta (s vyjimkou Iveca), tak na Loganoj povazuju za zajimavy, ze tim kombikem MCV zalozil uplne novej segment - neco mezi kombikem a malou dodavkou.
_________________
Martin Adámek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: ne únor 10, 2013 1:27 am    Předmět: Citovat

Hm...a viděls někdy štejsnu ? Ta s tím čeče přišla zhruba o 50 let dřív...
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
martin.adamek
adept na RCG


Založen: 29.8.2009
Příspěvky: 383

PříspěvekZaslal: ne únor 10, 2013 2:36 am    Předmět: Citovat

stejšny jsem vídal už jako malej... oba typy... 3 dvéřovou i 5dvéřovou... až jsem jednoho dne zjistil, že názor na počet dveří je vždy jen otázkou úhlu pohledu Very Happy
(což mi připomíná ten vtip o těch 3 vědcích na dovolený v Tatrách, jak okolo nich proběh kamzík: V Tatrách žijí kamzíci. To nemůžete tvrdit, víme jen, že v Tatrách žije nejméně jeden černý kamzík. Ani to nemůžete tvrdit, víme jen, že v Tatrách žije nejméně jeden kamzík a ten je nejméně z jedné strany černý .... tak přesně tohle jsem si jako malej zezačátku neohlídal u stejšen Smile )

U toho Logana mám na mysli to, že kombík je proti sedanu delší, a má okatě větší rozvor. 1202 STW sice taky není malá, ale je to prostě jen novější 1201 STW, a ta je prostě jen kombík od Sedana...
Ale u Logana vzali nápravu a hrkli s ní dozadu (u kombíka oproti sedanu), jestli se nepletu, a je to prostě delší než kombík (vzhledem k celkovým rozměrům zbytku atua, resp sedanový předlohy), ale přitom to ani není jako Kangoo/Combo a spol. Stješna je sice velká, ale tvarem je to tak nějak normální větší kombík. Zatímco Logan MCV má jiný proporce, jiný poměry jednotlivých rozměrů mezi sebou ... no prostě jinej tvar.
_________________
Martin Adámek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne únor 10, 2013 9:45 am    Předmět: Citovat

Zarovka v nabijecce se pouziva jako stabilizator proudu z toho duvodu, ze v podzhavenym stavu (24V zarovka na 12V) plati, ze cim vetsi teplota vlakna tim vetsi odpor. Ve vysledku to vypada tak, ze do vybity baterky tece stejnej proud jako do nabity a diky tomu se da dobre spocitat cas pro plny nabiti baterky, jinou vyhodu stabilizace proudu nema.

V jednocestnym usmerneni nehledej zadnou elektrickou logiku. Pulzujici proud ma vliv na krystalizaci oxidu olovnatyho pri nabijeni baterky. Pri malym vyhlazenym proudu vznikaji vetsi krystaly nez prri velkym nebo nevyhlazenym. Mensi mnozstvi vetsich krystalu ma mensi povrch nez vetsi mnozstvi mensich a tudiz je mensi stycna plocha s elektrolytem a baterka pak ma vetsi vnitrni odpor a mensi kapacitu.

Idealni pri jednocestnym nabijeni je mit k baterce pripojenou zarovku nebo odpor, kerej v mezerach mezi pulzama baterku mirne vybiji. Pozor na jednocestny usmernovani, syti se tim stejnosmerne trafo, kery se pak hodne hreje a vrci, pro takovejhle zpusob je trafo lepsi upravit tak, ze se mu vyhazej plechy a naskladaj se stejnym smerem aby byla votvorena vzduchova mezera. Tim klesne indukcnost a musi se zvetsit pocet zavitu na obou stranach, takze pro takovyhle pokusy si sezente trafo 400/24V, kery pak nemusite premotavat.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Nechcuk někdo? Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com