Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: ne říjen 21, 2012 9:26 pm Předmět: |
|
|
No...on tetraethyl olova není jaksi "přirozená" složka benzínu a samozřejmě se do něj přidával.
Řečeno frází z mého oblíbeného filmu Roming - "Kurva, Romane, kdyby to tam nebylo potřeba, tak to tam asi nebudou dávat, ne ?"
Jednoduše záleží na tom, jestli má hlava tvrzená ventilová sedla (dle roku výroby) a nebo ne. Taky na materiálu ventilů (myslím zhruba od roku 1971 se u oktávkových motorů měnil, jak to bylo u trosek nevím). Olovo totiž nejen zvyšovalo oktany, ale hlavně se usazovalo na sedlech a vodítkách, čímž je pak do určité míry mazalo. Provoz starého motoru na natural bez aditiva samozřejmě nezpůsobí okamžitou smrt, ale pouze postupné "kurvení" ventilů. To se projeví časem (uživateli neznatelným) snížením komprese a výkonu. Ventil se taky postupně může přestat otáčet, případně pak rovnou podpálit). Možná to chtělo před těmi 9000km u Mozka změřit kompresi a pro zajímavost teď.
I mé megažidí povaze to přijde jako šetření na nepravém místě. Přitom vůbec není potřeba tam lejt aditivum pořád. Stačí třeba do každý třetí nádrže obrátit flaštičku cinolu za dvacítikorunu. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kubus
Založen: 18.7.2010 Příspěvky: 71 Bydliště: Mšeno
|
Zaslal: ne říjen 21, 2012 9:28 pm Předmět: |
|
|
mno a to jsem se chtěl jen zeptat, jestli půjde patnáctka překopat na kat... _________________ Přátelé chvátám S.O.S. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: ne říjen 21, 2012 10:19 pm Předmět: |
|
|
jo , ale nechal bych to bez katu , jen předělat odvzdušnění karburátoru a nádrže _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: so listopad 17, 2012 12:23 am Předmět: |
|
|
Od 01/92 sa začali používať sedlá výfukových ventilov umožňujúce trvalé používanie bezolovnatého benzínu. Pár mesiacov potom prišli tesnenia driekov ventilov, zmena ich mazania atp. Pôvodné označenie hláv (žlté) sa tak zmenilo na zelené.
To sú zmeny týkajúce sa priamo používania paliva.
V priebehu roka 95 sa zmenila hlava opäť - zmena prierezov sacích kanálov z okrúhlych na oválne. Rovnako sa menili i ventily, klinky, misky pružín...
Motory s možnosťou montáže katalyzátora majú ale celý rad zmien, ktoré však asi nie sú predmetom dotazu )
Každopádne však katalyzátor (ktorý sa používal vo vozidlách TAZ 1500 Kat - umožňujúci plnenie emisných limitov podľa predpisu "Euro II") nemožno použiť k motoru vyrobenému do 10/93, nakoľko životnosť katalyzátora bude skrátená, keďže u takého motora nie je možné zaručiť neprekročenie požadovaného limitu množstva nespálených uhľovodíkov v jeho exhalátoch.
Motory vyrobené po tomto dátume (Š776.14K) sa nijak nelíšia - či už boli montované do vozidla s katalyzátorom či bez neho. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: so listopad 17, 2012 9:11 am Předmět: |
|
|
Patrik Novák napsal: | co má KATovej motor navíc : víko nádrže bez odvětrání , hadice odvzdušnění nádrže do uhlíkové nádoby do ní vede i odvzdušnění karburátoru , z uhlí hadice přes el ventil do trubičky mezi karburátorem a rozdělovačem , |
Tieto opisované komponenty (s výnimkou uzamykateľného veka nádrže) sú súčasťou tzv. SHED systému - systému likvidácie odparených emisií a nesúvisia s montážou katalyzátora. Vozidlá s katalyzátormi sa vyrábali dva roky pred tým než sa SHED systém začal sériovo montovať. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|