Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Gilmor
Založen: 10.9.2007 Příspěvky: 55 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt srpen 09, 2012 3:07 pm Předmět: dynamo-problém |
|
|
Zdárec
Když jsme se konečně rozhoupal dát do stejšna origo dynamo nastal problém. To co jsem kdysi k autu dostal a poctivě zrepásnul prostě nefachčí. 1) musí to bejt v tom dynamu, s jiným půjčeným to dobíjelo.
2) uhlíky, komutátor, buzení, všechno se zdá vpoho. Zapojený je to vevnitř jak má.
Takže mě napadá jedině, že je to nějak brutálně přemagnetovaný na druhou stranu. Kdoví, třeba běhalo v embasu.
Hlavní spínač to nemá ani nejmenší snahu přitáhnout. Když sundám řemen a zmáčknu ho ručně, dynamo se točí opačně jak motor. Když odpojím buzení od kostry a přepnu do odporu, otáčky ještě vzrostou. To mi příde divný. Snaha o přemagnetování spojením B a D svorky nepomohla.
Má někdo s tím nějaký praktický zkušenosti?
Nechce se mi ho vyhazovat, protože je fakt pěkný. _________________ Hlavně zážitky! Nemusí být pozitivní, hlavně když jsou intenzivní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt srpen 09, 2012 5:54 pm Předmět: |
|
|
vypada to, ze mas prehozeny fousy vod statorovyho vinuti. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: čt srpen 09, 2012 9:25 pm Předmět: |
|
|
ano problém nastal někde při montáži , ať by bylo v embéčku nebo traktoru , pořád se točí stejně _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
Gilmor
Založen: 10.9.2007 Příspěvky: 55 Bydliště: Praha
|
Zaslal: pá srpen 10, 2012 10:04 am Předmět: |
|
|
Aha.
To má svojí logiku. I když jak teď koukám tak to vypadá že se statorem nikdo nehejbal. Nicméně zkusím to otočit.
Opačně namagnetovaný dynamo - neprojevuje se tak, že na uhlíkách jiskří jak kráva? Viděl jsem jedno takový VEB DDR co tohle dělalo (bylo po "odborný" opravě. Tohle nic takovýho nedělá. Takže když ho nakrmím z baterky, má se točit na stejnou stranu jak motor? Asi se ptám na jasnou věc, ale mě v práci někdo mystifikoval, že to tak má bejt (možná u alťáku). Zkusil bych si to sám na jinym autě, ale to teď tady nemám.
Díky moc! _________________ Hlavně zážitky! Nemusí být pozitivní, hlavně když jsou intenzivní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: pá srpen 10, 2012 4:38 pm Předmět: |
|
|
Dynamo funguje stejne jako stejnosmernej motor s buzenym statorem, cili smer jeho otaceni je danej vzajemnou polarizaci rotoru a statoru, nikoliv polaritou napajeciho napeti. Polarita vystupniho napeti u dynama je dana zbytkovym magnetizmem v rotoru i statoru, cili pokud dynamo dava opacnou polaritu staci stato pri dynamu v klidu nachvilku nabudit z baterky opacnym napetim a tim se prepoluje. Pokud s nim vsak tocis na druhou stranu a regulator neomezuje, cili je jeho stator propojenej primo s rotorem, tak se zacne dynamo chovat jako brzda, protoze napeti vznikly na statoru ma opacnou polaritu nez napeti na rotoru, takze se to chova jako plne vybuzeny dynamo s vyzkratovanou kotvou. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Gilmor
Založen: 10.9.2007 Příspěvky: 55 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po srpen 13, 2012 7:56 am Předmět: |
|
|
Díky, budu si s tím hrát zas o víkendu. Pak dám vědět.
Jo, jestli ještě neznáte:
http://www.youtube.com/watch?v=Bx38gWna7ug _________________ Hlavně zážitky! Nemusí být pozitivní, hlavně když jsou intenzivní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Gilmor
Založen: 10.9.2007 Příspěvky: 55 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po srpen 20, 2012 8:02 am Předmět: |
|
|
Tak jsem přepájel to buzení (ty spoje vypadaly hodně staře, jak z výroby), nicméně to pomohlo a už to maká jak má.
Díky moc za radu, tohle by mě fakt asi nenapadlo _________________ Hlavně zážitky! Nemusí být pozitivní, hlavně když jsou intenzivní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
|