Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Převodovka 5q
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Nemá někdo? (Kdo vyrve?)
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: st březen 07, 2012 7:30 pm    Předmět: Převodovka 5q Citovat

Dneska jsem kámošovi odvzdušňoval a šteloval spojku na trosce a při té příležitosti jsem si všimnul, že má rozvalenej kus almary - spodní část příruby ke spojce. Regulérní megaprasklina, jak kdyby to navalil na nákej šutrák, či kerej brajgl. Sice to zatím nemá kupodivu na funkci rostlináře vliv, ale mohlo by to časem zhnětnout celý. Je to pětikvalt - neznám to vůbec detailně, ale od pohledu je ta příruba jenom mezikus našroubovanej k převodovce. Nemá to náhodou někdo - třeba z nějaký zmutlý almary ?
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Koudelka



Založen: 5.4.2009
Příspěvky: 366
Bydliště: Holomóc

PříspěvekZaslal: čt březen 08, 2012 2:51 pm    Předmět: Citovat

Vidíš,vidíš,když sem Ti před rokem a pul říkal že u vás na šroťáku leží troskovej pětikvalt taks na to hnětal. A jak by byl teď dobré. Laughing
_________________
Já neříkám nic,ale na moje slova dojde!!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: čt březen 08, 2012 3:09 pm    Předmět: Citovat

Tehdá sem nic takovýho nepotřeboval, ale to ani nevím, žes mi někdy něco takovýho říkal ? Však tam chodím co dva tejdny na ferneta za majitelem.
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
dave



Založen: 25.12.2006
Příspěvky: 166
Bydliště: Mladá Boleslav

PříspěvekZaslal: čt březen 08, 2012 8:19 pm    Předmět: Citovat

Tak pánové na tohle pozor, jestli má prasklý obal na převodovce, tak je s největší pravděpodobností špatný kardan, bude vůle v tom teleskopu a nebo jsou špatné koule na diferáku a nebo převodovce. Ta převodovka je dost vysoko nad silnicí, tak je nepravděpodobný, že by se prorazila o kámen. Pokud ten prasklý díl je kompletní, tak jde svařit a drží to úplně v pohodě. Jen než se tam dá opravená a nebo jiná převodovka, tak to chce zjistit proč to prasko, pokud je něco s kardanem, tak praskne i jiná převodovka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: čt březen 08, 2012 9:11 pm    Předmět: Citovat

Špatný koule mám leda já... Těžko řéct, má ju taky po vojácích a když sem viděl jak přepravovali tu moju (ještěrkou), tak bych se ani nedivil, že to něčím zkrumpli...

Jízdně se to neprojevuje nijak - prostě to normálně v pohodě jede, řadí, nic nemlátí ani nevibruje. Svaření asi bude nejrychlejší - i když nevím, jesli nejlevnější. Je toho dokupy tak zepůl metra vaření v tem elektronu, či ze kerýho brajglu ta příruba je. Normální elektrodou mu to doma neudělám.

Jinak to má jak vozidlo na odvoz mormu, roční nájezd odhadem tak 50 km, tudíž náký dlouhodobý namáhání tam už nebude...
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Mykesh
adept na RCG


Založen: 13.7.2007
Příspěvky: 488
Bydliště: Praha/Teplice

PříspěvekZaslal: so březen 10, 2012 3:44 pm    Předmět: Citovat

No po vojacich je to nejspis normalni. Na moji zluty (5Q) je taky prasklina na prevodovce v oblasti priruby. Konkretne toho spodniho sroubu. Po blizsim zkoumani, bych rekl, ze jim to nekde spadlo z vagonu/rampy, protoze prasklina byla v primce s prohnutym schudkem (sanitka) a levym "prahem". na funkci prevodovky nemelo vliv, teda az na to ze jsem pro jistotu dolil mazivo, protoze u praskliny se pravidelne dela kapka.
_________________
"Tigr" TAZ 1500 - r.v.: 1995 = R.I.P. (RUST IN PEACE)
Sanita S1203 - r.v.:1984 reinkarnovana do Ocelota r.v.:2000
DVS12-S1203 - r.v.:1972
--------------------------------------------------
*"Mluvici kocourek z Hrusic"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky AOL Instant Messenger
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: so březen 10, 2012 10:59 pm    Předmět: Citovat

No tak almárku už máme jinou, funkční - za poměrně drakonická dvě kila od místního opilce a rači to v tejdenku pro klid duše vyměníme (ač bych já osobně dle kodexu BZR nehrabal do ničeho, co funguje - byť nepochopitelně a třeba jen podmíněně).

Anžto jsem pětikvalt viděl leda tak z vlaku a to ještě nakulenej - jsou náký záludnosti při vytahování či nandávání - případně jakej je nejjednodušší postup ?
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so březen 10, 2012 11:14 pm    Předmět: Citovat

stejnej jako u 4 kvaltu, akorat se to dela zespoda a je tam jenom jedno tahlo razeni. Bacha at si nehnes s jeho nastavenim - blbe se to steluje, dej si ho nekam daleko at si do nej nebrnknes.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
dave



Založen: 25.12.2006
Příspěvky: 166
Bydliště: Mladá Boleslav

PříspěvekZaslal: ne březen 11, 2012 10:40 pm    Předmět: Citovat

Každý vyndává převodovku asi trošku jinak, můj postup je: jako první odmontovat vše co jde z vnitřku auta (náhon tachometru, táhlo řazení a šrouby na přírubě), pak odšroubovat kardan na převodovoce a vychýlit, podepřít heverem převodovku v místě nosníku na kterém je připevněná, odšroubovat zbylé šrouby na přírubě, odpojit pružinu na spojkovém válečku a pak ty čtyři šrouby ,kterýma je ten nosník převodovky přišroubovaný k podvozku a spustit heverem co nejníž. No a protože je 5°převodovka těžší než 4°, tak převodovku je dobré podvázat třeba tažným lanem a z vnitřku auta ji pomocí lana vytáhnout z motoru a spustit na zem. Před montáži si povolit spojkový váleček, převodovky nemusí mít stejně dlouhé tyčky a ani kolikrát ramena nejsou stejná, na to se musí dát pozor. No a montáž se provede taky pomocí lana z vnitřku auta, zbytek pak už je a za pomocí heveru v pohodě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: čt březen 15, 2012 10:13 pm    Předmět: Citovat

Takže almara vyměněna a vozidlo kupodivu nadále pojízdné - překvapilo mě, jak to šlo krásně, jednoduše a rychle (hlavně teda díky rampě), podle mě je to ještě jednodušší než čtyřkvalt. Pomalá práce se vším všudy na hodinku. Ta převodovka mi těžší nepřinde - oproti klasické oktávkovské je určitě lehčí. Patrně díky kosmickému materiálu z něhož je zhotovena a který se po oddělení od motoru změnil v hlubinné nálezy úlomků starých amfor, které předtím držely jenom na přírubových šroubech.

Ke slávě trosky, pro níž mám obvykle jen nelichotivá slova musím ale řéct, že je naprosto nepochopitelný, že i v tom stavu to dokázalo bez problémů jet, řadit a spojkovat.



_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1304
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: st květen 27, 2015 5:48 pm    Předmět: Citovat

Ahoj. Nenáte někdo hen tu samou přírubu se spojkovým ovládáním? Mě se taky chrochtla na cestě z SWF hnedlá za Brnem. Někde okolo Prahy, skoro do Polska se mi nechce. Díky. Embarassed
_________________
Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st květen 27, 2015 8:36 pm    Předmět: Citovat

Proč bys tam jezdil, ti jí pošle ne?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1304
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: so květen 30, 2015 8:21 pm    Předmět: Citovat

Jo, tak jsem tu převodovku rozebral. Chybí dva zuby na 5-ce a je přidřené kolo jedničky na hnaném hřídeli. Nejde mi ani stahovákem sundat kolo trojky, takže to je na jinou převodovku. Nemá někdo 5-tikvalta se samostatnou skříní spojky nebo tu integrovanou i s kardanem? Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
No hlavně, že jsem dojel. Confused
_________________
Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: so květen 30, 2015 11:32 pm    Předmět: Citovat

u něj jsi koukal ? http://forum.predseda.com/viewtopic.php?p=19801#19801
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kadlátko



Založen: 28.12.2006
Příspěvky: 373
Bydliště: Libušín u Kladna

PříspěvekZaslal: st červen 03, 2015 4:37 am    Předmět: Citovat

nezapomeň na koule uložení kardanu Rolling Eyes Coo too? Nalitej kačer Mikeš LeDocteur Wink Mulimrdka Pindour ANNAH Kozy Kozy Kozy morm a kontroluj olej Idea
_________________
brrrrhhhh a brhhhhhh ,ííííííííííííííí a stojim vo kus dál
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Nemá někdo? (Kdo vyrve?) Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com